28 września 2022 19 minut czytania Adriana Koczoń

Jak wypromować sklep internetowy?

Z tego wpisu dowiesz się:

  • jak przeprowadzić proces promowania sklepu internetowego w sieci?
  • które metody promocji wykorzystać, aby osiągnąć sukces?
  • jakich kanałów do tego użyć?

 

Spis treści

  1. O co warto zadbać przed startem promowania sklepu internetowego?
  2. Kiedy promocja sklepu w Internecie będzie skuteczna?
  3. Jak dobrać metodę promocji do oczekiwanych rezultatów?
  4. Jak promować sklep w Internecie?
    1. Jak promować sklep internetowy w wynikach wyszukiwania Google?
    2. Jak wypromować sklep na Facebooku?
    3. Jak wypromować sklep internetowy na Instagramie?
    4. Jak wypromować sklep internetowy na YouTube?
    5. Jak wypromować sklep internetowy na Pintereście?
    6. Jak wypromować sklep internetowy na TikToku?
  5. Promowanie nowego sklepu internetowego vs promowanie sklepu z ugruntowaną pozycją
  6. Zleć promocję swojego sklepu specjalistom!

Boom na sklepy internetowe nikogo już nie dziwi. W bieżącym roku liczba takich biznesów w naszym kraju zbliżyła się do 55 tys[1]. To imponujący wynik, szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że w ciągu ostatnich 5 lat wartość sprzedaży generowana przez e-commerce zwiększyła się w naszym kraju niemal trzykrotnie[2].

Wielu specjalistów uważa, że szczyt zainteresowania handlem w Internecie wynika z pandemii, która zmieniła przyzwyczajenia konsumentów. Jednak tendencja wzrostowa w tym zakresie występowała już wcześniej i to rok 2019 był przełomem w naszym kraju, bo wówczas to liczba sklepów internetowych, zarejestrowanych w KRS-ie zwiększyła się o 26,5% w stosunku do roku poprzedniego[3]. Takie dane cieszą, ale gdy przyjrzeć się tematowi głębiej, okazuje się, że niestety w całej Polsce około 80% tych sklepów ma problemy finansowe[4].

Skąd taka sytuacja?

Wydaje się, że jednym z powodów może być przekonanie przedsiębiorców, że aby prowadzić biznes w Internecie, wystarczy założyć stronę www i mieć towar…

Rozprawmy się z tym mitem raz na zawsze! W poniższym tekście znajdziesz specjalistyczną pigułkę wiedzy na temat prowadzenia kampanii reklamowych dla sklepu internetowego. Zostań z nami i dowiedz się, jakie kroki wykonać, aby Twój biznes e-commerce był rozpoznawalny, a puste kliknięcia i porzucone koszyki zamieniły się w realnych klientów i konwersje. Przekażemy Ci informacje o podstawowych procesach, które przydadzą się podczas promowania Twojej witryny.

O co warto zadbać przed startem promowania sklepu internetowego?

First things first! Zanim zabierzesz się za promocję sklepu, zadbaj, aby każdy szczegół w jego przestrzeni był doszlifowany. Nie dość, że wypadniesz wtedy profesjonalnie w oczach przyszłych klientów, to w dodatku optymalizacja witryny jest jednym z istotnych czynników rankingowych w procesie pozycjonowania. Pamiętaj, że w nieprzewidywalnym świecie reklamy internetowej, gdzie trendy zmieniają się z dnia na dzień, a update’y algorytmów Google potrafią zaskoczyć najwybitniejszych znawców w branży, działania na stronie są kwestią, nad którą masz dużą kontrolę. Nie trać więc tej szansy! Przyłóż się do tego koniecznie.

Najważniejsza jest strategia! Ustal konkretne cele, które ma wypełnić promocja Twojego sklepu internetowego — oprócz tego oczywistego, czyli zwiększenia sprzedaży, możliwe, że masz jeszcze inne poboczne misje, które chcesz wypełnić, np. działania wizerunkowe, ekspansja nowego rynku (np. zagranicznego), a może chcesz postawić na sprzedaż tylko części asortymentu, na którym masz najlepsze marże? Zastanów się, gdzie jesteś w danym momencie i w jakim kierunku chcesz zmierzać dalej.

Ważnym elementem strategii jest też określenie wstępnego budżetu działań. Potraktuj wydatek na marketing internetowy jako inwestycję!

Musisz też wiedzieć, do kogo kierujesz swoje produkty. Zrób dobry research rynku i poznaj jego potrzeby, oraz zastanów się, jak wyglądałby Twój idealny klient. Weź pod uwagę dane demograficzne i zainteresowania. Pokuś się o stworzenie tzw. persony. Pomoże Ci w tym zadanie pytań, takich jak:

  • czego dana osoba szuka?
  • co ją interesuje?
  • czego oczekuje?
  • jak się zachowuje?

Kiedy stworzysz już swoją grupę docelową, zastanów się, jak opisać produkty językiem korzyści, aby wydawały się atrakcyjne dla określonego targetu.

Źródło: https://uxmag.com/articles/ux-personas-are-useless-unless-created-properly

Gdy będziesz już wiedzieć, do kogo kierujesz swój przekaz, ważne, aby skonstruować również skuteczny lejek marketingowy, pozwalający dotrzeć z konkretnym komunikatem do różnych grup odbiorców (inny przekaz do osób, które nie znają marki, inny do osób, które już były na stronie, a jeszcze inny do stałych klientów).

Kolejną kwestią, która pomoże Ci w określeniu, skąd bierze się ruch na Twojej stronie, jest odpowiednia konfiguracja narzędzi analitycznych. Może się bowiem okazać, że Twoje ustalenia dotyczące grupy docelowej mijają się z rzeczywistością. Warto więc dobrze ustawić konkretne parametry — a więc, w przypadku Google Analytics:

  • zweryfikuj, czy zbierasz niezbędne dane o użytkownikach, odwiedzających Twój serwis,
  • sprawdź, czy na Twoim koncie Google Analytics są szczegółowe informacje o wszystkich źródłach ruchu,
  • dostosuj raporty z narzędzia pod własne potrzeby i cele,
  • wdróż śledzenie zdarzeń i konwersji.

Pamiętaj również o implementacji pikseli systemów reklamowych, które przydadzą się szczególnie w celach remarketingowych.

Na tym etapie warto pochylić się również nad samym designem strony, oraz tym, w jaki sposób jest zaprojektowana. Czy na pewno jest przyjazna dla użytkownika? Dobry sklep internetowy musi taki być! Jak się o tym przekonać?

Przygotowaliśmy checklistę najważniejszych elementów, na które powinieneś zwrócić szczególną uwagę podczas sprawdzania swojej witryny pod wrażenia użytkownika:

  • brak błędów technicznych na stronie www i dostosowanie jej do urządzeń mobilnych,
  • szybkie ładowanie witryny,
  • intuicyjność i przyjazność strony www,
  • atrakcyjne, profesjonalne zdjęcia produktów na stronie,
  • jednoznaczne CTA (np. button „kup teraz”)
  • przyjazne metody płatności internetowej (np. system Blik, możliwość zapłaty kartą),
  • odpowiednia ekspozycja najlepiej sprzedających się produktów.

Podstawy już masz! Teraz czas przejść do konkretów!

Kiedy promocja sklepu w Internecie będzie skuteczna?

Promocja sklepu internetowego ma szansę się udać wtedy, kiedy zostaną podjęte doskonale skoordynowane działania, uwzględniające zarówno cele biznesu, jak i realną sytuację rynkową, dane z narzędzi analitycznych oraz odpowiednie dopasowanie do tych czynników kanałów reklamy. Ułożenie mądrej, realistycznej strategii działania, to podstawa.

Następnym krokiem powinno być dobranie przez specjalistę odpowiednich taktyk, narzędzi i działań marketingowych, które pasują do założonych celów. Należy przy tym mieć cały czas na uwadze, że uczestniczymy w procesie, który jest zmienny w czasie i wpływa na niego wiele czynników. Dlatego też niezwykle istotnym elementem jest ciągła analiza, raportowanie i optymalizacja kampanii pod dynamicznie zmieniające się warunki. Dopiero tak skoordynowany, długotrwały proces jest w stanie realnie wpłynąć pozytywnie na pozycję danego sklepu internetowego.

Jak dobrać metodę promocji do oczekiwanych rezultatów?

To właśnie precyzyjnie wypracowana strategia jest pomocna w dobieraniu kanałów reklamy do danej witryny. Jednak to nie wszystko! Podczas tworzenia kampanii dla sklepu internetowego trzeba wykazać się wyczuciem i  znaleźć odpowiedzi na pytania: czy postawić mocniej na działania pozycjonerskie? A może przeznaczyć większy budżet na kampanie płatne?

Można też skorzystać z potencjału social mediów i prowadzić na nich aktywnie profile, bądź skorzystać ze wsparcia influencer marketingu. Nie ma złotej recepty, która pasowałaby do każdego biznesu, dlatego warto przekierować działania marketingowe do agencji SEO/SEM. Zwrócenie się do doświadczonego specjalisty w zakresie marketingu internetowego jest najlepszą rzeczą, jaką można w tym przypadku zrobić. Taka osoba, oprócz wyjątkowo analitycznego umysłu, jest w posiadaniu bezcennego doświadczenia i rozwiniętej intuicji, dzięki czemu jest w stanie dopasować odpowiednie strategie, tak by były „szyte na miarę” biznesu.

Jak promować sklep w Internecie?

Poniżej przyjrzymy się dokładniej konkretnym działaniom w poszczególnych kanałach reklamy internetowej.

Jak promować sklep internetowy w wynikach wyszukiwania Google?

Podczas planowania kampanii w Google dobrze jest połączyć działania marketingowe z zakresu SEO i SEM. Pozycjonowanie sklepu internetowego w Google to kompleks działań, które mają na celu sprawić, aby witryna była jak najbardziej atrakcyjna w oczach indeksujących ją robotów. Wykonując szereg optymalizacji w ramach SEO, staramy się sprawić, aby strona była jak najbardziej przyjazna dla wyszukiwarki, a w wyniku tego, by była jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. W skład takich działań wchodzą m.in.: strategia kampanii SEO, analiza konkurencji,

a także działania on-site, takie jak:

  • dokładna optymalizacja znaczników title, meta description, struktury nagłówków (H1, H2, H3), warstwy tekstowej, adresu URL,
  • odpowiednia kompresja grafik i przypisanie im znaczników alt,
  • zadbanie o poprawnie zaimplementowany certyfikat SSL,
  • zoptymalizowanie warstwy tekstowej pod kluczowe frazy ustalone na początku strategii,
  • zadbanie o właściwą kanonizację serwisu,
  • zadbanie o jak najszybszy czas ładowania strony i generowanie wskaźników Core Web Vitals zgodnych z zaleceniami Google,
  • wygenerowanie odpowiedniej mapy strony i pliku robots.txt,
  • dodanie na stronę odpowiednich danych strukturalnych,
  • i wiele innych.

Oraz off-site, takie jak:

Przechodząc płynnie do działań z zakresu SEM, warto wiedzieć, że Google dysponuje własnym, mocno rozbudowanym narzędziem reklamowym, czyli Google Ads. Podstawową i najbardziej znaną opcją są tekstowe kampanie searchowe. Pojawiają się one u góry i u dołu wyników wyszukiwania oraz na innych witrynach z tzw. sieci reklamowej Google. Co ciekawe, wygląd reklam searchowych został zaprojektowany przez Google w ten sposób, że bardzo mocno przypominają one organiczne wyniki wyszukiwania, dlatego duża część internautów nie potrafi rozróżnić płatnej reklamy od naturalnego bezpłatnego wyniku.

Kampanie serachowe mają na celu przyciągnięcie wartościowego ruchu i udaje im się to doskonale, ponieważ użytkownik, który wyszukuje daną frazę, jest już wstępnie zainteresowany tematem, łatwiej więc przekonać go do wykonania akcji na naszej stronie niż przypadkowego internautę. Kampanie searchowe dobrze generują ruch na stronie i są rozliczane w modelu PPC.

Kolejnym interesującym typem reklam w systemie Google Ads, które są wprost skrojone dla e-commerce są kampanie PLA (Product Listing Ads). Taka reklama wyświetla się na górze wyszukiwarki Google, w zakładce Google grafika, Google zakupy oraz u partnerów sieci reklamowej Google. Format reklam jest tu szczególnie ciekawy, ponieważ zawierają one zdjęcie produktu, jego nazwę, cenę oraz bezpośredni link do sklepu internetowego.

Źródło: screen własny – wygląd kampanii PLA

Co ważne, nie ma tutaj konieczności samodzielnego tworzenia reklam, ale konieczne jest stworzenie (zgodnie z zaleceniami Google) feedu produktowego w postaci pliku z całą bazą danych o produktach ze sklepu. Następnie feed ten powinien zostać załadowany do Google Merchant Center, połączonego z kontem Google Ads. 

Musisz też wiedzieć, że podczas uruchomienia reklamy PLA możliwe jest znalezienie certyfikowanego partnera z usługą CSS (porównywarki cen), zamiast korzystania z usługi Google Shopping. Można skorzystać z dowolnej liczby CSS w swoich kampaniach produktowych, a pozytywnym akcentem są niższe koszty za kliknięcie reklamy produktowej.

Jak wypromować sklep na Facebooku?

Kolejną platformą, którą można wykorzystać do reklamy swojego sklepu internetowego, jest Facebook. Specjalnie stworzona pod ten cel funkcjonalność, czyli Manager Reklam, to przestrzeń, w której możesz dobierać rodzaje kampanii reklamowych, określać targetowanie reklam i zmieniać wszystkie ustawienia dotyczące kampanii. Wspomniany Manager pomoże również w dobraniu odpowiedniej kreacji do Twoich celów.

 Możesz wybierać spośród reklam:

  • w formie obrazu — czyli grafiki i odnośnika do sklepu internetowego. Grafika powinna być sporządzona wedle wymagań Facebooka, a więc być dostosowana do formatów: 1800×1800 px, 1910×1000 px, 1080×1920 px. Można wykorzystać również button do call to action, np. „sprawdź teraz”,
  • w formie wideo — krótkie produkcje wideo w dobrej rozdzielczości. Dozwolone jest używanie napisów i dźwięku. Ta reklama obejmuje również gify,
  • kolekcje — składają się z obrazu lub wideo głównego i mniejszych obrazków poniżej, dzięki czemu można zaprezentować większą liczbę produktów na raz,
  • karuzela — jest to kilka kart (2-10), zawierających obraz lub wideo, które przesuwają się jedna po drugiej. Dzięki temu w ramach jednego postu można zaprezentować kilka produktów (usług), można również zawrzeć buttony zachęcające do działania.
źródło: screen własny, formaty reklam Facebook Ads

Reklamy Facebook Ads umożliwiają dopasowanie celów kampanii ze względu na m.in:

  • rozpoznawalność, czyli budowanie świadomości marki, brand awareness,
  • sprzedaż, a więc generowanie jak największej liczby konwersji, w tym działania remarketingowe (np. kampania katalogowa ukierunkowana na sprzedaż, pokazująca reklamy dynamiczne, czyli wyświetlające produkty, które użytkownik przeglądał wcześniej na stronie),
  • ruch, czyli sprowadzenie do sklepu internetowego jak największego wolumenu ruchu,
  • aktywność – stosuje się głownie w przypadku chęci poszerzenia grona fanów na Facebooku, czy też powiększania bazy zainteresowanych danym wydarzeniem lub postem,
  • kontakty, czyli generowanie leadów na usługi B2B za pomocą formularza wyświetlanego bezpośrednio na Facebooku lub za pośrednictwem komunikatora Messenger
  • promocję aplikacji, która może pomóc dotrzeć do większej liczby osób, które będą gotowe zainstalować określoną aplikację mobilną.

Bardzo ważną przestrzenią reklamową, którą warto wykorzystać w swojej kampanii, jest sklep na Facebooku. Funkcja ta umożliwia utworzenie specjalnego środowiska zakupowego właśnie na tej platformie. Dzięki temu klienci będą mogli przeglądać produkty bezpośrednio na portalu społecznościowym. Funkcjonalność ta umożliwia personalizację sklepu internetowego wedle własnych potrzeb, np. dodając katalog produktów, które wyświetlą się na profilu.

Choć wydaje się to oczywiste, warto również pamiętać, aby aktywnie prowadzić profil na Facebooku.

Jak wypromować sklep internetowy na Instagramie?

Instagram to portal, na którym reklamy generuje się również za pośrednictwem Managera Reklam Facebooka. Dodatkowo jest to medium, które umożliwia zbudowanie długotrwałej, pozytywnej relacji z klientami, np. dzięki wykorzystaniu influencer marketingu. Na Instagramie możesz wypromować swoją markę i zaprezentować użytkownikom jej niepowtarzalny charakter, podkreślając tym samym jej unikalną tożsamość. Platforma ta umożliwia ukazanie „ludzkiej twarzy” Twojej firmy, a nie od dziś wiadomo, że ludzie uwielbiają podglądać, jak wygląda życie innych „od kuchni”. Dzięki tej właściwości Instagrama, jest to jedna z ciekawszych platform do prowadzenia kampanii.

Instagram umożliwia otworzenie sklepu wewnątrz swojej platformy. Wówczas na profilu Twojej marki uwidoczni się zakładka „Sklep”, która będzie zawierać prezentację produktów wraz z cenami. Możesz również oznaczać dane przedmioty na dodawanych przez siebie zdjęciach. Zainteresowane osoby będą przekierowane poprzez znacznik danego produktu na odpowiednią stronę w Twoim sklepie internetowym.

Pamiętaj, że do tworzenia reklam na Instagramie możesz wykorzystać również Managera Reklam, dzięki któremu zaplanujesz kampanie zarówno na Facebooku, jak i Instagramie. Tworzenie tego typu kampanii będzie wyglądało bardzo podobnie, jak w przypadku Facebooka. Tu również musisz wybrać cel swojej kampanii, określić grupę docelową, budżet kampanii, oraz czas jej trwania.

Oprócz wspomnianych możliwości, nie zapominaj o unikalnych funkcjonalnościach Instagrama w postaci pionowych stories i reels! Te dwa formaty są wręcz stworzone do budowania tożsamości marki poprzez publikowanie autentycznych, intrygujących materiałów wideo. Wykorzystanie ruchu i dźwięku wpłynie pozytywnie na zaangażowanie odbiorców, więc naprawdę warto zaangażować się w tego typu działania!

Jak wypromować sklep internetowy na YouTube?

YouTube to najpopularniejszy serwis internetowy na świecie umożliwiający darmowe uploadowanie i oglądanie klipów wideo. Reklamy na YouTube wyświetlane są w sąsiedztwie niekomercyjnych treści. Najpopularniejszy format to reklamy In-Stream (rozliczane są w modelu CPV, czyli za obejrzenie filmiku) oraz reklamy zachęcające do konwersji (rozliczane są w modelu CPA). Dodatkowo użytkownik może przejść wprost z filmiku do strony internetowej reklamodawcy lub do jego kanału na YouTube. Oprócz tego dostępne są również reklamy video In-Feed – wyświetlają się one obok filmów YouTube w wynikach wyszukiwania bądź na stronach wydawców filmów w sieci reklamowej Google.

Wydaje się, że największą szansę na sukces na tym kanale mają sklepy z branży fashion, beauty, health, food (czyli te, które szczególnie grają obrazem). Podczas tworzenia oryginalnego contentu warto zwrócić uwagę na format Youtube Shorts, który umożliwia tworzenie krótkich, spontanicznych filmików, wyposażonych w funkcjonalności filtrów, podkładania muzyki oraz szybkiego montażu.

Największymi zaletami reklam na Youtube są:

  • zasieg (portal ma ponad miliard użytkowników),
  • możliwość precyzyjnego targetowania (demografia, zainteresowania, odbiorcy na rynku, słowa kluczowe, kategorie tematyczne, konkretne kanały na YouTube, remarketing),
  • mierzalność (szczegółowe raporty analityczne).

Jak wypromować sklep internetowy na Pintereście?

Pinterest to kolejny portal, który umożliwia prowadzenie kampanii sklepu internetowego. Choć nie jest może on tak powszechnie używany, jak poprzednie wymienione platformy, to tylko w lipcu 2022 z platformy Pinterest skorzystało 433 miliony użytkowników[5] . Dodatkowo wyszukiwania na Pinterest aż w 97% nie dotyczą żadnej konkretnej marki, więc łatwiej jest dotrzeć do nowych odbiorców[6].

To, co możesz zrobić, aby wykorzystać Pinterest jako przestrzeń reklamową, to zadbanie o ruch organiczny wokół profilu, a więc:

  • dbaj o aktywność na koncie,
  • twórz nowe piny i dodawaj je do tablic powiązanych z danym produktem,
  • twórz również całe tablice, gromadząc content powiązany z przedmiotami, które sprzedajesz,
  • staraj się, aby treści były przydatne, oryginalne,
  • zdjęcia muszą być idealnej jakości i bardzo atrakcyjne, aby przykuły uwagę użytkowników.

Oprócz dbania o ruch organiczny możesz wykorzystać również Pinterest Ads. Pinterest umożliwia integrację z katalogiem produktów dla niektórych platform sprzedażowych za pomocą API lub poprzez ręczne dodanie pliku katalogu. Możesz tworzyć piny zawierające takie informacje o produktach, jak:

  • ceny,
  • opinie,
  • dostępność.
źródło: https://www.searchenginejournal.com/pinterest-adds-a-shopping-section-to-its-home-feed/319015/

Do wykorzystania masz również opcję stworzenia kolekcji reklam.

Podobnie, jak w innych systemach reklamowych, masz tu możliwość dotarcia do poszczególnych grup odbiorców za pomocą precyzyjnego targetowania. Wybierasz również cel kampanii. Zauważ, że Pinterest umożliwia też kierowanie reklam pod słowa kluczowe, a także dynamiczne retargetowanie reklam i automatyzację ofert.

Jak wypromować sklep internetowy na TikToku?

Reklama na TikToku jest świetnym pomysłem, jeśli chcesz trafić do osób młodszych (13-30 lat). Kanał ten bardzo dynamicznie się rozwija i coraz więcej reklamodawców decyduje się tam być. Podobnie jak w przypadku Pinteresta, warto, aby Twoja marka dbała o ruch organiczny, publikując wartościowe materiały wideo. Warto, aby takie filmiki były przydatne, oryginalne i wpisujące się w trendy Tik-Toka. Konieczne jest też zadbanie o atrakcyjność wizualną. Warto zrobić dobry research i sprawdzić, jak odnajdujemy się w contencie publikowanym przez innych użytkowników. Inspiracji jest mnóstwo!

Oprócz tego, istnieje też możliwość płatnych kampanii. Podobnie jak w poprzednich przypadkach, TikTok również umożliwia ustawienie celów kampanii, czyli: zasięg, ruch, instalacja aplikacji, wyświetlenie wideo i konwersje.

Na ten moment, na polskim rynku istnieje kilka możliwości dobrania formatu reklam:

  • TopView – wideo (60 sekund) z automatycznym odtwarzaniem dźwięku, wyświetlany na pełnym ekranie,
  • Brand Takeover – film o formacie statycznym lub dynamicznym, wyświetlany na pełnym ekranie. Wyświetla się po otwarciu aplikacji lub na stronie „Dla Ciebie”.
  • Branded Hashtag Challenge – pozwala na angażowanie użytkowników i zapraszanie ich do wzięcia udziału w kampanii reklamowej, np. poprzez oznaczenie się hashtagami.
  • In-Feed Ads – film pojawia się w zakładce „Dla Ciebie”. Odtwarza się automatycznie i umożliwia interakcję widzów, np. komentowanie.
  • Branded Effects – w ramach wykupienia na TikToku reklamy, marka może przekazać użytkownikom filtry i efekty specjalne, które mogą wykorzystywać przy tworzeniu swoich materiałów[7]

Decydując się na taką kampanię, trzeba wiedzieć, że pewną barierą wejścia jest wymagany budżet dzienny per kampania równy 200 zł.

Ciekawą opcją na TikToku może być również influencer marketing, czyli współpraca z popularnymi influencerami na zasadach lokowania produktu. Gwiazda TikToka na pewno wie, w jaki sposób tworzyć treści, aby rozeszły się one viralowo.

Promowanie nowego sklepu internetowego vs promowanie sklepu z ugruntowaną pozycją

Na koniec, warto jeszcze poruszyć temat różnic w układaniu strategii promowania sklepu internetowego w sytuacji, gdy jest on nowy, oraz gdy ma już ugruntowaną pozycję na rynku.

W przypadku tego pierwszego warto skupić się na działaniach, które wzmocnią tożsamość marki, ukażą, że ma ona swój unikalny „core” i zachęcą do zapoznania się z produktami. Należy tu zadbać o szczególną estetykę w przypadku reklam graficznych oraz pomyśleć o odpowiednim dobraniu celu reklam do tego, co chcemy uzyskać.

Z kolei, w przypadku znanych marek, warto większy nacisk położyć na kampanie remarketingowe i na dotarcie do lojalnych klientów, ale nie można zapominać o stałym poszerzaniu góry lejka marketingowego, ponieważ chcemy przecież, aby marka rosła w siłę i przyciągała coraz to nowych klientów (dobrym pomysłem będą kampanie lookalike).

Zleć promocję swojego sklepu specjalistom!

Jak widzisz, sposobów na promowanie sklepu internetowego jest mnóstwo! Przekazaliśmy Ci podstawową wiedzę na temat działań, które warto podjąć podczas promocji Twojego sklepu. Jeśli wdrożysz te zmiany, możesz dotrzeć do potencjalnych klientów szybciej i skuteczniej, niż się spodziewasz! Jednak, jak pewnie zauważyłeś, każde z tych działań wymaga wielkiej wiedzy i ułożenia odpowiedniej strategii. Jak się w tym nie pogubić? Najlepszym pomysłem jest zlecenie prowadzenia kampanii dla swojego biznesu profesjonalnym specjalistom z zakresu marketingu internetowego. Tylko wtedy będziesz mieć pewność, że Twój budżet nie zostanie „przepalony” na nieefektywne działania, potencjał reklamy będzie wykorzystany w całości, a Ty zyskasz realne kliknięcia, konwersje i wiernych klientów.


Źródła:

Blog
  • 19 lutego 2024
    Czym jest WhatsApp Business i dlaczego warto przetestować to rozwiązanie?
    Ivan Prozorovschi
  • 5 lutego 2024
    Jakość reklamy w Google Ads – co to takiego?
    Gabriela Milewska
  • 30 października 2023
    Jak skutecznie zarządzać wykluczeniami w kampaniach reklamowych w Meta Ads?
    Olga Zboina
  • 16 października 2023
    Czym jest feed produktowy i jak go stworzyć?
    Martyna Cyboroń
  • 2 października 2023
    Kiedy mogę spodziewać się wyników kampanii reklamowej?
    Jakub Szymczuk
  • Świat bez ciasteczek – cookieless world nadchodzi. Opinie ekspertów
    Jan Raszyński
  • 18 września 2023
    Czego nie można reklamować w Google i na Facebooku?
    Gabriela Milewska
  • 4 września 2023
    Testy A/B – klucz do optymalizacji kampanii PPC
    Olga Zboina
  • 21 sierpnia 2023
    Analiza konkurencji SEM – jak ją przeprowadzić?
    Martyna Cyboroń
  • 7 sierpnia 2023
    Google Keyword Planner (Planer Słów Kluczowych Google) – jak z niego korzystać?
    Jakub Szymczuk
  • 24 lipca 2023
    ChatGPT: sprzymierzeniec czy wróg w kampaniach PPC?
    Jan Raszyński
  • 22 marca 2023
    API konwersji: jak działa i dlaczego poprawia efektywność działań marketingowych?
    Bartłomiej Giedyk
  • 9 marca 2023
    Przewodnik po kampaniach TikTok Ads
    Olga Zboina
  • 25 stycznia 2023
    Czy warto inwestować w Huawei Ads?
    Olga Zboina
  • 12 stycznia 2023
    Kampania Performance Max – poradnik
    Jakub Szymczuk
  • 14 września 2022
    Kampanie brandowe — dlaczego warto je robić?
    Olga Zboina
  • 3 sierpnia 2022
    Bing Ads – nisza, która może być szansą dla Twojego biznesu
    Jacek Wawryszczuk
  • 8 czerwca 2022
    Krótsza strona YouTube — YouTube Shorts wkracza do gry!
    Adriana Koczoń
  • 25 maja 2022
    Allegro Ads – poradnik z reklamy na Allegro
    Jacek Wawryszczuk
  • 23 lutego 2022
    Świat bez 3rd party cookies, czyli jak rzeczywistość post-cookies wpłynie na reklamodawców?
    Bartłomiej Giedyk
  • 26 stycznia 2022
    Inteligentne określanie stawek w Google Ads, czyli Smart Bidding
    Marketing Match
  • 10 listopada 2021
    Instagram Reels – wszystko, co trzeba wiedzieć o Insta Rolkach
    Bartłomiej Giedyk
  • 14 lipca 2021
    Targetowanie w Facebook Ads – przykazania dobrego targetowania – poradnik
    Jan Raszyński
  • 9 czerwca 2021
    Google Analytics 4 – zło czy złoto? – pierwsze wrażenia ekspertów o nowej odsłonie Google Analytics
    Jan Raszyński
  • 28 kwietnia 2021
    Jak skutecznie zacząć pracę z Facebook Attribution?
    Bartłomiej Giedyk
  • 2 marca 2021
    Czym jest Pinterest i jak go używać w marketingu?
    Jan Raszyński
  • 25 stycznia 2021
    iOS 14 kontra Facebook Ads – co zmieni się w Twoich reklamach?
    Jan Raszyński
  • 22 maja 2020
    Kampania Discovery Ads w Google (nowość)
    Marketing Match
  • 7 lutego 2020
    Rozszerzenia reklam w Google Ads
    Jacek Wawryszczuk
  • 13 listopada 2019
    Czym jest Google Ads?
    Jacek Wawryszczuk
  • 29 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania promująca aplikacje
    Jacek Wawryszczuk
  • 28 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania Wideo
    Jacek Wawryszczuk
  • 27 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Smart Shopping (Inteligentna kampania produktowa)
    Jacek Wawryszczuk
  • 26 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania produktowa PLA (Product Listing Ads)
    Jacek Wawryszczuk
  • 25 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania Gmail
    Jacek Wawryszczuk
  • 24 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Sieć reklamowa GDN (Google Display Network) – Kampania standardowa
    Jacek Wawryszczuk
  • 23 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Sieć wyszukiwania
    Jacek Wawryszczuk
  • 22 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania SMART
    Jacek Wawryszczuk
  • 25 września 2019
    Ocena sprzedawcy – nowy sposób na zwiększenie efektywności kampanii Google Ads?
    Marketing Match
  • 9 września 2019
    9 sposobów na obniżenie kosztów w Google Ads
    Jacek Wawryszczuk
  • 3 września 2019
    Gallery Ads – Nowy format reklam w Google
    Marketing Match