
Allegro Ads
Allegro to zdecydowanie najpopularniejszy serwis zakupowy w Polsce.
Konsumenci kochają go przede wszystkim za różnorodność towarów, możliwość porównywania ofert i wygodę wykorzystania. Sprzedawcy zyskują zaś dzięki niemu znacznie większą ekspozycję. Mogą się również promować dzięki Allegro Ads.
Szukasz agencji SEM?
Więcej informacji
-
Czym jest reklama na Allegro?
Allegro Ads budową i funkcjonalnością zbliżona jest do takich narzędzi jak Facebook Ads czy Google Ads. Pozwala na zamieszczanie reklam wewnątrz portalu, a w szczególności na promowanie ofert. Dzięki Allegro Ads można umieścić swoją ofertę w jednym z dwóch pierwszych wyników wyszukiwania, a także w bocznej kolumnie na stronie z wynikami. Ponadto możliwe jest wyświetlanie ofert w innych atrakcyjnych miejscach na portalu – w tym na stronie głównej.
Dzięki Allegro Ads Network można też wyświetlać reklamy ofert poza portalem – np. w wyszukiwarce lub na Facebooku. Rozwiązanie to przypomina podobne narzędzie do Google, ale jest dedykowane promowaniu ofert z portalu zakupowego. Pozwala zwiększyć sprzedaż m.in. poprzez przypominanie potencjalnym klientom o oglądanych wcześniej produktach.
-
Marketing na Allegro – jak go prowadzić?
Allegro to ważny kanał sprzedażowy dla wielu sklepów. Mimo iż portal zaczynał jako platforma aukcyjna, na której często sprzedawano niepotrzebne rzeczy z domu, dziś jest przede wszystkim miejscem dokonywania zakupów od przedsiębiorców. Reklamodawcy mają do wyboru kilka typów działań:
- Allegro Ads – klasyczna reklama polegająca na wyróżnieniu oferty poprzez jej umieszczenie w wynikach wyszukiwania Allegro, stronach przedmiotu, lewej kolumnie i pozostałych miejscach dostępnych w danym momencie (na przykład strona kategorii czy stronie głównej);
- Ads Link – reklamy prowadzące do serwisów zewnętrznych (rozwiązanie stworzone przede wszystkim z myślą o sprzedaży nieruchomości i pojazdów);
- Ads 4 Brands – sposób na promowanie ofert produktów danego producenta (marki) u różnych sprzedawców;
- Reklama graficzna – pozwalająca na wyświetlanie bannerów na górze i dole strony z wynikami wyszukiwania, na stronie przedmiotu pod sekcją “O sprzedającym”, po lewej stronie wyników wyszukiwania oraz w sekcji z polecanymi ofertami u góry strony głównej Allegro;
- Ads Network – sieć reklamowa Allegro umożliwiająca wyświetlanie reklam ofert w innych miejscach w internecie (np. Google, Facebook).
Skuteczność reklam na Allegro zależy od wiedzy i zaangażowania reklamodawcy. Odpowiedni dobór rozwiązań Allegro Ads i staranna optymalizacja kampanii mogą zapewnić doskonałe wyniki.
-
Allegro Ads – ile to kosztuje?
Koszty reklam rozliczane są w modelu CPC (koszt za kliknięcie) lub CPM (koszt za tysiąc wyświetleń) – w zależności od typu reklamy. Obliczanie kosztów kampanii odbywa się podobnie jak w Google. Przy ustalaniu parametrów kampanii można ustalić zarówno budżet dzienny, jak i budżet całkowity do wydania w Allegro Ads. Ile kosztuje pojedyncze kliknięcie reklamy? To zależy od wielu czynników. Im więcej chętnych do reklamowania się w danym obszarze, tym jest drożej. Minimalna stawka zależy od działu i wynosi:
- 10 groszy dla działów: Elektronika, Moda, Uroda, Sport i Wypoczynek, Motoryzacja, Dziecko, Kolekcje i Sztuka, Kultura i Rozrywka;
- 25 groszy dla działów: Dom i Ogród, Supermarket, Zdrowie, Firma, Ogłoszenia.
Natomiast minimalny budżet dzienny zależy od miejsca publikacji reklam stworzonych z Allegro Ads. Dla emisji tylko na portalu wynosi on zaledwie 3 zł. W przypadku chęci reklamowania się tylko w Google wynosi on 10 zł, a przy wyborze wszystkich miejsc emisji 20 zł. Niewątpliwym atutem Allegro Ads jest pełna kontrola nad kosztami kampanii – są one ustalane przed uruchomieniem reklamy, dlatego reklamodawca zawsze wie, ile zapłaci.
-
Zalety reklamy na Allegro
Jeśli działasz w tym serwisie, na pewno jest to rozwiązanie, które warto wziąć pod rozwagę. Do najważniejszych korzyści, jakie może przynieść stosowanie Allegro Ads, zaliczają się:
- zwiększenie widoczności oferty – możliwość dotarcia do znacznie większej liczby kupujących;
- wzrost sprzedaży – dzięki zwiększeniu widoczności;
- łatwiejsza promocja nowych produktów – wykorzystanie Allegro Ads pozwala szybciej znaleźć nabywców dla nowych produktów, które bez wsparcia nie osiągną wysokich pozycji;
- możliwość reklamy sezonowej – wykorzystaj zwiększone zapotrzebowanie na dane kategorie produktów, promując je w odpowiednim czasie;
- ochrona przed konkurencją – nawet jeśli jesteś jednym z większych graczy na portalu, Allegro Ads pomogą Ci obronić się przed konkurencją i utrzymać pozycję lidera.
Do zalet narzędzia Allegro Ads na pewno można zaliczyć różnorodność formatów reklamowych czy przejrzystość opłat. Stosowany najczęściej model rozliczenia CPC jest zwykle korzystny dla reklamodawców i pozwala osiągać bardzo dobre wyniki przy niewielkich kosztach. Dużym atutem są również statystyki reklam pozwalające badać ich skuteczność i porównywać różne metody działania.
Jak skutecznie wykorzystać Allegro Ads i zwiększyć swoje zyski? Najlepiej zaufać specjalistom! Jeśli szukasz wsparcia w tym obszarze, wypełnij brief lub skontaktuj się z nami poprzez formularz. Chętnie przygotujemy dla Ciebie ofertę.