Audyt SEO

Audyt SEO

Audyt stron www to usługa polegająca na kompleksowej analizie serwisu pod kątem optymalizacji SEO, a jej celem jest opracowanie szczegółowego dokumentu z zaleceniami dotyczącymi badanej strony.

Każdy dokument zawiera część teoretyczną dotyczącą zdiagnozowanych problemów, szczegółową analizę serwisu oraz propozycje rozwiązania stwierdzonych nieprawidłowości. Dokument jest tylko pierwszym etapem procesu optymalizacji serwisu – dopiero implementacja audytu SEO może realnie wpłynąć na zwiększenie widoczności strony www w wynikach wyszukiwania Google.

Szukasz partnera, który pomoże Ci rozwinąć działania SEO dla Twojej firmy?

Więcej informacji

  • Kiedy warto wykonać audyt SEO i jakie przyniesie to korzyści?

    W audyt strony warto zainwestować w kilku przypadkach:
    1. Przede wszystkim przy tworzeniu nowego serwisu, który ma zastąpić jego starszą wersję. Należy pamiętać, że prawidłowo przeprowadzona migracja serwisu, zarówno pod kątem odpowiednich przekierowań podstron, jak i struktury nowego serwisu jest ważnym elementem optymalizacji SEO i skutecznie ogranicza ryzyko wystąpienia negatywnych efektów zmiany.

    2. Audyt SEO jest bardzo dobrym rozwiązaniem w przypadku potrzeby wygenerowania większego ruchu na stronie np. dla sklepów internetowych. Każde rozpoczęcie kampanii pozycjonowania powinno być poprzedzone audytem, który pozwoli zdiagnozować największe problemy serwisu pod kątem wytycznych SEO. Zoptymalizowany serwis jest podstawą prowadzenia dalszej skutecznej kampanii.

    3. Jeżeli regularnie spada lub gwałtownie pogorszyła się widoczność serwisu w Google. Takie efekty może przynieść pojawienie się problemów technicznych związanych z SEO. Rzetelna analiza www oraz wdrożenie zaleceń z audytu efektywnie przełożą się na zwiększenie widoczności serwisu w Google.

  • Jakie elementy analizowane są w audycie SEO?

    Podczas przeprowadzania audytu stron internetowych skupiamy się na wskaźnikach, mających kluczowy wpływ na indeksowanie i widoczność witryny w Google. Audyt SEO skupia się m.in. na następujących zagadnieniach:
    • Architektura i podział treści na odrębne strony docelowe;
    • Responsywność strony, czyli jej dostosowanie do urządzeń mobilnych;
    • Przyjazność adresów URL, które dobrze odzwierciedlają architekturę serwisu;
    • Meta znaczniki <title> i description, w których powinny znaleźć się ważne frazy kluczowe;
    • Warstwa tekstowa i jej konkurencyjność względem innych serwisów pojawiających się w Google na wysokich pozycjach;
    • Linkowanie wewnętrzne i sposób jego zakodowania;
    • Szybkość ładowania strony oraz jej rozmiar, który ma szczególne znaczenie w kontekście urządzeń mobilnych.

  • Jak przebiega audyt SEO?

    Każdy audyt stron www rozpoczynamy od analizy zawartości witryny i jej pozycji w wynikach wyszukiwania Google, a po otrzymaniu dostępu do usług Google Analytics oraz Search Console – również ruchu organicznego. W następnym etapie przystępujemy do przeprowadzenia pełnego skanu witryny za pomocą m.in. takich narzędzi jak Screaming Frog. Częściowa automatyzacja procesu pomaga odnaleźć nawet najmniejszy problem SEO. Co ważne, standardowy audyt serwisu trwa ok. 14 dni, ale w przypadku rozbudowanych witryn www może potrwać dłużej.

  • Jaka jest cena audytu SEO?

    Cena audytu strony jest ustalana indywidualnie, a jej wysokość zależy przede wszystkim od wielkości i złożoności serwisu oraz liczby typów podstron. W cenę usługi wliczone jest również wsparcie eksperta Marketing Match w formie konsultacji SEO związanych z wdrażaniem projektu. Bazowe ceny zaczynają się od 1000 PLN netto za podstawowe audyty małych serwisów.

    Nie wiesz czy Twoja strona jest dobrze widoczna w Google? A może potrzebujesz konkretnego wsparcia przy launchu nowego produktu lub usługi? Jesteśmy do Twojej dyspozycji. Zapraszamy do kontaktu!

Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak SEO może wesprzeć Twój biznes?

Pozostałe usługi z zakresu SEO