Strategia Digital Marketingu

Marketing bez strategii to często chaotyczny zbiór aktywności reklamowych w losowych kanałach, którego skuteczność… też bywa losowa.
Strategia marketingowa to spójny z celami biznesowymi plan działania, którego wdrożenie i stały rozwój stanowi ważną przewagę konkurencyjną.
Wierzymy, że dobra strategia pozwala na efektywne inwestowanie w rozwój biznesu poprzez uporządkowany marketing.

Najczęstsze objawy tego, że Twoja Firma może potrzebować strategii digital marketingu:
  • Twoje produkty/usługi są porównywalne lub lepsze od konkurencji, ale to oni więcej sprzedają i szybciej rosną. Twoje produkty/usługi są porównywalne lub lepsze od konkurencji, ale to oni więcej sprzedają i szybciej rosną.
  • Latami to, co Twoja firma robiła w marketingu, „jakoś” działało, ale w obliczu większej konkurencji czy gorszej kondycji rynku efektywność spadła. Latami to, co Twoja firma robiła w marketingu, „jakoś” działało, ale w obliczu większej konkurencji czy gorszej kondycji rynku efektywność spadła.
  • Czujesz, że tak naprawdę w Twojej firmie brakuje pomysłu na marketing. Czujesz, że tak naprawdę w Twojej firmie brakuje pomysłu na marketing.
  • Obawiasz się lub wręcz jasno widzisz, że przepalasz pieniądze na nietrafione reklamy, które nie przynoszą leadów / sprzedaży. Obawiasz się lub wręcz jasno widzisz, że przepalasz pieniądze na nietrafione reklamy, które nie przynoszą leadów / sprzedaży.
  • Dotychczasowe metody pozyskiwania klientów (polecenia, relacje, sprzedaż wychodząca) to już za mało, by napędzić dalszy wzrost Twojej firmy. Dotychczasowe metody pozyskiwania klientów (polecenia, relacje, sprzedaż wychodząca) to już za mało, by napędzić dalszy wzrost Twojej firmy.
  • Masz dosyć konkurowania ceną, nie chcesz ciągle organizować promocji, by pobudzić sprzedaż. Masz dosyć konkurowania ceną, nie chcesz ciągle organizować promocji, by pobudzić sprzedaż.
  • Masz wrażenie, że Twoja agencja działa w sposób schematyczny, nie ma jasnego planu na marketing konkretnie dla Twojej firmy. Masz wrażenie, że Twoja agencja działa w sposób schematyczny, nie ma jasnego planu na marketing konkretnie dla Twojej firmy.
  • Uważasz, że przewagi Twojej firmy to x lat doświadczenia, jakość, uczciwość, elastyczność i 4 certyfikaty. Uważasz, że przewagi Twojej firmy to x lat doświadczenia, jakość, uczciwość, elastyczność i 4 certyfikaty.

Dlaczego warto opracować strategię digital marketingu?

Otoczenie marketingowe każdej firmy to wieloelementowa i wielowymiarowa plątanina, złożona z silnych / słabych stron marki, produktu lub usługi, różnych segmentów klientów i ich oczekiwań oraz wielu lejków i schematów zakupowych. 

 

Strategia marketingowa to mapa tej galaktyki. Pozwala na opisanie i połączenie ze sobą różnych punktów otoczenia w taki sposób, by możliwy był wybór najlepszej trasy dla Twojego marketingu.

Dzięki warsztatom strategicznym zmapujemy i uporządkujemy Twoje:

 

  • Segmenty klientów i Buyer Persony
  • Problemy i wyzwania stojące przed każdym segmentem
  • Propozycje wartości, czyli Twoje metody na zaspokojenie potrzeb konkretnego segmentu
  • Procesy zakupowe Twoich klientów
  • Zarys lejków marketingowych odpowiadających tym procesom
  • W przypadku e-commerce – pomożemy policzyć takie poziomy ROASu, które pomogą realizować cele biznesowe (zazwyczaj to wcale nie jest „jak najwięcej”)

 

Połączenie tego z Twoją strategią biznesową pozwoli na stworzenie strategii marketingowej, czyli takiej kombinacji tych elementów, której zaadresowanie działaniami marketingowymi da największą szansę na sukces.

Jak wygląda proces budowy strategii digital marketingu?
  • 1. Wstępna konsultacja 1. Wstępna konsultacja Niezobowiązująca rozmowa diagnozująca czy faktycznie potrzebujesz w tym momencie strategii marketingowej.
  • 2. Warsztaty strategiczne 2. Warsztaty strategiczne Cykl spotkań z Tobą i Twoim zespołem, na których przeanalizujemy obecny marketing Waszej firmy, konkurencję i nakreślimy założenia strategii.
  • 3. Taktyczny plan marketingu 3. Taktyczny plan marketingu Nasz zespół przekuje strategię opracowaną w ramach warsztatów na taktyczny plan marketingowy precyzujący grupy docelowe, lejki marketingowe oraz komunikację.
  • 4. Ciągłe działania 4. Ciągłe działania Jeśli chcesz, zajmiemy się także wdrożeniem w życie planu marketingowego i jego stałą analizą i optymalizacją.

Co zyskasz dzięki Strategii Digital Marketingu?

Uporządkowany marketing

 

Dzięki zmapowaniu i spisaniu Twojej strategii marketingowej masz jasny kierunek planowania, wdrożenia i prowadzenia swoich aktywności marketingowych. Znasz swoje mocne strony, posiadasz bazę segmentów i buyer person oraz ich problemy.

Wyższy zwrot z inwestycji 

 

Dzięki strategii inwestujesz pieniądze w marketing do klientów, którzy będą dla Ciebie długoterminowo najbardziej atrakcyjni. Dodatkowo, komunikujesz się z nimi w taki sposób, który maksymalizuje ich zainteresowanie. To wszystko sprawia, że Twój marketing będzie dużo bardziej skuteczny niż chaotyczne reklamowanie wszystkiego wszystkim.

Gotowy plan działania

 

Dzięki warsztatom strategicznym będziemy w stanie przygotować dla Ciebie taktyczny plan marketingowy na najbliższe miesiące. Zaprojektujemy mediaplan i lejki marketingowe, stworzymy listę rekomendacji zmian na Twojej stronie www, rozpiszemy plan content marketingu oraz specyfikację i wytyczne do stworzenia tekstów i banerów reklamowych.

Przewaga konkurencyjna

 

Skuteczny marketing prowadzony zgodnie z mądrą strategią to w wielu przypadkach jedna z najlepszych dróg do długoterminowego wzrostu sprzedaży, rentowności i skalowania biznesu.

Porozmawiajmy o rozwoju marketingu Twojej Firmy.

Prawdopodobnie możesz zastanawiać się:

  • Czy możliwe jest rozpoczęcie współpracy bez stworzenia strategii?

    Mocno wierzymy, że rozpoczęcie współpracy od warsztatów i stworzenia strategii jest najlepszą metodą na długą, partnerską współpracę, która zaowocuje sukcesem klienta. Jako agencja, mamy wtedy najlepszą możliwą bazę to planowania i prowadzenia digital marketingu, dzięki temu możemy być skuteczni. Dodatkowo, klienci doskonale wiedzą wtedy, co i dlaczego dla nich robimy, co pozytywnie wpływa na jakość współpracy po obu stronach.

    Jednak, jeśli czujesz, że nie jesteś jeszcze gotowa/y na budowanie strategii, ale chcesz sprawdzić jak wygląda współpraca z nami to zapraszamy do kontaktu, postaramy się zaproponować Ci wartościowe taktyczne działania, które są możliwe do wdrożenia bez uprzedniej pracy nad strategią.

  • Ile kosztuje stworzenie strategii digital marketingu?

    Długość i poziom skomplikowania procesu tworzenia strategii zależy od wielu czynników. Podczas wstępnej konsultacji zadamy Ci kilka pytań, które pomogą nam lepiej zrozumieć, na jakim etapie znajduje się Twój marketing i jak możemy wspólnie pracować nad stworzeniem skutecznej strategii. Na tej podstawie będziemy w stanie przedstawić ofertę cenową.

    Warto tu jednak wspomnieć, że budowaliśmy strategię zarówno dla małych, początkujących e-commerców jak i dla dużych firm usługowych czy produkcyjnych.

    Dodatkowo, z naszego doświadczenia wynika, że już 2-3 miesiące przepalania budżetów w skutek prowadzenia źle zaplanowanego marketingu może być znacznie „droższe” niż początkowa inwestycja w strategię.

  • Czy budujecie strategie zarówno w B2B, jak i B2C?

    Tak, chociaż oczywiście robimy to inaczej.

    Mamy świadomość, że marketing B2B znacznie różni się od tego w sektorze B2C. Dlatego też agendy i przebieg warsztatów strategicznych dla tych 2 obszarów wyraźnie się u nas różni.

    Przykładowo, w B2B zdecydowanie wiekszą uwagę przykładamy do szczegółowego zmapowania procesów zakupowych, które są tutaj zdecydowanie dłuższe i bardziej skomplikowanie niż te w B2C. Skupiamy się także na uspójnieniu założeń marketingu i sprzedaży, których relacja w B2B powinna być bardzo ścisła.

    W B2C natomiast bardzo dużym punktem rozmów warsztatowych jest na przykład obszar matematyki e-commerce, która pozwala na wyliczenie realnych wskaźników ROAS, przy których mamy szanse na realizację celów.

  • Czy na pewno powinienem rezygnować z niektórych segmentów klientów w mojej strategii?

    To bardzo częsta rozterka wielu firm – „Przecież naszym klientem może być każdy, dlaczego mamy z nich rezygnować?”.

    Od razu chcemy tutaj Cię uspokoić – to, że w strategii marketingowej zdecydujemy się na aktywację wybranych segmentów klientów nie oznacza, że musisz przestać sprzedawać wszystkim pozostałym. Jeśli przyjdą do Ciebie klienci z innych segmentów i jesteś w stanie w rentowny dla siebie sposób ich obsługiwać, to świetnie.

    Wybór segmentów do strategii marketingowej po prostu kanalizuje i skupia Twoje wysiłki i inwestycje marketingowe na tych segmentach, które potencjalnie najchętniej u Ciebie kupią, przez co maksymalizujemy Twój zwrot z inwestycji w marketing.

  • Czy po stworzeniu strategii muszę realizować ją z Wami?

    Nie ma takiej konieczności. Na koniec procesu otrzymujesz spisaną strategię marketingową wraz z taktycznym planem działania na 3-6 miesięcy i masz pełną dowolność, co dalej z tym zrobisz.

    Oczywiście chętnie zajmiemy się stałymi działaniami skupionymi wokół wdrożenia, zarządzania i optymalizacji planu marketingowego, możesz jednak bez przeszkód zdecydować się na realizację we własnym zakresie lub zlecić stałe działania innemu partnerowi.

  • Ile trwa tworzenie strategii marketingowej i czy muszę być w ten proces zaangażowana/y?

    Długość procesu zależy od skomplikowania Twojego otoczenia marketingowego, a także od Twoich możliwości czasowych i chęci zaangażowania się w proces. Jako agencja doradcza moderujemy i prowadzimy proces budowy strategii, ale Twój aktywny udział jest konieczny do końcowego sukcesu.

    Średnio cały proces zajmuje od 3 do 6 spotkań warsztatowych (każde spotkanie to 3-4 godziny). Wiemy z doświadczenia, że warto, by pomiędzy warsztatami występował przynajmniej tydzień przerwy, zatem okres warsztatów to ok. 3-6 tygodni.

    Do tego po cyklu warsztatów dochodzi nasza wewnętrzna praca nad stworzeniem taktycznego planu marketingowego, co trwa ok. 2 tygodni.

    Cały proces to zatem średnio 1-2 miesiące, ale zdarza się, że jest to dłużej, jeśli potrzebna jest większa liczba warsztatów lub niemożliwe są spotkania co tydzień.

Porozmawiajmy o Twojej strategii digital marketingu!

Pozostałe usługi z zakresu SEO