Jak w ciągu dwóch lat zwiększyliśmy ruch organiczny o 393% w konkurencyjnym środowisku dzięki stałej strategii SEO?
Carsmile to fintech posiadający internetową platformę z dostępem do samochodów na abonament. W 2018 wchodzący na rynek Carsmile postawił sobie za cel zostanie liderem w branży leasingu i najmu długoterminowego samochodów oraz przekonanie Polaków do tego, że samochód można zamówić bez wychodzenia z domu. Gdy w 2020 roku cała branża notowała olbrzymie spadki i upadłości, Carsmile podpisał rekordowe 3000 nowych umów leasingu i najmu samochodów. Jest to niewątpliwie historia wielkiego sukcesu firmy, którego częścią było Marketing Match.
Sprawdź CarsmileSprawdź, co możemy zrobić dla Ciebie!
Wyzwania na starcie
- Problemy w architekturze Brak ważnych podstron z punktu widzenia pozycjonowania, problemy w linkowaniu wewnętrznym, ryzyko duplikacji podstron.
- Optymalizacja metaznaczników Zbyt długie lub krótkie metaznaczniki bądź całkowity ich brak. Konieczność stworzenia automatyzmu np. dla modeli samochodowych.
- Niska widoczność organiczna Jako dopiero startująca platforma widoczność organiczna w TOP3, TOP10 i TOP50 wyników wyszukiwania Google była niewielka.
- Braki treści w serwisie Brak treści na wielu kluczowych podstronach i równocześnie wiele podstron do uzupełnienia. Konieczność stworzenia strategii contentowej dla bloga.
- Skromny profil linków Zaledwie kilka odsyłających domen do serwisu Carsmile. Koordynacja z działaniami PR firmy.
- Konkurencyjna branża Konieczność walki w atrakcyjnej branży z pogranicza finansów i motoryzacji. Walka o pozycje z konkurencją bezpośrednią (oferty producentów aut), jak i dalszą w postaci portali informacyjnych czy rankingów ofert.
Strategia działania
-
Rekomendacje techniczne SEO
Początkiem współpracy było przeprowadzenie analizy serwisu pozwalającego zdiagnozować błędy w serwisie ograniczające jego widoczność w wyszukiwarkach oraz wskazanie sposobów ich naprawy.
-
Identyfikacja kluczowych problemów
Nie wszystkie zmiany mogły być wprowadzone od razu, dlatego wspólnie z Carsmile zostały zidentyfikowane te kluczowe.
-
Wdrożenie rekomendacji SEO
Implementacja możliwych do wdrożenia zaleceń wskazanych w przeprowadzonej analizie serwisu i stron docelowych.
-
Stała kampania SEO
Celem stałej kampanii jest regularne zwiększanie wolumenu ruchu organicznego na stronie www, a co za tym idzie – zwiększanie liczby leadów poprzez: optymalizację stron docelowych, systematyczne poszerzanie wewnętrznego contentu, działania linkbuildingowe oraz dbanie o dobrą kondycję serwisu.
Efekty działań po 2 latach współpracy
Wspólne nakreślenie strategii oraz kluczowych obszarów do zmiany pozwoliło na systematyczny wzrost serwisu w wynikach wyszukiwania. W nieco ponad 2 lata raczkujący w wynikach wyszukiwania serwis zamienił się w lidera okupującego wiele pozycji w TOP10 na kluczowe frazy, zwiększając tym samym ruch organiczny o prawie 400%.
- +393% Liczba sesji z wyników organicznych wzrosła o 393%
- +468 Liczba fraz kluczowych w TOP3 wyników wyszukiwania Google wzrosła ponad 5,5-krotnie
- +1445 W zaledwie dwa lata udało się podnieść liczbę fraz kluczowych w TOP10 16-krotnie
- +9939 Liczba słów w TOP50 wyników wyszukiwania Google wzrosła o ponad 430%