LinkedIn Ads

LinkedIn Ads

LinkedIn to najpopularniejszy serwis internetowy dla profesjonalistów i firm. Przenosi on w przestrzeń wirtualną ideę tzw. networkingu, czyli nawiązywania kontaktów zawodowo-biznesowych.

Obecnie jest bardzo popularny nie tylko wśród rekruterów i osób poszukujących pracy, ale również wśród szerokiego grona menedżerów oraz specjalistów. Pozwala nawiązywać współpracę i prezentować swoje umiejętności szczególnie w obszarze B2B. Pomaga w tym również marketing na LinkedIn obejmujący płatne działania promocyjne.

Szukasz agencji SEM?

Więcej informacji

  • Reklama na LinkedIn – możliwości

    Reklama na Linkedin może realizować różne cele, podzielone na trzy grupy:

    • świadomość (zwiększenie świadomości marki),
    • zainteresowanie (zwiększanie ruchu na stronie, ilości interakcji czy wyświetleń wideo),
    • konwersje (wzrost liczby konwersji i potencjalnych klientów bądź kandydatów na ofertę pracy).

    Narzędzie LinkedIn Ads umożliwia wybranie celu już na samym początku tworzenia kampanii. Oferuje również wiele formatów reklam:

    • reklama z pojedynczym zdjęciem,
    • karuzela reklam graficznych,
    • reklama wideo,
    • reklama tekstowa,
    • reklama spotlight,
    • reklama dla pozyskania obserwujących,
    • reklama w wiadomości,
    • reklama konwersacyjna.

    Dzięki temu kreacja może być idealnie dopasowana do celu i przedmiotu reklamy oraz grupy docelowej.

    Charakterystyczne dla portalu są ciekawe opcje targetowania. Płatna reklama LinkedIn może być kierowana do rozmaitych grup odbiorców dostępnych w formie gotowych szablonów (np. „właściciele małych firm”) lub zgodnych z indywidualnymi ustawieniami użytkownika. Można przy tym korzystać z takich kryteriów jak:

    • standardowe dane demograficzne,
    • wykształcenie,
    • doświadczenie w pracy,
    • zainteresowania,
    • stanowiska,
    • lokalizacja,
    • branża,
    • firma, w której pracują odbiorcy,
    • język używany w profilu.

    Można również skorzystać z własnej grupy odbiorców, (np. listy mailingowej). Zapewnia to bardzo precyzyjne kierowanie reklam, dzięki czemu ich skuteczność zdecydowanie się zwiększa. Serwis umożliwia samodzielne określenie budżetu i proponuje różne formy rozliczenia. Reklamodawcy mają również dostęp do danych analitycznych pozwalających na śledzenie wyników kampanii.

  • Ile kosztuje reklama na LinkedIn?

    LinkedIn oferuje różne formaty rozliczenia:

    • CPC (Cost Per Click – koszt za kliknięcie) – możliwe jest określenie maksymalnej kwoty płaconej za pojedyncze kliknięcie oraz dziennego budżetu;
    • CPM (Cost Per Mille – koszt za 1000 wyświetleń) – można określić stały koszt za każde 1000 wyświetleń reklamy, bez względu na liczbę kliknięć;
    • CPV (Cost Per View – koszt za wyświetlenie wideo) – zapewnia możliwość określenia maksymalnej kwoty płaconej za każde wyświetlenie treści wideo.

    Minimalny dzienny budżet kampanii to 10 EUR, dlatego możliwe jest realizowanie działań reklamowych nawet przy niewielkich nakładach. Minimalna stawka dla kampanii CPC, CPM lub reklam tekstowych to 2 EUR. W porównaniu z Google czy Facebookiem, na LinkedIn zapłacisz więcej. To jednak portal dający możliwość precyzyjnego dotarcia do Twojej grupy docelowej, jaką są profesjonaliści lub firmy. Podczas tworzenia kampanii i ustalania jej budżetu zawsze można sprawdzić jej prognozowane, szacunkowe wyniki, co pozwoli się zorientować, jak wiele zyskasz za konkretne pieniądze.

  • Zalety płatnej reklamy na LinkedIn

    Do zalet reklamy na portalu na pewno można zaliczyć:

    • dużą, stale rosnącą publiczność – LinkedIn to jeden z portali, które dynamicznie się rozwijają;
    • ciekawe i precyzyjne opcje targetowania pozwalające dotrzeć do sektora B2B, w tym do reprezentantów określonych branż, stanowisk czy funkcji zawodowych;
    • możliwość monitorowania wyników – narzędzia analityczne ułatwią Ci zweryfikowanie skuteczności kampanii;

    Reklama na LinkedIn może być świetnym pomysłem dla Twojego biznesu. Dobrze poprowadzona pomoże Ci zrealizować wyznaczone przez Ciebie cele i trafić do konkretnych odbiorców! Jeśli chcesz uzyskać możliwie najlepsze wyniki z reklamy LinkedIn, wypełnij brief lub skontaktuj się z nami poprzez formularz.

Masz pytania dotyczące oferowanych przez nas usług?

Pozostałe usługi z zakresu SEM