Audyt linków

Audyt linków

To usługa polegająca na zbadaniu wszelkich linków zewnętrznych prowadzących do serwisu. Mają one znaczący wpływ na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania, dlatego są ważnym elementem strategii pozycjonowania.

Analiza ma za zadanie wskazanie skąd aktualnie pochodzą linki do serwisu, jaka jest ich jakość w oczach Google oraz jak prezentuje się profil linków najbliższej konkurencji, która osiąga lepsze wyniki w Google. W analizie linków pomagają specjalne narzędzia, takie jak Majestic, Ahrefs oraz Clusteric Auditor. Efektem przeprowadzonych działań jest dokument zawierający pełną analizę, wnioski oraz zalecenia do wdrożenia.

Szukasz agencji SEO?

Więcej informacji

  • Jakie są korzyści z przeprowadzenia audytu linków?

    Audyt linków pozwala na dokładną analizę sytuacji wyjściowej serwisu, a co za tym idzie zaplanowanie odpowiednich działań. Dokument uświadamia również, jak duża jest przewaga konkurencji w zakresie linkowania i jak długo może potrwać proces pozycjonowania serwisu, a także – w trudnych przypadkach – daje odpowiedź na pytanie o prawdopodobne powody nałożenia na stronę filtra.

  • Czy audyt wystarczy do neutralizacji kary od Google?

    Nieprawidłowy profil linków zewnętrznych obejmujący np. linkowanie z typowych źródeł spamerskich czy też mało wartościowych katalogów internetowych, może skutkować nałożeniem przez Google filtra na daną domenę – zarówno przez pracownika Google w ramach ręcznych działań, jak i algorytm. W takim przypadku obniżeniu ulega pozycja określonych lub wszystkich fraz kluczowych – w tym niejednokrotnie również fraz brandowych. Z pomocą specjalnego narzędzia od Google, które służy do zrzekania się określonych linków – Disavow Tool, można zgłosić niskiej jakości linki, dzięki czemu algorytm pomija je przy ustalaniu rankingu i pozycji serwisu. Mimo, że Disavow Tool jest oficjalnym narzędziem od Google, to najbardziej efektywną metodą usuwania niskiej jakości linków zewnętrznych pozostaje ręczne zgłoszenie do właściciela strony z prośbą o usunięcie, po czym ponowne zaindeksowanie treści.

  • W czym może pomóc analiza linków konkurencji?

    Dobrze przeprowadzona analiza linków zewnętrznych konkurencji pozwoli na określenie i wyodrębnienie tych najbardziej wartościowych pod kątem pozycjonowania. Badanie daje również możliwości określenia charakterystyki profilu takich linków, a co za tym idzie przeprowadzenia równie jakościowych działań i osiągnięcie podobnego poziomu pozycjonowania w Google.
    Nie wiesz czy Twoje linki zewnętrzne są wartościowe, a może Google nałożył filtr na Twoją stronę? Zapraszamy do kontaktu!

Masz pytania dotyczące oferowanych przez nas usług?

Pozostałe usługi z zakresu SEO