Content Marketing

Czym jest content marketing?

Content marketing to tak naprawdę działania komunikacyjne polegające na tworzeniu i publikowaniu ciekawych, a przede wszystkim angażujących treści. Ich celem jest dotarcie do określonej grupy konsumentów z wartościowym przekazem, który w naturalny sposób interesuje, przyciąga i pozostaje w sercach i głowach odbiorców. Dlatego tak ważne jest, aby działania content marketingowe w internecie były szyte na miarę i prowadzone na jak najwyższym poziomie.

Jakie są typy treści w content marketingu?

Wraz z rozwojem narzędzi i formatów digitalowych, rozwiązania content marketingowe nie ograniczają się jedynie do promocji artykułów sponsorowanych zawierających słowa kluczowe, jak jest to często rozumiane. Typy treści content marketingowych dają bardzo szeroki wachlarz możliwości. Oprócz najbardziej popularnych tekstów w formie artykułów, warto zwrócić uwagę na takie formaty jak poradniki, treści video, testy konsumenckie, infografiki czy ebooki.

Content marketing w ujęciu pozycjonowania

Działania z zakresu content marketing doskonale wpisują się w strategię pozycjonowania, gdyż jednym z najważniejszych aspektów wykorzystywania narzędzi content marketingu w trakcie kampanii jest pozyskiwanie wartościowych linków z tematycznych i dobrych jakościowo serwisów. Zarówno standardowe publikacje, jak i te na dużych, rozpoznawalnych serwisach sprawiają, że pozycja danej witryny w wynikach wyszukiwania naturalnie rośnie poprzez poprawę profilu linków. Dlatego wszystkie treści generowane o marce i przez markę muszą być wartościowe – to zapewnia nośność medialną i często pozwala na pozyskiwanie naturalnych linków prowadzących do serwisu.

Jak wykorzystać blog firmowy do zwiększania widoczności?

Blog firmowy to jedno ze sztandarowych narzędzi inbound marketingu, a zarazem doskonały kanał promocji produktów firmowych czy usług. Aby w pełni wykorzystać wszystkie możliwości narzędzia, trzeba przede wszystkim zwrócić uwagę na jakość zamieszczanych tam treści oraz odpowiednią optymalizację pod kątem danego zagadnienia i powiązanych z nim słów kluczowych. Ich określenie, a następnie prawidłowe wykorzystanie sprawi, że działania SEO przyniosą pożądane efekty.
W prowadzonych przez nas kampaniach pozycjonowania niemal zawsze rekomendujemy utworzenie odpowiedniego działu blogowego lub poradnikowego, w którym znajdą się wpisy na temat popularnych i często wyszukiwanych zagadnień ściśle powiązanych z interesującą nas grupą docelową. Dzięki temu zwiększana jest ogólna widoczność serwisu na frazy z zakresu long tail – również te, które nie są bezpośrednio powiązane z brandem klienta, dzięki czemu serwis zostanie odwiedzony również przez osoby, które do tej pory go nie kojarzyły.
Chcesz wykorzystać narzędzia content marketingu do promocji swojej strony? Zapraszamy do kontaktu!

Masz pytania dotyczące oferowanych przez nas usług? Skontaktuj się z nami!

Blog

Sprawdź najnowsze wpisy