SEO PR

SEO PR, czyli dlaczego warto dbać o wizerunek w sieci?

Internet jest dziś pierwszym źródłem pozyskiwania informacji, również o ulubionych markach czy ciekawych produktach. W dobie rosnącej konkurencji i coraz lepszych digitalowych narzędzi dotarcia do konsumenta bardzo ważna jest budowa profesjonalnego wizerunku w sieci, co pozwala na skuteczne wyróżnienie się na tle konkurencji. Działania SEO i e-PR doskonale się tym zakresie uzupełniają. Odpowiednio wykorzystane materiały zewnętrzne dotyczące marki lub produktu mogą przyczynić się do ciągłego zwiększania widoczności pozycjonowanego serwisu. Ponadto, usługa SEO PR sprawdza się w sytuacjach kryzysowych, kiedy na temat danej osoby, marki czy firmy pojawiają się negatywne opinie wpływające na wizerunek, które można z łatwością odnaleźć w wynikach wyszukiwania Google.

Co wchodzi w zakres SEO PR?

SEO PR jest szerokim pojęciem, w którym można wyróżnić następujące podstawowe elementy:
• stały monitoring treści pojawiających się w internecie na temat marki lub produktu obejmujący zarówno artykuły, jak również fora i social media;

• raportowanie oraz szybkie reagowanie w sytuacjach kryzysowych, kiedy pojawiające się publikacje lub wypowiedzi mają charakter negatywny – warto wówczas wykorzystać możliwości, jakie niesie ze sobą pozycjonowanie w celu poprawy wizerunku (dzięki działaniom specjalistów, negatywne opinie pokazujące się wysoko w wynikach wyszukiwania, zostaną zastąpione treściami o charakterze pozytywnym, które mogą być realizowane w ramach kampanii);

• pozyskiwania wartościowych linków zewnętrznych prowadzących do pozycjonowanego serwisu ze źródeł, w których pojawia sią wzmianka o brandzie lub produkcie w postaci fragmentu tekstu albo logotypu umieszczonego np. w sekcji „Partnerzy” lub „Sponsorzy”.

Na czym polega pozycjonowanie pozytywnych treści?

Pozycjonowanie treści o pozytywnym charakterze dla marki, produktu czy usługi to działania w swojej mechanice bardzo bliskie podstawowej kampanii pozycjonowania. Polegają na promocji pozytywnych lub neutralnych materiałów na frazy kluczowe ściśle powiązane z brandem (w tym fraz zawierających słowo „opinie”). Należy jednak podkreślić, że w przypadku contentu zamieszczanego na zewnętrznych serwisach nie zawsze możliwa jest pełna optymalizacja tekstów pod kątem wybranych fraz, dlatego tego typu działania wiążą się zazwyczaj z dużą trudnością i czasochłonnością.
Zadbaj o swój wizerunek w sieci lub sprawdź, jak postrzegają Cię inni. Zapraszamy do kontaktu!

Masz pytania dotyczące oferowanych przez nas usług? Skontaktuj się z nami!

Blog

Sprawdź najnowsze wpisy