Pinterest Ads

Pinterest Ads

Pinterest to wirtualna wersja tablicy korkowej. Pozwala na przypinanie „pinezek” (pinów) z treściami, które dany użytkownik chce zachować na przyszłość. Mogą to być zdjęcia, grafiki i infografiki, filmy, podcasty, artykuły, posty itp. Możliwe jest tworzenie różnych tablic tematycznych w celu łatwiejszego porządkowania treści. Portal ma też funkcje społecznościowe – umożliwia np. obserwowanie działalności innych użytkowników, oglądanie ich tablic, a także „polubienie” i skomentowanie wybranych elementów oraz dołączenie ich do swoich tablic.

W skrócie: Pinterest jest wielką kopalnią inspiracji i to właściwie na każdy temat. Najpopularniejsze są jednak posty dotyczące DIY (Do It Yourself, czyli rękodzieła i projektów rzemieślniczych), wystroju wnętrz, mody i stylu, zdrowia i fitnessu, cytatów, humoru, podróży czy technologii. Platforma umożliwia dzielenie się swoimi zainteresowaniami oraz przeglądanie pomysłów innych.

Szukasz agencji SEM?

Więcej informacji

  • Jakie możliwości daje reklama na Pinterest?

    Posiadacze kont firmowych mogą korzystać z menedżera reklam (Pinterest Ads Manager) do tworzenia swoich kampanii oraz ich efektywnego zarządzania. Dostępne są cztery różne formy reklam:

    • standardowe (Standard) – pozwalające na wyróżnienie dowolnej „pinezki” z dodatkiem tekstu, logo albo odnośnika do strony;
    • film (Video) – pozwalająca na promowanie pinów filmowych z możliwością dodania np. nakładki z logo lub podpisu;
    • piny karuzelowe (Carousel) – pozwalające na promowanie pinów składających się z kilku obrazów, które użytkownicy mogą oglądać w formie karuzelowej;
    • kolekcje (Collections) – hybrydowa forma reklamy łącząca obrazy i filmy służąca do maksymalnie atrakcyjnej prezentacji treści.

    Reklamy Pinterest Ads są również przystosowane do realizacji różnych celów marketingowych:

    • budowania świadomości marki (awareness) – i zwiększania zasięgu;
    • rozważania zakupu (consideration) – zwiększania ruchu na Pintereście i poza nim;
    • zwiększania konwersji (conversions) – zachęcania do konkretnych działań, takich jak założenie konta, subskrypcja czy zakup;
    • sprzedaży offline (offline sales) – zwiększania liczby transakcji dokonywanych stacjonarnie.

    Budżet i czas trwania kampanii określa się samodzielnie. Można również skorzystać z automatyzacji w tym zakresie. Dostępne są zaawansowane opcje kierowania, dzięki którym reklamy trafią tylko do osób spełniających określone kryteria demograficzne, wyszukujących konkretne hasła lub mających zdefiniowane zainteresowania. Platforma umożliwia też monitorowanie wyników stosowanych kampanii poprzez raporty i analizy.

  • Zalety reklamy na Pintereście

    Zastanawiasz się, czy reklama Pinterest jest dla Ciebie i czy zakładanie konta w kolejnym portalu jest tego warte? Wszystko zależy oczywiście od indywidualnych charakterystyk biznesu, ale nie można zaprzeczyć, że zarówno sama platforma, jak i manager Pinterest Ads mają bardzo dużo zalet. Można do nich z pewnością zaliczyć:

    • wszechstronność – możliwość zamieszczania różnych rodzajów treści i osiągania dzięki nim różnych celów;
    • pozytywne skojarzenia – Pinterest jest miejscem, które nastraja pozytywnie i motywuje, a to pomoże Twojej marce również wywoływać pozytywne emocje;
    • niewielką konkurencję – z portalu korzystają w Polsce niemal 3 mln. osób (przede wszystkim kobiety), a reklamodawców jest na portalu relatywnie niewielu; to oznacza, że Twoje reklamy mają większą szansę, by się wyróżnić;
    • skuteczność reklamową – Pinterest może zapewnić bardzo dobre rezultaty marketingowe, ponieważ portal jest narzędziem do szukania pomysłów i inspiracji, a większość użytkowników przyznaje, że znajduje tam inspiracje do zakupów, nawet jeśli nie poszukuje konkretnych produktów;
    • łatwość dotarcia do grupy docelowej – Pinterest Ads udostępnia wiele opcji targetowania reklam;
    • możliwość budowania świadomości marki – Pinterest to świetne miejsce do budowania społeczności wokół marki i wdrażania długoterminowych strategii marketingowych;
    • długa „żywotność” postów – posty umieszczane na portalu są przechowywane przez długi czas, ponieważ zwykle służą do tworzenia dalekosiężnych planów; w tym czasie „żyją”, są oglądane, „lajkowane” i komentowane.

    Ta ostatnia cecha zdecydowanie odróżnia Pinterest od pozostałych portali społecznościowych, w których cykl życia postów jest zazwyczaj dość krótki. Na Pintereście nie musisz stale gonić za nowym contentem i bać się, czy jesteś wystarczająco „na czasie”. Jeśli Twoje posty są wartościowe, na pewno znajdą odbiorców i długo będą cieszyć się popularnością.

  • Marketing na Pintereście – czy to coś dla Ciebie?

    Czy Pinterest jest dobrym miejscem dla Twojej firmy? Wiele zależy od tego, co oferujesz i do kogo chcesz z tym trafić. Na pewno skorzystanie Pinterest Ads powinna rozważyć każda firma, która:

    • kieruje swoją ofertę do młodych osób, przede wszystkim kobiet (na portalu dominują użytkowniczki, choć wśród nowo zakładanych kont 50% należy do mężczyzn);
    • sprzedaje produkty, które można wypromować w atrakcyjny wizualnie sposób;
    • szuka przyjaznego miejsca do interakcji z klientami i poszukiwania nowych odbiorców oferty firmy;
    • chce budować świadomość marki oraz społeczność wokół niej;
    • chce zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej lub biznesie offline;
    • chce zwiększyć liczbę konwersji;
    • sprzedaje produkty lub usługi związane z jedną z najpopularniejszych kategorii Pinteresta (np. wystrojem wnętrz, modą, podróżami, fitnessem itd.);
    • szuka intuicyjnego i wszechstronnego narzędzia reklamowego;
    • szuka rynku reklamowego, na którym panuje niewielka konkurencja.

    Mimo tego, że portal jest uważany za niszowy, korzysta z niego niemal 3 mln. użytkowników w Polsce i ponad 300 mln. użytkowników na całym świecie. Są oni aktywni, zaangażowani i kreatywni. Dlatego Pinterest Ads może być świetnym narzędziem w wielu branżach. Umożliwia atrakcyjne przedstawienie oferty, informowanie użytkowników i wchodzenie z nimi w interakcje. Pozwala również docierać dokładnie tam, gdzie chcesz – bez marnowania środków na reklamy wycelowane w eter.

    Jeśli będziesz chciał skorzystać z fachowej pomocy w zakresie Pinterest Ads, zapraszamy do wypełnienia briefu lub wypełnienia formularza kontaktowego!

Masz pytania dotyczące oferowanych przez nas usług?

Pozostałe usługi z zakresu SEM
  • Kampania Google Ads
  • Kampanie GDN
  • Remarketing
  • Reklama na Youtube
  • Discovery Ads
  • Google Shopping
  • Facebook Ads
  • Instagram Ads
  • Allegro Ads
  • LinkedIn Ads
  • Analityka internetowa