Jak zdominować rynek akcesoriów do treningu za pomocą synergicznych działań PPC i SEO?

Jak zdominować rynek akcesoriów do treningu za pomocą synergicznych działań PPC i SEO?

Firma stworzona przez pasjonatów sportu, oferująca bardzo szeroki asortyment akcesoriów do crossfitu, odzieży treningowej i sprzętu do ćwiczeń. Założyciele UNBROKEN wraz ze swoją ekipą są specjalistami w dziedzinie crossfitowego stylu życia, który wpływa na funkcjonowanie i postrzeganie świata. Sprzedaż odbywa się za pośrednictwem własnego systemu e-commerce.

Sprawdź, co możemy zrobić dla Ciebie!

Referencje
Podjęcie współpracy z Marketing Match było rewolucyjnym wydarzeniem dla naszego sklepu. (…) Na całe szczęście trafiłem na chłopaków z Marketing Match, którzy wprowadzili nasz sklep na właściwe tory i Unbroken Store zmieniło się z powolnego Orient Ekspresu w pociąg poduszkowiec z Japonii, ten który jedzie 600 km/h.
Karol Różycki Unbroken Store

Wyzwania na starcie

  • Wyskalowanie kampanii PPC Dobranie konkretnych działań dla kampanii PPC w już silnym e-commerce.
  • Brak poprawnej konfiguracji analityki Brak dostosowania eventów i konwersji w kierunku najbardziej dokładnego mierzenia źródeł transakcji i ruchu na stronie z platform Google Analytics i Facebook Ads.
  • Niska widoczność organiczna Stosunkowo mała liczba fraz kluczowych w TOP3, TOP10 i TOP50 wyników wyszukiwania Google.
  • Wąska struktura kampanii PPC Niewielka liczba wdrożonych kampanii promocyjnych.
  • Słabo rozbudowana warstwa tekstowa Warstwa tekstowa na stronie obejmowała małych zakres fraz kluczowych. Element wymagał zdecydowanej poprawy.
  • Brak optymalizacji mobile first Nieoptymalne dostosowanie serwisu pod korzystanie z urządzeń mobilnych

Strategia działania

  • Nasze działania

    Audyt SEO – początkiem współpracy było przeprowadzenie kompleksowego audytu SEO pozwalającego zdiagnozować błędy w serwisie ograniczające jego widoczność w wyszukiwarkach oraz wskazanie sposobów ich naprawy.

    Stworzenie strategii działań kampanii PPC – kreacja i wdrożenie zaawansowanej strategii działań e-commerce w oparciu o merytoryczne know-how.

    Audyt UX – analiza zachowań użytkowników serwisu w celu zbadania ścieżek zakupowych i sposobu korzystania ze sklepu.

    Wdrażanie rekomendacji z audytu SEO – implementacja możliwych do wdrożenia zaleceń wskazanych w przeprowadzonym wcześniej audycie SEO.

    Stała kampania PPC – celem stałej kampanii PPC (Google Ads, Instagram Ads, Facebook Ads) jest bezpośrednie zwiększenie sprzedaży produktów na stronie klienta.

    Stała kampania SEO – celem stałej kampanii SEO jest nieustanne zwiększanie wolumenu ruchu organicznego na stronie www, a co za tym idzie intensyfikacja liczby transakcji.

  • Stała kampania SEO

    Optymalizacja stron docelowych – przypisywanie istniejącym w serwisie podstronom modelowych adresów URL, metaznaczników title, nagłówków na podstawie analizy potencjałów fraz kluczowych, a w przypadku zdjęć – atrybutów alt.

    Poszerzanie contentu – comiesięczne poszukiwanie nowych obszarów tematycznych w celu rozbudowy warstwy tekstowej istniejącej w serwisie, powiązanej kontekstowo z marką UNBROKEN.

    Linkbuilding – stałym elementem kampanii jest wzmacnianie profilu linków serwisu UNBROKEN poprzez działania content marketingowe oraz te z zakresu SEO PR.

    Dbanie o dobrą kondycję serwisu – systematyczny monitoring serwisu pod względem technicznym i usuwanie pojawiających się błędów SEO.

  • Stała kampania PPC

    Model AIDA – dotarcie do użytkowników znajdujących się na wszystkich czterech etapach lejka zakupowego.

    Smart Bidding– ustalanie stawek za interakcję z reklamą w oparciu o uczenie się maszynowe algorytmów reklamowych.

    Atrybucja Data Driven – najbardziej zaawansowany sposób przypisywania zakupów poszczególnym kampaniom reklamowym.

    Własny CSS – własna porównywarka cen pozwalająca zredukować koszt pojedynczego kliknięcia w reklamę w sieci produktowej Google.

    Fragmentaryzacja – rozdzielenie kampanii emitowanych na Facebooku od tych wyświetlanych na Instagramie.

    Lookalike – docieranie do użytkowników podobnych do tych, którzy już dokonali zakupu.

    Testy A/B – testowanie różnych strategii ustalania stawek, formatów reklamowych, jak i samych reklam.

    Skalowanie – swiększanie budżetów reklamowych dla kampanii osiągających bardzo satysfakcjonujące zwroty z inwestycji w reklamę.

Efekty działań po 3 latach współpracy

Dobrze zdiagnozowane problemy, przemyślana strategia, zastosowanie działań w różnych kanałach promocyjnych oraz przede wszystkim pełne zaufanie klienta w związku z naszymi wdrożeniami zaowocowały dominującą pozycją na rynku akcesoriów i odzieży do treningu wśród polskich e-commerców, budując silną pozycję marki UNBROKEN na rynku.

Widoczność i ruch organiczny

  • +198% Liczba sesji z wyników organicznych wzrosła o 198%
  • +527% Liczba fraz kluczowych w TOP3 wyników wyszukiwania Google wzrosła ponad 5-krotnie
  • +336% Udało się podnieść liczbę fraz kluczowych w TOP10 ponad 3-krotnie
  • +174% Liczba słów w TOP50 wyników wyszukiwania Google wzrosła o 174%

Zrealizowane cele

  • Wzrost rozpoznawalności marki na rynku
  • Stały wzrost transakcji i przychodów
  • Zdominowanie rynku sprzedaży akcesoriów do treningu crossfit
  • Stały wzrost nowych klientów sklepu
  • Zdywersyfikowana struktura źródeł sprzedażowych
  • Stała optymalizacja techniczna serwisu

Szukasz agencji SEO?