Jak potroić ruch organiczny w branży automotive?
SEO case study marek Jaguar i Land Rover nagrodzone nominacją do European Search Awards.
Od dekad Jaguar i Land Rover symbolizują luksus, innowacyjność i niezawodność w świecie motoryzacji. Te prestiżowe marki wyróżniają się połączeniem elegancji, sportowego charakteru, wszechstronności i zdolności do pokonywania najtrudniejszych terenów, odpowiadając na potrzeby najbardziej wymagających klientów. Niniejsze case study przedstawia, jak strategiczne działania SEO, realizowane dzięki współpracy Inchcape oraz agencji Marketing Match, Reffine i More & Louder, pozwoliły trzykrotnie zwiększyć widoczność organiczną oraz generować setki leadów miesięcznie na polskim rynku. Poznaj kluczowe kroki, wyzwania i sukcesy, które przyniosły tej kampanii nominację do European Search Awards.
Chcesz dowiedzieć się więcej o naszej strategii?
Wyzwania na starcie
- Dominacja ruchu brandowego Leady generowane z ruchu organicznego pochodziły głównie z fraz brandowych powiązanych z nazwami poszczególnych modeli z gamy Jaguara oraz marek Land Rovera.
- Niska widoczność na frazy generyczne Serwisy miały niską widoczność w TOP10 organicznych wyników wyszukiwania dla fraz związanych z wiedzą motoryzacyjną i powiązanych z nimi intencji zakupowych.
- Nieoptymalna architektura strony Architektura oraz treści serwisów były projektowane głównie z myślą o komunikacji w ramach płatnych mediów, co negatywnie wpłynęło na ich organiczną widoczność.
- Brak aktywnych działań PR wspierających SEO Działania z zakresu PR niedostatecznie koncentrowały się na wsparciu procesu pozyskiwania linków zewnętrznych, co osłabiło potencjał witryn i ich widoczność organiczną.
- Optymalizacja ścieżki użytkownika Dostosowanie ścieżki użytkownika tak, aby osoby szukające informacji z zakresu automotive trafiały na materiały zachęcające do podejmowania decyzji zakupowych z uwzględnieniem etapu ścieżki.
- Wyzwania branży automotive Branża motoryzacyjna stanowiła szczególne wyzwanie, ponieważ większość leadów z ruchu organicznego pochodziła z fraz brandowych, a rywalizacja z dużymi serwisami contentowymi dodatkowo utrudniała zdobycie widoczności na frazy generyczne.
Strategia działania
-
Audyt & optymalizacja
Audyt SEO – przeprowadzono kompleksową diagnozę serwisów, identyfikując błędy techniczne oraz obszary wymagające optymalizacji, co pozwoliło zwiększyć widoczność w wyszukiwarkach.
Audyt UX – zbadano ścieżki zakupowe użytkowników oraz sposób korzystania z serwisów, aby dostosować stronę do oczekiwań użytkowników.
Poprawa architektury serwisów – zoptymalizowano strukturę i organizację treści, w tym poprawiono linkowanie wewnętrzne oraz utworzono dodatkowe podstrony docelowe.
Optymalizacja techniczna – usprawniono prędkość ładowania serwisów m.in. poprzez zmniejszenie rozmiaru obrazów i redukcję nadmiaru JavaScript.
-
Analiza treści & wytyczne
Analiza słów kluczowych – przygotowano szczegółowy plan oparty na analizie ponad 13 000 fraz, które zostały podzielone na grupy tematyczne dopasowane do różnych etapów lejka sprzedażowego.
Content plan – frazy kluczowe przyporządkowano do 215 propozycji tematów nowych artykułów z uwzględnieniem typów treści, znaczenia dla procesu zakupowego klienta i zgodności z celami sprzedażowymi klienta. Na tej podstawie opracowano wielomiesięczny plan tworzenia nowych treści, które wspierały różne etapy lejka sprzedażowego.
Matryce treści i wytyczne – opracowano szczegółowe wytyczne dla copywriterów, obejmujące rekomendacje SEO i rozmieszczanie elementów CTA, sposób doboru grafik i linkowania wewnętrznego,
strukturę i szczegółowość treści w zależności od grupy odbiorców.Szkolenie – przed rozpoczęciem produkcji treści copywriterzy zostali przeszkoleni w zakresie komunikacji marek, zasad SEO oraz narzędzi wspierających tworzenie treści.
-
Tworzenie i promowanie treści
Koordynacja działań – efektywna realizacja projektu była możliwa dzięki ścisłej współpracy, szybkiemu reagowaniu na wyzwania projektowe i codziennej komunikacji między Inchcape a agencjami Marketing Match, Reffine oraz More & Louder.
Tworzenie treści SEO – przygotowano oraz opublikowano ponad 120 artykułów wiedzowych i sprzedażowych.
SEO PR – stworzono liczne publikacje zewnętrzne na powiązanych tematycznie serwisach, aby zwiększyć widoczność marek Jaguar i Land Rover w wyszukiwaniach w ramach procesu linkbuildingowego.
-
Monitoring
Monitoring wyników – regularnie analizowano efekty działań SEO za pomocą narzędzi takich jak m.in. Google Analytics, Google Search Console, Senuto i Semrush.
Raporty interaktywne – przygotowano dynamiczne raporty w Looker Studio pozwalające na śledzenie efektów i optymalizację działań w czasie rzeczywistym.
Efekty działań po 3 latach współpracy
Sukces tego projektu był wynikiem zintegrowanej współpracy pomiędzy klientem a 3 zaangażowanymi agencjami. Bliska koordynacja działań, elastyczne podejście oraz strategia oparta na „testowaniu w praktyce” pozwoliły na osiągnięcie wyjątkowych rezultatów. Synergia technologii, kreatywności i analizy udowodniła, że współpraca oparta na ciągłej adaptacji i wzajemnym zaangażowaniu może znacząco podnieść efektywność działań SEO, przynosząc ponadprzeciętne wyniki biznesowe.
- x3 Wzrost liczby fraz w TOP10 w organicznych wynikach wyszukiwania Google
- >600 Miesięczna liczba generowanych leadów organicznych z podstron SEO po 3 latach kampanii.
- 25% Udział utworzonych podstron w całkowitym ruchu organicznym serwisów.
- nominacja ESA Kampania została wyróżniona w kategorii „Best Use of Search – Automotive” w konkursie European Search Awards.