
Jak dzięki warsztatom strategicznym ułożyliśmy efektywną współpracę z Mudita?
Wierzymy, że rozpoczęcie współpracy od warsztatów strategicznych daje największe szanse na długoterminowy sukces projektu marketingowego. Poprzez cykl warsztatów pomogliśmy marce Mudita uzupełnić i zaktualizować strategię marketingową, co z kolei pozwoliło nam na stworzenie spójnego taktycznego planu marketingowego, który w przemyślany sposób realizuje dobrze zaprojektowane cele biznesowe. Dodatkowo, warsztaty dały nam przestrzeń na lepsze wzajemne poznanie się i nawiązanie partnerskiej relacji opartej na szacunku i budującym się już od tego momentu zaufaniu.
Sprawdź, jak możemy rozwinąć Twój marketing.
Wyzwania na starcie
- Nieuporządkowane kampanie reklamowe w Meta oraz Google Chaotyczna struktura kont, niespójne targetowanie, brak testów A/B i dynamicznych formatów reklamowych.
- Brak zaktualizowanej strategii marketingowej Dotychczasowa strategia była niespójna i nie opierała się na szczegółowo zmapowanych grupach docelowych, wartościach marki ani obiekcjach potencjalnych klientów, co prowadziło do nieskutecznej komunikacji marketingowej.
- Brak jasnego planu marketingowego Brak struktury i nieskoordynowane wykorzystanie dostępnych kanałów.
- Niefektywne kampanie Kampanie generowały wysokie koszty przy minimalnych wynikach z powodu błędnie dobranych grup docelowych, komunikacji i formatów reklamowych.
- Problemy w poprawnym mierzeniu skuteczności Niekompletna lub błędna konfiguracja analityki i mechanizmu Consent Management, brak możliwości precyzyjnego monitorowania wyników.
Proces współpracy
-
1. Audyt historycznych działań promocyjnych na platformach Google oraz Meta
Przeanalizowaliśmy dotychczasowe kampanie, identyfikując luki w strukturze kont, targetowaniu i optymalizacji formatów reklamowych, co pozwoliło wskazać kluczowe obszary wymagające poprawy.
-
2. Audyt analityki
-
3. Cykl warsztatów strategicznych
Dzięki serii spotkań udało nam się wspólnie:
- zidentyfikować i zdefiniować przewagi i propozycje wartości na poziomie marki oraz poszczególnych grup produktowych
- szczegółowo opisać grupy docelowe i sposoby komunikacji dla każdej z linii produktowych Mudita
- stworzyć taktyczny plan marketingowy zawierający zmapowane lejki marketingowe, selekcję kanałów reklamowych, dobór i specyfikację zasobów reklamowych
- określenie cele marketingowe i KPI dla poszczególnych etapów lejka
-
4. Ścisła stała współpraca
Wspólny wysiłek i praca włożona w warsztaty przerodziła się w efektywną, stałą współpracę opartą o wypracowany plan oraz transparentną, częstą i efektywną komunikację (cotygodniowe statusy, wymiana wniosków, wspólne wypracowywanie kolejnych kroków działania).
Efekty działań po niespełna roku współpracy
- +478% Poprawa ROAS tylko z kampanii płatnych
- +1128% Wzrost sprzedaży tylko z kampanii płatnych
- 🤝 Ścisła współpraca oparta o zaufanie i wzajemny szacunek
- 📈 Ciągły rozwój współpracy o kolejne linie produktowe, rynki i kanały reklamowe.
- ⏰ Nasz Head of Performance na prezent urodzinowy dostał budzik Mudita 🙂