Jak dzięki warsztatom strategicznym ułożyliśmy efektywną współpracę z Mudita?

Jak dzięki warsztatom strategicznym ułożyliśmy efektywną współpracę z Mudita?

Wierzymy, że rozpoczęcie współpracy od warsztatów strategicznych daje największe szanse na długoterminowy sukces projektu marketingowego. Poprzez cykl warsztatów pomogliśmy marce Mudita uzupełnić i zaktualizować strategię marketingową, co z kolei pozwoliło nam na stworzenie spójnego taktycznego planu marketingowego, który w przemyślany sposób realizuje dobrze zaprojektowane cele biznesowe. Dodatkowo, warsztaty dały nam przestrzeń na lepsze wzajemne poznanie się i nawiązanie partnerskiej relacji opartej na szacunku i budującym się już od tego momentu zaufaniu.

Sprawdź, jak możemy rozwinąć Twój marketing.

Referencje
Warsztaty strategiczne z Marketing Match były dla nas istotnym krokiem w optymalizacji działań marketingowych. Dzięki nim mogliśmy nie tylko spojrzeć na nasze działania z nowej perspektywy, ale także skutecznie zidentyfikować obszary wymagające optymalizacji.

Największym osiągnięciem warsztatów była ponowna definicja naszych faktycznych person zakupowych. Dzięki precyzyjnemu określeniu, kim są nasi klienci, oraz lokalizacji kanałów i miejsc, w których przebywają, udało nam się znacznie poprawić efektywność targetowania reklam. To pozwoliło nam docierać do właściwych osób, we właściwym czasie i z odpowiednim przekazem.

Równie istotnym elementem było wspólne zaprojektowanie lejków zakupowych oraz opracowanie optymalnej komunikacji na każdym etapie procesu zakupowego. Dzięki temu jesteśmy w stanie lepiej odpowiadać na potrzeby potencjalnych klientów, niezależnie od tego, w jakim miejscu cyklu zakupowego się znajdują. Efekty warsztatów były widoczne niemal natychmiast – poprawa wyników sprzedażowych oraz efektywności kampanii mówi sama za siebie.

Marketing Match udowodnił, że nie tylko doskonale rozumie marketing, ale również potrafi go dostosować do specyficznych wymagań naszego biznesu. Z pełnym przekonaniem polecamy współpracę z Marketing Match każdej firmie, która chce wzmocnić swoje działania marketingowe i osiągnąć zauważalne rezultaty.
Paweł Pacewicz Marketing Manager, Mudita Sp. z o.o.

Wyzwania na starcie

  • Nieuporządkowane kampanie reklamowe w Meta oraz Google Chaotyczna struktura kont, niespójne targetowanie, brak testów A/B i dynamicznych formatów reklamowych.
  • Brak zaktualizowanej strategii marketingowej Dotychczasowa strategia była niespójna i nie opierała się na szczegółowo zmapowanych grupach docelowych, wartościach marki ani obiekcjach potencjalnych klientów, co prowadziło do nieskutecznej komunikacji marketingowej.
  • Brak jasnego planu marketingowego Brak struktury i nieskoordynowane wykorzystanie dostępnych kanałów.
  • Niefektywne kampanie Kampanie generowały wysokie koszty przy minimalnych wynikach z powodu błędnie dobranych grup docelowych, komunikacji i formatów reklamowych.
  • Problemy w poprawnym mierzeniu skuteczności Niekompletna lub błędna konfiguracja analityki i mechanizmu Consent Management, brak możliwości precyzyjnego monitorowania wyników.

Proces współpracy

  • 1. Audyt historycznych działań promocyjnych na platformach Google oraz Meta

    Przeanalizowaliśmy dotychczasowe kampanie, identyfikując luki w strukturze kont, targetowaniu i optymalizacji formatów reklamowych, co pozwoliło wskazać kluczowe obszary wymagające poprawy.

  • 2. Audyt analityki

    Przeprowadziliśmy szczegółową analizę narzędzi analitycznych, która ujawniła niepoprawnie zaimplementowany mechanizm Consent Management, niekompletny pomiar kluczowych zdarzeń konwersji oraz braki w śledzeniu danych, co utrudniało rzetelną ocenę efektywności działań.

  • 3. Cykl warsztatów strategicznych

    Dzięki serii spotkań udało nam się wspólnie:

    • zidentyfikować i zdefiniować przewagi i propozycje wartości na poziomie marki oraz poszczególnych grup produktowych
    • szczegółowo opisać grupy docelowe i sposoby komunikacji dla każdej z linii produktowych Mudita
    • stworzyć taktyczny plan marketingowy zawierający zmapowane lejki marketingowe, selekcję kanałów reklamowych, dobór i specyfikację zasobów reklamowych
    • określenie cele marketingowe i KPI dla poszczególnych etapów lejka
  • 4. Ścisła stała współpraca

    Wspólny wysiłek i praca włożona w warsztaty przerodziła się w efektywną, stałą współpracę opartą o wypracowany plan oraz transparentną, częstą i efektywną komunikację (cotygodniowe statusy, wymiana wniosków, wspólne wypracowywanie kolejnych kroków działania).

Efekty działań po niespełna roku współpracy

  • +478% Poprawa ROAS tylko z kampanii płatnych
  • +1128% Wzrost sprzedaży tylko z kampanii płatnych
  • 🤝 Ścisła współpraca oparta o zaufanie i wzajemny szacunek
  • 📈 Ciągły rozwój współpracy o kolejne linie produktowe, rynki i kanały reklamowe.
  • Nasz Head of Performance na prezent urodzinowy dostał budzik Mudita 🙂

Szukasz wsparcia w rozwoju Twojego biznesu?