fbpx

Google Shopping

Reklama w Google Shopping

Zakupy Google to zupełnie oddzielna przestrzeń promocyjna udostępniona reklamodawcom w wyszukiwarce Google. Ten format reklamy skierowany jest przede wszystkim do właścicieli sklepów internetowych. Komunikat reklamowy przybiera postać graficznej prezentacji produktu w formie zdjęcia wraz z nazwą i ceną, a także odnośnikiem do podstrony konkretnego produktu w obrębie sklepu, co maksymalnie upraszcza dokonanie transakcji. Ten rodzaj reklamy wyświetla się użytkownikom w głównej karcie wyszukiwarki nad lub obok wyników wyszukiwania, a także w zakładce Zakupy. Google Shopping działa na zasadzie porównywarki cenowej, wyświetlając użytkownikom sponsorowane oferty produktowe zgodne z zapytaniem wpisanym w wyszukiwarkę.

Jak działa Google Shopping?

Reklamy produktowe, Kampania PLA, Product Listing Ads – pod tymi nazwami często kryją się kampanie Google Shopping, które opierają się na pliku (feedzie) produktowym eksportowanym bezpośrednio z bazy danych sklepu internetowego. Na podstawie danych zawartych w pliku, system AdWords (Google Ads) kontekstowo dopasowuje wyświetlane produkty do zapytania użytkownika. Dlatego niezwykle ważne jest odpowiednie przygotowanie pliku produktowego – zawarcie w nim wysokiej jakości zdjęcia, zamieszczenie dokładnych opisów produktów oraz uzupełnienie jak najwięcej zdefiniowanych w pliku atrybutów – tak, aby pozwolić Google optymalnie zrozumieć jaki produkt sprzedajemy. Dodatkowo, kluczowym działaniem w prowadzeniu kampanii Google Shopping jest stałe aktualizowanie feedu produktowego, po to aby kampania była cały czas na bieżąco ze zmieniającymi się cenami czy stanami magazynowymi produktów.

Marketing Match certyfikowanym
partnerem Google
  • Reklama w sieci wyszukiwania
    4 certyfikowanych specjalistów
  • Reklama w sieci reklamowej
    4 certyfikowanych specjalistów

Masz pytania dotyczące oferowanych przez nas usług? Skontaktuj się z nami!

Blog

Sprawdź najnowsze wpisy