23 października 2019 8 minut czytania Jacek Wawryszczuk

Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Sieć wyszukiwania

Spis treści

  1. Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Czym jest kampania w sieci wyszukiwania?
  2. Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania w sieci wyszukiwania - Tworzenie pierwszej kampanii
    1. Wybór celu kampanii
    2. Wybór typu kampanii
    3. Nazwa kampanii i ustawienia sieci
    4. Ustawienia lokalizacji, języka i odbiorców
    5. Ustawienia budżetu
    6. Model optymalizacji stawek
    7. Konfiguracja grupy reklam
    8. Tworzenie reklamy tekstowej
  3. Reklama tekstowa w sieci wyszukiwania – Podsumowanie

Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Czym jest kampania w sieci wyszukiwania?

Reklamy zawarte w kampanii skierowanej na sieć wyszukiwania będą wyświetlać się użytkownikom podczas uzyskiwania wyników przeprowadzonych przez nich wyszukiwań za pomocą fraz kluczowych. Jeżeli użytkownik użyje frazy kluczowej tożsamej z frazami, które wprowadzimy podczas konfiguracji naszej kampanii w sieci wyszukiwania, to nasza reklama zostanie wywołana do aukcji, w której biorą udział inni reklamodawcy. W przypadku, gdy wygra ona taką aukcję, zostanie wyświetlona na jednej z kilku dostępnych pozycji w wyszukiwarce – nad lub pod wynikami organicznymi (niepłatnymi).

Przykłady reklam Google Ads w wyszukiwarce

Jak widać, trzy pierwsze wyniki, jakie otrzymaliśmy po wyszukaniu frazy „najlepsze korki do grania”, to wyniki płatne, czyli reklamy. Czwarty wynik od góry jest wynikiem organicznym – niepłatnym, wypracowanym, dzięki właściwej optymalizacji, odpowiedniemu pozycjonowaniu i strategii linkowania zewnętrznego i wewnętrznego.

Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania w sieci wyszukiwania – Tworzenie pierwszej kampanii

Gdy ustalimy nasze cele (konwersje), możemy przejść do stworzenia naszej pierwszej kampanii tekstowej w sieci wyszukiwania. Klikamy w jeden z dwóch przycisków, dzięki którym przejdziemy do początkowego etapu tworzenia kampanii reklamowej.

Rozpoczęcie tworzenia pierwszej kampanii w sieci wyszukiwania

Wybór celu kampanii

Zostaniemy przeniesieni do wyboru celu, jaki chcemy osiągnąć dzięki danej kampanii reklamowej. Aktualnie wybieramy kampanię bez korzystania z podpowiedzi dotyczących celu, abyśmy mieli dostępny cały zestaw opcji i ustawień kampanii. Przy wyborze konkretnego celu na tym etapie możemy mieć niedostępne opcje służące innym celom.

Wybór celu w sieci wyszukiwania

Wybór typu kampanii

Następnie przechodzimy do wyboru typu kampanii. W naszym przypadku będzie to podstawowa kampania w sieci wyszukiwania.

Wybór typu kampanii w sieci wyszukiwania

Nazwa kampanii i ustawienia sieci

Określamy nazwę kampanii i odznaczamy sieć reklamową, ponieważ połączenie jej z siecią wyszukiwania ograniczy możliwość analizy i optymalizacji. Reklama w sieci reklamowej skierowana jest na inne cele, niż w przypadku reklamy w sieci wyszukiwania, dlatego nie zaleca się łączenia ich w jedną kampanię.

Wybór sieci reklamowej

Ustawienia lokalizacji, języka i odbiorców

W następnym etapie tworzenia naszej pierwszej kampanii w wyszukiwarce za pomocą systemu Google Ads wybieramy lokalizację, język i opcjonalnie odbiorców. Przy wyborze języka warto dodać język angielski, ponieważ wiele osób ustawia ten właśnie język w przeglądarce. Przy jego pominięciu nasza reklama nie dotrze do polskojęzycznych osób z językiem angielskim w ustawieniach przeglądarki.

Ustawienia lokalizacji, języka i odbiorców

Ustawienia odbiorców pozwalają nam określić, do których osób chcemy kierować nasze reklamy, co wiąże się z ograniczeniem zasięgu naszych reklam (Kierowanie), lub monitorować kryteria i ustalać dla nich stawki niestandardowe bez ograniczania zasięgu reklam (Obserwacja). Ustawienia odbiorców nie są wymagane. Zostawiając odbiorców bez konfiguracji, będziemy docierać do wszystkich osób, które użyły naszego słowa kluczowego. Nie będziemy mieć jednak informacji, do jakich grup oni należą. Odbiorców możemy dodać w każdej chwili działania naszej kampanii.

Dodatkowe ustawienia odbiorców

Ustawienia budżetu

Kolejnym etapem jest ustawienie budżetu. Określamy, jaką kwotę pieniężną chcemy wydawać dziennie na naszą kampanię. Przy wyborze inteligentnych modeli rozliczeń, takich jak np. ulepszone CPC (eCPC), musimy pamiętać, że nasz dzienny budżet może zostać przekroczony o kilkaset procent, jeżeli system uzna, że przyczyni się to do osiągnięcia celu lub celów kampanii, jakie ustaliliśmy. Jednak nasz budżet w ogólnym rozrachunku, w skali miesiąca, będzie taki, jaki założyliśmy.

Ustalanie stawek

Model optymalizacji stawek

Następnie czeka nas ustalenie modelu optymalizacji stawek, czyli sposobu, w jaki będzie pracował system reklamowy, aby spełnić nasze wymagania dotyczące celów (konwersji). Możemy między innymi „kazać” mu skupić się na pozyskaniu jak największej liczby kliknięć w ramach danego budżetu lub zdobyciu jak największej liczby ustalonych konwersji przy utrzymaniu docelowego kosztu, jaki możemy ponieść na jednostkową konwersję. Modeli optymalizacji jest wiele. Niektóre z nich, opierające się na automatyzacji i uczeniu się algorytmu, poleca się wprowadzać dopiero po okresie zbierania danych, do którego wykorzystamy podstawowe, ręczne modele optymalizacyjne. W naszym przypadku będzie to model strategii samodzielnego ustalania stawki za każde kliknięcie w naszą reklamę – CPC ustawiane samodzielnie. Klikamy w „niezalecaną” opcję, czyli bezpośredni wybór strategii ustalania stawek.

Wybór strategii ustalania stawek

Następnie z rozwijanej listy wybieramy „CPC ustawiane samodzielnie”. Zapisujemy nasze ustawienia i przechodzimy dalej.

Druga cześć strategii ustalania stawek

Konfiguracja grupy reklam

Dzięki wdrożeniu odpowiedniego podziału naszych produktów/usług na grupy reklam będziemy mogli trafnie dopasować przekaz reklamowy, który zobaczy nasz potencjalny klient, do tego, czego poszukuje. Dodajemy nazwę grupy reklam, budżet dzienny, jaki chcemy przeznaczać na daną grupę reklam, i słowa kluczowe, które wpisane przez użytkownika spowodują wywołanie naszej reklamy do aukcji, skutkującej (lub nie) wyświetleniem się użytkownikowi.

Tworzenie pierwszej grupy reklam

Tworzenie reklamy tekstowej

Po zakończeniu dostosowywania grupy reklam zostajemy przeniesieni do tworzenia naszej pierwszej reklamy tekstowej w wyszukiwarce. Musimy pamiętać, aby nasz przekaz w reklamie był dopasowany do frazy wyszukiwanej przez użytkownika, na którą chcemy się pojawiać. Im bardziej dopasowana reklama i strona docelowa, na którą przejdzie użytkownik po kliknięciu w reklamę, tym koszt tej reklamy będzie niższy, ponieważ wynik jakości reklamy (Quality Score) będzie wyższy. Zaleca się posiadać minimum 3 reklamy tekstowe w każdej grupie reklam. Po wypełnieniu pól służących do tworzenia reklamy klikamy „Gotowe”.

Tworzenie pierwszej reklamy w sieci wyszukiwania

W ten sposób zostaliśmy posiadaczami naszej pierwszej kampanii w sieci wyszukiwania, w której znajduje się jedna grupa reklam z jedną reklamą.

Utworzenie pierwszej kampanii w sieci wyszukiwania

Reklama tekstowa w sieci wyszukiwania – Podsumowanie

Musimy pamiętać o dzieleniu naszej kampanii na grupy reklam, które odzwierciedlają schematy, w jakie możemy podzielić nasze produkty lub usługi. Dzięki temu w każdej grupie reklam znajdą się reklamy z dopasowanym przekazem na temat danego produktu, którego poszukuje użytkownik wyszukiwarki. Dzięki temu otrzyma on to, czego szuka, co przełoży się na spełnianie celów (konwersji) naszej kampanii reklamowej.

Opisana powyżej kampania korzysta tylko z podstawowych możliwości systemu reklamowego Google Ads, które nie wykorzystają całego potencjału drzemiącego w internetowych kampaniach reklamowych. Zachęcamy do skorzystania z usług Marketing Match w prowadzeniu kampanii w sieci wyszukiwania i skorzystania z wszystkich możliwości, które oferuje ekosystem reklamowy Google. W celu uzyskania szczegółowych informacji zapraszamy do kontaktu przez podstronę kontakt.

Blog
  • 19 lutego 2024
    Czym jest WhatsApp Business i dlaczego warto przetestować to rozwiązanie?
    Ivan Prozorovschi
  • 5 lutego 2024
    Jakość reklamy w Google Ads – co to takiego?
    Gabriela Milewska
  • 30 października 2023
    Jak skutecznie zarządzać wykluczeniami w kampaniach reklamowych w Meta Ads?
    Olga Zboina
  • 16 października 2023
    Czym jest feed produktowy i jak go stworzyć?
    Martyna Cyboroń
  • 2 października 2023
    Kiedy mogę spodziewać się wyników kampanii reklamowej?
    Jakub Szymczuk
  • Świat bez ciasteczek – cookieless world nadchodzi. Opinie ekspertów
    Jan Raszyński
  • 18 września 2023
    Czego nie można reklamować w Google i na Facebooku?
    Gabriela Milewska
  • 4 września 2023
    Testy A/B – klucz do optymalizacji kampanii PPC
    Olga Zboina
  • 21 sierpnia 2023
    Analiza konkurencji SEM – jak ją przeprowadzić?
    Martyna Cyboroń
  • 7 sierpnia 2023
    Google Keyword Planner (Planer Słów Kluczowych Google) – jak z niego korzystać?
    Jakub Szymczuk
  • 24 lipca 2023
    ChatGPT: sprzymierzeniec czy wróg w kampaniach PPC?
    Jan Raszyński
  • 22 marca 2023
    API konwersji: jak działa i dlaczego poprawia efektywność działań marketingowych?
    Bartłomiej Giedyk
  • 9 marca 2023
    Przewodnik po kampaniach TikTok Ads
    Olga Zboina
  • 25 stycznia 2023
    Czy warto inwestować w Huawei Ads?
    Olga Zboina
  • 12 stycznia 2023
    Kampania Performance Max – poradnik
    Jakub Szymczuk
  • 28 września 2022
    Jak wypromować sklep internetowy?
    Adriana Koczoń
  • 14 września 2022
    Kampanie brandowe — dlaczego warto je robić?
    Olga Zboina
  • 3 sierpnia 2022
    Bing Ads – nisza, która może być szansą dla Twojego biznesu
    Jacek Wawryszczuk
  • 8 czerwca 2022
    Krótsza strona YouTube — YouTube Shorts wkracza do gry!
    Adriana Koczoń
  • 25 maja 2022
    Allegro Ads – poradnik z reklamy na Allegro
    Jacek Wawryszczuk
  • 23 lutego 2022
    Świat bez 3rd party cookies, czyli jak rzeczywistość post-cookies wpłynie na reklamodawców?
    Bartłomiej Giedyk
  • 26 stycznia 2022
    Inteligentne określanie stawek w Google Ads, czyli Smart Bidding
    Marketing Match
  • 10 listopada 2021
    Instagram Reels – wszystko, co trzeba wiedzieć o Insta Rolkach
    Bartłomiej Giedyk
  • 14 lipca 2021
    Targetowanie w Facebook Ads – przykazania dobrego targetowania – poradnik
    Jan Raszyński
  • 9 czerwca 2021
    Google Analytics 4 – zło czy złoto? – pierwsze wrażenia ekspertów o nowej odsłonie Google Analytics
    Jan Raszyński
  • 28 kwietnia 2021
    Jak skutecznie zacząć pracę z Facebook Attribution?
    Bartłomiej Giedyk
  • 2 marca 2021
    Czym jest Pinterest i jak go używać w marketingu?
    Jan Raszyński
  • 25 stycznia 2021
    iOS 14 kontra Facebook Ads – co zmieni się w Twoich reklamach?
    Jan Raszyński
  • 22 maja 2020
    Kampania Discovery Ads w Google (nowość)
    Marketing Match
  • 7 lutego 2020
    Rozszerzenia reklam w Google Ads
    Jacek Wawryszczuk
  • 13 listopada 2019
    Czym jest Google Ads?
    Jacek Wawryszczuk
  • 29 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania promująca aplikacje
    Jacek Wawryszczuk
  • 28 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania Wideo
    Jacek Wawryszczuk
  • 27 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Smart Shopping (Inteligentna kampania produktowa)
    Jacek Wawryszczuk
  • 26 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania produktowa PLA (Product Listing Ads)
    Jacek Wawryszczuk
  • 25 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania Gmail
    Jacek Wawryszczuk
  • 24 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Sieć reklamowa GDN (Google Display Network) – Kampania standardowa
    Jacek Wawryszczuk
  • 22 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania SMART
    Jacek Wawryszczuk
  • 25 września 2019
    Ocena sprzedawcy – nowy sposób na zwiększenie efektywności kampanii Google Ads?
    Marketing Match
  • 9 września 2019
    9 sposobów na obniżenie kosztów w Google Ads
    Jacek Wawryszczuk
  • 3 września 2019
    Gallery Ads – Nowy format reklam w Google
    Marketing Match