Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Czym jest kampania w sieci wyszukiwania?
Reklamy zawarte w kampanii skierowanej na sieć wyszukiwania będą wyświetlać się użytkownikom podczas uzyskiwania wyników przeprowadzonych przez nich wyszukiwań za pomocą fraz kluczowych. Jeżeli użytkownik użyje frazy kluczowej tożsamej z frazami, które wprowadzimy podczas konfiguracji naszej kampanii w sieci wyszukiwania, to nasza reklama zostanie wywołana do aukcji, w której biorą udział inni reklamodawcy. W przypadku, gdy wygra ona taką aukcję, zostanie wyświetlona na jednej z kilku dostępnych pozycji w wyszukiwarce – nad lub pod wynikami organicznymi (niepłatnymi).
Jak widać, trzy pierwsze wyniki, jakie otrzymaliśmy po wyszukaniu frazy „najlepsze korki do grania”, to wyniki płatne, czyli reklamy. Czwarty wynik od góry jest wynikiem organicznym – niepłatnym, wypracowanym, dzięki właściwej optymalizacji, odpowiedniemu pozycjonowaniu i strategii linkowania zewnętrznego i wewnętrznego.
Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania w sieci wyszukiwania – Tworzenie pierwszej kampanii
Gdy ustalimy nasze cele (konwersje), możemy przejść do stworzenia naszej pierwszej kampanii tekstowej w sieci wyszukiwania. Klikamy w jeden z dwóch przycisków, dzięki którym przejdziemy do początkowego etapu tworzenia kampanii reklamowej.
Wybór celu kampanii
Zostaniemy przeniesieni do wyboru celu, jaki chcemy osiągnąć dzięki danej kampanii reklamowej. Aktualnie wybieramy kampanię bez korzystania z podpowiedzi dotyczących celu, abyśmy mieli dostępny cały zestaw opcji i ustawień kampanii. Przy wyborze konkretnego celu na tym etapie możemy mieć niedostępne opcje służące innym celom.
Wybór typu kampanii
Następnie przechodzimy do wyboru typu kampanii. W naszym przypadku będzie to podstawowa kampania w sieci wyszukiwania.
Nazwa kampanii i ustawienia sieci
Określamy nazwę kampanii i odznaczamy sieć reklamową, ponieważ połączenie jej z siecią wyszukiwania ograniczy możliwość analizy i optymalizacji. Reklama w sieci reklamowej skierowana jest na inne cele, niż w przypadku reklamy w sieci wyszukiwania, dlatego nie zaleca się łączenia ich w jedną kampanię.
Ustawienia lokalizacji, języka i odbiorców
W następnym etapie tworzenia naszej pierwszej kampanii w wyszukiwarce za pomocą systemu Google Ads wybieramy lokalizację, język i opcjonalnie odbiorców. Przy wyborze języka warto dodać język angielski, ponieważ wiele osób ustawia ten właśnie język w przeglądarce. Przy jego pominięciu nasza reklama nie dotrze do polskojęzycznych osób z językiem angielskim w ustawieniach przeglądarki.
Ustawienia odbiorców pozwalają nam określić, do których osób chcemy kierować nasze reklamy, co wiąże się z ograniczeniem zasięgu naszych reklam (Kierowanie), lub monitorować kryteria i ustalać dla nich stawki niestandardowe bez ograniczania zasięgu reklam (Obserwacja). Ustawienia odbiorców nie są wymagane. Zostawiając odbiorców bez konfiguracji, będziemy docierać do wszystkich osób, które użyły naszego słowa kluczowego. Nie będziemy mieć jednak informacji, do jakich grup oni należą. Odbiorców możemy dodać w każdej chwili działania naszej kampanii.
Ustawienia budżetu
Kolejnym etapem jest ustawienie budżetu. Określamy, jaką kwotę pieniężną chcemy wydawać dziennie na naszą kampanię. Przy wyborze inteligentnych modeli rozliczeń, takich jak np. ulepszone CPC (eCPC), musimy pamiętać, że nasz dzienny budżet może zostać przekroczony o kilkaset procent, jeżeli system uzna, że przyczyni się to do osiągnięcia celu lub celów kampanii, jakie ustaliliśmy. Jednak nasz budżet w ogólnym rozrachunku, w skali miesiąca, będzie taki, jaki założyliśmy.
Model optymalizacji stawek
Następnie czeka nas ustalenie modelu optymalizacji stawek, czyli sposobu, w jaki będzie pracował system reklamowy, aby spełnić nasze wymagania dotyczące celów (konwersji). Możemy między innymi „kazać” mu skupić się na pozyskaniu jak największej liczby kliknięć w ramach danego budżetu lub zdobyciu jak największej liczby ustalonych konwersji przy utrzymaniu docelowego kosztu, jaki możemy ponieść na jednostkową konwersję. Modeli optymalizacji jest wiele. Niektóre z nich, opierające się na automatyzacji i uczeniu się algorytmu, poleca się wprowadzać dopiero po okresie zbierania danych, do którego wykorzystamy podstawowe, ręczne modele optymalizacyjne. W naszym przypadku będzie to model strategii samodzielnego ustalania stawki za każde kliknięcie w naszą reklamę – CPC ustawiane samodzielnie. Klikamy w „niezalecaną” opcję, czyli bezpośredni wybór strategii ustalania stawek.
Następnie z rozwijanej listy wybieramy „CPC ustawiane samodzielnie”. Zapisujemy nasze ustawienia i przechodzimy dalej.
Konfiguracja grupy reklam
Dzięki wdrożeniu odpowiedniego podziału naszych produktów/usług na grupy reklam będziemy mogli trafnie dopasować przekaz reklamowy, który zobaczy nasz potencjalny klient, do tego, czego poszukuje. Dodajemy nazwę grupy reklam, budżet dzienny, jaki chcemy przeznaczać na daną grupę reklam, i słowa kluczowe, które wpisane przez użytkownika spowodują wywołanie naszej reklamy do aukcji, skutkującej (lub nie) wyświetleniem się użytkownikowi.
Tworzenie reklamy tekstowej
Po zakończeniu dostosowywania grupy reklam zostajemy przeniesieni do tworzenia naszej pierwszej reklamy tekstowej w wyszukiwarce. Musimy pamiętać, aby nasz przekaz w reklamie był dopasowany do frazy wyszukiwanej przez użytkownika, na którą chcemy się pojawiać. Im bardziej dopasowana reklama i strona docelowa, na którą przejdzie użytkownik po kliknięciu w reklamę, tym koszt tej reklamy będzie niższy, ponieważ wynik jakości reklamy (Quality Score) będzie wyższy. Zaleca się posiadać minimum 3 reklamy tekstowe w każdej grupie reklam. Po wypełnieniu pól służących do tworzenia reklamy klikamy „Gotowe”.
W ten sposób zostaliśmy posiadaczami naszej pierwszej kampanii w sieci wyszukiwania, w której znajduje się jedna grupa reklam z jedną reklamą.
Reklama tekstowa w sieci wyszukiwania – Podsumowanie
Musimy pamiętać o dzieleniu naszej kampanii na grupy reklam, które odzwierciedlają schematy, w jakie możemy podzielić nasze produkty lub usługi. Dzięki temu w każdej grupie reklam znajdą się reklamy z dopasowanym przekazem na temat danego produktu, którego poszukuje użytkownik wyszukiwarki. Dzięki temu otrzyma on to, czego szuka, co przełoży się na spełnianie celów (konwersji) naszej kampanii reklamowej.
Opisana powyżej kampania korzysta tylko z podstawowych możliwości systemu reklamowego Google Ads, które nie wykorzystają całego potencjału drzemiącego w internetowych kampaniach reklamowych. Zachęcamy do skorzystania z usług Marketing Match w prowadzeniu kampanii w sieci wyszukiwania i skorzystania z wszystkich możliwości, które oferuje ekosystem reklamowy Google. W celu uzyskania szczegółowych informacji zapraszamy do kontaktu przez podstronę kontakt.