3 sierpnia 2022 13 minut czytania Jacek Wawryszczuk

Bing Ads – nisza, która może być szansą dla Twojego biznesu

Bing to amerykańska wyszukiwarka internetowa, której właścicielem jest Microsoft. Znajdziemy ją pod adresem https://www.bing.com/. Jest to jeden z konkurentów najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki – Google. Bing w skali światowej zagospodarował do tej pory 3.1%i rynku wyszukiwarek (konkurując z Google, Baidu, Yahoo!, YANDEX, DuckDuckGo). W Polsce jest to 2.66%ii. W porównaniu do ponad 95% zagospodarowania rynku wyszukiwarek przez Google, wydaje się być to mało, jednak w liczbach bezwzględnych może się okazać, że jest to idealna nisza do promocji Twojego biznesu, generowania konwersji i czerpania zysku z kanału, jakim jest Bing.

Tylko jak reklamować się w wyszukiwarce Bing? Z pomocą przychodzi nam ekosystem reklamowy Bing Ads.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Czym jest Bing
  • Jakie typy kampanii możemy utworzyć w Bing Ads
  • Jakie są dodatkowe funkcje w Bing Ads

Spis treści

  1. Bing Ads – typy kampanii
    1. Searchowa kampania Bing Ads
    2. Graficzna (Display) kampania Bing Ads
    3. Shoppingowa kampania Bing Ads
    4. Kampania na instalację aplikacji
  2. Bing Ads – importowanie kampanii
  3. Bing Ads – dlaczego warto?

Bing Ads – typy kampanii

Bing Ads oferuje nam kilka typów kampanii: searchową, displayową, shoppingową i nastawioną na promowanie aplikacji. Możliwości są bardzo podobne do Google Ads, a to nie koniec podobieństw 😉

Logując się na swoje konto Bing Ads zauważymy… panel Google Ads? Tak jest! Bing Ads posiada panel praktycznie identyczny jak Google Ads. Dla osób korzystających z Google Ads będzie to miłe zaskoczenie, ponieważ będą czuli się „jak w domu”. Dzięki temu praca z Bing Ads na samym początku będzie przebiegała znacznie sprawniej niż przy całkiem nieznanym panelu reklamowym. Poniżej przejdziemy do krótkiego przedstawienia, jak stworzyć każdy z typów kampanii!

Na samym początku klikamy w przycisk „Create”, który przeniesie nas do kreatora naszych kampanii Bing Adsowych:

Sekcja główna panelu reklamowego Bing Ads

Wybieramy cel naszej kampanii spośród tych widocznych poniżej:

Wybór celu kampanii Bing Ads

Searchowa kampania Bing Ads

Na pierwszy ogień idzie standardowa kampania searchowa:

Standardowa kampania searchowa w Bing Ads

Pierwszym krokiem jest wprowadzenie nazwy naszej kampanii, wdrożenie budżetu i ustawienie lokalizacji. Uwaga! Lokalizacja na samym początku ustawiona jest na Kanadę/Stany Zjednoczone, nie przeoczcie tego i zmieńcie ustawienia na Polskę.


Konfigurowanie kampanii searchowej w Bing Ads – nazwa, budżet, lokalizacja

Następnie wybieramy dodatkowe ustawienia. Między innymi mamy możliwość stworzenia reklamy dynamicznej, która będzie działać automatycznie, w oparciu o zawartość naszej witryny.

Konfigurowanie kampanii searchowej w Bing Ads – języki

Kolejnym etapem jest wprowadzenie nazwy grupy reklam i wybór fraz kluczowych:

Konfigurowanie kampanii searchowej w Bing Ads – frazy kluczowych

Przechodząc dalej, mamy możliwość utworzenia reklam, jak i możemy również dodać rozszerzenia do naszej grupy reklam:

Konfigurowanie kampanii searchowej w Bing Ads – reklama i rozszerzenia

Tworząc reklamę tekstową wybieramy typ reklamy – responsive search ad. Wprowadzamy docelowy adres URL, nagłówki (pamiętajmy o możliwości przypinania nagłówków na wybranych przez nas miejscach). Dodajemy wyświetlaną użytkownikowi ścieżkę.

Konfigurowanie kampanii searchowej w Bing Ads – tworzenie reklamy

Wpisujemy treść reklamy (tu również mamy możliwość używania pinezek do przypięcia tekstu „na sztywno” w określonym miejscu). Możemy również nadać adres URL dla użytkowników mobilnych, jak i skorzystać z dodatkowych opcji związanych z adresem URL.

Pola do wprowadzenia treści reklamy tekstowej

Zapisujemy reklamę, dodajemy rozszerzenia i przechodzimy dalej.

Zostaniemy przeniesieni do ustawień budżetu i stawek.

Wprowadzamy ustalony budżet i wybieramy strategię ustalania stawek (dostępne są inteligentne strategie ustalania stawek).

Dodatkowo z tego poziomu możemy ustawić targetowanie kampanii i zaawansowane ustawienia kampanii.


Ustawienia budżetu i strategii ustalania stawek w kampanii searchowej Bing Ads

Zapisujemy nasze ustawienia i możemy cieszyć się naszą pierwszą reklamą w ekosystemie reklamowym Bing!

Graficzna (Display) kampania Bing Ads

Kolejnym typem kampanii jest kampania graficzna, która zazwyczaj służy do działań zasięgowych/świadomościowych i w przypadku Binga wyświetla się na stronach należących do sieci Microsoft Audience Network.

W głównym widoku panelu reklamowego Bing Ads klikamy przycisk „Create”, następnie wybieramy cel i typ naszej reklamy – Audience ads:

Wybór tworzenia graficznej reklamy w Bing Ads

Przechodzimy do wprowadzenia nazwy kampanii i przypisania do niej budżetu:

Wprowadzanie nazwy kampanii i budżetu kampanii bannerowej

Następnie wpisujemy nazwę naszej grupy reklam i wybieramy targetowanie:

Wypełnianie pola z nazwą kampanii i wybór targetowania graficznej reklamy w Bing Ads

System daje nam dość szczegółowe opcje kierowania reklam, które mogą przypominać te z systemu reklamowego LinkedIn.

Przy ustawieniu kierowania możemy wybrać:

  • lokalizację,
  • wiek,
  • płeć,
  • zainteresowania naszych odbiorców lub interakcje z naszą witryną,
  • firmy, w których pracują nasi odbiorcy,
  • osoby pracujące w wybranych branżach,
  • osoby zajmujące określone funkcje zawodowe.

Po zapisaniu naszego wyboru zostaniemy przeniesieni do sekcji tworzenia reklamy graficznej.

Dodajemy docelowy adres URL, grafiki, krótkie nagłówki (maks. 15), długie nagłówki (maks. 5), tekst reklamy (maks. 5) i nazwę firmy.

Uzupełnianie graficznej reklamy w Bing Ads

Zapisujemy naszą reklamę i przechodzimy do ustawienia stawki. Otrzymujemy również systemową miesięczną estymację.

Ustalanie stawki i estymacje wyników w reklamie display Bing Ads

Dodatkowo mamy możliwość dostosowania stawek w zależności od wieku i płci:

Dostosowanie stawek w zależności od wieku i płci

Możemy również wdrożyć harmonogram wyświetlania reklam:

Harmonogram wyświetlania graficznych reklam w Bingu

Zapisujemy ustawienia. Nasza banerowa kampania w Bingu jest gotowa!

Shoppingowa kampania Bing Ads

Następnym typem kampanii dostępnym w Bing Ads jest kampania shoppingowa.

Tworząc kampanię shoppingową, mamy do wyboru dwie opcje tej kampanii:

  • Standard Shopping,
  • Smart Shopping.

Opcja standard daje nam większą możliwość modyfikacji i kontroli naszych kampanii, jednak pozbawiona jest „zalet” automatyzacji i machine learningu.

Smart Shopping oferuje nam automatyzację i pomoc algorytmów w zamian za mniejsze możliwości dostosowywania i kontroli kampanii.

Którą z opcji wybrać? Testy, testy i jeszcze raz testy! (w Google Ads Smart Shopping w większości przypadków sprawdzał się bardzo dobrze).

Zanim przejdziemy do tworzenia kampanii shoppingowej, musimy stworzyć Merchant Center, czyli usługę, która umożliwi nam dodanie i zarządzanie feedem produktowym (plik, w którym znajdują się wszystkie produkty, które chcemy reklamować). Bez feedu produktowego nie będziemy mieli możliwości utworzenia naszej kampanii shoppingowej.

Merchant Center tworzymy w tym miejscu:

Przejście do sekcji Merchant Center w Bing Ads

Po utworzeniu konta dodajemy feed produktowy (istnieje kilka opcji dodania feedu):

Opcje dodawania feedu w Merchant Center Bing Ads

Po dodaniu feedu możemy przejść do tworzenia naszej kampanii shoppingowej.

Poniżej krótki poradnik tworzenia standardowej kampanii shoppingowej w Bing Ads:

Wybieramy cel naszej kampanii – „Sell product from your catalog” i „Standard Shopping”.

Wybór standardowej kampanii shoppingowej w Bing Ads

Następnie wybieramy między kampanią w searchu a kampanią w sieci reklamowej, my wybierzemy search:

Wybór miejsc wyświetlania standardowej kampanii shoppingowej

Określamy nazwę kampanii, budżet, strategię ustalania stawek (standardowy shopping daje nam możliwość ręcznego modyfikowania stawek) i harmonogram:

Ustawienia standardowej kampanii Shoppingowej w Bing Ads

Następnie ustawiamy priorytet kampanii, wybieramy konto Merchant Center i produkty, które chcemy promować, kraj sprzedaży i stawkę.

Ustawienia shoppingu

Przechodzimy do opcji targetowania (pamiętajmy o zmianie tych ustawień – domyślnie mamy zaznaczoną opcję „Canada, United States”):

Wybór lokalizacji wyświetlania kampanii Shoppingowej

Zapisujemy ustawienia. Nasza standardowa kampania shoppingowa została stworzona.

Smart Shopping tworzymy analogicznie, jednak mamy mniej opcji odnośnie ustalania stawek, wszystkim zajmuje się „automat” :).

Kampania na instalację aplikacji

Bing Ads daje nam możliwość utworzenia kampanii na instalację aplikacji.

Przechodzimy do wyboru celu naszej nowo tworzonej kampanii i wybieramy „App installs”:

Wybór kampanii na instalacje aplikacji

Wpisujemy nazwę naszej kampanii, dodajemy budżet i lokalizacje wyświetlania reklam:

Wypełnianie pól do konfiguracji kampanii na instalacje aplikacji w Bing Ads

Definiujemy, komu chcemy wyświetlać reklamę w odniesieniu do lokalizacji i wybieramy język:

Ustawienia komu chcemy wyświetlać reklamę i ustawienia języków

Zapisujemy ustawienia i przechodzimy do następnego kroku.

Podajemy nazwę grupy reklam i interesujące nas frazy kluczowe, na które chcemy wyświetlać reklamę:

Wprowadzanie nazwy grupy reklam i słów kluczowych

Dodajemy rozszerzenia aplikacji i przechodzimy do tworzenia reklamy:

Rozszerzenia aplikacji i tworzenie reklamy

Wyszukujemy aplikację, którą chcemy promować, dodajemy odpowiednie teksty i zapisujemy naszą reklamę:

Tworzenie reklamy na instalacje aplikacji w Bing Ads

Przechodzimy do ustawień budżetowych i strategii ustalania stawek.

Wprowadzanie budżetu i wybór strategii ustalania stawek

Zapisujemy nasze ustawienia i kończymy tworzyć kampanie.

Bing Ads – importowanie kampanii

Bing Ads posiada możliwość importowania całych struktur reklamowych z Google Ads, Facebook Ads i plików, co może znaczącą przyśpieszyć prace nad wdrożeniem kampanii Bing Ads.

Opcje importowania w Bing Ads

Możemy również ustawić cykliczne aktualizowanie się kampanii ze źródła Google Ads lub Facebook Ads. Musimy jednak pamiętać, że na pierwszy rzut oka takie świetne rozwiązanie może nie być dla nas przydatne. Ze względu na odmienność środowisk Google i Facebook Ads, działania optymalizacyjne w każdym z nich mogą być różne.

Bing Ads – dlaczego warto?

Jeżeli ktoś używa Binga, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie korzysta z najpopularniejszej wyszukiwarki, jaką jest Google. Warto podjąć próbę dotarcia do takich osób. Dodatkowo konkurencja reklamująca się w Bingu jest o wiele mniejsza niż ma to miejsce w środowisku Google, przez co koszt takiej reklamy będzie niższy. Interfejs reklamowy jest łatwy i przejrzysty. Dodatkowo, jeżeli pracowałaś/eś przy Google Ads, to odnajdziesz się w nim bez najmniejszych problemów. Miejmy na uwadze to, że jeżeli my nie zagospodarujemy użytkowników Binga, to zrobi to nasza konkurencja.

Jeśli jednak chcesz zaoszczędzić swój czas i wolisz postawić na konfigurację reklam w Bing Ads profesjonalistom, skontaktuj się z nami za pomocą telefonu, formularza kontaktowego lub wypełnij brief!

Źródła:

Blog
  • 19 lutego 2024
    Czym jest WhatsApp Business i dlaczego warto przetestować to rozwiązanie?
    Ivan Prozorovschi
  • 5 lutego 2024
    Jakość reklamy w Google Ads – co to takiego?
    Gabriela Milewska
  • 30 października 2023
    Jak skutecznie zarządzać wykluczeniami w kampaniach reklamowych w Meta Ads?
    Olga Zboina
  • 16 października 2023
    Czym jest feed produktowy i jak go stworzyć?
    Martyna Cyboroń
  • 2 października 2023
    Kiedy mogę spodziewać się wyników kampanii reklamowej?
    Jakub Szymczuk
  • Świat bez ciasteczek – cookieless world nadchodzi. Opinie ekspertów
    Jan Raszyński
  • 18 września 2023
    Czego nie można reklamować w Google i na Facebooku?
    Gabriela Milewska
  • 4 września 2023
    Testy A/B – klucz do optymalizacji kampanii PPC
    Olga Zboina
  • 21 sierpnia 2023
    Analiza konkurencji SEM – jak ją przeprowadzić?
    Martyna Cyboroń
  • 7 sierpnia 2023
    Google Keyword Planner (Planer Słów Kluczowych Google) – jak z niego korzystać?
    Jakub Szymczuk
  • 24 lipca 2023
    ChatGPT: sprzymierzeniec czy wróg w kampaniach PPC?
    Jan Raszyński
  • 22 marca 2023
    API konwersji: jak działa i dlaczego poprawia efektywność działań marketingowych?
    Bartłomiej Giedyk
  • 9 marca 2023
    Przewodnik po kampaniach TikTok Ads
    Olga Zboina
  • 25 stycznia 2023
    Czy warto inwestować w Huawei Ads?
    Olga Zboina
  • 12 stycznia 2023
    Kampania Performance Max – poradnik
    Jakub Szymczuk
  • 28 września 2022
    Jak wypromować sklep internetowy?
    Adriana Koczoń
  • 14 września 2022
    Kampanie brandowe — dlaczego warto je robić?
    Olga Zboina
  • 8 czerwca 2022
    Krótsza strona YouTube — YouTube Shorts wkracza do gry!
    Adriana Koczoń
  • 25 maja 2022
    Allegro Ads – poradnik z reklamy na Allegro
    Jacek Wawryszczuk
  • 23 lutego 2022
    Świat bez 3rd party cookies, czyli jak rzeczywistość post-cookies wpłynie na reklamodawców?
    Bartłomiej Giedyk
  • 26 stycznia 2022
    Inteligentne określanie stawek w Google Ads, czyli Smart Bidding
    Marketing Match
  • 10 listopada 2021
    Instagram Reels – wszystko, co trzeba wiedzieć o Insta Rolkach
    Bartłomiej Giedyk
  • 14 lipca 2021
    Targetowanie w Facebook Ads – przykazania dobrego targetowania – poradnik
    Jan Raszyński
  • 9 czerwca 2021
    Google Analytics 4 – zło czy złoto? – pierwsze wrażenia ekspertów o nowej odsłonie Google Analytics
    Jan Raszyński
  • 28 kwietnia 2021
    Jak skutecznie zacząć pracę z Facebook Attribution?
    Bartłomiej Giedyk
  • 2 marca 2021
    Czym jest Pinterest i jak go używać w marketingu?
    Jan Raszyński
  • 25 stycznia 2021
    iOS 14 kontra Facebook Ads – co zmieni się w Twoich reklamach?
    Jan Raszyński
  • 22 maja 2020
    Kampania Discovery Ads w Google (nowość)
    Marketing Match
  • 7 lutego 2020
    Rozszerzenia reklam w Google Ads
    Jacek Wawryszczuk
  • 13 listopada 2019
    Czym jest Google Ads?
    Jacek Wawryszczuk
  • 29 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania promująca aplikacje
    Jacek Wawryszczuk
  • 28 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania Wideo
    Jacek Wawryszczuk
  • 27 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Smart Shopping (Inteligentna kampania produktowa)
    Jacek Wawryszczuk
  • 26 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania produktowa PLA (Product Listing Ads)
    Jacek Wawryszczuk
  • 25 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania Gmail
    Jacek Wawryszczuk
  • 24 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Sieć reklamowa GDN (Google Display Network) – Kampania standardowa
    Jacek Wawryszczuk
  • 23 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Sieć wyszukiwania
    Jacek Wawryszczuk
  • 22 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania SMART
    Jacek Wawryszczuk
  • 25 września 2019
    Ocena sprzedawcy – nowy sposób na zwiększenie efektywności kampanii Google Ads?
    Marketing Match
  • 9 września 2019
    9 sposobów na obniżenie kosztów w Google Ads
    Jacek Wawryszczuk
  • 3 września 2019
    Gallery Ads – Nowy format reklam w Google
    Marketing Match