Czym jest inteligentna kampania produktowa (Smart Shopping)?
Smart Shopping jest zautomatyzowaną kampanią produktową, w przeciwieństwie do standardowej kampanii produktowej PLA. Inteligentna kampania produktowa pełni również rolę remarketingową.
Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Inteligentna kampania produktowa (Smart Shopping), tworzenie pierwszej kampanii
Tworzenie naszej pierwszej inteligentnej kampanii produktowej zaczynamy od zalogowania się na nasze konto Google Ads i przejścia do jej tworzenia. Musimy pamiętać, że do stworzenia kampanii produktowej musimy posiadać konto w witrynie Google Merchant Center z wgranym plikiem produktowym i połączyć go z naszym kontem Google Ads.
Wybór celu kampanii – Inteligentna kampania produktowa (Smart Shopping)
Przechodzimy do określenia celu, który wybieramy zależnie od założeń. Opcja bez celu nie posiada sugerowanych ustawień kampanii.
Typ kampanii, połączenie Google Merchant Center, podtyp kampanii – Inteligentna kampania produktowa (Smart Shopping)
Następnie wybieramy typ kampanii, dodajemy nasze konto Google Merchant Center, zawierające plik produktowy, i wybieramy podtyp kampanii – w naszym przypadku „inteligentna kampania produktowa”.
Nazwa kampanii, stawki i budżet – Inteligentna kampania produktowa (Smart Shopping)
Kolejnym krokiem jest wpisanie nazwy kampanii, ustalenie naszego średniego budżetu, jaki chcemy przeznaczyć na kampanię produktową, i określenie strategii ustalania stawek, jakiej będzie używać system. Zostawiamy „Maksymalizuj wartość konwersji”, dzięki czemu w ramach określonego przez nas budżetu system będzie starał się pozyskać jak największą ilość konwersji. Opcjonalnie możemy ustawić datę rozpoczęcia i zakończenia kampanii.
Produkty – Inteligentna kampania produktowa (Smart Shopping)
Przechodząc dalej, otrzymujemy możliwość wyboru naszych produktów, które mają wyświetlać się w Smart Shoppingu lub nie. Taką możliwość będziemy mieli przez cały czas trwania kampanii.
Elastyczne reklamy displayowe – Inteligentna kampania produktowa (Smart Shopping)
Kolejnymi opcjami są ustawienia elastycznej reklamy displayowej, która w inteligentnej kampanii produktowej będzie brała udział w remarketingu, czyli powracaniu do osób, które były na stronie naszego sklepu internetowego. Dodajemy logo naszego sklepu (w Google Merchant Center), obraz marketingowy i wypełniamy z nagłówkiem, tekstem reklamy i końcowym adresem URL, na który zostanie przeniesiony użytkownik po kliknięciu w naszą reklamę. Po zapisaniu ustawień nasza inteligentna reklama produktowa będzie gotowa do działania.
Inteligentna kampania produktowa (Smart Shopping) – Podsumowanie
Kampanie produktowe posiadają bardzo duży potencjał sprzedażowy, dzięki czemu, decydując się na uruchomienie kampanii produktowej, możemy mnożyć swoje zyski. Inteligentne kampanie produktowe mają to do siebie, że opierają się na uczeniu algorytmu – to jemu pozostawiamy optymalizacje naszych kampanii. Określamy tylko, na czym chcemy się skupić i do czego dążyć, a system już sam podejmie odpowiednie działania, aby osiągnąć ten cel. Jak pokazują wyniki, bardzo dobrze sprawdza się to w praktyce.
Skorzystaj z naszych usług, a my zajmiemy się wszystkim za Ciebie. W celu kontaktu z nami zapraszamy na podstronę kontakt!