27 października 2019 3 minut czytania Jacek Wawryszczuk

Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Smart Shopping (Inteligentna kampania produktowa)

Spis treści

  1. Czym jest inteligentna kampania produktowa (Smart Shopping)?
  2. Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Inteligentna kampania produktowa (Smart Shopping), tworzenie pierwszej kampanii
    1. Wybór celu kampanii – Inteligentna kampania produktowa (Smart Shopping)
    2. Typ kampanii, połączenie Google Merchant Center, podtyp kampanii – Inteligentna kampania produktowa (Smart Shopping)
    3. Nazwa kampanii, stawki i budżet – Inteligentna kampania produktowa (Smart Shopping)
    4. Produkty – Inteligentna kampania produktowa (Smart Shopping)
    5. Elastyczne reklamy displayowe – Inteligentna kampania produktowa (Smart Shopping)
  3. Inteligentna kampania produktowa (Smart Shopping) – Podsumowanie

Czym jest inteligentna kampania produktowa (Smart Shopping)?

Smart Shopping jest zautomatyzowaną kampanią produktową, w przeciwieństwie do standardowej kampanii produktowej PLA. Inteligentna kampania produktowa pełni również rolę remarketingową.

Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Inteligentna kampania produktowa (Smart Shopping), tworzenie pierwszej kampanii

Tworzenie naszej pierwszej inteligentnej kampanii produktowej zaczynamy od zalogowania się na nasze konto Google Ads i przejścia do jej tworzenia. Musimy pamiętać, że do stworzenia kampanii produktowej musimy posiadać konto w witrynie Google Merchant Center z wgranym plikiem produktowym i połączyć go z naszym kontem Google Ads.

Rozpoczęcie tworzenia inteligentnej kampanii produktowej

Wybór celu kampanii – Inteligentna kampania produktowa (Smart Shopping)

Przechodzimy do określenia celu, który wybieramy zależnie od założeń. Opcja bez celu nie posiada sugerowanych ustawień kampanii.

Smart Shopping - Wybór celu kampanii

Typ kampanii, połączenie Google Merchant Center, podtyp kampanii – Inteligentna kampania produktowa (Smart Shopping)

Następnie wybieramy typ kampanii, dodajemy nasze konto Google Merchant Center, zawierające plik produktowy, i wybieramy podtyp kampanii – w naszym przypadku „inteligentna kampania produktowa”.

Smart Shopping - Wybór typu kampanii

Nazwa kampanii, stawki i budżet – Inteligentna kampania produktowa (Smart Shopping)

Kolejnym krokiem jest wpisanie nazwy kampanii, ustalenie naszego średniego budżetu, jaki chcemy przeznaczyć na kampanię produktową, i określenie strategii ustalania stawek, jakiej będzie używać system. Zostawiamy „Maksymalizuj wartość konwersji”, dzięki czemu w ramach określonego przez nas budżetu system będzie starał się pozyskać jak największą ilość konwersji. Opcjonalnie możemy ustawić datę rozpoczęcia i zakończenia kampanii.

Smart Shopping - Budżet i stawki

Produkty – Inteligentna kampania produktowa (Smart Shopping)

Przechodząc dalej, otrzymujemy możliwość wyboru naszych produktów, które mają wyświetlać się w Smart Shoppingu lub nie. Taką możliwość będziemy mieli przez cały czas trwania kampanii.

Ustawienia grup produktów - Smart Shopping

Elastyczne reklamy displayowe – Inteligentna kampania produktowa (Smart Shopping)

Kolejnymi opcjami są ustawienia elastycznej reklamy displayowej, która w inteligentnej kampanii produktowej będzie brała udział w remarketingu, czyli powracaniu do osób, które były na stronie naszego sklepu internetowego. Dodajemy logo naszego sklepu (w Google Merchant Center), obraz marketingowy i wypełniamy z nagłówkiem, tekstem reklamy i końcowym adresem URL, na który zostanie przeniesiony użytkownik po kliknięciu w naszą reklamę. Po zapisaniu ustawień nasza inteligentna reklama produktowa będzie gotowa do działania.

Elastyczne reklamy displayowe - Smart Shopping

Inteligentna kampania produktowa (Smart Shopping) – Podsumowanie

Kampanie produktowe posiadają bardzo duży potencjał sprzedażowy, dzięki czemu, decydując się na uruchomienie kampanii produktowej, możemy mnożyć swoje zyski. Inteligentne kampanie produktowe mają to do siebie, że opierają się na uczeniu algorytmu – to jemu pozostawiamy optymalizacje naszych kampanii. Określamy tylko, na czym chcemy się skupić i do czego dążyć, a system już sam podejmie odpowiednie działania, aby osiągnąć ten cel. Jak pokazują wyniki, bardzo dobrze sprawdza się to w praktyce.

Skorzystaj z naszych usług, a my zajmiemy się wszystkim za Ciebie. W celu kontaktu z nami zapraszamy na podstronę kontakt!

Blog
  • 19 lutego 2024
    Czym jest WhatsApp Business i dlaczego warto przetestować to rozwiązanie?
    Ivan Prozorovschi
  • 5 lutego 2024
    Jakość reklamy w Google Ads – co to takiego?
    Gabriela Milewska
  • 30 października 2023
    Jak skutecznie zarządzać wykluczeniami w kampaniach reklamowych w Meta Ads?
    Olga Zboina
  • 16 października 2023
    Czym jest feed produktowy i jak go stworzyć?
    Martyna Cyboroń
  • 2 października 2023
    Kiedy mogę spodziewać się wyników kampanii reklamowej?
    Jakub Szymczuk
  • Świat bez ciasteczek – cookieless world nadchodzi. Opinie ekspertów
    Jan Raszyński
  • 18 września 2023
    Czego nie można reklamować w Google i na Facebooku?
    Gabriela Milewska
  • 4 września 2023
    Testy A/B – klucz do optymalizacji kampanii PPC
    Olga Zboina
  • 21 sierpnia 2023
    Analiza konkurencji SEM – jak ją przeprowadzić?
    Martyna Cyboroń
  • 7 sierpnia 2023
    Google Keyword Planner (Planer Słów Kluczowych Google) – jak z niego korzystać?
    Jakub Szymczuk
  • 24 lipca 2023
    ChatGPT: sprzymierzeniec czy wróg w kampaniach PPC?
    Jan Raszyński
  • 22 marca 2023
    API konwersji: jak działa i dlaczego poprawia efektywność działań marketingowych?
    Bartłomiej Giedyk
  • 9 marca 2023
    Przewodnik po kampaniach TikTok Ads
    Olga Zboina
  • 25 stycznia 2023
    Czy warto inwestować w Huawei Ads?
    Olga Zboina
  • 12 stycznia 2023
    Kampania Performance Max – poradnik
    Jakub Szymczuk
  • 28 września 2022
    Jak wypromować sklep internetowy?
    Adriana Koczoń
  • 14 września 2022
    Kampanie brandowe — dlaczego warto je robić?
    Olga Zboina
  • 3 sierpnia 2022
    Bing Ads – nisza, która może być szansą dla Twojego biznesu
    Jacek Wawryszczuk
  • 8 czerwca 2022
    Krótsza strona YouTube — YouTube Shorts wkracza do gry!
    Adriana Koczoń
  • 25 maja 2022
    Allegro Ads – poradnik z reklamy na Allegro
    Jacek Wawryszczuk
  • 23 lutego 2022
    Świat bez 3rd party cookies, czyli jak rzeczywistość post-cookies wpłynie na reklamodawców?
    Bartłomiej Giedyk
  • 26 stycznia 2022
    Inteligentne określanie stawek w Google Ads, czyli Smart Bidding
    Marketing Match
  • 10 listopada 2021
    Instagram Reels – wszystko, co trzeba wiedzieć o Insta Rolkach
    Bartłomiej Giedyk
  • 14 lipca 2021
    Targetowanie w Facebook Ads – przykazania dobrego targetowania – poradnik
    Jan Raszyński
  • 9 czerwca 2021
    Google Analytics 4 – zło czy złoto? – pierwsze wrażenia ekspertów o nowej odsłonie Google Analytics
    Jan Raszyński
  • 28 kwietnia 2021
    Jak skutecznie zacząć pracę z Facebook Attribution?
    Bartłomiej Giedyk
  • 2 marca 2021
    Czym jest Pinterest i jak go używać w marketingu?
    Jan Raszyński
  • 25 stycznia 2021
    iOS 14 kontra Facebook Ads – co zmieni się w Twoich reklamach?
    Jan Raszyński
  • 22 maja 2020
    Kampania Discovery Ads w Google (nowość)
    Marketing Match
  • 7 lutego 2020
    Rozszerzenia reklam w Google Ads
    Jacek Wawryszczuk
  • 13 listopada 2019
    Czym jest Google Ads?
    Jacek Wawryszczuk
  • 29 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania promująca aplikacje
    Jacek Wawryszczuk
  • 28 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania Wideo
    Jacek Wawryszczuk
  • 26 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania produktowa PLA (Product Listing Ads)
    Jacek Wawryszczuk
  • 25 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania Gmail
    Jacek Wawryszczuk
  • 24 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Sieć reklamowa GDN (Google Display Network) – Kampania standardowa
    Jacek Wawryszczuk
  • 23 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Sieć wyszukiwania
    Jacek Wawryszczuk
  • 22 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania SMART
    Jacek Wawryszczuk
  • 25 września 2019
    Ocena sprzedawcy – nowy sposób na zwiększenie efektywności kampanii Google Ads?
    Marketing Match
  • 9 września 2019
    9 sposobów na obniżenie kosztów w Google Ads
    Jacek Wawryszczuk
  • 3 września 2019
    Gallery Ads – Nowy format reklam w Google
    Marketing Match