25 stycznia 2023 5 minut czytania Olga Zboina

Czy warto inwestować w Huawei Ads?

Myśląc o systemie reklamy online większość z nas prawdopodobnie ma w głowie środowisko Google Ads. Ten monopolista stał się poniekąd synonimem marketingu online, zaskarbiając sobie po drodze coraz szersze grono sympatyków, ale też konkurencji. Jakiś czas temu w wyniku potyczek na tle politycznym użytkownicy urządzeń Huawei stracili domyślny dostęp do usług Google. Firma rozpoczęła więc zintensyfikowane działania mające na celu stworzenie własnego ekosystemu, w którym wyszukiwarka, przeglądarka czy sklep z aplikacjami będą produktami dedykowanymi wyłącznie urządzeniom Huawei. Jedną z powstałych funkcjonalności są Huawei Ads.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Czym są Huawei Ads?
  • Jakie typy kampanii są dostępne w Huawei Ads?
  • Co wyróżnia i jakie zalety ma środowisko Huawei Ads?
  • Jakie wątpliwości wzbudza platforma Huawei Ads?

Spis treści

  1. Huawei Ads — co to jest i z czym to się je?
  2. Jakie kampanie są dostępne w Huawei Ads?
    1. Kampania In-App Display:
    2. Kampania App Gallery:
    3. Kampania Petal Search:
  3. Czy warto korzystać z Huawei Ads?
  4. Źródła:

Huawei Ads — co to jest i z czym to się je?

W skrócie — Huawei Ads to platforma reklamowa podobna do Google Ads czy Bing Ads, która pozwala docierać do użytkowników urządzeń Huawei. Jest systemem samowystarczalnym i hermetycznym. Na rynku pojawia się coraz więcej nowych urządzeń opartych wyłącznie o ekosystem Huawei — stopniowo wzrasta więc liczba użytkowników, do których dotarcie poprzez pozostałe środowiska reklamowe będzie praktycznie nie do zrobienia.

Użytkownikom urządzeń Huawei (których obecnie jest ponad 600 milionów) będą wyświetlane reklamy zarówno w przeglądarce mobilnej, jak i w aplikacji — dokładnie tak, jak chociażby w systemie Google Ads. W Polsce obecnie jest ponad 6,3 mln użytkowników posiadających Huawei ID (unikalne konto, które daje dostęp do wszystkich usług) i ponad 2,2 mln użytkowników miesięcznie aktywnie korzystających ze sklepu z aplikacjami. Huawei ma więc spore grono odbiorców do zagarnięcia.

Treści reklamowe w tym środowisku mogą być wyświetlane nie tylko w aplikacjach i usługach własnych Huawei (takich jak Huawei AppGallery, Huawei Video, Petal Search czy Huawei Browser), ale również w aplikacjach firm partnerskich (zintegrowanych z Huawei Ads za pomocą Ads Kit). Na polskim rynku dostępnych jest na razie ok. 15 000 aplikacji zintegrowanych z Ads Kit.

Jakie kampanie są dostępne w Huawei Ads?

Działania reklamowe na platformie Huawei Ads można prowadzić w ramach trzech podstawowych kanałów, które stanowią odpowiedniki formatów dobrze znanych z innych systemów reklamowych. Są to:

  • Inn-App Display — sieć reklamowa Huawei, w której możemy docierać do odbiorców w aplikacjach Huawei oraz u partnerów,
  • AppGallery – sklep z aplikacjami Huawei, czyli kanał skoncentrowany na zwiększaniu liczby pobrań aplikacji,
  • Petal Search — wyszukiwarka, w której targetowanie odbywa się na bazie słów kluczowych wpisywanych przez użytkownika.

Na czym dokładnie polegają powyższe rodzaje kampanii?

Kampania In-App Display:

Jest to kampania w sieci reklamowej. Może być optymalizowana pod jeden z trzech celów: promocję strony internetowej, zaangażowanie w aplikacji oraz pobranie aplikacji.

Rozliczenie następuje w modelach CPI, CPM lub CPC, a rozbudowane zasoby analityczne dają możliwość dokładnego i unikalnego targetowania np. po lokalizacji, cenie czy modelu urządzenia, wykonywanym zawodzie, zachowaniach podejmowanych w aplikacjach czy zainteresowaniach odbiorcy. Bardzo obszerna jest również lista formatów reklamowych.

Kampania App Gallery:

To rozwiązanie jest dedykowane dla klientów, którzy chcą wypromować aplikację, zwiększyć liczbę pobrań i dotrzeć do nowych użytkowników. Można realizować cztery typy kampanii, z których wszystkie są rozliczane w modelu CPD (cost per download):

  • Featured Page — użytkownikowi prezentowany jest widok przedstawiający zbiór proponowanych aplikacji (tworzony w oparciu o aplikacje pobrane przez innych użytkowników),
  • Ranking najczęściej pobieranych aplikacji — prezentuje najpopularniejsze aplikacje w danej kategorii,
  • Słowa kluczowe — użytkownik otrzymuje propozycje aplikacji do pobrania na podstawie wyszukiwanej przez niego frazy,
  • Aplikacje Rekomendowane — promowana aplikacja pojawia się na ekranie w momencie uruchomienia nowego urządzenia lub przywrócenia go do ustawień fabrycznych, zachęcając użytkownika do automatycznego pobrania aplikacji.

Kampania Petal Search:

Trzecią możliwością jest realizowanie kampanii poprzez Petal Search (dedykowaną wyszukiwarkę Huawei), czyli na podstawie słów kluczowych wyszukiwanych przez użytkownika. Do dyspozycji mamy dwa modele kampanii:

  • dobrze znane ze środowiska Google reklamy tekstowe bazujące na wpisanym przez użytkownika słowie kluczowym,
  • kampanie shoppingowe, które działają na bazie feedu produktowego.

Czy warto korzystać z Huawei Ads?

Pojawienie się nowej platformy reklamowej za każdym razem wywołuje poruszenie i stawia reklamodawców przed dylematem — iść w to, czy nie iść? Huawei Ads to twór wciąż dosyć świeży. Z jednej strony daje ogromne możliwości zasięgowe — liczba aktywnych użytkowników tego ekosystemu jest naprawdę pokaźna. Dużą zaletą jest też na pewno niewielka konkurencja wśród reklamodawców — Huawei ma jeszcze do pokonania długą i wyboistą drogę, zanim stanie się godnym rywalem Google pod względem popularności. Ma to jednak swoje plusy — na razie dotarcie reklamami do odpowiedniej grupy docelowej jest w tym systemie niedrogie i skuteczne. Kolejnym plusem, który mocno zazębia się z poprzednimi, jest specyfika grupy użytkowników urządzeń Huawei. Są oni praktycznie odcięci od Google, można do nich dotrzeć jedynie reklamami w tej dedykowanej sieci. Dodatkowo możliwe, że Huawei będzie liderem pod kątem dokładności i zaawansowania gromadzenia danych, co pozwoliłoby na niezwykle precyzyjne docieranie do pożądanej grupy docelowej.

Jak widać, plusów Huawei Ads jest całkiem sporo, przynajmniej teoretycznie. Czy są jakieś minusy? Cóż, obecnie jest dość niewiele statystyk i case studies dotyczących wyników sprzedażowych na tej platformie. Obietnice są duże, natomiast rzeczywiste rezultaty mocno od nich odbiegają (przynajmniej w moim doświadczeniu). Ogromne możliwości zasięgowe są oczywiście istotne i zachęcające, ale dla żądnych konwersji biznesów e-commerce może to nie być wystarczający argument.

To jak, Huawei Ads — hot or not, warto czy nie warto? To, co z pewnością warto zrobić na samym początku to sprawdzić, jaką część ruchu serwis pozyskuje z urządzeń Huawei organicznie. Jeśli jest to satysfakcjonujący procent — może należy przetestować to źródło. Jeśli jest to mikro kawałek — może lepiej nieco się wstrzymać. Coś, na co liczy wiele osób z branży to pojawienie się większej ilości danych, wniosków i materiałów know-how dotyczących tego ekosystemu.

Źródła:

Blog
  • 19 lutego 2024
    Czym jest WhatsApp Business i dlaczego warto przetestować to rozwiązanie?
    Ivan Prozorovschi
  • 5 lutego 2024
    Jakość reklamy w Google Ads – co to takiego?
    Gabriela Milewska
  • 30 października 2023
    Jak skutecznie zarządzać wykluczeniami w kampaniach reklamowych w Meta Ads?
    Olga Zboina
  • 16 października 2023
    Czym jest feed produktowy i jak go stworzyć?
    Martyna Cyboroń
  • 2 października 2023
    Kiedy mogę spodziewać się wyników kampanii reklamowej?
    Jakub Szymczuk
  • Świat bez ciasteczek – cookieless world nadchodzi. Opinie ekspertów
    Jan Raszyński
  • 18 września 2023
    Czego nie można reklamować w Google i na Facebooku?
    Gabriela Milewska
  • 4 września 2023
    Testy A/B – klucz do optymalizacji kampanii PPC
    Olga Zboina
  • 21 sierpnia 2023
    Analiza konkurencji SEM – jak ją przeprowadzić?
    Martyna Cyboroń
  • 7 sierpnia 2023
    Google Keyword Planner (Planer Słów Kluczowych Google) – jak z niego korzystać?
    Jakub Szymczuk
  • 24 lipca 2023
    ChatGPT: sprzymierzeniec czy wróg w kampaniach PPC?
    Jan Raszyński
  • 22 marca 2023
    API konwersji: jak działa i dlaczego poprawia efektywność działań marketingowych?
    Bartłomiej Giedyk
  • 9 marca 2023
    Przewodnik po kampaniach TikTok Ads
    Olga Zboina
  • 12 stycznia 2023
    Kampania Performance Max – poradnik
    Jakub Szymczuk
  • 28 września 2022
    Jak wypromować sklep internetowy?
    Adriana Koczoń
  • 14 września 2022
    Kampanie brandowe — dlaczego warto je robić?
    Olga Zboina
  • 3 sierpnia 2022
    Bing Ads – nisza, która może być szansą dla Twojego biznesu
    Jacek Wawryszczuk
  • 8 czerwca 2022
    Krótsza strona YouTube — YouTube Shorts wkracza do gry!
    Adriana Koczoń
  • 25 maja 2022
    Allegro Ads – poradnik z reklamy na Allegro
    Jacek Wawryszczuk
  • 23 lutego 2022
    Świat bez 3rd party cookies, czyli jak rzeczywistość post-cookies wpłynie na reklamodawców?
    Bartłomiej Giedyk
  • 26 stycznia 2022
    Inteligentne określanie stawek w Google Ads, czyli Smart Bidding
    Marketing Match
  • 10 listopada 2021
    Instagram Reels – wszystko, co trzeba wiedzieć o Insta Rolkach
    Bartłomiej Giedyk
  • 14 lipca 2021
    Targetowanie w Facebook Ads – przykazania dobrego targetowania – poradnik
    Jan Raszyński
  • 9 czerwca 2021
    Google Analytics 4 – zło czy złoto? – pierwsze wrażenia ekspertów o nowej odsłonie Google Analytics
    Jan Raszyński
  • 28 kwietnia 2021
    Jak skutecznie zacząć pracę z Facebook Attribution?
    Bartłomiej Giedyk
  • 2 marca 2021
    Czym jest Pinterest i jak go używać w marketingu?
    Jan Raszyński
  • 25 stycznia 2021
    iOS 14 kontra Facebook Ads – co zmieni się w Twoich reklamach?
    Jan Raszyński
  • 22 maja 2020
    Kampania Discovery Ads w Google (nowość)
    Marketing Match
  • 7 lutego 2020
    Rozszerzenia reklam w Google Ads
    Jacek Wawryszczuk
  • 13 listopada 2019
    Czym jest Google Ads?
    Jacek Wawryszczuk
  • 29 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania promująca aplikacje
    Jacek Wawryszczuk
  • 28 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania Wideo
    Jacek Wawryszczuk
  • 27 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Smart Shopping (Inteligentna kampania produktowa)
    Jacek Wawryszczuk
  • 26 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania produktowa PLA (Product Listing Ads)
    Jacek Wawryszczuk
  • 25 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania Gmail
    Jacek Wawryszczuk
  • 24 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Sieć reklamowa GDN (Google Display Network) – Kampania standardowa
    Jacek Wawryszczuk
  • 23 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Sieć wyszukiwania
    Jacek Wawryszczuk
  • 22 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania SMART
    Jacek Wawryszczuk
  • 25 września 2019
    Ocena sprzedawcy – nowy sposób na zwiększenie efektywności kampanii Google Ads?
    Marketing Match
  • 9 września 2019
    9 sposobów na obniżenie kosztów w Google Ads
    Jacek Wawryszczuk
  • 3 września 2019
    Gallery Ads – Nowy format reklam w Google
    Marketing Match