Czym jest Google Ads?
Google Ads jest systemem reklamowym umożliwiającym reklamodawcy dotarcie z przekazem reklamowym poprzez kanały, które są własnością firmy Google, (sieć wyszukiwania Google, sieć reklamowa Google, YouTube), do użytkowników Internetu będących w grupie docelowej reklamodawcy. W kanałach tych możemy skorzystać z następujących typów kampanii reklamowych, w zależności od miejsca wyświetlania naszych reklam:
- kampanie w sieci wyszukiwania,
- kampanie w sieci reklamowej,
- kampanie produktowe,
- kampanie wideo,
- kampanie promujące aplikacje,
- kampanie SMART.
Google Ads to system, który posiada wiele modeli, w jakich możemy się rozliczać za nasze reklamy, m.in. PPC (Pay Per Click), czyli opłata naliczana za każde kliknięcie w naszą reklamę oraz CPM (Cost Per Mille) – koszt za tysiąc wyświetleń naszej reklamy.
Dlaczego warto reklamować się za pośrednictwem Google Ads?
Łatwe i szybkie rozpoczęcie
Do reklamowania swojego biznesu warto używać systemu Google Ads, ponieważ możemy uruchomić nasze reklamy bardzo szybko. Jest to możliwe dzięki temu, że system Google nie wymaga wielu dni dogadywania warunków reklamowych, ani sterty dokumentów, które trzeba przeczytać i podpisać. Do rozpoczęcia przygody z systemem Google Ads wystarczy jedynie:
- konto Google,
- konto Google Ads,
- podłączenie metody płatności,
- niewielki budżet.
Elastyczność
System firmy z Doliny Krzemowej daje nam dużą elastyczność w zarządzaniu naszymi reklamami. Posiadając komputer i dostęp do Internetu, możemy w każdej chwili wyłączyć nasze reklamy, modyfikować je lub tworzyć i uruchamiać kolejne.
Wybór modelu rozliczeń
Możemy również swobodnie dobierać modele rozliczeń, które były wspomniane powyżej, co sprawi, że będziemy mieć jasną informację, kiedy zostaną nam naliczone opłaty za reklamowanie się w Google Ads.
Dane analityczne
Google Ads ze wszystkimi dobrodziejstwami daje nam również do dyspozycji obszerny zbiór danych i statystyk, które generują nasze kampanie. Dzięki temu w łatwy sposób, za pomocą kilku kliknięć, możemy dostać pełen obraz skuteczności naszych kampanii w danych okresach czasu. Daje nam to możliwość reagowania oraz ich modyfikacji, aby poprawiać interesujące nas współczynniki.
Tworzenie pierwszych kampanii w Google Ads – Określenie celów kampanii (w systemie Google Ads określanych jako „Konwersje”)
Przed rozpoczęciem naszej pierwszej kampanii reklamowej musimy zastanowić się, jaki jest jej cel (co będzie naszą konwersją?) i jakie czynności musi wykonać użytkownik, aby ten cel został osiągnięty. Dzięki temu w późniejszym okresie będziemy mogli określić, czy nasza kampania reklamowa spełnia swoje zadanie. Określenie celów pozwoli również na kontrolowanie efektów, jakie przynosi nam optymalizacja kampanii. Przykładowym celem naszej kampanii może być wysłanie przez użytkownika wiadomości poprzez formularz kontaktowy na naszej stronie, zakup produktu lub odwiedzenie danej podstrony w serwisie.
Jak stworzyć kampanię w Google Ads? – Poradniki
Zapraszamy do zapoznania się z poniższymi poradnikami, które krok po kroku przeprowadzą przez proces tworzenia pierwszej kampanii.
- Sieć wyszukiwania – Jak stworzyć pierwszą kampanię?
- Standardowa reklama w GDN (Google Display Network) – Jak stworzyć pierwszą kampanię?
- Reklam Gmail w GDN (Google Display Network) – Jak stworzyć pierwszą kampanię?
- Standardowa reklama produktowa PLA (Product Listing Ads – Jak stworzyć pierwszą kampanię?
- Inteligentna reklama produktowa (Smart Shopping) – Jak stworzyć pierwszą kampanię?
- Reklama wideo – Jak stworzyć pierwszą kampanię?
- Reklama promująca aplikacje – Jak stworzyć pierwszą kampanię?
- Reklama SMART – Jak stworzyć pierwszą kampanię?
Drogi internauto, jeżeli nie chcesz robić tego sam, zachęcamy do skorzystania z usług firmy Marketing Match, której specjaliści od płatnej reklamy w internecie zrobią wszystko za Ciebie!