13 listopada 2019 3 minut czytania Jacek Wawryszczuk

Czym jest Google Ads?

Spis treści

  1. Czym jest Google Ads?
  2. Dlaczego warto reklamować się za pośrednictwem Google Ads?
    1. Łatwe i szybkie rozpoczęcie
    2. Elastyczność
    3. Wybór modelu rozliczeń
    4. Dane analityczne
  3. Tworzenie pierwszych kampanii w Google Ads – Określenie celów kampanii (w systemie Google Ads określanych jako „Konwersje”)
  4. Jak stworzyć kampanię w Google Ads? - Poradniki

Czym jest Google Ads?

Google Ads jest systemem reklamowym umożliwiającym reklamodawcy dotarcie z przekazem reklamowym poprzez kanały, które są własnością firmy Google, (sieć wyszukiwania Google, sieć reklamowa Google, YouTube), do użytkowników Internetu będących w grupie docelowej reklamodawcy. W kanałach tych możemy skorzystać z następujących typów kampanii reklamowych, w zależności od miejsca wyświetlania naszych reklam:

  • kampanie w sieci wyszukiwania,
  • kampanie w sieci reklamowej,
  • kampanie produktowe,
  • kampanie wideo,
  • kampanie promujące aplikacje,
  • kampanie SMART.
Rodzaje kampanii Google Ads

Google Ads to system, który posiada wiele modeli, w jakich możemy się rozliczać za nasze reklamy, m.in. PPC (Pay Per Click), czyli opłata naliczana za każde kliknięcie w naszą reklamę oraz CPM (Cost Per Mille) – koszt za tysiąc wyświetleń naszej reklamy.

Dlaczego warto reklamować się za pośrednictwem Google Ads?

Łatwe i szybkie rozpoczęcie

Do reklamowania swojego biznesu warto używać systemu Google Ads, ponieważ możemy uruchomić nasze reklamy bardzo szybko. Jest to możliwe dzięki temu, że system Google nie wymaga wielu dni dogadywania warunków reklamowych, ani sterty dokumentów, które trzeba przeczytać i podpisać. Do rozpoczęcia przygody z systemem Google Ads wystarczy jedynie:

  • konto Google,
  • konto Google Ads,
  • podłączenie metody płatności,
  • niewielki budżet.

Elastyczność

System firmy z Doliny Krzemowej daje nam dużą elastyczność w zarządzaniu naszymi reklamami. Posiadając komputer i dostęp do Internetu, możemy w każdej chwili wyłączyć nasze reklamy, modyfikować je lub tworzyć i uruchamiać kolejne.

Wybór modelu rozliczeń

Możemy również swobodnie dobierać modele rozliczeń, które były wspomniane powyżej, co sprawi, że będziemy mieć jasną informację, kiedy zostaną nam naliczone opłaty za reklamowanie się w Google Ads.

Dane analityczne

Google Ads ze wszystkimi dobrodziejstwami daje nam również do dyspozycji obszerny zbiór danych i statystyk, które generują nasze kampanie. Dzięki temu w łatwy sposób, za pomocą kilku kliknięć, możemy dostać pełen obraz skuteczności naszych kampanii w danych okresach czasu. Daje nam to możliwość reagowania oraz ich modyfikacji, aby poprawiać interesujące nas współczynniki.

Tworzenie pierwszych kampanii w Google Ads – Określenie celów kampanii (w systemie Google Ads określanych jako „Konwersje”)

Przed rozpoczęciem naszej pierwszej kampanii reklamowej musimy zastanowić się, jaki jest jej cel (co będzie naszą konwersją?) i jakie czynności musi wykonać użytkownik, aby ten cel został osiągnięty. Dzięki temu w późniejszym okresie będziemy mogli określić, czy nasza kampania reklamowa spełnia swoje zadanie. Określenie celów pozwoli również na kontrolowanie efektów, jakie przynosi nam optymalizacja kampanii. Przykładowym celem naszej kampanii może być wysłanie przez użytkownika wiadomości poprzez formularz kontaktowy na naszej stronie, zakup produktu lub odwiedzenie danej podstrony w serwisie.

Jak stworzyć kampanię w Google Ads? – Poradniki

Zapraszamy do zapoznania się z poniższymi poradnikami, które krok po kroku przeprowadzą przez proces tworzenia pierwszej kampanii.

Drogi internauto, jeżeli nie chcesz robić tego sam, zachęcamy do skorzystania z usług firmy Marketing Match, której specjaliści od płatnej reklamy w internecie zrobią wszystko za Ciebie!

Blog
  • 19 lutego 2024
    Czym jest WhatsApp Business i dlaczego warto przetestować to rozwiązanie?
    Ivan Prozorovschi
  • 5 lutego 2024
    Jakość reklamy w Google Ads – co to takiego?
    Gabriela Milewska
  • 30 października 2023
    Jak skutecznie zarządzać wykluczeniami w kampaniach reklamowych w Meta Ads?
    Olga Zboina
  • 16 października 2023
    Czym jest feed produktowy i jak go stworzyć?
    Martyna Cyboroń
  • 2 października 2023
    Kiedy mogę spodziewać się wyników kampanii reklamowej?
    Jakub Szymczuk
  • Świat bez ciasteczek – cookieless world nadchodzi. Opinie ekspertów
    Jan Raszyński
  • 18 września 2023
    Czego nie można reklamować w Google i na Facebooku?
    Gabriela Milewska
  • 4 września 2023
    Testy A/B – klucz do optymalizacji kampanii PPC
    Olga Zboina
  • 21 sierpnia 2023
    Analiza konkurencji SEM – jak ją przeprowadzić?
    Martyna Cyboroń
  • 7 sierpnia 2023
    Google Keyword Planner (Planer Słów Kluczowych Google) – jak z niego korzystać?
    Jakub Szymczuk
  • 24 lipca 2023
    ChatGPT: sprzymierzeniec czy wróg w kampaniach PPC?
    Jan Raszyński
  • 22 marca 2023
    API konwersji: jak działa i dlaczego poprawia efektywność działań marketingowych?
    Bartłomiej Giedyk
  • 9 marca 2023
    Przewodnik po kampaniach TikTok Ads
    Olga Zboina
  • 25 stycznia 2023
    Czy warto inwestować w Huawei Ads?
    Olga Zboina
  • 12 stycznia 2023
    Kampania Performance Max – poradnik
    Jakub Szymczuk
  • 28 września 2022
    Jak wypromować sklep internetowy?
    Adriana Koczoń
  • 14 września 2022
    Kampanie brandowe — dlaczego warto je robić?
    Olga Zboina
  • 3 sierpnia 2022
    Bing Ads – nisza, która może być szansą dla Twojego biznesu
    Jacek Wawryszczuk
  • 8 czerwca 2022
    Krótsza strona YouTube — YouTube Shorts wkracza do gry!
    Adriana Koczoń
  • 25 maja 2022
    Allegro Ads – poradnik z reklamy na Allegro
    Jacek Wawryszczuk
  • 23 lutego 2022
    Świat bez 3rd party cookies, czyli jak rzeczywistość post-cookies wpłynie na reklamodawców?
    Bartłomiej Giedyk
  • 26 stycznia 2022
    Inteligentne określanie stawek w Google Ads, czyli Smart Bidding
    Marketing Match
  • 10 listopada 2021
    Instagram Reels – wszystko, co trzeba wiedzieć o Insta Rolkach
    Bartłomiej Giedyk
  • 14 lipca 2021
    Targetowanie w Facebook Ads – przykazania dobrego targetowania – poradnik
    Jan Raszyński
  • 9 czerwca 2021
    Google Analytics 4 – zło czy złoto? – pierwsze wrażenia ekspertów o nowej odsłonie Google Analytics
    Jan Raszyński
  • 28 kwietnia 2021
    Jak skutecznie zacząć pracę z Facebook Attribution?
    Bartłomiej Giedyk
  • 2 marca 2021
    Czym jest Pinterest i jak go używać w marketingu?
    Jan Raszyński
  • 25 stycznia 2021
    iOS 14 kontra Facebook Ads – co zmieni się w Twoich reklamach?
    Jan Raszyński
  • 22 maja 2020
    Kampania Discovery Ads w Google (nowość)
    Marketing Match
  • 7 lutego 2020
    Rozszerzenia reklam w Google Ads
    Jacek Wawryszczuk
  • 29 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania promująca aplikacje
    Jacek Wawryszczuk
  • 28 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania Wideo
    Jacek Wawryszczuk
  • 27 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Smart Shopping (Inteligentna kampania produktowa)
    Jacek Wawryszczuk
  • 26 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania produktowa PLA (Product Listing Ads)
    Jacek Wawryszczuk
  • 25 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania Gmail
    Jacek Wawryszczuk
  • 24 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Sieć reklamowa GDN (Google Display Network) – Kampania standardowa
    Jacek Wawryszczuk
  • 23 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Sieć wyszukiwania
    Jacek Wawryszczuk
  • 22 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania SMART
    Jacek Wawryszczuk
  • 25 września 2019
    Ocena sprzedawcy – nowy sposób na zwiększenie efektywności kampanii Google Ads?
    Marketing Match
  • 9 września 2019
    9 sposobów na obniżenie kosztów w Google Ads
    Jacek Wawryszczuk
  • 3 września 2019
    Gallery Ads – Nowy format reklam w Google
    Marketing Match