Gallery Ads – jak się prezentuje?
Dla osób, które miały do czynienia z reklamami w Facebook Ads, pierwsze skojarzenie, jakie budzi ten nowy format, prawdopodobnie nasuwa się samo – karuzela z Facebooka. Zasada i prezentacja wizualna jest bowiem podobna:
O ile jednak reklamy karuzelowe na Facebooku wyświetlają się poprzez targetowanie na mniej lub bardziej szczegółową grupę odbiorców, tak Gallery Ads dotyczy wyłącznie konkretnych zapytań w sieci wyszukiwania. Podobnie, jak ma to miejsce w przypadku reklam tekstowych. Wyświetla się także wyłącznie na urządzeniach mobilnych. A zatem jest to format, który można określić, jako reklamowy slider graficzny w mobilnej sieci wyszukiwania. Użytkownik może przejrzeć zdjęcia z poziomu reklamy lub kliknąć w jedno ze zdjęć, by otworzyć „reklamową galerię”. Na jej końcu czeka wezwanie do działania, zachęcające do wejścia w witrynę reklamodawcy. Tutaj istotna uwaga – w galerii muszą się znajdować przynajmniej cztery zdjęcia. Pewnym dodatkowym wyróżnieniem, jaki oferuje ten format reklamy jest także fakt, że występuje jedynie na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania.
Kiedy warto użyć tego formatu?
Cóż, wypróbować warto zawsze. Potencjalnie jednak najlepiej sprawdzi się w branżach, w których do tej pory najskuteczniejsze były reklamy displayowe. Takie, w których głównym nośnikiem treści jest obraz – który stanowi świetny sposób na przekazanie emocji. Wśród tego typu branż znajdą się przede wszystkim: kulinarne, modowe, czy biżuteryjne. Na pewno o wiele łatwiej będzie zaprezentować oferowany rodzaj pizzy, czy popisowe danie szefa kuchni dzięki galerii, niż opisać je w równie obrazowy sposób słowami – szczególnie w limitowanej liczbie znaków. Nie bez znaczenia jest także poziom trudności zyskania uwagi potencjalnego klienta. Przetwarzanie obrazu odbywa się o wiele szybciej i właściwie nie wymaga zaangażowania użytkownika, w przeciwieństwie do tekstu, który trzeba przeczytać. Tym samym mniej trzeba się nagimnastykować, by samą uwagę zyskać – cokolwiek już dalej z tą uwagą zrobimy. Mimo tego ułatwienia, warto zadbać o wizualną sferę reklam. Samą jakość zdjęć, ale i przekaz marki. Tak, jak w przypadku wszystkich graficznych reklam dobrze, jeśli wszystkie grafiki są zgodne z identyfikacją wizualną marki.
Jak naliczany jest koszt reklamy?
W formacie reklamy Gallery Ads reklamodawca może ponieść koszt na dwa sposoby. Jeden z nich ma miejsce w momencie, gdy użytkownik przewinie minimum trzy zdjęcia w sliderze. Drugi natomiast w momencie, gdy użytkownik kliknie w nagłówek przekierowujący do witryny – na tej samej zasadzie, jak w przypadku reklam tekstowych.
Jak ją uruchomić?
Obecnie niestety nie ma takiej możliwości, ponieważ format przeszedł dopiero pierwszą fazę testów. Data wprowadzania go dla wszystkich użytkowników nie jest oficjalnie znana. Gdy jednak pojawią się jakieś nowe informacje, będziemy na bieżąco aktualizować tekst i informować.
Pozostaje czekać, obserwować.. ; )
[Aktualizacja na dzień 18.10.2019]
Na chwilę obecną format reklam Google Ads nie przeszedł pomyślnie testów, w związku z czym jeszcze nie zostanie wdrożony dla wszystkich użytkowników. Czekamy więc dalej.