3 września 2019 3 minut czytania Marketing Match

Gallery Ads – Nowy format reklam w Google

Skuteczność reklam graficznych w Google Ads zależy – jak zazwyczaj – od wielu czynników. Google jednak postanowiło przebadać temat dokładniej, tworząc nowy format „Gallery Ads”, a testerami staną się sami użytkownicy. Czym się charakteryzuje, w jakich przypadkach najlepiej go wykorzystać i co nowego nas będzie czekało w panelu? Sprawdźmy to. ; )

Spis treści

  1. Gallery Ads – jak się prezentuje?
  2. Kiedy warto użyć tego formatu?
  3. Jak naliczany jest koszt reklamy?
  4. Jak ją uruchomić?

Dla osób, które miały do czynienia z reklamami w Facebook Ads, pierwsze skojarzenie, jakie budzi ten nowy format, prawdopodobnie nasuwa się samo – karuzela z Facebooka. Zasada i prezentacja wizualna jest bowiem podobna:

Przykład reklamy Gallery Ads w Google

O ile jednak reklamy karuzelowe na Facebooku wyświetlają się poprzez targetowanie na mniej lub bardziej szczegółową grupę odbiorców, tak Gallery Ads dotyczy wyłącznie konkretnych zapytań w sieci wyszukiwania. Podobnie, jak ma to miejsce w przypadku reklam tekstowych. Wyświetla się także wyłącznie na urządzeniach mobilnych. A zatem jest to format, który można określić, jako reklamowy slider graficzny w mobilnej sieci wyszukiwania. Użytkownik może przejrzeć zdjęcia z poziomu reklamy lub kliknąć w jedno ze zdjęć, by otworzyć „reklamową galerię”. Na jej końcu czeka wezwanie do działania, zachęcające do wejścia w witrynę reklamodawcy. Tutaj istotna uwaga – w galerii muszą się znajdować przynajmniej cztery zdjęcia. Pewnym dodatkowym wyróżnieniem, jaki oferuje ten format reklamy jest także fakt, że występuje jedynie na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania.

Kiedy warto użyć tego formatu?

Cóż, wypróbować warto zawsze. Potencjalnie jednak najlepiej sprawdzi się w branżach, w których do tej pory najskuteczniejsze były reklamy displayowe. Takie, w których głównym nośnikiem treści jest obraz – który stanowi świetny sposób na przekazanie emocji. Wśród tego typu branż znajdą się przede wszystkim: kulinarne, modowe, czy biżuteryjne. Na pewno o wiele łatwiej będzie zaprezentować oferowany rodzaj pizzy, czy popisowe danie szefa kuchni dzięki galerii, niż opisać je w równie obrazowy sposób słowami – szczególnie w limitowanej liczbie znaków. Nie bez znaczenia jest także poziom trudności zyskania uwagi potencjalnego klienta. Przetwarzanie obrazu odbywa się o wiele szybciej i właściwie nie wymaga zaangażowania użytkownika, w przeciwieństwie do tekstu, który trzeba przeczytać. Tym samym mniej trzeba się nagimnastykować, by samą uwagę zyskać – cokolwiek już dalej z tą uwagą zrobimy. Mimo tego ułatwienia, warto zadbać o wizualną sferę reklam. Samą jakość zdjęć, ale i przekaz marki. Tak, jak w przypadku wszystkich graficznych reklam dobrze, jeśli wszystkie grafiki są zgodne z identyfikacją wizualną marki.

Jak naliczany jest koszt reklamy?

W formacie reklamy Gallery Ads reklamodawca może ponieść koszt na dwa sposoby. Jeden z nich ma miejsce w momencie, gdy użytkownik przewinie minimum trzy zdjęcia w sliderze. Drugi natomiast w momencie, gdy użytkownik kliknie w nagłówek przekierowujący do witryny – na tej samej zasadzie, jak w przypadku reklam tekstowych.

Jak ją uruchomić?

Obecnie niestety nie ma takiej możliwości, ponieważ format przeszedł dopiero pierwszą fazę testów. Data wprowadzania go dla wszystkich użytkowników nie jest oficjalnie znana. Gdy jednak pojawią się jakieś nowe informacje, będziemy na bieżąco aktualizować tekst i informować.

Pozostaje czekać, obserwować.. ; )

[Aktualizacja na dzień 18.10.2019]

Na chwilę obecną format reklam Google Ads nie przeszedł pomyślnie testów, w związku z czym jeszcze nie zostanie wdrożony dla wszystkich użytkowników.  Czekamy więc dalej. 

Blog
  • 19 lutego 2024
    Czym jest WhatsApp Business i dlaczego warto przetestować to rozwiązanie?
    Ivan Prozorovschi
  • 5 lutego 2024
    Jakość reklamy w Google Ads – co to takiego?
    Gabriela Milewska
  • 30 października 2023
    Jak skutecznie zarządzać wykluczeniami w kampaniach reklamowych w Meta Ads?
    Olga Zboina
  • 16 października 2023
    Czym jest feed produktowy i jak go stworzyć?
    Martyna Cyboroń
  • 2 października 2023
    Kiedy mogę spodziewać się wyników kampanii reklamowej?
    Jakub Szymczuk
  • Świat bez ciasteczek – cookieless world nadchodzi. Opinie ekspertów
    Jan Raszyński
  • 18 września 2023
    Czego nie można reklamować w Google i na Facebooku?
    Gabriela Milewska
  • 4 września 2023
    Testy A/B – klucz do optymalizacji kampanii PPC
    Olga Zboina
  • 21 sierpnia 2023
    Analiza konkurencji SEM – jak ją przeprowadzić?
    Martyna Cyboroń
  • 7 sierpnia 2023
    Google Keyword Planner (Planer Słów Kluczowych Google) – jak z niego korzystać?
    Jakub Szymczuk
  • 24 lipca 2023
    ChatGPT: sprzymierzeniec czy wróg w kampaniach PPC?
    Jan Raszyński
  • 22 marca 2023
    API konwersji: jak działa i dlaczego poprawia efektywność działań marketingowych?
    Bartłomiej Giedyk
  • 9 marca 2023
    Przewodnik po kampaniach TikTok Ads
    Olga Zboina
  • 25 stycznia 2023
    Czy warto inwestować w Huawei Ads?
    Olga Zboina
  • 12 stycznia 2023
    Kampania Performance Max – poradnik
    Jakub Szymczuk
  • 28 września 2022
    Jak wypromować sklep internetowy?
    Adriana Koczoń
  • 14 września 2022
    Kampanie brandowe — dlaczego warto je robić?
    Olga Zboina
  • 3 sierpnia 2022
    Bing Ads – nisza, która może być szansą dla Twojego biznesu
    Jacek Wawryszczuk
  • 8 czerwca 2022
    Krótsza strona YouTube — YouTube Shorts wkracza do gry!
    Adriana Koczoń
  • 25 maja 2022
    Allegro Ads – poradnik z reklamy na Allegro
    Jacek Wawryszczuk
  • 23 lutego 2022
    Świat bez 3rd party cookies, czyli jak rzeczywistość post-cookies wpłynie na reklamodawców?
    Bartłomiej Giedyk
  • 26 stycznia 2022
    Inteligentne określanie stawek w Google Ads, czyli Smart Bidding
    Marketing Match
  • 10 listopada 2021
    Instagram Reels – wszystko, co trzeba wiedzieć o Insta Rolkach
    Bartłomiej Giedyk
  • 14 lipca 2021
    Targetowanie w Facebook Ads – przykazania dobrego targetowania – poradnik
    Jan Raszyński
  • 9 czerwca 2021
    Google Analytics 4 – zło czy złoto? – pierwsze wrażenia ekspertów o nowej odsłonie Google Analytics
    Jan Raszyński
  • 28 kwietnia 2021
    Jak skutecznie zacząć pracę z Facebook Attribution?
    Bartłomiej Giedyk
  • 2 marca 2021
    Czym jest Pinterest i jak go używać w marketingu?
    Jan Raszyński
  • 25 stycznia 2021
    iOS 14 kontra Facebook Ads – co zmieni się w Twoich reklamach?
    Jan Raszyński
  • 22 maja 2020
    Kampania Discovery Ads w Google (nowość)
    Marketing Match
  • 7 lutego 2020
    Rozszerzenia reklam w Google Ads
    Jacek Wawryszczuk
  • 13 listopada 2019
    Czym jest Google Ads?
    Jacek Wawryszczuk
  • 29 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania promująca aplikacje
    Jacek Wawryszczuk
  • 28 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania Wideo
    Jacek Wawryszczuk
  • 27 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Smart Shopping (Inteligentna kampania produktowa)
    Jacek Wawryszczuk
  • 26 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania produktowa PLA (Product Listing Ads)
    Jacek Wawryszczuk
  • 25 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania Gmail
    Jacek Wawryszczuk
  • 24 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Sieć reklamowa GDN (Google Display Network) – Kampania standardowa
    Jacek Wawryszczuk
  • 23 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Sieć wyszukiwania
    Jacek Wawryszczuk
  • 22 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania SMART
    Jacek Wawryszczuk
  • 25 września 2019
    Ocena sprzedawcy – nowy sposób na zwiększenie efektywności kampanii Google Ads?
    Marketing Match
  • 9 września 2019
    9 sposobów na obniżenie kosztów w Google Ads
    Jacek Wawryszczuk