Czym jest kampania produktowa (Shoppingowa)?
Kampania produktowa (shoppingowa) to reklamy w formie zdjęć, z nazwą i ceną, które wyświetlają nam się podczas wyszukiwania danego produktu. Kampanie produktowe możemy podzielić na standardową kampanię produktową i inteligentną kampanię produktową (Smart Shopping), która jest zautomatyzowana. Smart Shopping pełni również rolę remarketingową, o czym trzeba pamiętać.
Kampanie produktowe posiadają bardzo duży potencjał sprzedażowy, dzięki czemu są niezwykle często wykorzystywane do sprzedaży produktów w sklepach e-commerce. Ich stworzenie jest skomplikowaną czynnością, ponieważ musimy posiadać plik produktowy, czyli plik ze spisem wszystkich naszych produktów z odpowiednimi parametrami, które mamy w swojej ofercie. Plik produktowy (zwany również feedem produktowym) tworzony jest zazwyczaj przez dział IT danego sklepu lub za pomocą wtyczki do CMS. Posiadając plik produktowy, musimy posiadać konto w Google Merchant Center, czyli platformie stworzonej na potrzeby kampanii produktowych, w której musimy umieścić nasz plik produktowy, aby po połączeniu kont Google Ads i Google Merchant Center mieć możliwość wyświetlania naszych reklam produktowych.
Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Standardowa kampania produktowa PLA (Product Listing Ads), tworzenie pierwszej kampanii
Aby rozpocząć pracę nad naszą pierwszą standardową kampanią produktową PLA, przechodzimy do sekcji z tym związanej poprzez kliknięcie w jeden z dwóch przycisków na naszym koncie Google Ads.
Propozycje celów kampanii – Standardowa kampania produktowa (PLA)
Po przejściu do tworzenia nowej kampanii na naszym ekranie pojawią się opcje wyboru celu, którego osiągnięcie będzie oznaczało sukces kampanii. Można wybrać już istniejące, sugerowane przez system cele, lub przejść do ręcznego ustawienia kampanii.
Wybór typu kampanii, dodanie konta Google Merchant Center, wybór podtypu kampanii – Standardowa kampania produktowa (PLA)
Podążając dalej, przechodzimy do wyboru typu kampanii i dodania naszego konta Google Merchant Center, w którym umieszczony jest nasz plik produktowy. Czeka nas też wybór podtypu kampanii – czy ma to być kampania inteligentna (Smart Shopping), czy też standardowa kampania produktowa (PLA). W tej części poradnika skupiamy się na drugiej opcji.
Nazwa kampanii, stawki i budżet, priorytet kampanii – Standardowa kampania produktowa (PLA)
Wpisujemy naszą nazwę kampanii, określamy strategię ustalania stawek (zaznaczając opcję ulepszonego CPC, pozwalamy systemowi przekroczyć naszą maksymalną stawkę, jeżeli uzna, że warto to zrobić, gdyż przyniesie to konwersje) i nasz średni dzienny budżet. Istnieje też możliwość modyfikowania priorytetu kampanii, która jest przydatna jeżeli posiadamy więcej niż jedną kampanię z tymi samymi produktami. Przy jednej zostawiamy wartość domyślną. Przy wielu kampaniach produktowych PLA, bez ustawienia priorytetu, wygra ta, która będzie posiadać ustawione większe stawki.
Sieci, urządzenia, lokalizacje – Standardowa kampania produktowa (PLA)
Przejście w dół strony ukaże nam sieci, w jakich chcemy się reklamować, wybór urządzeń, na których ma pojawiać się nasza reklama, oraz lokalizacje, w których chcemy się wyświetlać. Opcjonalnie możemy dodać datę rozpoczęcia i zakończenia reklamy produktowej, jeżeli posiadamy ustalone ramy czasowe, w których nasza kampania powinna być aktywna.
Nazwa grupy reklam i określenie stawki – Standardowa kampania produktowa (PLA)
Ostatnim z elementów tworzenia naszej kampanii produktowej jest uzupełnienie nazwy grupy reklam i podanie stawki za pojedyncze kliknięcie w reklamę produktową. Po wypełnieniu pustych pól klikamy „Zapisz” i nasza pierwsza standardowa kampania produktowa (PLA) zostanie utworzona.
Standardowa kampania produktowa (PLA) – Podsumowanie
Kampanie produktowe, ze względu na swoją skuteczność, są bardzo doceniane przez właścicieli sklepów internetowych. Decydując się na standardową kampanię produktową, jesteśmy zmuszeni poświęcić większą ilość czasu na ustawienia i ciągłą optymalizację kampanii, niż w przypadku inteligentnej kampanii produktowej. Pozwala nam ona jednak na ręczne dostosowanie ustawień kampanii, które nie jest możliwe w takim zakresie w inteligentnej kampanii produktowej (Smart Shopping).
Zachęcamy do skorzystania z naszych usług tworzenia i prowadzenia standardowych kampanii produktowych. Lata doświadczenia połączone z monitorowaniem nowości i zmian, pozwolą osiągnąć zadowalające efekty w kampaniach shoppingowych! Przejdź na podstronę kontakt i skontaktuj się z Marketing Match.