28 października 2019 4 minut czytania Jacek Wawryszczuk

Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania Wideo

Spis treści

  1. Czym jest kampania wideo?
  2. Jak stworzyć swoją pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania wideo
    1. Wybór celu i typu kampanii – Kampania wideo
    2. Podtyp kampanii – Kampania wideo
    3. Nazwa kampanii, strategia ustalania stawek, budżet, daty, sieci, języki i wykluczanie treści – Kampania wideo
    4. Tworzenie grupy reklam – Ustawienia nazwy, kierowania naszych reklam i określenie stawek – Kampania wideo
    5. Tworzenie reklamy – Kampania wideo
  3. Kampania wideo – Podsumowanie

Czym jest kampania wideo?

Kampania wideo posiada reklamy w formie wideo (krótszego lub dłuższego), które wyświetlają się w serwisie YouTube, aplikacji i witrynach partnerów (In-Stream, wideo Discovery). Istnieje też możliwość wybrania typu reklam, które będą wyświetlać się tylko na urządzeniach mobilnych, w aplikacjach i serwisach partnerów, lecz nie będą dostępne w serwisie YouTube – są to reklamy typu Out-Stream. Ze względu na bardzo niski koszt dotarcia do znacznej liczby osób reklamy wideo bardzo często wykorzystywane są w celach zasięgowych, takich jak poinformowanie o nowym produkcie lub zaprezentowanie nowej marki.

Reklama wideo - Przykład

Jak stworzyć swoją pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania wideo

Jeżeli zdecydujemy się na rozpoczęcie naszych działań w kampanii wideo, musimy zalogować się do naszego konta Google Ads i użyć jednego z dwóch przycisków, które pozwolą nam rozpocząć proces tworzenia kampanii.

Początek tworzenia kampanii wideo

Wybór celu i typu kampanii – Kampania wideo

Przenosimy się do wyboru celu i typu kampanii. Możemy skorzystać z opcji nakierowanych na konkretny cel, które będą posiadały już zalecane ustawienia, lub wybrać opcję, która pozwala na ręczną modyfikację i dobór poszczególnych ustawień.

Wybór celu i typu kampanii wideo

Podtyp kampanii – Kampania wideo

Sekcja z podtypem kampanii serwuje nam wiele możliwości do wyboru, które są nakierowane na określone cele. Każda z nich jest szeroko opisana, szczególnie po kliknięciu w link „Więcej informacji”. Skupimy się na ręcznym wprowadzeniu wszystkich ustawień.

Kampania wideo - wybór podtypu

Nazwa kampanii, strategia ustalania stawek, budżet, daty, sieci, języki i wykluczanie treści – Kampania wideo

Przechodząc do kolejnego etapu, musimy wpisać nazwę naszej kampanii, wybrać strategię ustalania stawek, czyli za co chcemy się rozliczać, ustalić budżet oraz datę rozpoczęcia i zakończenia naszej kampanii. Do wyboru mamy również „Sieci”, czyli obszary internetowe, w których mają pojawiać się nasze reklamy. Ponadto ustawiamy język naszych odbiorców i ich lokalizację. Ostatnim z ustawień jest możliwość wykluczenia treści, przy których nie chcemy widzieć naszych reklam. Jeżeli reklamujemy produkty dla dorosłych, to na pewno nie chcielibyśmy, aby nasza reklama pojawiała się przy materiałach przeznaczonych dla dzieci.

Pozostałe ustawienia kampanii wideo

Tworzenie grupy reklam – Ustawienia nazwy, kierowania naszych reklam i określenie stawek – Kampania wideo

W dalszej części konfigurujemy naszą grupę reklam. Wpisujemy jej nazwę i przechodzimy do kierowania reklam, czyli ustawień demograficznych. W dalszym kroku wybieramy treści, w których chcielibyśmy widzieć naszą reklamę, oraz słowa kluczowe, które muszą znajdować się w witrynach, aby nasza reklama się tam pojawiła, tematy danych stron i konkretne miejsca docelowe. Ostatnim z ustawień jest określenie stawki według naszej strategii ustalania stawek.

Ustawienia grupy reklam kampanii wideo

Tworzenie reklamy – Kampania wideo

Podczas tworzenia reklamy wystarczy podać adres URL naszej reklamy, która musi znajdować się w serwisie YouTube, wybrać format, w jakim chcemy ją wyświetlać, i uzupełnić dedykowane pola do danego formatu reklamy. Po wykonaniu tych czynności klikamy w przycisk „Zapisz i kontynuuj”. W tym momencie zaczynamy oczekiwanie na zaakceptowanie naszej reklamy przez system Google Ads. Po pomyślnej weryfikacji nasza kampania rozpocznie swoje działanie.

Tworzenie reklamy kampanii wideo

Kampania wideo – Podsumowanie

Reklamy wideo spełniają podobną funkcję, co reklamy banerowe w sieci reklamowej Google. W reklamach wideo możemy zastosować bardzo urozmaicone techniki filmowe, które przyciągną uwagę naszych odbiorców. W kampanii wideo możemy również przekazać więcej treści, niż w przypadku reklamy banerowej.

Marketing Match oferuje między innymi tworzenie i obsługę kampanii wideo. Jeżeli jesteś zainteresowany do skorzystania z usług specjalistów, napisz lub zadzwoń do nas! Zapraszamy na podstronę kontakt!

Blog
  • 19 lutego 2024
    Czym jest WhatsApp Business i dlaczego warto przetestować to rozwiązanie?
    Ivan Prozorovschi
  • 5 lutego 2024
    Jakość reklamy w Google Ads – co to takiego?
    Gabriela Milewska
  • 30 października 2023
    Jak skutecznie zarządzać wykluczeniami w kampaniach reklamowych w Meta Ads?
    Olga Zboina
  • 16 października 2023
    Czym jest feed produktowy i jak go stworzyć?
    Martyna Cyboroń
  • 2 października 2023
    Kiedy mogę spodziewać się wyników kampanii reklamowej?
    Jakub Szymczuk
  • Świat bez ciasteczek – cookieless world nadchodzi. Opinie ekspertów
    Jan Raszyński
  • 18 września 2023
    Czego nie można reklamować w Google i na Facebooku?
    Gabriela Milewska
  • 4 września 2023
    Testy A/B – klucz do optymalizacji kampanii PPC
    Olga Zboina
  • 21 sierpnia 2023
    Analiza konkurencji SEM – jak ją przeprowadzić?
    Martyna Cyboroń
  • 7 sierpnia 2023
    Google Keyword Planner (Planer Słów Kluczowych Google) – jak z niego korzystać?
    Jakub Szymczuk
  • 24 lipca 2023
    ChatGPT: sprzymierzeniec czy wróg w kampaniach PPC?
    Jan Raszyński
  • 22 marca 2023
    API konwersji: jak działa i dlaczego poprawia efektywność działań marketingowych?
    Bartłomiej Giedyk
  • 9 marca 2023
    Przewodnik po kampaniach TikTok Ads
    Olga Zboina
  • 25 stycznia 2023
    Czy warto inwestować w Huawei Ads?
    Olga Zboina
  • 12 stycznia 2023
    Kampania Performance Max – poradnik
    Jakub Szymczuk
  • 28 września 2022
    Jak wypromować sklep internetowy?
    Adriana Koczoń
  • 14 września 2022
    Kampanie brandowe — dlaczego warto je robić?
    Olga Zboina
  • 3 sierpnia 2022
    Bing Ads – nisza, która może być szansą dla Twojego biznesu
    Jacek Wawryszczuk
  • 8 czerwca 2022
    Krótsza strona YouTube — YouTube Shorts wkracza do gry!
    Adriana Koczoń
  • 25 maja 2022
    Allegro Ads – poradnik z reklamy na Allegro
    Jacek Wawryszczuk
  • 23 lutego 2022
    Świat bez 3rd party cookies, czyli jak rzeczywistość post-cookies wpłynie na reklamodawców?
    Bartłomiej Giedyk
  • 26 stycznia 2022
    Inteligentne określanie stawek w Google Ads, czyli Smart Bidding
    Marketing Match
  • 10 listopada 2021
    Instagram Reels – wszystko, co trzeba wiedzieć o Insta Rolkach
    Bartłomiej Giedyk
  • 14 lipca 2021
    Targetowanie w Facebook Ads – przykazania dobrego targetowania – poradnik
    Jan Raszyński
  • 9 czerwca 2021
    Google Analytics 4 – zło czy złoto? – pierwsze wrażenia ekspertów o nowej odsłonie Google Analytics
    Jan Raszyński
  • 28 kwietnia 2021
    Jak skutecznie zacząć pracę z Facebook Attribution?
    Bartłomiej Giedyk
  • 2 marca 2021
    Czym jest Pinterest i jak go używać w marketingu?
    Jan Raszyński
  • 25 stycznia 2021
    iOS 14 kontra Facebook Ads – co zmieni się w Twoich reklamach?
    Jan Raszyński
  • 22 maja 2020
    Kampania Discovery Ads w Google (nowość)
    Marketing Match
  • 7 lutego 2020
    Rozszerzenia reklam w Google Ads
    Jacek Wawryszczuk
  • 13 listopada 2019
    Czym jest Google Ads?
    Jacek Wawryszczuk
  • 29 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania promująca aplikacje
    Jacek Wawryszczuk
  • 27 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Smart Shopping (Inteligentna kampania produktowa)
    Jacek Wawryszczuk
  • 26 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania produktowa PLA (Product Listing Ads)
    Jacek Wawryszczuk
  • 25 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania Gmail
    Jacek Wawryszczuk
  • 24 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Sieć reklamowa GDN (Google Display Network) – Kampania standardowa
    Jacek Wawryszczuk
  • 23 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Sieć wyszukiwania
    Jacek Wawryszczuk
  • 22 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania SMART
    Jacek Wawryszczuk
  • 25 września 2019
    Ocena sprzedawcy – nowy sposób na zwiększenie efektywności kampanii Google Ads?
    Marketing Match
  • 9 września 2019
    9 sposobów na obniżenie kosztów w Google Ads
    Jacek Wawryszczuk
  • 3 września 2019
    Gallery Ads – Nowy format reklam w Google
    Marketing Match