Czym jest kampania wideo?
Kampania wideo posiada reklamy w formie wideo (krótszego lub dłuższego), które wyświetlają się w serwisie YouTube, aplikacji i witrynach partnerów (In-Stream, wideo Discovery). Istnieje też możliwość wybrania typu reklam, które będą wyświetlać się tylko na urządzeniach mobilnych, w aplikacjach i serwisach partnerów, lecz nie będą dostępne w serwisie YouTube – są to reklamy typu Out-Stream. Ze względu na bardzo niski koszt dotarcia do znacznej liczby osób reklamy wideo bardzo często wykorzystywane są w celach zasięgowych, takich jak poinformowanie o nowym produkcie lub zaprezentowanie nowej marki.

Jak stworzyć swoją pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania wideo
Jeżeli zdecydujemy się na rozpoczęcie naszych działań w kampanii wideo, musimy zalogować się do naszego konta Google Ads i użyć jednego z dwóch przycisków, które pozwolą nam rozpocząć proces tworzenia kampanii.

Wybór celu i typu kampanii – Kampania wideo
Przenosimy się do wyboru celu i typu kampanii. Możemy skorzystać z opcji nakierowanych na konkretny cel, które będą posiadały już zalecane ustawienia, lub wybrać opcję, która pozwala na ręczną modyfikację i dobór poszczególnych ustawień.

Podtyp kampanii – Kampania wideo
Sekcja z podtypem kampanii serwuje nam wiele możliwości do wyboru, które są nakierowane na określone cele. Każda z nich jest szeroko opisana, szczególnie po kliknięciu w link „Więcej informacji”. Skupimy się na ręcznym wprowadzeniu wszystkich ustawień.

Nazwa kampanii, strategia ustalania stawek, budżet, daty, sieci, języki i wykluczanie treści – Kampania wideo
Przechodząc do kolejnego etapu, musimy wpisać nazwę naszej kampanii, wybrać strategię ustalania stawek, czyli za co chcemy się rozliczać, ustalić budżet oraz datę rozpoczęcia i zakończenia naszej kampanii. Do wyboru mamy również „Sieci”, czyli obszary internetowe, w których mają pojawiać się nasze reklamy. Ponadto ustawiamy język naszych odbiorców i ich lokalizację. Ostatnim z ustawień jest możliwość wykluczenia treści, przy których nie chcemy widzieć naszych reklam. Jeżeli reklamujemy produkty dla dorosłych, to na pewno nie chcielibyśmy, aby nasza reklama pojawiała się przy materiałach przeznaczonych dla dzieci.

Tworzenie grupy reklam – Ustawienia nazwy, kierowania naszych reklam i określenie stawek – Kampania wideo
W dalszej części konfigurujemy naszą grupę reklam. Wpisujemy jej nazwę i przechodzimy do kierowania reklam, czyli ustawień demograficznych. W dalszym kroku wybieramy treści, w których chcielibyśmy widzieć naszą reklamę, oraz słowa kluczowe, które muszą znajdować się w witrynach, aby nasza reklama się tam pojawiła, tematy danych stron i konkretne miejsca docelowe. Ostatnim z ustawień jest określenie stawki według naszej strategii ustalania stawek.

Tworzenie reklamy – Kampania wideo
Podczas tworzenia reklamy wystarczy podać adres URL naszej reklamy, która musi znajdować się w serwisie YouTube, wybrać format, w jakim chcemy ją wyświetlać, i uzupełnić dedykowane pola do danego formatu reklamy. Po wykonaniu tych czynności klikamy w przycisk „Zapisz i kontynuuj”. W tym momencie zaczynamy oczekiwanie na zaakceptowanie naszej reklamy przez system Google Ads. Po pomyślnej weryfikacji nasza kampania rozpocznie swoje działanie.

Kampania wideo – Podsumowanie
Reklamy wideo spełniają podobną funkcję, co reklamy banerowe w sieci reklamowej Google. W reklamach wideo możemy zastosować bardzo urozmaicone techniki filmowe, które przyciągną uwagę naszych odbiorców. W kampanii wideo możemy również przekazać więcej treści, niż w przypadku reklamy banerowej.
Marketing Match oferuje między innymi tworzenie i obsługę kampanii wideo. Jeżeli jesteś zainteresowany do skorzystania z usług specjalistów, napisz lub zadzwoń do nas! Zapraszamy na podstronę kontakt!