24 października 2019 9 minut czytania Jacek Wawryszczuk

Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Sieć reklamowa GDN (Google Display Network) – Kampania standardowa

Spis treści

  1. Czym jest kampania w sieci reklamowej GDN (Google Display Network)?
  2. Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Standardowa kampania w sieci reklamowej, tworzenie pierwszej kampanii
    1. Wybór celu – Sieć reklamowa GDN - Standardowa kampania w sieci reklamowej
    2. Wybór typu i podtypu kampanii – Sieć reklamowa GDN - Standardowa kampania w sieci reklamowej
    3. Nazwa kampanii, lokalizacje, język – Sieć reklamowa GDN - Standardowa kampania w sieci reklamowej
    4. Określanie stawek – Sieć reklamowa GDN - Standardowa kampania w sieci reklamowej
    5. Budżet i ustawienia dodatkowe - Standardowa kampania w sieci reklamowej
    6. Tworzenie grupy reklam – Nazwa, wybór odbiorców i treści - Standardowa kampania w sieci reklamowej
    7. Stawka grupy reklam i przejście do tworzenia reklamy - Standardowa kampania w sieci reklamowej
    8. Tworzenie reklamy displayowej – Wybór typu reklamy - Standardowa kampania w sieci reklamowej
    9. Zwykła reklama displayowa - Standardowa kampania w sieci reklamowej
    10. Elastyczna reklama displayowa - Standardowa kampania w sieci reklamowej
  3. Standardowa kampania w sieci reklamowej – Podsumowanie

Czym jest kampania w sieci reklamowej GDN (Google Display Network)?

Sieć reklamowa Google (GDN) to sieć stron należących do Google, takich jak YouTube, Blogger czy Gmail, aplikacji mobilnych, sieć partnerów wyszukiwania – stron, które posiadają zaimplementowaną wyszukiwarkę Google – oraz witryn uczestniczących w systemie AdSense, który pozwala udostępniać prywatnym właścicielom stron ich powierzchnie na reklamy Google Ads. Reklamowanie się za pośrednictwem Google Display Network daje nam możliwość reklamowania się w sieci posiadającej ponad 2 miliony stron, co umożliwia dotarcie do ponad 90% użytkowników Internetu. W GDN wykorzystywane są reklamy graficzne oraz reklamy wideo. Kampanie te stosowane są zazwyczaj do celów zasięgowych, takich jak zwiększenie świadomości marki oraz informacja o nowym produkcie, która początkuje lejek sprzedażowy, czyli drogę, jaką pokonuje użytkownik od świadomości o produkcie do zakupu i pozostania powracającym klientem. Oczywiście nie jest to regułą. Istnieją strategie, które wykorzystują GDN na każdym etapie lejka sprzedażowego. Szczególną uwagę należy zwrócić na możliwości, jakie daje nam remarketing w sieci reklamowej Google.

Przykładowa reklama w GDN

Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Standardowa kampania w sieci reklamowej, tworzenie pierwszej kampanii

Aby utworzyć naszą pierwszą kampanię w sieci reklamowej, musimy zalogować się na nasze konto Google Ads i przejść do tworzenia nowej kampanii jednym z dwóch przycisków do tego przeznaczonych.

Początek tworzenia standardowej kampanii GDN

Wybór celu – Sieć reklamowa GDN – Standardowa kampania w sieci reklamowej

Następnie przystępujemy do wyboru celu. Na potrzeby poradnika decydujemy się na kampanię bez korzystania z podpowiedzi dotyczących celu, aby posiadać cały zestaw opcji.

Wybór typu i podtypu kampanii – Sieć reklamowa GDN – Standardowa kampania w sieci reklamowej

Kolejnym etapem jest wybór typu i podtypu kampanii. Nas interesuje typ kampanii, jakim jest sieć reklamowa. Podtyp kampanii – „Standardowa kampania w sieci reklamowej”. (Po opis kampanii w Gmailu kliknij -> Kampania Gmail). Wybieramy i przechodzimy dalej.

Wybór typu standardowej kampanii w sieci reklamowej

Nazwa kampanii, lokalizacje, język – Sieć reklamowa GDN – Standardowa kampania w sieci reklamowej

Następnie wpisujemy nazwę naszej kampanii, ustawiamy lokalizację geograficzną, w której nasze reklamy mają się wyświetlać (lub nie) i wybieramy język (warto dodać język angielski, aby dotrzeć do polskojęzycznych osób z językiem angielskim w ustawieniach przeglądarki).

Ustawienia nazwy, lokalizacji i języka - GDN

Określanie stawek – Sieć reklamowa GDN – Standardowa kampania w sieci reklamowej

To, w jakim modelu chcemy się rozliczać, zależy od wielu czynników, m.in. naszego celu marketingowego, strategii marketingowej i wielu innych. Zakładamy, że chcemy rozliczać się za 1000 widocznych wyświetleń naszej reklamy (widoczne wyświetlenie w reklamie display ma miejsce, gdy nasza reklama widoczna jest co najmniej w 50%, nie krócej niż przez sekundę). W tym celu musimy kliknąć w bezpośrednie wybieranie strategii ustalania stawek.

Standardowa kampania GDN - Określanie stawek

Następnie wybieramy strategię o nazwie „CPM widocznych reklam”.

Ustawienia strategii określania stawek

Budżet i ustawienia dodatkowe – Standardowa kampania w sieci reklamowej

Przesuwając się niżej, ukaże się nam pole, w którym podajemy nasz dzienny budżet, jaki chcemy przeznaczyć na naszą kampanię. Zauważymy również przycisk, który służy do wyświetlenia dodatkowych ustawień.

Ustawienia budżetu w standardowej kampanii reklamowej

Po kliknięciu w przycisk „Dodatkowe ustawienia” otrzymamy różne opcje, które pozwolą nam doprecyzować i zaimplementować następujące rzeczy:

  • Harmonogram wyświetlania naszych reklam.
  • Wybór urządzeń, na których mają wyświetlać się nasze reklamy.
  • Okres, w którym kampania ma wystartować i się zakończyć, jeżeli mamy określone terminy jej aktywności.
  • Wykluczenie treści, przy których nie chcemy, aby nasze reklamy były wyświetlane.
  • Ograniczenie liczby wyświetleń naszej reklamy przypadającej na jednego użytkownika.
  • Ustawienie konwersji, po której wybraniu system będzie odpowiednio rejestrował dane zdarzenie i uwidaczniał je w kolumnie do tego przeznaczonej.
  • Ustawienia reklam dynamicznych. Posiadając plik danych, feed produktowy (w sklepie e-commerce – baza danych wszystkich oferowanych przez nas produktów z odpowiednimi informacjami) możemy naszą kampanię w sieci reklamowej Google zmodyfikować w sposób, który pozwoli na automatyczne wyświetlanie reklam użytkownikowi, który przeglądał je w naszym serwisie.
Standardowa reklama GDN - Dodatkowe opcje

Tworzenie grupy reklam – Nazwa, wybór odbiorców i treści – Standardowa kampania w sieci reklamowej

Następnie wpisujemy nazwę naszej grupy reklam. Bardzo ważne jest odpowiednie i czytelne nazewnictwo, ponieważ przy dużej liczbie kampanii i grup reklam możemy bardzo łatwo pogubić się w ich gąszczu. Wybieramy odbiorców, do których chcemy skierować nasze reklamy, treści, przy których mają się one wyświetlać się (opcjonalnie), rozszerzenie zasięgu kierowania (opcjonalnie) i przechodzimy dalej.

Grupa reklam w standardowej kampanii GDN

Stawka grupy reklam i przejście do tworzenia reklamy – Standardowa kampania w sieci reklamowej

W tym kroku musimy ustalić stawkę dla naszej nowopowstałej grupy reklam. Przy modelu bazującym na CPM ustalamy, ile maksymalnie chcemy zapłacić za tysiąc wyświetleń naszych reklam. Następnie mamy możliwość utworzenia reklamy lub zrobienia tego później.

Ustawienia stawki grupy reklam w GDN

Tworzenie reklamy displayowej – Wybór typu reklamy – Standardowa kampania w sieci reklamowej

Tworząc reklamę typu display, mamy możliwość utworzenia standardowej reklamy displayowej lub elastycznej reklamy displayowej.

Standardowa kampania GDN - Tworzenie reklamy

Zwykła reklama displayowa – Standardowa kampania w sieci reklamowej

Aby utworzyć zwykłą reklamę displayową, musimy posiadać pliki graficzne (banery reklamowe) w odpowiednich rozmiarach, które przesyłamy do systemu Google Ads. Najlepszym rozwiązaniem jest przesłanie banerów w każdym dostępnym rozmiarze, przez co nie utracimy możliwości wyświetlania się w miejscach, w których nasze banery nie będą odpowiadały powierzchni reklamowej w witrynie. Po przesłaniu naszych banerów i wpisaniu docelowego adresu strony, na którą ma kierować reklama, praca ze stworzeniem kampanii GDN zostaje zakończona i nasze reklamy, po pomyślnym zweryfikowaniu ich przez system, rozpoczną swe działanie.

Tworzenie reklamy standardowej w GDN

Elastyczna reklama displayowa – Standardowa kampania w sieci reklamowej

Wybierając elastyczną reklamę w sieci reklamowej Google, sprawa staje się o wiele wygodniejsza, ponieważ wystarczy przesłać tylko dwa odpowiednie formaty naszych banerów, a system Google już sam będzie je odpowiednio „przycinał” i dopasowywał do miejsca reklamowego na stronie. Dodatkowo oprócz banerów dodajemy nagłówki, teksty reklamy i nazwę firmy, które wyświetlą się z naszą reklamą, jeżeli przestrzeń reklamowa na to pozwoli. Możemy dodać kilka wariantów nagłówków i tekstów reklamy, aby system mógł wybierać te najskuteczniejsze, a także film wideo, który będzie wyświetlał się w miejscach do tego przeznaczonych. Opcjonalnie możemy dodać niestandardowe kolory naszych reklam lub tekst wezwania do działania, który będzie wyświetlał się razem z reklamami. Możliwości te kryją się pod przyciskiem „Więcej opcji”. Nie możemy również zapomnieć o podaniu adresu strony docelowej, na którą zostanie przekierowany użytkownik po kliknięciu w reklamę.

Elastyczna reklama w sieci reklamowej

W tym momencie nasza praca z tworzeniem pierwszej kampanii w sieci reklamowej Google zostaje zakończona. Od momentu stworzenia reklam i zatwierdzeniu ich przez system nasza kampania zacznie się wyświetlać w witrynach internetowych.

Standardowa kampania w sieci reklamowej – Podsumowanie

Kampanie w Google Display Network dają nam możliwość dotarcia z naszym przekazem reklamowym do ogromnej rzeszy użytkowników Internetu przy bardzo małym koszcie względem reklamy telewizyjnej czy outdoorowej reklamy banerowej. Przy okazji mamy możliwość precyzyjnego wybrania naszej grupy docelowej – osób, do których chcemy docierać z naszym przekazem reklamowym. W telewizji lub zewnętrznej reklamie banerowej tak dokładne kierowania nie są możliwe w najmniejszym stopniu. Na samym końcu w reklamie GDN otrzymujemy pokaźny zbiór dokładnych informacji i statystyk, których próżno szukać w tradycyjnych metodach reklamowych.

Specjaliści Marketing Match z chęcią poprowadzą Państwa kampanię w sieci reklamowej (Google Display Network), stosując najlepsze praktyki, które zostały wypracowane dzięki wieloletniemu doświadczeniu pracy z siecią reklamową Google. Jeżeli chcesz skorzystać z zaawansowanych możliwości, jakie daje ekosystem reklamowy Google, skontaktuj się z nami, korzystając z formularza lub telefonu kontaktowego na podstronie kontakt.

Blog
  • 19 lutego 2024
    Czym jest WhatsApp Business i dlaczego warto przetestować to rozwiązanie?
    Ivan Prozorovschi
  • 5 lutego 2024
    Jakość reklamy w Google Ads – co to takiego?
    Gabriela Milewska
  • 30 października 2023
    Jak skutecznie zarządzać wykluczeniami w kampaniach reklamowych w Meta Ads?
    Olga Zboina
  • 16 października 2023
    Czym jest feed produktowy i jak go stworzyć?
    Martyna Cyboroń
  • 2 października 2023
    Kiedy mogę spodziewać się wyników kampanii reklamowej?
    Jakub Szymczuk
  • Świat bez ciasteczek – cookieless world nadchodzi. Opinie ekspertów
    Jan Raszyński
  • 18 września 2023
    Czego nie można reklamować w Google i na Facebooku?
    Gabriela Milewska
  • 4 września 2023
    Testy A/B – klucz do optymalizacji kampanii PPC
    Olga Zboina
  • 21 sierpnia 2023
    Analiza konkurencji SEM – jak ją przeprowadzić?
    Martyna Cyboroń
  • 7 sierpnia 2023
    Google Keyword Planner (Planer Słów Kluczowych Google) – jak z niego korzystać?
    Jakub Szymczuk
  • 24 lipca 2023
    ChatGPT: sprzymierzeniec czy wróg w kampaniach PPC?
    Jan Raszyński
  • 22 marca 2023
    API konwersji: jak działa i dlaczego poprawia efektywność działań marketingowych?
    Bartłomiej Giedyk
  • 9 marca 2023
    Przewodnik po kampaniach TikTok Ads
    Olga Zboina
  • 25 stycznia 2023
    Czy warto inwestować w Huawei Ads?
    Olga Zboina
  • 12 stycznia 2023
    Kampania Performance Max – poradnik
    Jakub Szymczuk
  • 28 września 2022
    Jak wypromować sklep internetowy?
    Adriana Koczoń
  • 14 września 2022
    Kampanie brandowe — dlaczego warto je robić?
    Olga Zboina
  • 3 sierpnia 2022
    Bing Ads – nisza, która może być szansą dla Twojego biznesu
    Jacek Wawryszczuk
  • 8 czerwca 2022
    Krótsza strona YouTube — YouTube Shorts wkracza do gry!
    Adriana Koczoń
  • 25 maja 2022
    Allegro Ads – poradnik z reklamy na Allegro
    Jacek Wawryszczuk
  • 23 lutego 2022
    Świat bez 3rd party cookies, czyli jak rzeczywistość post-cookies wpłynie na reklamodawców?
    Bartłomiej Giedyk
  • 26 stycznia 2022
    Inteligentne określanie stawek w Google Ads, czyli Smart Bidding
    Marketing Match
  • 10 listopada 2021
    Instagram Reels – wszystko, co trzeba wiedzieć o Insta Rolkach
    Bartłomiej Giedyk
  • 14 lipca 2021
    Targetowanie w Facebook Ads – przykazania dobrego targetowania – poradnik
    Jan Raszyński
  • 9 czerwca 2021
    Google Analytics 4 – zło czy złoto? – pierwsze wrażenia ekspertów o nowej odsłonie Google Analytics
    Jan Raszyński
  • 28 kwietnia 2021
    Jak skutecznie zacząć pracę z Facebook Attribution?
    Bartłomiej Giedyk
  • 2 marca 2021
    Czym jest Pinterest i jak go używać w marketingu?
    Jan Raszyński
  • 25 stycznia 2021
    iOS 14 kontra Facebook Ads – co zmieni się w Twoich reklamach?
    Jan Raszyński
  • 22 maja 2020
    Kampania Discovery Ads w Google (nowość)
    Marketing Match
  • 7 lutego 2020
    Rozszerzenia reklam w Google Ads
    Jacek Wawryszczuk
  • 13 listopada 2019
    Czym jest Google Ads?
    Jacek Wawryszczuk
  • 29 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania promująca aplikacje
    Jacek Wawryszczuk
  • 28 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania Wideo
    Jacek Wawryszczuk
  • 27 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Smart Shopping (Inteligentna kampania produktowa)
    Jacek Wawryszczuk
  • 26 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania produktowa PLA (Product Listing Ads)
    Jacek Wawryszczuk
  • 25 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania Gmail
    Jacek Wawryszczuk
  • 23 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Sieć wyszukiwania
    Jacek Wawryszczuk
  • 22 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania SMART
    Jacek Wawryszczuk
  • 25 września 2019
    Ocena sprzedawcy – nowy sposób na zwiększenie efektywności kampanii Google Ads?
    Marketing Match
  • 9 września 2019
    9 sposobów na obniżenie kosztów w Google Ads
    Jacek Wawryszczuk
  • 3 września 2019
    Gallery Ads – Nowy format reklam w Google
    Marketing Match