Czym jest kampania w sieci reklamowej GDN (Google Display Network)?
Sieć reklamowa Google (GDN) to sieć stron należących do Google, takich jak YouTube, Blogger czy Gmail, aplikacji mobilnych, sieć partnerów wyszukiwania – stron, które posiadają zaimplementowaną wyszukiwarkę Google – oraz witryn uczestniczących w systemie AdSense, który pozwala udostępniać prywatnym właścicielom stron ich powierzchnie na reklamy Google Ads. Reklamowanie się za pośrednictwem Google Display Network daje nam możliwość reklamowania się w sieci posiadającej ponad 2 miliony stron, co umożliwia dotarcie do ponad 90% użytkowników Internetu. W GDN wykorzystywane są reklamy graficzne oraz reklamy wideo. Kampanie te stosowane są zazwyczaj do celów zasięgowych, takich jak zwiększenie świadomości marki oraz informacja o nowym produkcie, która początkuje lejek sprzedażowy, czyli drogę, jaką pokonuje użytkownik od świadomości o produkcie do zakupu i pozostania powracającym klientem. Oczywiście nie jest to regułą. Istnieją strategie, które wykorzystują GDN na każdym etapie lejka sprzedażowego. Szczególną uwagę należy zwrócić na możliwości, jakie daje nam remarketing w sieci reklamowej Google.
Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Standardowa kampania w sieci reklamowej, tworzenie pierwszej kampanii
Aby utworzyć naszą pierwszą kampanię w sieci reklamowej, musimy zalogować się na nasze konto Google Ads i przejść do tworzenia nowej kampanii jednym z dwóch przycisków do tego przeznaczonych.
Wybór celu – Sieć reklamowa GDN – Standardowa kampania w sieci reklamowej
Następnie przystępujemy do wyboru celu. Na potrzeby poradnika decydujemy się na kampanię bez korzystania z podpowiedzi dotyczących celu, aby posiadać cały zestaw opcji.
Wybór typu i podtypu kampanii – Sieć reklamowa GDN – Standardowa kampania w sieci reklamowej
Kolejnym etapem jest wybór typu i podtypu kampanii. Nas interesuje typ kampanii, jakim jest sieć reklamowa. Podtyp kampanii – „Standardowa kampania w sieci reklamowej”. (Po opis kampanii w Gmailu kliknij -> Kampania Gmail). Wybieramy i przechodzimy dalej.
Nazwa kampanii, lokalizacje, język – Sieć reklamowa GDN – Standardowa kampania w sieci reklamowej
Następnie wpisujemy nazwę naszej kampanii, ustawiamy lokalizację geograficzną, w której nasze reklamy mają się wyświetlać (lub nie) i wybieramy język (warto dodać język angielski, aby dotrzeć do polskojęzycznych osób z językiem angielskim w ustawieniach przeglądarki).
Określanie stawek – Sieć reklamowa GDN – Standardowa kampania w sieci reklamowej
To, w jakim modelu chcemy się rozliczać, zależy od wielu czynników, m.in. naszego celu marketingowego, strategii marketingowej i wielu innych. Zakładamy, że chcemy rozliczać się za 1000 widocznych wyświetleń naszej reklamy (widoczne wyświetlenie w reklamie display ma miejsce, gdy nasza reklama widoczna jest co najmniej w 50%, nie krócej niż przez sekundę). W tym celu musimy kliknąć w bezpośrednie wybieranie strategii ustalania stawek.
Następnie wybieramy strategię o nazwie „CPM widocznych reklam”.
Budżet i ustawienia dodatkowe – Standardowa kampania w sieci reklamowej
Przesuwając się niżej, ukaże się nam pole, w którym podajemy nasz dzienny budżet, jaki chcemy przeznaczyć na naszą kampanię. Zauważymy również przycisk, który służy do wyświetlenia dodatkowych ustawień.
Po kliknięciu w przycisk „Dodatkowe ustawienia” otrzymamy różne opcje, które pozwolą nam doprecyzować i zaimplementować następujące rzeczy:
- Harmonogram wyświetlania naszych reklam.
- Wybór urządzeń, na których mają wyświetlać się nasze reklamy.
- Okres, w którym kampania ma wystartować i się zakończyć, jeżeli mamy określone terminy jej aktywności.
- Wykluczenie treści, przy których nie chcemy, aby nasze reklamy były wyświetlane.
- Ograniczenie liczby wyświetleń naszej reklamy przypadającej na jednego użytkownika.
- Ustawienie konwersji, po której wybraniu system będzie odpowiednio rejestrował dane zdarzenie i uwidaczniał je w kolumnie do tego przeznaczonej.
- Ustawienia reklam dynamicznych. Posiadając plik danych, feed produktowy (w sklepie e-commerce – baza danych wszystkich oferowanych przez nas produktów z odpowiednimi informacjami) możemy naszą kampanię w sieci reklamowej Google zmodyfikować w sposób, który pozwoli na automatyczne wyświetlanie reklam użytkownikowi, który przeglądał je w naszym serwisie.
Tworzenie grupy reklam – Nazwa, wybór odbiorców i treści – Standardowa kampania w sieci reklamowej
Następnie wpisujemy nazwę naszej grupy reklam. Bardzo ważne jest odpowiednie i czytelne nazewnictwo, ponieważ przy dużej liczbie kampanii i grup reklam możemy bardzo łatwo pogubić się w ich gąszczu. Wybieramy odbiorców, do których chcemy skierować nasze reklamy, treści, przy których mają się one wyświetlać się (opcjonalnie), rozszerzenie zasięgu kierowania (opcjonalnie) i przechodzimy dalej.
Stawka grupy reklam i przejście do tworzenia reklamy – Standardowa kampania w sieci reklamowej
W tym kroku musimy ustalić stawkę dla naszej nowopowstałej grupy reklam. Przy modelu bazującym na CPM ustalamy, ile maksymalnie chcemy zapłacić za tysiąc wyświetleń naszych reklam. Następnie mamy możliwość utworzenia reklamy lub zrobienia tego później.
Tworzenie reklamy displayowej – Wybór typu reklamy – Standardowa kampania w sieci reklamowej
Tworząc reklamę typu display, mamy możliwość utworzenia standardowej reklamy displayowej lub elastycznej reklamy displayowej.
Zwykła reklama displayowa – Standardowa kampania w sieci reklamowej
Aby utworzyć zwykłą reklamę displayową, musimy posiadać pliki graficzne (banery reklamowe) w odpowiednich rozmiarach, które przesyłamy do systemu Google Ads. Najlepszym rozwiązaniem jest przesłanie banerów w każdym dostępnym rozmiarze, przez co nie utracimy możliwości wyświetlania się w miejscach, w których nasze banery nie będą odpowiadały powierzchni reklamowej w witrynie. Po przesłaniu naszych banerów i wpisaniu docelowego adresu strony, na którą ma kierować reklama, praca ze stworzeniem kampanii GDN zostaje zakończona i nasze reklamy, po pomyślnym zweryfikowaniu ich przez system, rozpoczną swe działanie.
Elastyczna reklama displayowa – Standardowa kampania w sieci reklamowej
Wybierając elastyczną reklamę w sieci reklamowej Google, sprawa staje się o wiele wygodniejsza, ponieważ wystarczy przesłać tylko dwa odpowiednie formaty naszych banerów, a system Google już sam będzie je odpowiednio „przycinał” i dopasowywał do miejsca reklamowego na stronie. Dodatkowo oprócz banerów dodajemy nagłówki, teksty reklamy i nazwę firmy, które wyświetlą się z naszą reklamą, jeżeli przestrzeń reklamowa na to pozwoli. Możemy dodać kilka wariantów nagłówków i tekstów reklamy, aby system mógł wybierać te najskuteczniejsze, a także film wideo, który będzie wyświetlał się w miejscach do tego przeznaczonych. Opcjonalnie możemy dodać niestandardowe kolory naszych reklam lub tekst wezwania do działania, który będzie wyświetlał się razem z reklamami. Możliwości te kryją się pod przyciskiem „Więcej opcji”. Nie możemy również zapomnieć o podaniu adresu strony docelowej, na którą zostanie przekierowany użytkownik po kliknięciu w reklamę.
W tym momencie nasza praca z tworzeniem pierwszej kampanii w sieci reklamowej Google zostaje zakończona. Od momentu stworzenia reklam i zatwierdzeniu ich przez system nasza kampania zacznie się wyświetlać w witrynach internetowych.
Standardowa kampania w sieci reklamowej – Podsumowanie
Kampanie w Google Display Network dają nam możliwość dotarcia z naszym przekazem reklamowym do ogromnej rzeszy użytkowników Internetu przy bardzo małym koszcie względem reklamy telewizyjnej czy outdoorowej reklamy banerowej. Przy okazji mamy możliwość precyzyjnego wybrania naszej grupy docelowej – osób, do których chcemy docierać z naszym przekazem reklamowym. W telewizji lub zewnętrznej reklamie banerowej tak dokładne kierowania nie są możliwe w najmniejszym stopniu. Na samym końcu w reklamie GDN otrzymujemy pokaźny zbiór dokładnych informacji i statystyk, których próżno szukać w tradycyjnych metodach reklamowych.
Specjaliści Marketing Match z chęcią poprowadzą Państwa kampanię w sieci reklamowej (Google Display Network), stosując najlepsze praktyki, które zostały wypracowane dzięki wieloletniemu doświadczeniu pracy z siecią reklamową Google. Jeżeli chcesz skorzystać z zaawansowanych możliwości, jakie daje ekosystem reklamowy Google, skontaktuj się z nami, korzystając z formularza lub telefonu kontaktowego na podstronie kontakt.