25 września 2019 4 minut czytania Marketing Match

Ocena sprzedawcy – nowy sposób na zwiększenie efektywności kampanii Google Ads?

Jak istotne jest zadowolenie klienta i jego opinia na temat wykonanej usługi? Wie to na pewno każdy, kto miał okazję obserwować choć jeden z tzw. kryzysów w social mediach. Lub, co gorsze – musiał się z nim zmierzyć. Jednak o ile złe opinie mogą siać wizerunkowe spustoszenie, tak i pozytywne opinie mają ogromną moc marketingową. O tym, jakie profity mogą generować, możemy się od pewnego czasu przekonać dzięki rozszerzeniu Ocena Sprzedawcy Google Ads. Czym są i jak je wykorzystać w odpowiedni sposób?

Spis treści

  1. Ocena sprzedawcy – czym jest i co się na nią składa?
  2. Opinie Konsumenckie Google
  3. Ocena sprzedawcy a efekty prowadzonych kampanii

Ocena sprzedawcy – czym jest i co się na nią składa?

Pod określeniem Ocena Sprzedawcy kryje się rozszerzenie reklam Google Ads. Jest ono o tyle oryginalne, że uruchamiane jest automatycznie. Nie zaś, jak w przypadku innych rozszerzeń – przez użytkownika. Ponadto musi zostać spełnionych kilka warunków, by Google takie rozszerzenie w naszych reklamach wdrożyło. Sklep musi uzyskać około 150 opinii i powinny mieć one przynajmniej średnią wartości 3,5. Jak jednak uzyskać owe opinie? Pobierane są one z kilku źródeł, między innymi:

– Opinie konsumenckie Google

– Partnerskie źródła zewnętrzne – ich lista dostępna jest pod tym adresem. Warto jednak mieć na uwadze, że są to serwisy niedostępne na rynku polskim. Obecne u nas odpowiedniki (jak Ceneo, Opineo, etc.) nie należą do partnerów Google.

Opinie Konsumenckie Google

Uruchomiony w 2017 roku program Opinie Konsumenckie Google pozwala na zbieranie opinii i badanie satysfakcji klientów po dokonanym procesie zakupowym w sklepie online. Aby Google mogło zacząć gromadzić oceny, konieczne jest przystąpienie do programu poprzez dołączenie do niego w panelu Google Merchant Center. Klienci zaczną otrzymywać krótką ankietę, ukazującą się po sfinalizowaniu transakcji. Dzięki temu nie musimy mieć obaw, że użytkownik zostanie zniechęcony do zakupu dodatkowymi okienkami przed jego finalizacją. Ponadto, klient musi wyrazić zgodę na przeprowadzenie ankiety.

Co więcej, możliwe jest wyświetlanie na stronie sklepu modułu z ocenami. Potrzebne jest do tego jednak wdrożenie odpowiedniego skryptu w kodzie strony.

Jak uruchomić i wdrożyć Opinie Konsumenckie Google?

  1. Należy zalogować się na konto Google Merchant Center – w przypadku jego braku konieczna jest rejestracja.
  2. Następnie kliknąć w prawym górnym rogu menu i przejść do Programy Merchant Center
  3. Kliknąć Dołącz na karcie Opinie Konsumenckie i zaakceptować warunki umowy

Oceny sprzedawców – jak to wygląda?

Po finalizacji transakcji klient otrzyma poniższe zapytanie

Opinie konsumenckie Google - przykład

Jeśli wybierzemy to rozszerzenie w naszej kampanii Google Ads, to po przekroczeniu około 150 opinii ze wszystkich wybranych źródeł, Google automatycznie zacznie dodawać je do wybranych reklam. Niestety reklamodawca nie ma możliwości wpływu na, to kiedy i gdzie rozszerzenie się pojawi ani obecnie nie ma możliwości wprowadzania modyfikacji – wg informacji udzielonej przez Google – w przyszłości może to ulec zmianie.

Gdy jednak rozszerzenie zostanie wprowadzone, będzie się prezentować następująco:

W przypadku reklamy produktowej

Opinie w ocenach sprzedawcy

W przypadku reklamy tekstowej

Ocena w opiniach konsumenckich google

Ocena sprzedawcy a efekty prowadzonych kampanii

Istotnym pytaniem, jakie może się nasuwać osobom, które z tym rozszerzeniem nie miały jeszcze do czynienia, jest to, jakich efektów możemy się spodziewać, gdy wdrożymy Ocenę Sprzedawcy. Odpowiedź nie jest jednoznaczna z kilku względów. Jak w przypadku wszystkich opcji i rozszerzeń, wiele zależy od indywidualnych kwestii, branży czy też samych ocen. Można się spotkać z informacjami, że progiem zaufania dla około 30-40% odbiorców jest już 3/5 gwiazdki. Progiem, czyli sytuacją, w której potencjalny klient w ogóle bierze pod uwagę zakupy w danym sklepie. Kolejnych około 30% osób za próg ten utożsamia już 4 gwiazdki. Tylko kilka procent natomiast oczekuje 5/5. Jest więc duża szansa, że nawet gdy ocena sklepu nie jest najwyższa, to wyświetlana reklama wraz z rozszerzeniem przyciągnie uwagę klienta. Zadzieje się to dzięki wyróżnieniu jej spośród innych, a widoczna ocena pomoże zdobyć jego zaufanie i zachęci do kliknięcia oraz zapoznania się bliżej z przedstawianą przez nas ofertą.

Nie mniej istotną zachętą do wypróbowania skuteczności rozszerzenia Oceny Sprzedawcy bezpośrednio na własnych reklamach jest fakt, że kliknięcie reklamy wraz z dodaną oceną kosztuje dokładnie tyle samo co bez niej. Nie podwyższa to więc w żaden sposób kosztu przeprowadzanej przez nas kampanii. Samo Google również rekomenduje jego dodanie, zachęcając potencjalnym 10% wzrostem klikalności. Czy należy ufać Google w tej sprawie? Często okazuje się, że tak, więc jak to zazwyczaj bywa – warto wypróbować.

Do prób zachęca także to, że rozszerzenie w Polsce wciąż jest stosunkowo nowe. A zatem konkurencja, która je wdrożyła i uzyskała już 150 opinii, nie jest duża. To miejsce dla nas, opcja na pewnego rodzaju innowacyjność.

Blog
  • 28 września 2022
    Jak wypromować sklep internetowy?
    Adriana Koczoń
  • 14 września 2022
    Kampanie brandowe — dlaczego warto je robić?
    Olga Zboina
  • 3 sierpnia 2022
    Bing Ads – nisza, która może być szansą dla Twojego biznesu
    Jacek Wawryszczuk
  • 8 czerwca 2022
    Krótsza strona YouTube — YouTube Shorts wkracza do gry!
    Adriana Koczoń
  • 25 maja 2022
    Allegro Ads – poradnik z reklamy na Allegro
    Jacek Wawryszczuk
  • 23 lutego 2022
    Świat bez 3rd party cookies, czyli jak rzeczywistość post-cookies wpłynie na reklamodawców?
    Bartłomiej Giedyk
  • 26 stycznia 2022
    Inteligentne określanie stawek w Google Ads, czyli Smart Bidding
    Marketing Match
  • 10 listopada 2021
    Instagram Reels – wszystko, co trzeba wiedzieć o Insta Rolkach
    Bartłomiej Giedyk
  • 14 lipca 2021
    Targetowanie w Facebook Ads – przykazania dobrego targetowania – poradnik
    Jan Raszyński
  • 9 czerwca 2021
    Google Analytics 4 – zło czy złoto? – pierwsze wrażenia ekspertów o nowej odsłonie Google Analytics
    Jan Raszyński
  • 28 kwietnia 2021
    Jak skutecznie zacząć pracę z Facebook Attribution?
    Bartłomiej Giedyk
  • 2 marca 2021
    Czym jest Pinterest i jak go używać w marketingu?
    Jan Raszyński
  • 25 stycznia 2021
    iOS 14 kontra Facebook Ads – co zmieni się w Twoich reklamach?
    Jan Raszyński
  • 22 maja 2020
    Kampania Discovery Ads w Google (nowość)
    Marketing Match
  • 7 lutego 2020
    Rozszerzenia reklam w Google Ads
    Jacek Wawryszczuk
  • 13 listopada 2019
    Czym jest Google Ads?
    Jacek Wawryszczuk
  • 29 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania promująca aplikacje
    Jacek Wawryszczuk
  • 28 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania Wideo
    Jacek Wawryszczuk
  • 27 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Inteligentna kampania produktowa (Smart Shopping)
    Jacek Wawryszczuk
  • 26 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Standardowa kampania produktowa PLA (Product Listing Ads)
    Jacek Wawryszczuk
  • 25 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Sieć reklamowa GDN (Google Display Network) – Kampania Gmail
    Jacek Wawryszczuk
  • 24 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Sieć reklamowa GDN (Google Display Network) – Kampania standardowa
    Jacek Wawryszczuk
  • 23 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Sieć wyszukiwania
    Jacek Wawryszczuk
  • 22 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania SMART
    Jacek Wawryszczuk
  • 9 września 2019
    9 sposobów na obniżenie kosztów w Google Ads
    Jacek Wawryszczuk
  • 3 września 2019
    Gallery Ads – Nowy format reklam w Google
    Marketing Match