22 października 2019 3 minut czytania Jacek Wawryszczuk

Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania SMART

Spis treści

  1. Czym jest kampania SMART?
  2. Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania SMART, tworzenie pierwszej kampanii
    1. Wybór celu kampanii, typu i oczekiwanych działań – Kampania SMART
    2. Informacje o firmie – Kampania SMART
    3. Konfiguracja lokalizacji – Kampania SMART
    4. Określanie produktu lub usługi – Kampania SMART
    5. Tworzenie reklamy – Kampania SMART
    6. Ustawienie budżetu – Kampania SMART
  3. Kampania SMART – Podsumowanie

Czym jest kampania SMART?

Kampania SMART (inteligentna) pozwala nam w prosty i szybki sposób utworzyć swoją kampanię w sieci wyszukiwania. Nie jest ona jednak polecana ze względu na małe możliwości ustawień i optymalizacji.

Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania SMART, tworzenie pierwszej kampanii

Chcąc utworzyć naszą pierwszą kampanię SMART, logujemy się na nasze konto Google Ads i przechodzimy do rozpoczęcia tworzenia nowej kampanii.

Kampania SMART początek tworzenia

Wybór celu kampanii, typu i oczekiwanych działań – Kampania SMART

Przechodzimy do wyboru celu kampanii. Można go skonfigurować samodzielnie lub zaznaczyć zdefiniowane już cele. Typ ustawiamy jako kampanię Smart. Następnie zaznaczamy, jakie mamy oczekiwania wobec naszych klientów, którzy zobaczą naszą reklamę.

SMART - cele i typ

Informacje o firmie – Kampania SMART

Przechodząc dalej, wpisujemy informacje o swojej firmie, którą chcemy reklamować:

Kampania SMART - Informacje o firmie

Konfiguracja lokalizacji – Kampania SMART

Kolejnym krokiem jest ustawienie lokalizacji, w której reklama ma się wyświetlać. Podczas wyboru naszych lokalizacji, po prawej stronie witryny, widzimy potencjalną wielkość grupy odbiorców, co daje nam pogląd, do ilu osób możemy dotrzeć przy odpowiednim budżecie.

Kampania SMART - Lokalizacja

Określanie produktu lub usługi – Kampania SMART

W następnej fazie określamy nasz produkt lub usługę, którą chcemy reklamować i wybieramy odpowiedni język reklamy.

Kampania SMART - Określanie produktu i usługi

Tworzenie reklamy – Kampania SMART

Płynnym krokiem przechodzimy do stworzenia naszej reklamy. Podajemy nagłówki i opis, po czym przechodzimy dalej (pamiętajmy, że powinniśmy mieć więcej niż jedną reklamę).

Kampania SMART - Tworzenie reklamy

Ustawienie budżetu – Kampania SMART

W ostatnim kroku wybieramy budżet do naszej kampanii. Wybieramy jedną z opcji, które są proponowane lub dodajemy własny budżet. Kolejnym krokiem jest podsumowanie wszystkich ustawień i akceptacja kampanii.

Kampania SMART - Ustawienia budżetu

Kampania SMART – Podsumowanie

Kampania SMART to dobre rozwiązanie, które w bardzo szybki sposób pozwala stworzyć swoją kampanię i o nic się nie martwić. Niestety, nasze możliwości optymalizacji takiej inteligentnej kampanii są bardzo ograniczone i musimy oddać wszystko „w ręce” automatu. Z tego względu odradzamy używanie jej użytkownikom, którzy chcą osiągać coraz to lepsze wyniki.

Zachęcamy do skorzystania z usług Marketing Match! Oferujemy cały przekrój działań związanych z internetową reklamą w ekosystemie Google Ads! Informacje kontaktowe – Marketing Match

Blog
  • 19 lutego 2024
    Czym jest WhatsApp Business i dlaczego warto przetestować to rozwiązanie?
    Ivan Prozorovschi
  • 5 lutego 2024
    Jakość reklamy w Google Ads – co to takiego?
    Gabriela Milewska
  • 30 października 2023
    Jak skutecznie zarządzać wykluczeniami w kampaniach reklamowych w Meta Ads?
    Olga Zboina
  • 16 października 2023
    Czym jest feed produktowy i jak go stworzyć?
    Martyna Cyboroń
  • 2 października 2023
    Kiedy mogę spodziewać się wyników kampanii reklamowej?
    Jakub Szymczuk
  • Świat bez ciasteczek – cookieless world nadchodzi. Opinie ekspertów
    Jan Raszyński
  • 18 września 2023
    Czego nie można reklamować w Google i na Facebooku?
    Gabriela Milewska
  • 4 września 2023
    Testy A/B – klucz do optymalizacji kampanii PPC
    Olga Zboina
  • 21 sierpnia 2023
    Analiza konkurencji SEM – jak ją przeprowadzić?
    Martyna Cyboroń
  • 7 sierpnia 2023
    Google Keyword Planner (Planer Słów Kluczowych Google) – jak z niego korzystać?
    Jakub Szymczuk
  • 24 lipca 2023
    ChatGPT: sprzymierzeniec czy wróg w kampaniach PPC?
    Jan Raszyński
  • 22 marca 2023
    API konwersji: jak działa i dlaczego poprawia efektywność działań marketingowych?
    Bartłomiej Giedyk
  • 9 marca 2023
    Przewodnik po kampaniach TikTok Ads
    Olga Zboina
  • 25 stycznia 2023
    Czy warto inwestować w Huawei Ads?
    Olga Zboina
  • 12 stycznia 2023
    Kampania Performance Max – poradnik
    Jakub Szymczuk
  • 28 września 2022
    Jak wypromować sklep internetowy?
    Adriana Koczoń
  • 14 września 2022
    Kampanie brandowe — dlaczego warto je robić?
    Olga Zboina
  • 3 sierpnia 2022
    Bing Ads – nisza, która może być szansą dla Twojego biznesu
    Jacek Wawryszczuk
  • 8 czerwca 2022
    Krótsza strona YouTube — YouTube Shorts wkracza do gry!
    Adriana Koczoń
  • 25 maja 2022
    Allegro Ads – poradnik z reklamy na Allegro
    Jacek Wawryszczuk
  • 23 lutego 2022
    Świat bez 3rd party cookies, czyli jak rzeczywistość post-cookies wpłynie na reklamodawców?
    Bartłomiej Giedyk
  • 26 stycznia 2022
    Inteligentne określanie stawek w Google Ads, czyli Smart Bidding
    Marketing Match
  • 10 listopada 2021
    Instagram Reels – wszystko, co trzeba wiedzieć o Insta Rolkach
    Bartłomiej Giedyk
  • 14 lipca 2021
    Targetowanie w Facebook Ads – przykazania dobrego targetowania – poradnik
    Jan Raszyński
  • 9 czerwca 2021
    Google Analytics 4 – zło czy złoto? – pierwsze wrażenia ekspertów o nowej odsłonie Google Analytics
    Jan Raszyński
  • 28 kwietnia 2021
    Jak skutecznie zacząć pracę z Facebook Attribution?
    Bartłomiej Giedyk
  • 2 marca 2021
    Czym jest Pinterest i jak go używać w marketingu?
    Jan Raszyński
  • 25 stycznia 2021
    iOS 14 kontra Facebook Ads – co zmieni się w Twoich reklamach?
    Jan Raszyński
  • 22 maja 2020
    Kampania Discovery Ads w Google (nowość)
    Marketing Match
  • 7 lutego 2020
    Rozszerzenia reklam w Google Ads
    Jacek Wawryszczuk
  • 13 listopada 2019
    Czym jest Google Ads?
    Jacek Wawryszczuk
  • 29 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania promująca aplikacje
    Jacek Wawryszczuk
  • 28 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania Wideo
    Jacek Wawryszczuk
  • 27 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Smart Shopping (Inteligentna kampania produktowa)
    Jacek Wawryszczuk
  • 26 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania produktowa PLA (Product Listing Ads)
    Jacek Wawryszczuk
  • 25 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania Gmail
    Jacek Wawryszczuk
  • 24 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Sieć reklamowa GDN (Google Display Network) – Kampania standardowa
    Jacek Wawryszczuk
  • 23 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Sieć wyszukiwania
    Jacek Wawryszczuk
  • 25 września 2019
    Ocena sprzedawcy – nowy sposób na zwiększenie efektywności kampanii Google Ads?
    Marketing Match
  • 9 września 2019
    9 sposobów na obniżenie kosztów w Google Ads
    Jacek Wawryszczuk
  • 3 września 2019
    Gallery Ads – Nowy format reklam w Google
    Marketing Match