25 października 2019 5 minut czytania Jacek Wawryszczuk

Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania Gmail

Spis treści

  1. Czym jest kampania Gmail w sieci reklamowej GDN (Google Display Network)?
  2. Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania Gmail w sieci reklamowej, tworzenie pierwszej kampanii
    1. Wybór celu kampanii – Kampania Gmail w sieci reklamowej
    2. Wybór typu i podtypu kampanii – Sieć reklamowa GDN - Kampania Gmail w sieci reklamowej
    3. Ustawienia nazwy kampanii, lokalizacji i języka – Sieć reklamowa GDN - Kampania Gmail w sieci reklamowej
    4. Określanie stawki i budżetu – Sieć reklamowa GDN - Kampania Gmail w sieci reklamowej
    5. Ustawienia dodatkowe – Sieć reklamowa GDN - Kampania Gmail w sieci reklamowej
    6. Tworzenie grupy reklam – Nazwa, kierowanie, stawka, przejście do tworzenia reklamy - Kampania Gmail w sieci reklamowej
    7. Tworzenie reklamy – Kampania Gmail w sieci reklamowej
  3. Kampania Gmail w sieci reklamowej – Podsumowanie

Czym jest kampania Gmail w sieci reklamowej GDN (Google Display Network)?

Reklamy Google w sieci reklamowej dają nam możliwość wykorzystania systemu pocztowego Gmail do wyświetlania naszych reklam. Każdy użytkownik internetowej skrzynki pocztowej od Google będzie wchodził w skład osób, do których możemy kierować nasze reklamy. Reklama Gmail posiada bardzo rozbudowane możliwości doboru naszych grup docelowych, do których chcemy kierować nasze przekazy reklamowe.

Przykładowe reklamy w Gmail

Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania Gmail w sieci reklamowej, tworzenie pierwszej kampanii

Pierwszą czynnością, przybliżającą nas do stworzenia naszej pierwszej kampanii wykorzystującej serwis pocztowy należący do Google’a, jest zalogowanie się na nasze konto Google Ads. Następnie przechodzimy do tworzenia naszej pierwszej kampanii, klikając w jeden z zaznaczonych przycisków.

Gmail - Rozpoczęcie tworzenia kampanii

Wybór celu kampanii – Kampania Gmail w sieci reklamowej

Wybieramy nasz cel kampanii – jeden z predefiniowanych z sugerowanymi ustawieniami lub bez korzystania z podpowiedzi, w zależności od naszej wiedzy i umiejętności. Na potrzeby poradnika obieramy „kierunek” bez podpowiedzi.

Wybór celu - Kampania Gmail

Wybór typu i podtypu kampanii – Sieć reklamowa GDN – Kampania Gmail w sieci reklamowej

Naszym typem kampanii będzie sieć reklamowa, a podtypem – interesująca nas reklama w serwisie pocztowym Gmail. Wybieramy nasze preferencje dotyczące kanałów reklamowych i przechodzimy dalej.

Wybór typu kampanii - Gmail

Ustawienia nazwy kampanii, lokalizacji i języka – Sieć reklamowa GDN – Kampania Gmail w sieci reklamowej

Następnie wpisujemy nazwę naszej kampanii, wybieramy lokalizację i język naszych odbiorców (warto dodać również język angielski, ponieważ niektóre z osób w ustawieniach przeglądarki mają wybrany właśnie ten język).

Ustawienia nazwy, lokalizacji i języka w kampanii Gmail

Określanie stawki i budżetu – Sieć reklamowa GDN – Kampania Gmail w sieci reklamowej

Przesuwając się niżej, naszym oczom ukażą się pola do określenia stawek, wyboru modelu rozliczeń i ustalenia średniego dziennego budżetu dla naszej kampanii. Na samym początku polecamy wybierać samodzielne ustalanie stawek, co pozwoli nam mieć całkowitą kontrolę nad kosztami naszych kampanii.

Kampania Gmail - Określenie stawek i budżetu

Ustawienia dodatkowe – Sieć reklamowa GDN – Kampania Gmail w sieci reklamowej

Możemy skorzystać z dodatkowych opcji, takich jak ustalenie rozpoczęcia i zakończenia kampanii, wybranie urządzeń, na których chcemy wyświetlać nasze reklamy, oraz ustawienia konwersji.

Ustawienia dodatkowe w Gmailu

Tworzenie grupy reklam – Nazwa, kierowanie, stawka, przejście do tworzenia reklamy – Kampania Gmail w sieci reklamowej

Kolejnym krokiem będzie stworzenie naszej grupy reklam zawartej w kampanii. W tym celu nazywamy naszą grupę reklam, wybieramy opcje kierowania, czyli nasze preferencje, do jakiej grupy osób chcemy docierać, i ustalamy maksymalną stawkę grupy reklam za pojedyncze kliknięcie w reklamę. Na tym kończymy konfigurację i przechodzimy do tworzenia naszej pierwszej reklamy Gmailowej.

Tworzenie grupy reklam w kampanii Gmail

Tworzenie reklamy – Kampania Gmail w sieci reklamowej

Podczas tworzenia reklamy musimy podać nazwę firmy, nagłówek, tekst reklamy i adres URL strony, na którą ma zostać przekierowany użytkownik, który kliknął w naszą reklamę. Możemy również dodać obrazy, obrazy katalogowe i filmy. Zapisując naszą reklamę, po jej zatwierdzeniu, możemy w pełni cieszyć się działającą kampanią w sieci reklamowej, używającą serwisu pocztowego Gmail, aby dotrzeć do naszej grupy docelowej z naszymi reklamami.

Tworzenie reklamy w kampanii Gmail

Kampania Gmail w sieci reklamowej – Podsumowanie

Łatwe w utworzeniu reklamy wykorzystujące serwis pocztowy Gmail, mają wiele zalet. Posiadają precyzyjne kierowanie, które przy umiejętnym wykorzystaniu może pomóc zaoszczędzić nam nasze pieniądze. Reklamy te nie są wysyłane w formie spamu, jak to bywa w większości popularnych skrzynek pocztowych. W Gmailu posiadają swoją oddzielną zakładkę, dzięki czemu nie są one natarczywe i cechują się większą skutecznością, ponieważ użytkownik przechodząc np. do zakładki „Oferty” jest świadomy co tam zastanie. Nasze wiadomości możemy „ubrać” w bardzo atrakcyjną graficzną i multimedialną formę, co zachęci odbiorców do zapoznania się z naszą ofertą. Wszystkie statystyki zostaną nam przedstawione w systemie Google Ads, co pozwoli nam na dalszą optymalizację naszych kampanii, aby jeszcze bardziej poprawić ich efektywność i obniżyć koszty, co przełoży się na większy zwrot z nakładów na reklamę.

Marketing Match zachęca do skorzystania z usług prowadzenia kampanii Gmail w sieci reklamowej Google. Użycie zaawansowanych opcji, które oferuje kampania Gmail, pozwoli dotrzeć do odpowiednich odbiorców, bez generowania zbędnych kosztów. Stała analiza i optymalizacja wyników przez specjalistów SEM pozwoli na osiągnięcie kluczowych założeń kampanii przy minimalizacji jej kosztów. Skorzystaj z jednej z form kontaktu zawartej na podstronie kontakt i zacznijmy współpracę!

Blog
  • 19 lutego 2024
    Czym jest WhatsApp Business i dlaczego warto przetestować to rozwiązanie?
    Ivan Prozorovschi
  • 5 lutego 2024
    Jakość reklamy w Google Ads – co to takiego?
    Gabriela Milewska
  • 30 października 2023
    Jak skutecznie zarządzać wykluczeniami w kampaniach reklamowych w Meta Ads?
    Olga Zboina
  • 16 października 2023
    Czym jest feed produktowy i jak go stworzyć?
    Martyna Cyboroń
  • 2 października 2023
    Kiedy mogę spodziewać się wyników kampanii reklamowej?
    Jakub Szymczuk
  • Świat bez ciasteczek – cookieless world nadchodzi. Opinie ekspertów
    Jan Raszyński
  • 18 września 2023
    Czego nie można reklamować w Google i na Facebooku?
    Gabriela Milewska
  • 4 września 2023
    Testy A/B – klucz do optymalizacji kampanii PPC
    Olga Zboina
  • 21 sierpnia 2023
    Analiza konkurencji SEM – jak ją przeprowadzić?
    Martyna Cyboroń
  • 7 sierpnia 2023
    Google Keyword Planner (Planer Słów Kluczowych Google) – jak z niego korzystać?
    Jakub Szymczuk
  • 24 lipca 2023
    ChatGPT: sprzymierzeniec czy wróg w kampaniach PPC?
    Jan Raszyński
  • 22 marca 2023
    API konwersji: jak działa i dlaczego poprawia efektywność działań marketingowych?
    Bartłomiej Giedyk
  • 9 marca 2023
    Przewodnik po kampaniach TikTok Ads
    Olga Zboina
  • 25 stycznia 2023
    Czy warto inwestować w Huawei Ads?
    Olga Zboina
  • 12 stycznia 2023
    Kampania Performance Max – poradnik
    Jakub Szymczuk
  • 28 września 2022
    Jak wypromować sklep internetowy?
    Adriana Koczoń
  • 14 września 2022
    Kampanie brandowe — dlaczego warto je robić?
    Olga Zboina
  • 3 sierpnia 2022
    Bing Ads – nisza, która może być szansą dla Twojego biznesu
    Jacek Wawryszczuk
  • 8 czerwca 2022
    Krótsza strona YouTube — YouTube Shorts wkracza do gry!
    Adriana Koczoń
  • 25 maja 2022
    Allegro Ads – poradnik z reklamy na Allegro
    Jacek Wawryszczuk
  • 23 lutego 2022
    Świat bez 3rd party cookies, czyli jak rzeczywistość post-cookies wpłynie na reklamodawców?
    Bartłomiej Giedyk
  • 26 stycznia 2022
    Inteligentne określanie stawek w Google Ads, czyli Smart Bidding
    Marketing Match
  • 10 listopada 2021
    Instagram Reels – wszystko, co trzeba wiedzieć o Insta Rolkach
    Bartłomiej Giedyk
  • 14 lipca 2021
    Targetowanie w Facebook Ads – przykazania dobrego targetowania – poradnik
    Jan Raszyński
  • 9 czerwca 2021
    Google Analytics 4 – zło czy złoto? – pierwsze wrażenia ekspertów o nowej odsłonie Google Analytics
    Jan Raszyński
  • 28 kwietnia 2021
    Jak skutecznie zacząć pracę z Facebook Attribution?
    Bartłomiej Giedyk
  • 2 marca 2021
    Czym jest Pinterest i jak go używać w marketingu?
    Jan Raszyński
  • 25 stycznia 2021
    iOS 14 kontra Facebook Ads – co zmieni się w Twoich reklamach?
    Jan Raszyński
  • 22 maja 2020
    Kampania Discovery Ads w Google (nowość)
    Marketing Match
  • 7 lutego 2020
    Rozszerzenia reklam w Google Ads
    Jacek Wawryszczuk
  • 13 listopada 2019
    Czym jest Google Ads?
    Jacek Wawryszczuk
  • 29 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania promująca aplikacje
    Jacek Wawryszczuk
  • 28 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania Wideo
    Jacek Wawryszczuk
  • 27 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Smart Shopping (Inteligentna kampania produktowa)
    Jacek Wawryszczuk
  • 26 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania produktowa PLA (Product Listing Ads)
    Jacek Wawryszczuk
  • 24 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Sieć reklamowa GDN (Google Display Network) – Kampania standardowa
    Jacek Wawryszczuk
  • 23 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Sieć wyszukiwania
    Jacek Wawryszczuk
  • 22 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania SMART
    Jacek Wawryszczuk
  • 25 września 2019
    Ocena sprzedawcy – nowy sposób na zwiększenie efektywności kampanii Google Ads?
    Marketing Match
  • 9 września 2019
    9 sposobów na obniżenie kosztów w Google Ads
    Jacek Wawryszczuk
  • 3 września 2019
    Gallery Ads – Nowy format reklam w Google
    Marketing Match