Czym jest kampania Gmail w sieci reklamowej GDN (Google Display Network)?
Reklamy Google w sieci reklamowej dają nam możliwość wykorzystania systemu pocztowego Gmail do wyświetlania naszych reklam. Każdy użytkownik internetowej skrzynki pocztowej od Google będzie wchodził w skład osób, do których możemy kierować nasze reklamy. Reklama Gmail posiada bardzo rozbudowane możliwości doboru naszych grup docelowych, do których chcemy kierować nasze przekazy reklamowe.
Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania Gmail w sieci reklamowej, tworzenie pierwszej kampanii
Pierwszą czynnością, przybliżającą nas do stworzenia naszej pierwszej kampanii wykorzystującej serwis pocztowy należący do Google’a, jest zalogowanie się na nasze konto Google Ads. Następnie przechodzimy do tworzenia naszej pierwszej kampanii, klikając w jeden z zaznaczonych przycisków.
Wybór celu kampanii – Kampania Gmail w sieci reklamowej
Wybieramy nasz cel kampanii – jeden z predefiniowanych z sugerowanymi ustawieniami lub bez korzystania z podpowiedzi, w zależności od naszej wiedzy i umiejętności. Na potrzeby poradnika obieramy „kierunek” bez podpowiedzi.
Wybór typu i podtypu kampanii – Sieć reklamowa GDN – Kampania Gmail w sieci reklamowej
Naszym typem kampanii będzie sieć reklamowa, a podtypem – interesująca nas reklama w serwisie pocztowym Gmail. Wybieramy nasze preferencje dotyczące kanałów reklamowych i przechodzimy dalej.
Ustawienia nazwy kampanii, lokalizacji i języka – Sieć reklamowa GDN – Kampania Gmail w sieci reklamowej
Następnie wpisujemy nazwę naszej kampanii, wybieramy lokalizację i język naszych odbiorców (warto dodać również język angielski, ponieważ niektóre z osób w ustawieniach przeglądarki mają wybrany właśnie ten język).
Określanie stawki i budżetu – Sieć reklamowa GDN – Kampania Gmail w sieci reklamowej
Przesuwając się niżej, naszym oczom ukażą się pola do określenia stawek, wyboru modelu rozliczeń i ustalenia średniego dziennego budżetu dla naszej kampanii. Na samym początku polecamy wybierać samodzielne ustalanie stawek, co pozwoli nam mieć całkowitą kontrolę nad kosztami naszych kampanii.
Ustawienia dodatkowe – Sieć reklamowa GDN – Kampania Gmail w sieci reklamowej
Możemy skorzystać z dodatkowych opcji, takich jak ustalenie rozpoczęcia i zakończenia kampanii, wybranie urządzeń, na których chcemy wyświetlać nasze reklamy, oraz ustawienia konwersji.
Tworzenie grupy reklam – Nazwa, kierowanie, stawka, przejście do tworzenia reklamy – Kampania Gmail w sieci reklamowej
Kolejnym krokiem będzie stworzenie naszej grupy reklam zawartej w kampanii. W tym celu nazywamy naszą grupę reklam, wybieramy opcje kierowania, czyli nasze preferencje, do jakiej grupy osób chcemy docierać, i ustalamy maksymalną stawkę grupy reklam za pojedyncze kliknięcie w reklamę. Na tym kończymy konfigurację i przechodzimy do tworzenia naszej pierwszej reklamy Gmailowej.
Tworzenie reklamy – Kampania Gmail w sieci reklamowej
Podczas tworzenia reklamy musimy podać nazwę firmy, nagłówek, tekst reklamy i adres URL strony, na którą ma zostać przekierowany użytkownik, który kliknął w naszą reklamę. Możemy również dodać obrazy, obrazy katalogowe i filmy. Zapisując naszą reklamę, po jej zatwierdzeniu, możemy w pełni cieszyć się działającą kampanią w sieci reklamowej, używającą serwisu pocztowego Gmail, aby dotrzeć do naszej grupy docelowej z naszymi reklamami.
Kampania Gmail w sieci reklamowej – Podsumowanie
Łatwe w utworzeniu reklamy wykorzystujące serwis pocztowy Gmail, mają wiele zalet. Posiadają precyzyjne kierowanie, które przy umiejętnym wykorzystaniu może pomóc zaoszczędzić nam nasze pieniądze. Reklamy te nie są wysyłane w formie spamu, jak to bywa w większości popularnych skrzynek pocztowych. W Gmailu posiadają swoją oddzielną zakładkę, dzięki czemu nie są one natarczywe i cechują się większą skutecznością, ponieważ użytkownik przechodząc np. do zakładki „Oferty” jest świadomy co tam zastanie. Nasze wiadomości możemy „ubrać” w bardzo atrakcyjną graficzną i multimedialną formę, co zachęci odbiorców do zapoznania się z naszą ofertą. Wszystkie statystyki zostaną nam przedstawione w systemie Google Ads, co pozwoli nam na dalszą optymalizację naszych kampanii, aby jeszcze bardziej poprawić ich efektywność i obniżyć koszty, co przełoży się na większy zwrot z nakładów na reklamę.
Marketing Match zachęca do skorzystania z usług prowadzenia kampanii Gmail w sieci reklamowej Google. Użycie zaawansowanych opcji, które oferuje kampania Gmail, pozwoli dotrzeć do odpowiednich odbiorców, bez generowania zbędnych kosztów. Stała analiza i optymalizacja wyników przez specjalistów SEM pozwoli na osiągnięcie kluczowych założeń kampanii przy minimalizacji jej kosztów. Skorzystaj z jednej z form kontaktu zawartej na podstronie kontakt i zacznijmy współpracę!