Czym są rozszerzenia w reklamach Google Ads?
Rozszerzenia w reklamach Google Ads są dodatkowymi informacjami/elementami, które wyświetlają się pod naszą reklamą w sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej. Tym samym, zajmowana przez nas przestrzeń reklamowa powiększa się, a współczynnik kliknięć reklamy wzrasta. Dzięki rozszerzeniom reklam w prosty sposób możemy dostarczyć użytkownikowi dodatkowych informacji o naszym produkcie lub usłudze. Niektóre z nich pozwalają na szybki i łatwy kontakt z naszą firmą. Rozszerzenia możemy dodawać na poziomie konta, kampanii lub grup reklam. Dodanie rozszerzenia reklam jest bezpłatne. Koszt generowany jest dopiero w momencie kliknięcia w rozszerzenie i jest on tożsamy z kosztem kliknięcia w reklamę.
Istnieją czynniki, od których zależy, czy nasze rozszerzenia reklam będą wyświetlane:
- Ranking reklamy – Musimy osiągnąć odpowiednią wartość w rankingu reklamy, aby rozszerzenie mogło się wyświetlić.
- Pozycja, na której się wyświetlimy – Ze względu na ograniczoną przestrzeń reklamową reklamy na wyższych pozycjach mają pierwszeństwo do wyświetlania rozszerzeń.
- Pozostałe dodane rozszerzenia – System reklamowy Google wybierze najskuteczniejsze oraz te, które uzna za stosowne w danej sytuacji.
Rozszerzenia linków do podstron
Rozszerzenie linków do podstron pozwala nam na dodanie odnośników do wybranych podstron serwisu, które wyświetlą się pod naszą reklamą i pozwolą użytkownikowi na bezpośrednie przejście na podstronę zawartą w rozszerzeniu. Rozszerzenia linków do podstron wyświetlają się zarówno w kampaniach w sieci wyszukiwania, jak i w kampaniach wideo na YouTube. Rozszerzenie w reklamach wyświetlających się na komputerach może zawierać 6 linków do podstron. W przypadku reklam na telefony komórkowe maksymalna liczba linków do podstron wynosi 8. Rozszerzenie możemy uzupełnić o dodanie opisu linku, co pozwoli nam na uwzględnienie dodatkowych informacji, a także zwiększy zajmowaną przez nas przestrzeń reklamową.
Koszt kliknięcia w rozszerzenie w kampanii w sieci wyszukiwania jest taki sam jak opłata za kliknięcie w nagłówek reklamy. Jeżeli użytkownik podczas wyświetlenia reklamy z naszym rozszerzeniem kliknie szybko w kilka linków, opłata zostanie pobrana maksymalnie za dwa kliknięcia. Kolejne kliknięcia będą traktowane jako kliknięcia zduplikowane, nieprawidłowe, za które opłata nie będzie pobierana. W kampaniach wideo opłata naliczana jest w modelu CPM (koszt tysiąca wyświetleń).
Rozszerzenia objaśnień
Rozszerzenia objaśnień, które mogą wyświetlić się wraz z reklamami, dają nam możliwość wyszczególnienia wyjątkowości oferty i podkreślenia zalet naszej firmy czy usługi. Możemy zawrzeć w nich informacje o darmowej dostawie, szybkości wysyłki lub innych usługach/udogodnieniach, które funkcjonują w firmie i mogą świadczyć o naszej przewadze konkurencyjnej.
Rozszerzenia objaśnień wyświetlają się na komputerach oraz na urządzeniach mobilnych. W zależności od różnych czynników (rodzaj przeglądarki, urządzenie itp.) możemy wyświetlić maksymalnie do 10 objaśnień.
Objaśnienia możemy dodawać na poziomie konta, kampanii i grupy reklam. Musimy pamiętać, że rozszerzenie umieszczone niżej w hierarchii struktury konta ma pierwszeństwo przed rozszerzeniem, które było dodane na wyższym poziomie np. rozszerzenie dodane na poziomie grupy reklam będzie wyświetlane zamiast tego dodanego na poziomie kampanii.
System daje nam możliwość ustawienia harmonogramu, w którym rozszerzenie objaśnień będzie się wyświetlać.
Rozszerzenia informacji w witrynie
Rozszerzenia informacji w witrynie dają nam możliwość poinformowania użytkownika o szczególnych aspektach naszych produktów lub usług. Rozszerzenie to pozwoli na uszczegółowienie naszej oferty na poziomie widocznej reklamy, co powinno pomóc przyciągnąć osoby, które szukają oferowanych przez nas usług lub produktów.
Nagłówki dostępne w rozszerzeniu informacji w witrynie:
- Kierunki studiów
- Kursy
- Marki
- Miejsca docelowe
- Modele
- Okolice
- Polecane hotele
- Programy
- Style
- Typy
- Ubezpieczenia
- Udogodnienia
- Usługi
Rozszerzenia połączeń
Rozszerzenie połączeń pozwala na wyświetlenie pod naszą reklamą dodatkowego pola z numerem telefonu, które można kliknąć w celu połączenia z tym numerem (użytkownik może również kliknąć w główną część reklamy, aby przejść na stronę). Takie rozszerzenie zachęca do kontaktu telefonicznego i pozwala na jego szybkie wykonanie, bez zbędnych przeklikiwań i wyszukiwania informacji o danych kontaktowych na stronie internetowej.
W rozszerzeniu połączeń istnieje możliwość mierzenia konwersji. W tym celu musimy włączyć raport połączeń na koncie, który będzie wykorzystywał specjalny numer Google, aby zbierać informacje o konwersjach. Mamy również możliwość wskazania, w jakich godzinach firma jest dostępna pod danym numerem telefonu.
Rozszerzenie nie jest dostępne w remarketingu w sieci reklamowej oraz w kampaniach posiadających cel związany z aplikacjami.
Rozszerzenia formularzy kontaktowych (beta)
Rozszerzenia formularzy kontaktowych, które są dodatkiem do reklam w wyszukiwarce, dają możliwość skłonienia użytkowników do pozostawienia nam swoich danych, takich jak:
- Nazwa
- Numer telefonu
- Kod pocztowy
Warto zwrócić uwagę na to, że nie wszystkie konta będą miały dostęp do użycia rozszerzenia formularzy. Nasza branża lub podbranża nie może znajdować się na liście branż, które wzbudzają kontrowersje, np. branże związane z alkoholem lub opieką zdrowotną i lekami.
Na dzień 03.02.2020 rozszerzenie formularzy kontaktowych znajduje się w wersji beta.
Wdrożenie rozszerzenia formularzy wymaga podania linku do stosowanej przez firmę polityki prywatności.
Rozszerzenia lokalizacji
Rozszerzenie lokalizacji pozwala nam na wyświetlanie szeregu informacji (adres, lokalizacja, odległość użytkownika od firmy, numer telefonu) użytkownikowi, który poszukuje naszej marki. Jest to bardzo istotne rozszerzenie ze względu na kompleksowość zawartych informacji. Rozszerzenie lokalizacji jest rozszerzeniem „must have” dla firm i biznesów lokalnych, ponieważ może być wyświetlane osobom, które są w pobliżu naszej firmy i aktywnie poszukują oferowanych przez nas produktów lub usług. Rozszerzenie może wyświetlać się w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej oraz na Mapach Google.
Aby mieć możliwość dodania rozszerzenia lokalizacji, musimy posiadać wizytówkę w Google Moja Firma połączoną z kontem Google Ads.
Rozszerzenia powiązanej lokalizacji
Rozszerzenie powiązanej lokalizacji działa podobnie jak rozszerzenie lokalizacji. Skierowane jest ono jednak w kierunku producentów i dealerów. Rozszerzenie to ma za zadanie pokazanie użytkownikowi, gdzie może kupić produkt danego producenta.
Aktualnie rozszerzenie powiązanej lokalizacji nie posiada danych o sprzedawcach detalicznych i dealerach w Polsce.
Rozszerzenia cen
Rozszerzenie cen umożliwia ukazanie dodatkowych elementów z informacjami o cenie danego produktu lub usługi, które pojawią się pod naszą reklamą w wyszukiwarce. Rozszerzenie cen może składać się z maksymalnie 8 elementów, które mogą posiadać możliwość przesuwania ich przez użytkownika. Kliknięcie w element odnoszący się do danego produktu lub usługi skutkuje przeniesieniem na dedykowaną podstronę. Koszt kliknięcia jest taki sam jak za kliknięcie w reklamę i jest naliczany maksymalnie 2 razy na wyświetlenie
Rozszerzenia aplikacji
Rozszerzenie aplikacji daje możliwość umieszczenia w reklamie tekstowej linka do naszej aplikacji, która będzie się wyświetlała na urządzeniach mobilnych. Użytkownik ma wybór – może kliknąć w nagłówek reklamy, aby przejść na naszą witrynę lub może kliknąć w pole z linkiem aplikacji, aby się do niej przekierować.
Jeżeli naszym głównym celem jest pozyskanie jak największej liczby pobrań aplikacji, to powinniśmy stworzyć dedykowaną kampanię promującą aplikację.
Opłaty za kliknięcie w link do witryny i w link do aplikacji są takie same.
Rozszerzenia promocji
Rozszerzenie promocji pozwala na umieszczenie pod reklamą informacji o aktualnej promocji. Informacja ta jest odpowiednio wyeksponowana, aby przyciągała uwagę. Kliknięcie w rozszerzenie promocji przeniesie użytkownika do promocyjnej oferty. W rozszerzeniu możemy umieścić zniżkę procentową lub pieniężną oraz warunki promocji, takie jak kod promocyjny czy minimalna kwota zamówienia.
Jeżeli jesteś zainteresowany/a rozpoczęciem kampanii w sieci wyszukiwania Google możesz skorzystać z naszych usług. Skontaktuj się z nami już dziś – kontakt do Marketing Match.