7 lutego 2020 9 minut czytania Jacek Wawryszczuk

Rozszerzenia reklam w Google Ads

Spis treści

  1. Czym są rozszerzenia w reklamach Google Ads?
    1. Rozszerzenia linków do podstron
    2. Rozszerzenia objaśnień
    3. Rozszerzenia informacji w witrynie
    4. Rozszerzenia połączeń
    5. Rozszerzenia formularzy kontaktowych (beta)
    6. Rozszerzenia lokalizacji
    7. Rozszerzenia powiązanej lokalizacji
    8. Rozszerzenia cen
    9. Rozszerzenia aplikacji
    10. Rozszerzenia promocji

Czym są rozszerzenia w reklamach Google Ads?

Rozszerzenia w reklamach Google Ads są dodatkowymi informacjami/elementami, które wyświetlają się pod naszą reklamą w sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej. Tym samym, zajmowana przez nas przestrzeń reklamowa powiększa się, a współczynnik kliknięć reklamy wzrasta. Dzięki rozszerzeniom reklam w prosty sposób możemy dostarczyć użytkownikowi dodatkowych informacji o naszym produkcie lub usłudze. Niektóre z nich pozwalają na szybki i łatwy kontakt z naszą firmą. Rozszerzenia możemy dodawać na poziomie konta, kampanii lub grup reklam. Dodanie rozszerzenia reklam jest bezpłatne. Koszt generowany jest dopiero w momencie kliknięcia w rozszerzenie i jest on tożsamy z kosztem kliknięcia w reklamę.

Istnieją czynniki, od których zależy, czy nasze rozszerzenia reklam będą wyświetlane:

  • Ranking reklamy – Musimy osiągnąć odpowiednią wartość w rankingu reklamy, aby rozszerzenie mogło się wyświetlić.
  • Pozycja, na której się wyświetlimy – Ze względu na ograniczoną przestrzeń reklamową reklamy na wyższych pozycjach mają pierwszeństwo do wyświetlania rozszerzeń.
  • Pozostałe dodane rozszerzenia – System reklamowy Google wybierze najskuteczniejsze oraz te, które uzna za stosowne w danej sytuacji.
Przykłady rozszerzeń Google Ads

Rozszerzenia linków do podstron

Rozszerzenie linków do podstron pozwala nam na dodanie odnośników do wybranych podstron serwisu, które wyświetlą się pod naszą reklamą i pozwolą użytkownikowi na bezpośrednie przejście na podstronę zawartą w rozszerzeniu. Rozszerzenia linków do podstron wyświetlają się zarówno w kampaniach w sieci wyszukiwania, jak i w kampaniach wideo na YouTube. Rozszerzenie w reklamach wyświetlających się na komputerach może zawierać 6 linków do podstron. W przypadku reklam na telefony komórkowe maksymalna liczba linków do podstron wynosi 8. Rozszerzenie możemy uzupełnić o dodanie opisu linku, co pozwoli nam na uwzględnienie dodatkowych informacji, a także zwiększy zajmowaną przez nas przestrzeń reklamową.

Koszt kliknięcia w rozszerzenie w kampanii w sieci wyszukiwania jest taki sam jak opłata za kliknięcie w nagłówek reklamy. Jeżeli użytkownik podczas wyświetlenia reklamy z naszym rozszerzeniem kliknie szybko w kilka linków, opłata zostanie pobrana maksymalnie za dwa kliknięcia. Kolejne kliknięcia będą traktowane jako kliknięcia zduplikowane, nieprawidłowe, za które opłata nie będzie pobierana. W kampaniach wideo opłata naliczana jest w modelu CPM (koszt tysiąca wyświetleń).

Rozszerzenie linków do podstron

Rozszerzenia objaśnień

Rozszerzenia objaśnień, które mogą wyświetlić się wraz z reklamami, dają nam możliwość wyszczególnienia wyjątkowości oferty i podkreślenia zalet naszej firmy czy usługi. Możemy zawrzeć w nich informacje o darmowej dostawie, szybkości wysyłki lub innych usługach/udogodnieniach, które funkcjonują w firmie i mogą świadczyć o naszej przewadze konkurencyjnej.

Rozszerzenia objaśnień wyświetlają się na komputerach oraz na urządzeniach mobilnych. W zależności od różnych czynników (rodzaj przeglądarki, urządzenie itp.) możemy wyświetlić maksymalnie do 10 objaśnień.

Objaśnienia możemy dodawać na poziomie konta, kampanii i grupy reklam. Musimy pamiętać, że rozszerzenie umieszczone niżej w hierarchii struktury konta ma pierwszeństwo przed rozszerzeniem, które było dodane na wyższym poziomie np. rozszerzenie dodane na poziomie grupy reklam będzie wyświetlane zamiast tego dodanego na poziomie kampanii.

System daje nam możliwość ustawienia harmonogramu, w którym rozszerzenie objaśnień będzie się wyświetlać.

Rozszerzenia objaśnień

Rozszerzenia informacji w witrynie

Rozszerzenia informacji w witrynie dają nam możliwość poinformowania użytkownika o szczególnych aspektach naszych produktów lub usług. Rozszerzenie to pozwoli na uszczegółowienie naszej oferty na poziomie widocznej reklamy, co powinno pomóc przyciągnąć osoby, które szukają oferowanych przez nas usług lub produktów.

Nagłówki dostępne w rozszerzeniu informacji w witrynie:

  • Kierunki studiów
  • Kursy
  • Marki
  • Miejsca docelowe
  • Modele
  • Okolice
  • Polecane hotele
  • Programy
  • Style
  • Typy
  • Ubezpieczenia
  • Udogodnienia
  • Usługi
Google Ads - Rozszerzenia informacji w witrynie

Rozszerzenia połączeń

Rozszerzenie połączeń pozwala na wyświetlenie pod naszą reklamą dodatkowego pola z numerem telefonu, które można kliknąć w celu połączenia z tym numerem (użytkownik może również kliknąć w główną część reklamy, aby przejść na stronę). Takie rozszerzenie zachęca do kontaktu telefonicznego i pozwala na jego szybkie wykonanie, bez zbędnych przeklikiwań i wyszukiwania informacji o danych kontaktowych na stronie internetowej.

W rozszerzeniu połączeń istnieje możliwość mierzenia konwersji. W tym celu musimy włączyć raport połączeń na koncie, który będzie wykorzystywał specjalny numer Google, aby zbierać informacje o konwersjach. Mamy również możliwość wskazania, w jakich godzinach firma jest dostępna pod danym numerem telefonu.

Rozszerzenie nie jest dostępne w remarketingu w sieci reklamowej oraz w kampaniach posiadających cel związany z aplikacjami.

Rozszerzenie połączeń w Google Ads

Rozszerzenia formularzy kontaktowych (beta)

Rozszerzenia formularzy kontaktowych, które są dodatkiem do reklam w wyszukiwarce, dają możliwość skłonienia użytkowników do pozostawienia nam swoich danych, takich jak:

  • Nazwa
  • E-mail
  • Numer telefonu
  • Kod pocztowy

Warto zwrócić uwagę na to, że nie wszystkie konta będą miały dostęp do użycia rozszerzenia formularzy. Nasza branża lub podbranża nie może znajdować się na liście branż, które wzbudzają kontrowersje, np. branże związane z alkoholem lub opieką zdrowotną i lekami.

Na dzień 03.02.2020 rozszerzenie formularzy kontaktowych znajduje się w wersji beta.

Wdrożenie rozszerzenia formularzy wymaga podania linku do stosowanej przez firmę polityki prywatności.

Rozszerzenie formularza kontaktowego

Rozszerzenia lokalizacji

Rozszerzenie lokalizacji pozwala nam na wyświetlanie szeregu informacji (adres, lokalizacja, odległość użytkownika od firmy, numer telefonu) użytkownikowi, który poszukuje naszej marki. Jest to bardzo istotne rozszerzenie ze względu na kompleksowość zawartych informacji. Rozszerzenie lokalizacji jest rozszerzeniem „must have” dla firm i biznesów lokalnych, ponieważ może być wyświetlane osobom, które są w pobliżu naszej firmy i aktywnie poszukują oferowanych przez nas produktów lub usług. Rozszerzenie może wyświetlać się w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej oraz na Mapach Google.

Aby mieć możliwość dodania rozszerzenia lokalizacji, musimy posiadać wizytówkę w Google Moja Firma połączoną z kontem Google Ads.

Rozszerzenie lokalizacji w Google Ads

Rozszerzenia powiązanej lokalizacji

Rozszerzenie powiązanej lokalizacji działa podobnie jak rozszerzenie lokalizacji. Skierowane jest ono jednak w kierunku producentów i dealerów. Rozszerzenie to ma za zadanie pokazanie użytkownikowi, gdzie może kupić produkt danego producenta.

Aktualnie rozszerzenie powiązanej lokalizacji nie posiada danych o sprzedawcach detalicznych i dealerach w Polsce.

Rozszerzenie powiązanej lokalizacji w Google Ads

Rozszerzenia cen

Rozszerzenie cen umożliwia ukazanie dodatkowych elementów z informacjami o cenie danego produktu lub usługi, które pojawią się pod naszą reklamą w wyszukiwarce. Rozszerzenie cen może składać się z maksymalnie 8 elementów, które mogą posiadać możliwość przesuwania ich przez użytkownika. Kliknięcie w element odnoszący się do danego produktu lub usługi skutkuje przeniesieniem na dedykowaną podstronę. Koszt kliknięcia jest taki sam jak za kliknięcie w reklamę i jest naliczany maksymalnie 2 razy na wyświetlenie

Rozszerzenie cen

Rozszerzenia aplikacji

Rozszerzenie aplikacji daje możliwość umieszczenia w reklamie tekstowej linka do naszej aplikacji, która będzie się wyświetlała na urządzeniach mobilnych. Użytkownik ma wybór – może kliknąć w nagłówek reklamy, aby przejść na naszą witrynę lub może kliknąć w pole z linkiem aplikacji, aby się do niej przekierować.

Jeżeli naszym głównym celem jest pozyskanie jak największej liczby pobrań aplikacji, to powinniśmy stworzyć dedykowaną kampanię promującą aplikację.

Opłaty za kliknięcie w link do witryny i w link do aplikacji są takie same.

Rozszerzenie aplikacji w Google Ads

Rozszerzenia promocji

Rozszerzenie promocji pozwala na umieszczenie pod reklamą informacji o aktualnej promocji. Informacja ta jest odpowiednio wyeksponowana, aby przyciągała uwagę. Kliknięcie w rozszerzenie promocji przeniesie użytkownika do promocyjnej oferty. W rozszerzeniu możemy umieścić zniżkę procentową lub pieniężną oraz warunki promocji, takie jak kod promocyjny czy minimalna kwota zamówienia.

Rozszerzenie promocji w Google Ads
Rozszerzenie promocji przykład

Jeżeli jesteś zainteresowany/a rozpoczęciem kampanii w sieci wyszukiwania Google możesz skorzystać z naszych usług. Skontaktuj się z nami już dziś – kontakt do Marketing Match.

Blog
  • 19 lutego 2024
    Czym jest WhatsApp Business i dlaczego warto przetestować to rozwiązanie?
    Ivan Prozorovschi
  • 5 lutego 2024
    Jakość reklamy w Google Ads – co to takiego?
    Gabriela Milewska
  • 30 października 2023
    Jak skutecznie zarządzać wykluczeniami w kampaniach reklamowych w Meta Ads?
    Olga Zboina
  • 16 października 2023
    Czym jest feed produktowy i jak go stworzyć?
    Martyna Cyboroń
  • 2 października 2023
    Kiedy mogę spodziewać się wyników kampanii reklamowej?
    Jakub Szymczuk
  • Świat bez ciasteczek – cookieless world nadchodzi. Opinie ekspertów
    Jan Raszyński
  • 18 września 2023
    Czego nie można reklamować w Google i na Facebooku?
    Gabriela Milewska
  • 4 września 2023
    Testy A/B – klucz do optymalizacji kampanii PPC
    Olga Zboina
  • 21 sierpnia 2023
    Analiza konkurencji SEM – jak ją przeprowadzić?
    Martyna Cyboroń
  • 7 sierpnia 2023
    Google Keyword Planner (Planer Słów Kluczowych Google) – jak z niego korzystać?
    Jakub Szymczuk
  • 24 lipca 2023
    ChatGPT: sprzymierzeniec czy wróg w kampaniach PPC?
    Jan Raszyński
  • 22 marca 2023
    API konwersji: jak działa i dlaczego poprawia efektywność działań marketingowych?
    Bartłomiej Giedyk
  • 9 marca 2023
    Przewodnik po kampaniach TikTok Ads
    Olga Zboina
  • 25 stycznia 2023
    Czy warto inwestować w Huawei Ads?
    Olga Zboina
  • 12 stycznia 2023
    Kampania Performance Max – poradnik
    Jakub Szymczuk
  • 28 września 2022
    Jak wypromować sklep internetowy?
    Adriana Koczoń
  • 14 września 2022
    Kampanie brandowe — dlaczego warto je robić?
    Olga Zboina
  • 3 sierpnia 2022
    Bing Ads – nisza, która może być szansą dla Twojego biznesu
    Jacek Wawryszczuk
  • 8 czerwca 2022
    Krótsza strona YouTube — YouTube Shorts wkracza do gry!
    Adriana Koczoń
  • 25 maja 2022
    Allegro Ads – poradnik z reklamy na Allegro
    Jacek Wawryszczuk
  • 23 lutego 2022
    Świat bez 3rd party cookies, czyli jak rzeczywistość post-cookies wpłynie na reklamodawców?
    Bartłomiej Giedyk
  • 26 stycznia 2022
    Inteligentne określanie stawek w Google Ads, czyli Smart Bidding
    Marketing Match
  • 10 listopada 2021
    Instagram Reels – wszystko, co trzeba wiedzieć o Insta Rolkach
    Bartłomiej Giedyk
  • 14 lipca 2021
    Targetowanie w Facebook Ads – przykazania dobrego targetowania – poradnik
    Jan Raszyński
  • 9 czerwca 2021
    Google Analytics 4 – zło czy złoto? – pierwsze wrażenia ekspertów o nowej odsłonie Google Analytics
    Jan Raszyński
  • 28 kwietnia 2021
    Jak skutecznie zacząć pracę z Facebook Attribution?
    Bartłomiej Giedyk
  • 2 marca 2021
    Czym jest Pinterest i jak go używać w marketingu?
    Jan Raszyński
  • 25 stycznia 2021
    iOS 14 kontra Facebook Ads – co zmieni się w Twoich reklamach?
    Jan Raszyński
  • 22 maja 2020
    Kampania Discovery Ads w Google (nowość)
    Marketing Match
  • 13 listopada 2019
    Czym jest Google Ads?
    Jacek Wawryszczuk
  • 29 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania promująca aplikacje
    Jacek Wawryszczuk
  • 28 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania Wideo
    Jacek Wawryszczuk
  • 27 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Smart Shopping (Inteligentna kampania produktowa)
    Jacek Wawryszczuk
  • 26 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania produktowa PLA (Product Listing Ads)
    Jacek Wawryszczuk
  • 25 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania Gmail
    Jacek Wawryszczuk
  • 24 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Sieć reklamowa GDN (Google Display Network) – Kampania standardowa
    Jacek Wawryszczuk
  • 23 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Sieć wyszukiwania
    Jacek Wawryszczuk
  • 22 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania SMART
    Jacek Wawryszczuk
  • 25 września 2019
    Ocena sprzedawcy – nowy sposób na zwiększenie efektywności kampanii Google Ads?
    Marketing Match
  • 9 września 2019
    9 sposobów na obniżenie kosztów w Google Ads
    Jacek Wawryszczuk
  • 3 września 2019
    Gallery Ads – Nowy format reklam w Google
    Marketing Match