28 kwietnia 2020 19 minut czytania Jan Raszyński

Wizytówka Google Moja Firma – jak promować firmę na rynku lokalnym?

Jeden z najbardziej znanych cytatów dotyczących branży marketingowej brzmi: „Prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do pięknej dziewczyny po ciemku, nikt poza nami nie wie, co robimy”. W tej krótkiej, ale bardzo syntetycznej myśli Stuarta Hendersona mieści się obraz tego, czym dokładnie jest wizytówka w Google Moja Firma.

Spis treści

  1. Google Moja Firma, czyli czym jest wizytówka Google?
  2. Wizytówka firmy w Google My Business (Google Moja Firma) – zalety
  3. Google Moja Firma – koszty założenia i prowadzenia wizytówki
  4. Jak dodać firmę do Google Maps?
    1. Sklep w formie fizycznej lokalizacji
  5. Google Moja Firma – weryfikacja
  6. Wizytówka Google – uzupełnienie i edycja
  7. Jak usunąć miejsce z Google Maps (wizytówkę Google)?
  8. Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma
  9. Jak poprawić trafność wizytówki?
  10. Jak zwiększyć rozpoznawalność wizytówki?
  11. Dlaczego moja wizytówka nie wyświetla się w wyszukiwarce?
  12. Przydatne i rzadko używane funkcjonalności Google Moja Firma
  13. Google Moja Firma – kontakt i pomoc supportu
  14. Wizytówka Google i zalety jej posiadania
  15. Google Moja Firma – Podsumowanie

Google Moja Firma, czyli czym jest wizytówka Google?

Widoczność w Mapach Google za pomocą umieszczenia swojej lokalizacji to uśmiech powitalny do wszystkich klientów poszukujących naszych towarów, ale i usług. Jasna i klarowna informacja dotycząca podstawowych zagadnień związanych z naszą działalnością, takich jak adres czy numer telefonu są niczym szeroko otwarte ramiona dla odbiorców w sieci. Możliwość szybkiej jak również spontanicznej relacji z konsumentami poprzez opinie, czat czy umieszczanie wydarzeń i aktualności to doskonały sposób na budowanie zainteresowania naszą firmą.

Cyfrowy świat to dzisiejsza rzeczywistość i zwłaszcza w biznesie tę rzeczywistość należy rozumieć, akceptować i dostosować się do niej jak najlepiej. Wizytówka Google daje mnóstwo możliwości każdej firmie, aby ubiec konkurencję w wyścigu po klienta. Warto również zauważyć, że jej założenie i prowadzenie jest darmowe i stosunkowo proste. No to do roboty!   

Google Moja Firma - listing

Wizytówka firmy w Google My Business (Google Moja Firma) – zalety

Wizytówkę Google możemy wykorzystać do zainteresowania potencjalnych klientów swoimi produktami lub usługami. Podstawowymi zaletami tego narzędzia są:

  • możliwość przedstawienia oferty i produktów w sposób przyjemny wizualnie,
  • spontaniczny kontakt z klientem,
  • gromadzenie opinii (przede wszystkim tych pozytywnych) widocznych dla innych użytkowników.

Wiemy, jak ważny w dzisiejszych wyborach konsumenckich jest społeczny dowód słuszności. Wystarczy wspomnieć, że 7 na 10 użytkowników z pokolenia Y szuka opinii o danym produkcie czy usłudze w sieci[1]. Opinie innych klientów, jak również wykorzystanie danych liczbowych, takich jak ocena ogólna czy liczba pozytywnych komentarzy, to znakomity sposób, aby przyciągnąć do siebie niezdecydowanych konsumentów. Jedna z reguł Cialdiniego, jaką jest właśnie społeczny dowód słuszności, możliwa do wprowadzenia w życie za pomocą wizytówki Google, pozwala firmie na duży wzrost widoczności w sieci jak również zainteresowanie klientów.

Działalność lokalna przedsiębiorstw posiada pewną niezbywalną cechę dającą pewną przewagę w wyścigu po klienta. Jest nią lokalizacja. Dzięki byciu „firmą za rogiem” może pozyskać sobie rzeszę lojalnych odbiorców swoich produktów lub usług, jeśli tylko zadba się o to, aby ludzie dowiedzieli się o jej istnieniu.

Google Moja Firma – koszty założenia i prowadzenia wizytówki

W dobie powszechnych oszustw i nieuczciwych praktyk niektórych firm należy zaakcentować podstawowy fakt – założenie wizytówki w Google Moja Firma jest całkowicie darmowe. Google nie pobiera za to żadnych opłat. Jedynym kosztem, który Klient może ponieść w tym zakresie, jest koszt intencjonalnego zlecenia stworzenia profilu i opieki nad nim podmiotowi zewnętrznemu, np. agencji digitalowej, która na pewno zrobi to w sposób profesjonalny. W naszej agencji optymalizacja wizytówek w Google Moja Firma oprócz szeregu innych elementów – jest integralną częścią kampanii SEO. Poniżej dzielimy się wiedzą, jak zrobić to samodzielnie.

Jak dodać firmę do Google Maps?

Fizyczny adres firmy to podstawa. Nie może to być skrytka pocztowa, a prawdziwy realny adres, na który będzie mogła przyjść korespondencja z Google konieczna do weryfikacji naszej wizytówki. Uwaga: Google często sprawdza adres za pomocą Street View, dzięki czemu upewnia się, że dany budynek istnieje, a konkretne szyldy i banery są widoczne dla klientów. Jest to niestety utrudnienie dla biznesów internetowych nieposiadających siedziby rzeczywistej.

1. Logujemy się do Google

2. Wchodzimy na stronę: https://www.google.pl/business/

Google Moja Firma - panel

3. Klikamy dodaj lokalizację, a następnie „dodaj jedną lokalizację” i rozpoczynamy intuicyjny proces tworzenia wizytówki

Google Moja Firma - dodawanie lokalizacji

4. Klikamy „Dodaj informację o swojej firmie w Google”

Google Moja Firma - zakładanie wizytówki

5. Przechodzimy na stronę manualnego wpisywania informacji dotyczących naszej działalności zaczynając od nazwy. Uwaga: podając nazwę firmy, nie ma konieczności na tym etapie wpisywania jej w całości. Zwłaszcza, jeśli jest długa jak na przykład „Testowo – Zakład Usług Takich i Owakich” – nie trzeba pisać całości, wystarczy – Testowo. Warto jednak zwrócić uwagę, aby nazwa wizytówki była tożsama z nazwą firmy. Ważne jest również, aby w przypadku istnienia kilku oddziałów lub punktów stacjonarnych każdy miał identyczną nazwę. System Google traktuje wszystkie takie wizytówki jako składowe jednej całości i wspomaga dzięki temu gorzej wypozycjonowane wizytówki „mocą” wizytówki najlepszej. Gdy dodawana jest jakakolwiek zmienna w postaci np. nazwy dzielnicy, system uznaje takie wizytówki jako oddzielne byty.

Google Moja Firma - zakładanie wizytówki


6. Następny ekran informuje nas o konieczności wpisania kategorii działalności. Warto zauważyć, że w przyszłości będzie można dokonać zmiany kategorii lub uzupełnić ją o dodatkowe pozycje. Uwaga: pierwsza kategoria jest istotna, dlatego będzie miała ona wpływ na to, pod jakie frazy będzie przyporządkowana firma i przy jakich słowach kluczowych pojawi się w wyszukiwarce.

Google Moja Firma - kategoria działalności

7. Kolejny ekran pozwala nam ustalić, czy nasza działalność posiadać będzie stałą, fizyczną lokalizację, którą będą mogli odwiedzić klienci, czyli np. sklep stacjonarny czy biuro.

Google Moja Firma - fizyczna lokalizacja

Sklep w formie fizycznej lokalizacji

Jeśli w punkcie 7. zaznaczyliśmy odpowiedź „Tak”, wystąpi konieczność uzupełnienia fizycznego adresu firmy.

Google Moja Firma - wpisywanie adresu

Po uzupełnieniu danych przechodzimy do oznaczania na mapie lokalizacji naszej działalności

Google Moja Firma - oznaczanie w Google Maps

Kreator wizytówki w Google Moja Firma daje nam również możliwość zaznaczenia opcji obsługi klientów poza lokalem naszej firmy, co jest szczególnie użyteczne w kontekście np. restauracji z opcją dowozu.

Google Moja Firma - obsługa poza lokalizacją

Po zaznaczeniu opcji twierdzącej możemy przejść do określenia obszaru obsługi (naturalnie w przyszłości ten obszar można dowolnie zmienić). Co ciekawe, jeśli w punkcie 7. zaznaczyliśmy odpowiedź „nie” kreator wizytówki przekieruje nas od razu do poniższego kroku, pomijając wyżej wymienione elementy.

Google Moja Firma - obsługiwane obszary

8. Kreator wizytówki w kroku następnym daje nam możliwość umieszczenia danych wedle naszego życzenia na danej wizytówce. Mamy opcję podania numeru telefonu oraz adresu URL. W odniesieniu do adresu URL występuję również opcja niepodawania takowego lub wyrażenia chęci utworzenia witryny zgodnie z podanymi przez siebie informacjami. Uwaga: Podając adres URL, należy pamiętać, aby oznaczyć go odpowiednimi parametrami UTM. Pozwoli to w odpowiedni sposób monitorować ruch wizytówki w Google Analytics.

Google Moja Firma - dane kontaktowe

9. Na zakończenie etapu kreacji ukazuje się nam grafika informująca nas o możliwościach płynących z posiadania wizytówki. Uwaga: nie warto odkładać procesu weryfikacji nazbyt długo, ponieważ list z kodem do weryfikacji może iść do nas nawet do 21 dni roboczych.

Google Moja Firma - zakończ i zarządzaj wizytówką

Google Moja Firma – weryfikacja

Pełne zarządzanie wizytówką poprzedzone jest koniecznością weryfikacji adresu, co w większości przypadków wiąże się z otrzymaniem pocztówki z kodem weryfikacyjnych od Google. Aby takowy list otrzymać, musimy podać pełny adres, na który taki kod miałby dotrzeć.

Google Moja Firma - weryfikacja

W niektórych przypadkach istnieje również możliwość weryfikacji przez telefon. Jest to opcja rzadka i podlega pewnym niejasnym kryteriom. W tym przypadku należy albo skontaktować się z supportem Google Moja Firma (poniżej podajemy namiary), albo po wpisaniu numeru odczekać kilka minut. W tym czasie przyjdzie do nas połączenie z automatu Google Moja Firma z kodem, który należy umieścić w oknie dialogowym.

Ostatnia z opcji, e-mailowa – natychmiastowa, dotyczy weryfikacji z kont obdarzonych wysokim stopniem zaufania przez algorytm Google, najczęściej posiadającym na swoim koncie sporo wizytówek, naturalnie zweryfikowanych. W przypadku takiej weryfikacji obsługa narzędzia Google Moja Firma wysyła wiadomość weryfikacyjną na adres mailowy powiązany z domeną firmową.

Wizytówka Google – uzupełnienie i edycja

Tak oto utworzyliśmy wizytówkę, dzięki której mamy dostęp do mnóstwa niezwykłych opcji i możliwości.

Google Moja Firma - możliwości

Poniżej krótka charakterystyka każdej zakładki:

  • Wpisy – można udostępnić ofertę, promować produkt/wydarzenie lub opublikować wpis, aby klienci, którym wyświetli się nasza wizytówka, mogli być na bieżąco z tym, co się u nas dzieje.
  • Informacje – można tutaj edytować podstawowe informacje dotyczące naszej firmy w takich obszarach jak: nazwa, kategoria działalności, numer telefonu, godziny pracy, ale i nawet szczególnie promowane produkty lub najważniejsze atrybuty firmy.
  • Statystyki – możliwości związane z dostępnością statystyk pojawiają się już po zweryfikowaniu wizytówki i dotyczą między innymi liczby wyświetlenia wizytówki, liczby wyświetleń zdjęcia, przejścia na lokalizację za pomocą wizytówki czy liczby połączeń pochodzących bezpośrednio z wizytówki.
  • Opinie – ta zakładka również daje swą pełną dostępność dopiero po weryfikacji. Dotyczy ona możliwości czytania i odpowiadania na opinie klientów, którzy pozostawili po sobie ślad w tym obszarze.
  • Czat – kolejna zakładka dostępna po weryfikacji wizytówki. Daje możliwość natychmiastowej odpowiedzi na zapytania klientów dotyczące produktów lub usług naszej firmy. Warto zauważyć jednak, że aby poprawnie korzystać z tej funkcjonalności, należy posiadać zainstalowaną aplikację Google Moja Firma na telefonie.
  • Zdjęcia – dzięki tej zakładce mamy możliwość udostępniania, zmieniania, usuwania zdjęć i materiałów wideo związanych z naszą firmą, produktami, usługami czy też zaprezentowania naszego zespołu.
  • Produkty – zakładka specjalnie stworzona pod wizytówki sklepów. Umożliwia prezentację produktów dostępnych w ofercie.
  • Witryna – zakładka ta daje możliwość tworzenia podstawowej wersji witryny dla naszej działalności.
  • Użytkownicy – dzięki tej zakładce wiemy, kto i na jakim poziomie ma dostęp do naszej wizytówki.

Jak usunąć miejsce z Google Maps (wizytówkę Google)?

Usuwanie nieaktualnej lub niepotrzebnej już nam wizytówki jest niezwykle proste. Otóż w panelu głównym należy odnaleźć rzeczoną wizytówkę, po czym zaznaczyć jej pozycję przy nazwie (kwadracik), a następnie w opcji czynności kliknąć „usuń lokalizację”, wykonując polecenia wyznaczone przez edytor. Jeśli więc zastanawiałeś się jak usunąć profil Google Moja Firma, mamy nadzieję, że teraz już to wiesz.

Usuwanie wizytówki Google Moja Firma

Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma

Aby wizytówka spełniała swoją rolę, nie należy ograniczyć się wyłącznie do jej utworzenia. Optymalne funkcjonowanie wizytówki i jej skuteczne pozycjonowanie to bardzo ważny aspekt tego narzędzia promocji. Na pozycję wizytówki w Google Moja Firma składają się trzy główne obszary, które zostaną rozwinięte w następnych akapitach:

  • Trafność wizytówki – czyli w jakim stopniu informacje zawarte w wizytówce odpowiadają stanowi rzeczywistemu i zapytaniu użytkownika;
  • Rozpoznawalność – na którą naturalnie składają się: liczba i jakość opinii danej wizytówki;
  • Geolokalizacja – czyli odpowiednie dopasowanie lokalizacji firmy do lokalizacji użytkownika według myśli przewodniej Google, aby dostarczać użytkownikowi treści jak najlepiej odpowiadające jego wyszukiwaniu.

Jak poprawić trafność wizytówki?

Istotną kwestią wpływającą na poprawę trafności wizytówki jest upewnienie się, czy wszystkie zawarte informacje są w 100% aktualne. Warto zadbać także o to, aby danej lokalizacji odpowiadała tylko jedna nasza wizytówka. Jest to ważne na przykład w przypadku przejęcia innej firmy przez naszą lub w sytuacji rebrandingu. Usunięcia lub połączenia wizytówek można dokonać przez:

  • uzyskanie lub nadanie dostępu do danej wizytówki przez jej poprzedniego właściciela,
  • utworzenie nowej wizytówki we własnym Google Moja Firma jak również wnioskowanie o usunięcie wizytówki nieaktualnej poprzez zgłoszenie jej w Mapach Google, gdzie następuje weryfikacja algorytmiczna bądź manualna; po zatwierdzeniu zgłoszenia wizytówka może zostać usunięta przez system.

Kolejną kwestią poprawiającą trafność wizytówki jest jej aktualność w kontekście dodawania zdjęć i wpisów. Tę regularność mogą wypełniać zapowiedzi wydarzeń jak również posty dotyczące promocji czy też relacje z życia firmy.

Jak zwiększyć rozpoznawalność wizytówki?

Rozpoznawalność wizytówki może przynieść realne korzyści w postaci większej liczby odwiedzin sklepu stacjonarnego czy restauracji bądź też większej liczby zakupów i nowych klientów w sklepie internetowym. Aby zwiększyć rozpoznawalność swojej wizytówki, należy dbać o budowanie relacji z klientami poprzez odpowiadanie na komentarze napisane przez klientów (zarówno te negatywne, jak i pozytywne) oraz zachęcanie pozostałych klientów do pozostawienia po sobie opinii. Istotna z punktu widzenia systemu Google Moja Firma jest aktywność użytkownika w kontekście dbania o swoje wizytówki, wobec czego codzienne logowania odnotowane przez system mogą przynieść dodatkowe korzyści. Warto pamiętać również o sekcji Pytań i Odpowiedzi, gdzie klient może poruszyć relewantne zagadnienia dotyczące działalności firmy. Dostęp do tej sekcji jest możliwy dla użytkowników zalogowanych na swoje konto, zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych.

Dlaczego moja wizytówka nie wyświetla się w wyszukiwarce?

Jedno z najczęściej zadawanych pytań w kontekście wizytówki w Google Moja Firma. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być kilka. Do najczęstszych są zaliczane:

  • niedokończenie procesu weryfikacji wizytówki,
  • ogólny niski poziom któregoś z wcześniej wymienionych czynników (trafność bądź rozpoznawalność) – dlatego warto zadbać, aby uzupełnione informacje były prawidłowe, wyczerpujące, ale i aktualne,
  • lepsze dopasowanie wizytówki innej firmy do naszego zapytania,
  • geolokalizacja – jeżeli prowadzimy pizzerię w Gdańsku, nie ma szans, aby wizytówka wyświetliła się użytkownikowi z Warszawy na frazę „pizzeria”,
  • niedawna edycja informacji dotyczących firmy w wizytówce – system jest w trakcie ich weryfikacji,
  • informacje o firmie nie są zgodne z wytycznymi Google.

Przydatne i rzadko używane funkcjonalności Google Moja Firma

  • Obszar działalności – w przypadku świadczenia przez Twoją firmę usług klientom w określonej lokalizacji wizytówka Google daje możliwość oznaczenia obsługiwanego obszaru i zasygnalizowania klientom, na jakim terenie świadczone są usługi. Szczególnie polecane jest to firmom takim jak: usługi elektryczne lub konserwatorskie oraz restauracjom posiadającym opcję dowozu posiłków.
  • Niestandardowe godziny pracy firmy – w przypadku dni świątecznych, imprez firmowych lub też nieoczekiwanych sytuacji warto pamiętać o ustawieniu niestandardowych godzin pracy firmy w swojej wizytówce. Dzięki temu można uniknąć sytuacji, gdy klient chciałby skorzystać z naszej usługi według standardowych godzin pracy firmy, a tymczasem zostałby niemiło zaskoczony naszą nieobecnością lub brakiem responsywności.
  • Krótka nazwa wizytówki – gdy nasza wizytówka jest już zweryfikowana, możemy utworzyć krótką nazwę lub nazwę niestandardową firmy na wizytówce, co może ułatwić znalezienie naszego biznesu. Naturalnie, krótka nazwa powinna być powiązana z główną nazwą Twojej firmy. Warto do krótkiej nazwy dodać również wskaźnik lokalizacji, czyli np. nazwę miasta lub dzielnicy.
  • Wpisy – jest to podstawowa funkcjonalność Google Moja Firma pozwalająca na zwiększenie rozpoznawalności i aktywności naszej wizytówki. Do podstawowych typów wpisów zaliczane są:

    a) Wydarzenia – za pomocą tego wpisu informujemy klientów o mającym się odbyć w naszej firmie wydarzeniu, np. dzień otwarty.

    b) Nowości – to rozwiązanie umożliwia poinformowanie klienta o nowych produktach lub usługach naszej działalności.

    c) Produkt – wpisy tego typu pozwalają na prezentowanie naszych produktów. Oprócz zdjęcia produktu możemy umieścić tu nazwę, cenę i dodatkowe informacje o produkcie.

    d) Oferta – typ wpisu idealnie skrojony dla restauracji, które mogą umieścić tu swoje dzienne menu, lub zakładów fryzjerskich udostępniających cennik.

    e) Logo i zdjęcie w tle – podstawowa funkcjonalność umożliwiająca zaaplikowanie naszego logo i zdjęcia w tle w wizytówce Google Moja Firma.

    f) Oferta powitalna dla obserwatorów – bardzo użyteczna funkcjonalność w budowaniu lojalności u klienta. Tworzenie promocyjnej oferty dla np. 15% nowych obserwatorów to zawsze budowanie korzystnego wizerunku i przyjemnego wabika dla nowych użytkowników.

Google Moja Firma – kontakt i pomoc supportu

W razie wszelkich pytań lub wątpliwości zawsze można skontaktować się z supportem Google Moja Firma. Z doświadczenia wiemy, że służą pomocą i są w stanie rozwiązać niemal każdy problem. Jak to zrobić? Należy posiadać aktywne konto reklamowe w Google Ads. Jego numer będzie wymagany do potwierdzenia swojej tożsamości przy próbie kontaktu z pomocą Google Maps. Mając zapisany numer ID konta, należy zadzwonić na infolinię +48 800 702 380 i wpisać numer konta reklamowego. Następnie zostaniemy połączeni z konsultantem Google Moja Firma, który poprosi nas o podanie adresu mailowego, którym logujemy się do panelu. Po takiej weryfikacji zespół techniczny poprosi nas o nakreślenie problemu i wskaże możliwe rozwiązania.

Wizytówka Google i zalety jej posiadania

  • Wizytówka daje możliwość zarządzania i stałego aktualizowania informacji dotyczących naszej firmy.
  • Dzięki opcji dodawania multimediów w prosty sposób możemy aplikować zdjęcia i filmy dotyczące działalności naszego biura czy sklepu. Co ważniejsze, ta opcja jest dostępna również dla naszych klientów, którzy po udanej wizycie w naszym sklepie mogą się tym pochwalić, umieszczając zdjęcie w naszej wizytówce.
  • Ile razy klient próbował się z nami skontaktować? Ile razy została wyświetlona nasza wizytówka? Jaką mamy liczbę połączeń z wizytówki? Te i wiele innych statystyk dostępnych jest dzięki zbieraniu danych w wizytówce Google.
  • Dzięki wizytówce Google w bardzo prosty sposób możemy prezentować nasze produkty lub usługi wraz z nazwą, zdjęciem i ceną, co pomaga klientowi szybciej zweryfikować, czy jesteśmy dla niego interesującym kontrahentem.
  • Oceny i opinie to podstawa. Społeczny dowód słuszności to dzisiaj ABC kupowania (zwłaszcza w sieci). Wizytówka w Google Moja Firma daje klientom opcję oceniania i dodawania opinii, nam zaś odpowiadania na te opinie. Budowanie interakcji z klientami za pomocą odpowiedzi na opinie to doskonały sposób pozyskiwania ich zaufania i zaangażowania.
  • Wizytówka Google to również Google Maps. Klarowny obraz lokalizacji naszej firmy na mapie oraz wskazówki dojazdu czy dotarcia pieszo to opcja, z której korzysta około 90% użytkowników. Lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja!

Google Moja Firma – Podsumowanie

Wizytówkę Google można traktować jako jedno z narzędzi SEO służące zwiększeniu widoczności naszej firmy w sieci wyszukiwania Google. Zalet posiadania wizytówki w Google Moja Firma jest mnóstwo. Zwiększanie pozycji na lokalnym rynku, kreowanie zaangażowania klientów i budowanie ich zaufania i lojalności oraz poszerzanie zasięgu naszej firmy. To wszystko można osiągnąć dzięki założeniu i konsekwentnemu pielęgnowaniu swojej widoczności przy użyciu wizytówki w Google Moja Firma. Biorąc pod uwagę powyższe wskazówki, nie pozostaje już nic innego tylko założyć swój własny profil w Google Moja Firma. No to do roboty! ?


[1] https://www.labber.pl/influencer-marketing-jak-go-widza-marketerzy/

Blog
  • 11 grudnia 2023
    Link Juice – SEOwy napój mocy
    Jan Raszyński
  • 27 listopada 2023
    Pozycjonowanie strony na WordPressie. Praktyczne porady
    Jakub Iżycki
  • 13 listopada 2023
    Keyword stuffing – co to jest i jak działa na wyszukiwarkę?
    Mateusz Surowiec
  • 16 czerwca 2023
    Linkowanie wewnętrzne w SEO — klucz do sukcesu Twojej strony
    Marketing Match
  • 7 grudnia 2022
    Link kanoniczny — co to jest i kiedy używać kanonicznych adresów URL?
    Natalia Koncewicz
  • 9 listopada 2022
    Skuteczne YouTube SEO w 8 krokach
    Olga Zboina
  • 20 lipca 2022
    Raport SEO — co daje i z czego powinien się składać?
    Natalia Koncewicz
  • 6 lipca 2022
    Analiza konkurencji SEO. Jak ją znaleźć? Jaki ma wpływ na działania?
    Adriana Koczoń
  • 11 maja 2022
    Aktualizacja algorytmu Google ‘FRED’ – czyli jakość, jakość i jeszcze raz jakość
    Jan Raszyński
  • 13 kwietnia 2022
    Mobilegeddon – armagedon czy straszak Google?
    Jan Raszyński
  • 9 marca 2022
    Core Web Vitals – podstawowe wskaźniki internetowe, czy zmienią oblicze SEO? – Opinie ekspertów
    Jan Raszyński
  • 9 lutego 2022
    Pozycjonowanie stron i sklepu internetowego w Shoper
    Marketing Match
  • 12 stycznia 2022
    Jak zoptymalizować treści pod SEO dzięki Surfer?
    Natalia Koncewicz
  • 25 listopada 2021
    Czym jest lokalne SEO?
    Olga Zboina
  • 1 września 2021
    Google update – aktualizacje algorytmu w zwierzęcym wydaniu
    Jan Raszyński
  • 12 sierpnia 2021
    Osierocone strony (orphaned pages): czym są i jak sobie z nimi radzić?
    Jacek Wawryszczuk
  • 28 lipca 2021
    Wyszukiwanie głosowe a SEO – czy nadszedł już czas na optymalizację?
    Natalia Koncewicz
  • 13 kwietnia 2021
    SEO dla Google vs Bing vs DuckDuckGo
    Olga Zboina
  • 31 marca 2021
    23 wtyczki SEO do Google Chrome, które ułatwiają specjalistom SEO życie
    Jacek Wawryszczuk
  • 17 marca 2021
    Błędy 404 „Strona nie istnieje” – Megaporadnik SEO
    Patryk Bosek
  • 17 lutego 2021
    PageRank Google – jak ustalana była do niedawna wartość stron internetowych przez roboty Google?
    Bartłomiej Giedyk
  • 3 lutego 2021
    Przyjazne Adresy URL – jak tworzyć linki zgodne ze sztuką SEO?
    Jacek Wawryszczuk
  • 20 stycznia 2021
    Meta description – co to jest, jak je tworzyć?
    Olga Zboina
  • 10 stycznia 2021
    Nagłówki HTML – jak z nich korzystać?
    Bartłomiej Giedyk
  • 6 listopada 2020
    Jak zadbać o SEO w kontekście Black Friday?
    Bartłomiej Giedyk
  • 1 października 2020
    Nowa funkcjonalność Linkbuildingowa w Ahrefsie – Link Opportunities
    Jan Raszyński
  • 26 sierpnia 2019
    Optymalizacja i pozycjonowanie – podstawowe narzędzia SEO
    Jan Raszyński
  • 12 sierpnia 2019
    Linkowanie wychodzące
    Patryk Bosek