31 marca 2021 15 minut czytania Jacek Wawryszczuk

23 wtyczki SEO do Google Chrome, które ułatwiają specjalistom SEO życie

W otaczającym nas świecie musimy stawić czoła wielu problemom. Czasami wykorzystujemy do tego pomoc innych osób, ekspertów w swojej dziedzinie. Podobnie jest w świecie SEO, tylko zamiast ludzi, możemy wykorzystać wtyczki do Google Chrome, które znają się na swojej robocie i z chęcią pomogą nam w szybki i prosty sposób uzyskać interesujące nas informacje. Dzięki nim zaoszczędzimy czas, a jak wiadomo, czas to pieniądz! Zatem nie tracąc czasu, zachęcam do zapoznania się z naszym artykułem opisującym polecane przez nas wtyczki do Google Chrome, które ułatwią Wam pracę przy optymalizacjach witryn w wynikach wyszukiwania!

Spis treści

  1. SEO META in 1 CLICK
  2. Redirect Path
  3. Link Redirect Trace
  4. Export Search Results
  5. Check My Links
  6. SerpWorx
  7. Alt Text Tester
  8. Multi-highlight
  9. Robots.txt viewer
  10. SEO Minion
  11. MozBar
  12. SeoQuake
  13. Keyword Surfer
  14. Ahrefs SEO Toolbar
  15. Ubersuggest
  16. Linkclump
  17. Character Count
  18. Keywords Everywhere
  19. Web Vitals
  20. SeoStack Keyword Tool
  21. View Rendered Source
  22. SmiliarWeb – Traffic Rank & Website Analysis
  23. Web Developer
  24. Podsumowanie

SEO META in 1 CLICK

Wtyczka darmowa.

Przykładowe funkcje wtyczki:

Informacje o:

Wtyczka, która pozwala nam zobaczyć wszystkie metatagi i inne główne informacje o SEO na danej podstronie. Dzięki niej w błyskawiczny sposób uzyskamy potrzebne nam informacje.

Dodatkowo posiada odesłania do różnych narzędzi online, min. takich jak:

  • Test optymalizacji mobilnej
  • Analiza GTmetrix
  • PageSpeed Insights

Ze względu na swój szeroki zakres przedstawianych informacji, jest bardzo przydatna przy analizowaniu witryn klienta, jak i tworzeniu analizy konkurencji SEO.

Kliknij i pobierz wtyczkę SEO META in 1 CLICK

SEO Meta in 1 Click Google Chrome
Wtyczka SEO META in 1 CLICK

Redirect Path

Wtyczka darmowa.

Przykładowe funkcje wtyczki:

Informacje o:

  • Przekierowaniach (301, 302, 404, 500, JS, meta)
  • IP serwera
  • Typie serwera

Redirect path jest to wtyczka, którą przy pracach z zakresu SEO używa się nieustannie. Wtyczka ta informuje nas m.in. o przekierowaniach występujących w danym adresie URL. Dodatkowo, po kliknięciu zwraca nam informacje o adresie IP serwera, typie serwera, nagłówkach pamięci podręcznej.

Adres do pobrania wtyczki: Redirect Path

Redirect Path Google Chrome
Wtyczka Redirect Path

Wtyczka darmowa.

Przykładowe funkcje wtyczki:

Informacje o:

  • Przekierowaniach (301, 302, 404, 500, JS, meta)
  • Adresach kanonicznych
  • Pliku robots.txt
  • Tagach NOINDEX/NOFOLLOW

Link Redirect Trace jest to wtyczka bardzo zbliżona do Redirect Path. Jest ona jednak bardziej rozbudowana pod względem graficznym i funkcyjnym. Oprócz przekierowań i informacji serwerowych, informuje nas m.in. o statusie indeksacji witryny, self canonicalach, czy też może wskazywać nam linki nofollow na weryfikowanej stronie.

Link Redirect Trace Google Chrome
Wtyczka Link Redirect Trace

Export Search Results

Wtyczka darmowa.

Funkcje wtyczki:

  • Export wyników wyszukiwania do pliku

Jest to wtyczka bardzo prosta, a zarazem w pewnych sytuacjach bardzo przydatna i oszczędzająca nasze pieniądze, bo czas = pieniądz. Zadaniem wtyczki jest eksport wyników wyszukiwania na dane słowo kluczowe. Eksport obejmuje widoczną stronę wyników wyszukiwania Google. Warto zaznaczyć, że eksportowane są tyko wyniki bezpłatne, organiczne, wraz z rozszerzeniami np. linkami do podstron. Eksportowane są również adresy URL prowadzące do serwisu YouTube. Wyniki płatne są pomijane. Export search resoult dla Google Chrome

Wtyczka darmowa.

Funkcje wtyczki:

  • Wskazanie linków wewnętrznych

Jest to wtyczka, która pokazuje nam wszystkie linki znajdujące się na stronie. Wskazuje nam linki poprawne i linki uszkodzone. Bardzo przydatne w sytuacji, w której podlinkowane fragmenty tekstu są praktycznie identyczne wizualnie z resztą tekstu. W bardzo szybki sposób jesteśmy w stanie odszukać takie podlinkowane fragmenty. Do dokładności wyników musimy podchodzić z przymrużeniem oka i pamiętać o marginesie błędu, który posiada wtyczka. Mimo to, że nie zawsze jest dokładna, wtyczka Check my links powinna znaleźć się w „piórniku” każdego SEOwca.

Check My Link Google Chrome
Wtyczka Check My Links

SerpWorx

Wtyczka płatna.

Funkcje wtyczki:

  • Wyświetla wskaźniki SEO

SerpWorx – wtyczka, która w jednej chwili potrafi pokazać nam statystyki dotyczące wyników naszej witryny w wyszukiwarce. Możemy z jednego panelu dostać informacje m.in. z narzędzi: Majestic, MOZ czy AHREFS o naszym URL Raitingu, Trust Flow, czy Page Autorithy. Dodatkowo, możemy otrzymać wyniki już z poziomu wyników wyszukiwania. Niestety za te wszystkie udogodnienia musimy ponieść opłatę. Więcej informacji znajdziecie na oficjalnej stronie narzędzia – https://www.serpworx.com/ ,a wtyczkę do Chrome pobierzecie z SerpWorx Google Chrome

Serp Worx Google Chrome
Wtyczka SerpWorx

Alt Text Tester

Wtyczka darmowa.

Funkcje wtyczki:

  • Informuje o atrybucie ALT konkretnego zdjęcia

Jest to narzędzie, które po najechaniu na zdjęcie informuje nas czy dane zdjęcie posiada tekst alternatywny. Jeżeli tak, to również pokazuje jego treść. Dodatkowo możemy skopiować tekst alternatywny wykonując podwójne kliknięcie w obraz. Wtyczka ta przydaje się do sprawdzenia wskazanych przez nas zdjęć, bez konieczności skanowania danej podstrony programami zewnętrznymi. Rozszerzenie do pobrania z Alt Text Tester extension.

Alt Text Tester Google Chrome
Wtyczka Alt Text Tester

Multi-highlight

Wtyczka darmowa.

Funkcje wtyczki:

  • Wyszukiwanie słów w tekście

Wtyczka do Google Chrome, która pozwala na wyszukaniu w tekście kilku słów w jednym momencie.

Do pobrania – Multi-highlight

Multi Highlight Google Chrome
Wtyczka Multi-highlight

Robots.txt viewer

Wtyczka darmowa.

Funkcje wtyczki:

  • Pokazuje zawartość robots.txt

Robots.txt viewer jest to wtyczka bardzo prosta, jednakże bardzo przydatna. Daje nam ona dostęp do pliku robots.txt witryny za jednym kliknięciem. Prosto, szybko i skutecznie. Must have każdego SEOwca.

Robots.txt viewer Google Chrome
Wtyczka Robots.txt viewer

SEO Minion

Wtyczka darmowa.

Dzięki wtyczce możemy m.in.:

  • Przeanalizować stronę i otrzymać informacje o  adresie URL, title, description, canonicalu, meta robots, nagłówkach, informacjach o open graph i twitter graph
  • Możemy podświetlić wszystkie linki na stronie (z możliwością dostosowania wszystkie/wewnętrzne/zewnętrzne, wszystkie/follow/no follow)
  • Sprawdzić uszkodzone linki
  • Sprawdzić atrybuty Hreflang
  • Zobaczyć podgląd swojej strony w wynikach wyszukiwania, wraz z możliwością modyfikacji elementów w czasie rzeczywistym

Wtyczka SEO Minion jest niczym legendarny scyzoryk MacGyvera, dzięki któremu posmarujemy swoją kanapkę i stworzymy opancerzony pojazd bojowy. SEO Minion jest wtyczką o szerokim zastosowaniu i bardzo dobrej szybkości działania, przez co możemy w mgnieniu oka otrzymać interesujące nas informacje.

Możecie sprawdzić wtyczkę w praktyce, pobierając ją z tego adresu: Wtyczka Chrome Seo Minion.

SEO Minion Google Chrome
Wtyczka SEO Minion

MozBar

Wtyczka darmowa + płatna.

Przykładowe funkcje wtyczki:

M.in. informacje o:

  • Adresie URL
  • Title
  • Nagłówkach
  • Linkach kanonicznych

Jest to istny kombajn, który przemierza witrynę zbierając z niej mnóstwo informacji i gromadząc je w jednym miejscu, aby były dostępne po minimalnej liczbie kliknięć myszy.

MozBar pokaże nam informacje o adresie URL, title, nagłówkach i wiele więcej. Dostaniemy również informacje o meta robots, canonicalach i szybkości wczytywania strony. Dodatkowo MozBar zaserwuje nam dane na temat page authority i domain authority. Otrzymamy również wskazówki na temat wprowadzenia danych schema czy open graph protocol. Są to jedynie przykłady dostępnych funkcjonalności. Aby uzyskać dostęp do wszystkich funkcjonalności musimy wykupić odpowiedni pakiet. Więcej informacji znajdziecie pod adresem: https://moz.com/products/pro/seo-toolbar.

Wtyczkę możecie pobrać z tego adresu: MozBar

MozBar Google Chrome
Wtyczka MozBar

SeoQuake

Wtyczka darmowa.

Przykładowe funkcje wtyczki:

  • Przegląd wszystkich wskaźników SEO
  • Analiza SERP z możliwością eksportu
  • Oszacowanie trudności słowa kluczowego
  • Porównanie adresów URL/ domen
  • Liczba backlinków

SeoQuake, podobnie jak MozBar jest bardzo popularną wtyczką. Wtyczka posiada również ogromne ilości zbieranych danych, które dostarcza nam w czytelny sposób. Od ilości zaindeksowanych stron w różnych wyszukiwarkach, przez liczbę backlinków, gęstości słów kluczowych, do mini audytu SEO, ze wskazaniem stanu faktycznego i poradami na temat danego zagadnienia. Aby otrzymać więcej informacji możemy połączyć wtyczkę z narzędziem SEMrush. Bardzo przydatna wtyczka z szerokim wachlarzem możliwości, która możecie pobrać do swojej przeglądarki chrome z SeoQuake dla Chrome.

SEO Quake Google Chrome
Wtyczka SeoQuake

Keyword Surfer

Wtyczka darmowa.

Przykładowe funkcje wtyczki:

  • Wskazuje estymowany ruch domeny
  • CPC dla danego słowa kluczowego
  • Sugestie słów kluczowych

Jest to wtyczka stworzona przez właścicieli narzędzia Surfer SEO. Dzięki niej z poziomu wyników wyszukiwania mamy dostęp do informacji dla każdej ze stron zawartych w wynikach wyszukiwana na daną frazę, które przedstawiają estymowany ruch dla danej domeny na wybraną frazę czy liczbę dokładnych słów kluczowych zawartych na danej podstronie. Dodatkowo dostajemy podpowiedzi odnośnie pokrewnych słów kluczowych. Wtyczka bardzo pomocna, szczególnie przy analizowaniu konkurencji. Pobierz Keyword Surfer.

Keyword Surfer Google Chrome
Wtyczka Keyword Surfer

Ahrefs SEO Toolbar

Wtyczka darmowa + płatna.

Przykładowe funkcje wtyczki:

  • Kanoniczne adresy URL
  • Nagłówki
  • Liczba słów
  • Sprawdzanie zepsutych linków
  • Podświetlanie linków follow i nofollow

Ahrefs jest narzędziem bardzo dobrze znanym w świecie SEO. Ich wtyczka w wersji darmowej umożliwia otrzymanie informacji o kodzie zwracanym przez stronę, uszkodzonych linkach wychodzących, linkach wewnętrznych, title, description itp. Posiadając wykupiony pakiet w narzędziu AHREFS mamy możliwość zalogowania się do wtyczki, dzięki czemu odblokujemy dane, które nie są udostępniane w wersji bezpłatnej. Są to min. Domain Rating i URL Rating. Dodatkowo dostajemy te informacje również z poziomu wyników wyszukiwania, dzięki czemu nie musimy odwiedzać poszczególnych witryn internetowych. Ahrefs SEO Toolbar do pobrania.

Ahrefs SEO Toolbar Google Chrome
Wtyczka Ahrefs SEO Toolbar

Ubersuggest

Wtyczka darmowa.

Przykładowe funkcje wtyczki:

  • Liczba wyszukiwań słowa kluczowego
  • Wykresy i trendy
  • Dane linków zwrotnych
  • Historyczny ruch danej domeny

Wtyczka SEO do Google Chrome, która udostępnia nam wiele informacji, do których mamy dostęp za pomocą minimalnej liczby kliknięć myszki. Witającymi nas danymi są te o liczbie organicznych fraz kluczowych, na które rankuje witryna, estymowany miesięczny ruch w witrynie z bezpłatnych wyników wyszukiwania, wykres z ruchem miesięcznym, ranking fraz i kraje, z których pochodzi ruch. Dodatkowo możemy sprawdzić:

  • Frazy znajdujące się w witrynie wraz z ich wolumenem wyszukiwania, pozycją, estymowanym ruchem i trudnością tej razy
  • Audyt strony, wraz ze zmierzeniem jej prędkości

Informacje otrzymujemy również z poziomu wyników wyszukiwania.

Ubersuggest Google Chrome
Wtyczka Ubersuggest

Linkclump

Wtyczka darmowa.

Funkcja wtyczki:

  • Otwieranie wielu linków za jednym kliknięciem

Linkclump, czyli magia prostoty. Wtyczka umożliwiająca otworzenie wielu linków jednocześnie, bez potrzeby wyklikiwania każdego z nich. Bardzo przydatne np. przy researchu konkurencji. Obejmujemy zaznaczeniem interesujące nas adresy, i jak za dotknięciem magicznej różdżki, wszystkie z nich otwierają się na osobnych kartach. Do pobrania właśnie tu – Linkclump

Character Count

Wtyczka darmowa.

Przykładowe funkcje wtyczki:

  • Liczba znaków w tekście
  • Liczba wyrazów w tekście
  • Liczba akapitów

Analizujesz serwisy konkurencji i zastanawiasz się jaką liczbę słów/znaków zawiera dana podstrona? Z pomocą przychodzi rozszerzenie SEO do Google Chrome – Character Count. Zaznaczamy interesujący nas obszar, klikamy przycisk rozszerzenia i w mgnieniu oka dostajemy informacje o liczbie znaków, słów, zdań, akapitów i spacji!

Linkclump Google Chrome
Wtyczka Linkclump

Keywords Everywhere

Wtyczka darmowa + płatna.

Funkcje wtyczki:

  • Pomoc przy researchu fraz kluczowych

Wtyczka pomagająca nam przy researchu fraz kluczowych. Wpisujemy w wyszukiwarkę interesujące nas hasło, a wtyczka podpowiada nam wszelkie wariacje związane z hasłem. Otrzymujemy również wykres z trendami wyszukiwani na przestrzeni czasu. Wtyczka posiada również dodatkowe funkcje, m.in. analizuje podstrony i pokazuje nam frazy kluczowe na nich umieszczone, wskazuje dokładne umiejscowienie, zagęszczenie i liczbę wystąpień. Niestety, żeby uzyskać pełne dane, trzeba ponieść opłatę. Pobierz Keyword Everywhere do Chrome.

Keywords everywhere Google Chrome
Wtyczka Keywords Everywhere

Web Vitals

Wtyczka darmowa.

Funkcja wtyczki:

  • Mierzenie Core Web Vitals

Wszystkie znaki na niebie i ziemi, jak i informacje branżowe mówią nam o zyskaniu na znaczeniu Core Web Vitals. Krótko mówiąc, nasza strona musi być szybka, funkcjonalna, przyjazna użytkownikowi i dobrze dopasowana do urządzeń mobilnych, ponieważ jest to jeden z wielu czynników rankingowych wpływających na pozycje witryny w wynikach wyszukiwania. Wtyczka Web Vitals w mgnieniu okaz pokazuje nam informacje o:

Link do pobrania wtyczki: Web Vitals

Web vitals Google Chrome
Wtyczka Web Vitals

SeoStack Keyword Tool

Wtyczka darmowa.

Funkcja wtyczki:

  • Wyszukiwanie fraz long tail

SeoStack Keyword Tool w bardzo prosty i przyjemny sposób pozwala nam wyszukać frazy z długiego ogona, które możemy potem użyć do pozycjonowania lub do płatnych działań reklamowych. Wtyczka pozwala nam na wybranie kraju, języka i rodzaju wyszukiwarki.

SeoStack Keyword Tool Google Chrome
Wtyczka SeoStack Keyword Tool

View Rendered Source

Wtyczka darmowa.

Funkcja wtyczki:

  • Wskazanie różnic między wersją „surową” a renderowaną

Wtyczka ta pomaga zrozumieć, jak daną stronę widzą roboty Google. Jest to przydatne narzędzie, ponieważ pomaga zweryfikować różnice między kodem strony a realnie wyświetlaną zawartością. Szczególnie funkcjonalne w erze mnogości kodów i skryptów. Do pobrania ze sklepu internetowego Chrome: View Rendered Source

View Rendered Source Google Chrome
Wtyczka View Rendered Source

SmiliarWeb – Traffic Rank & Website Analysis

Wtyczka darmowa.

Przykładowe funkcje wtyczki:

  • Ranking witryny
  • Wizyty w czasie
  • Informacja o pochodzeniu odbiorców
  • Źródła odwiedzin

Wtyczka ta pozwala nam na sprawdzenie kluczowych wskaźników dla dowolnej witryny. Statystyki ruchu i zaangażowania, czy współczynnik odrzuceń to parametry, które należy śledzić, aby podejmować trafne działania optymalizacyjne. Warto zwrócić uwagę na popularność wtyczki, która ma ponad 700 000 użytkowników. Pobierz SmiliarWeb – Traffic Rank & Website Analysis.

Similar Web Google Chrome
Wtyczka SimilarWeb

Web Developer

Wtyczka darmowa.

Przykładowe funkcje wtyczki:

  • Wstrzymywanie Java Script
  • Wstrzymywanie pluginów
  • Wyłączanie ciasteczek
  • Wyłączanie CSS
  • Wyłączanie zdjęć

Wtyczka Web Developer to istny rarytas dla programistów i nie tylko! Jednym kliknięciem możemy modyfikować wyświetlanie elementów na naszej stronie internetowej, jak i wywołać dodatkowe informacje w interesującym nas zakresie. Mamy całe spektrum możliwości wyłączenia składowych strony. Od wstrzymania JS, pokazania informacji o linkach, wyszukiwaniu zduplikowanego ID, zmieniania rozdzielczości strony, po wstrzymywanie pluginów, wyłączanie zdjęć i CSS-ów czy walidacje elementów HTML, linków i danych strukturalnych.

Web Developer Google Chrome
Wtyczka Web Developer

Podsumowanie

Jak widzimy, istnieje mnóstwo wtyczek SEO do Google Chrome, które mogą umilić i przyśpieszyć naszą pracę. Warto aby każdy z nas stworzył swój „pakiet” wtyczek, które będą się wzajemnie uzupełniały. Dzięki temu zaoszczędzimy czas, co pozwoli zadowalać poprawą wyników w bezpłatnych wynikach wyszukiwania większą liczbę klientów. A przecież SEO-wcy są po to, by sprawiać że na twarzy klienta pojawia się uśmiech, prawda?

Blog
  • 11 grudnia 2023
    Link Juice – SEOwy napój mocy
    Jan Raszyński
  • 27 listopada 2023
    Pozycjonowanie strony na WordPressie. Praktyczne porady
    Jakub Iżycki
  • 13 listopada 2023
    Keyword stuffing – co to jest i jak działa na wyszukiwarkę?
    Mateusz Surowiec
  • 16 czerwca 2023
    Linkowanie wewnętrzne w SEO — klucz do sukcesu Twojej strony
    Marketing Match
  • 7 grudnia 2022
    Link kanoniczny — co to jest i kiedy używać kanonicznych adresów URL?
    Natalia Koncewicz
  • 9 listopada 2022
    Skuteczne YouTube SEO w 8 krokach
    Olga Zboina
  • 20 lipca 2022
    Raport SEO — co daje i z czego powinien się składać?
    Natalia Koncewicz
  • 6 lipca 2022
    Analiza konkurencji SEO. Jak ją znaleźć? Jaki ma wpływ na działania?
    Adriana Koczoń
  • 11 maja 2022
    Aktualizacja algorytmu Google ‘FRED’ – czyli jakość, jakość i jeszcze raz jakość
    Jan Raszyński
  • 13 kwietnia 2022
    Mobilegeddon – armagedon czy straszak Google?
    Jan Raszyński
  • 9 marca 2022
    Core Web Vitals – podstawowe wskaźniki internetowe, czy zmienią oblicze SEO? – Opinie ekspertów
    Jan Raszyński
  • 9 lutego 2022
    Pozycjonowanie stron i sklepu internetowego w Shoper
    Marketing Match
  • 12 stycznia 2022
    Jak zoptymalizować treści pod SEO dzięki Surfer?
    Natalia Koncewicz
  • 25 listopada 2021
    Czym jest lokalne SEO?
    Olga Zboina
  • 1 września 2021
    Google update – aktualizacje algorytmu w zwierzęcym wydaniu
    Jan Raszyński
  • 12 sierpnia 2021
    Osierocone strony (orphaned pages): czym są i jak sobie z nimi radzić?
    Jacek Wawryszczuk
  • 28 lipca 2021
    Wyszukiwanie głosowe a SEO – czy nadszedł już czas na optymalizację?
    Natalia Koncewicz
  • 13 kwietnia 2021
    SEO dla Google vs Bing vs DuckDuckGo
    Olga Zboina
  • 17 marca 2021
    Błędy 404 „Strona nie istnieje” – Megaporadnik SEO
    Patryk Bosek
  • 17 lutego 2021
    PageRank Google – jak ustalana była do niedawna wartość stron internetowych przez roboty Google?
    Bartłomiej Giedyk
  • 3 lutego 2021
    Przyjazne Adresy URL – jak tworzyć linki zgodne ze sztuką SEO?
    Jacek Wawryszczuk
  • 20 stycznia 2021
    Meta description – co to jest, jak je tworzyć?
    Olga Zboina
  • 10 stycznia 2021
    Nagłówki HTML – jak z nich korzystać?
    Bartłomiej Giedyk
  • 6 listopada 2020
    Jak zadbać o SEO w kontekście Black Friday?
    Bartłomiej Giedyk
  • 1 października 2020
    Nowa funkcjonalność Linkbuildingowa w Ahrefsie – Link Opportunities
    Jan Raszyński
  • 28 kwietnia 2020
    Wizytówka Google Moja Firma – jak promować firmę na rynku lokalnym?
    Jan Raszyński
  • 26 sierpnia 2019
    Optymalizacja i pozycjonowanie – podstawowe narzędzia SEO
    Jan Raszyński
  • 12 sierpnia 2019
    Linkowanie wychodzące
    Patryk Bosek