Ahrefs Webmaster Tools
Ahrefs reklamuje swój zestaw narzędzi jako uzupełnienie dla Google Search Console w wyżej wymienionych zakresach:

Sporo z tych narzędzi użytkownikom Ahrefsa jest znajoma. Jednak wraz z uruchomieniem Ahrefs Webmaster Tools można znaleźć bardzo interesującą funkcjonalność – Link opportunities.
Dodatek ten służy przede wszystkim do poszukiwania szans na budowanie istotnych połączeń w ramach linkowania wewnętrznego. Poprawnie budowane linkowanie wewnętrzne, w sposób naturalny służy zarówno użytkownikom jak i robotom Google. Sprzyja to w poruszaniu się wewnątrz serwisu, co pomaga budować poziom i wiarygodność witryny w rankingach Google.
Jak działa Link Opportunities od Ahrefs?
Narzędzie Ahrefs, skanując daną witrynę, bada frazy kluczowe z najlepszym potencjałem. Do badania bierze pod uwagę ruch na każdej stronie w serwisie, a następnie poszukuje tych fraz kluczowych na innych podstronach wewnątrz serwisu.
Dostępnymi kolumnami w rekomendacjach są:
- Source page – strona pierwotna zawierająca daną frazę kluczową
- Source total traffic – estymowana ilość ogólnego miesięcznego ruchu na daną frazę kluczową dla naszego serwisu
- Keyword – fraza kluczowa
- Keyword context – słowo kluczowe i kontekst otaczający na danej stronie pierwotnej
- Keyword search volume – potencjał miesięczny wyszukiwania danej frazy kluczowej
- Keyword difficulty – estymowana wartość określająca jak trudno jest wysoko rankować na daną frazę kluczową
- Target page – sugerowana strona na którą może kierować linkowanie
- Target position – najwyżej pozycjonowana strona na którą można kierować linkowanie pod kątem danej frazy kluczowej
- Target traffic – estymowany miesięczny ruch organiczny na stronie z danej frazy kluczowej
Ważną kwestią jest, że system nie proponuje linkowania, jeśli ono już występuje, co niweluje zagrożenie duplikacji linkowania wewnętrznego.
Również istotne jest, aby w sposób rozsądny podchodzić do kwestii linkowania wewnętrznego. Niektóre sugestie mogą przynieść więcej szkód niż korzyści – np. w wyniku zbyt dużego marnowania tzw. link juice. W końcu nie chcemy, aby użytkownik, czytając warstwę tekstową na stronie, miał od czynienia z odnośnikami co drugi wyraz.
