1 października 2020 2 minut czytania Jan Raszyński

Nowa funkcjonalność Linkbuildingowa w Ahrefsie – Link Opportunities

W ostatnim czasie niezastąpiony Ahrefs (o którym więcej znajdziesz tutaj) wypuścił zestaw narzędzi dedykowanych do optymalizacji serwisów internetowych pod kątem SEO Ahrefs Webmaster Tools. W podstawowy zakres funkcji tych narzędzi wchodzi monitoring serwisu, skanowanie backlinków oraz poszukiwanie nowych fraz kluczowych, przydatnych dla naszej witryny.

Spis treści

  1. Ahrefs Webmaster Tools
  2. Jak działa Link Opportunities od Ahrefs?

Ahrefs Webmaster Tools

Ahrefs reklamuje swój zestaw narzędzi jako uzupełnienie dla Google Search Console w wyżej wymienionych zakresach:

Sporo z tych narzędzi użytkownikom Ahrefsa jest znajoma. Jednak wraz z uruchomieniem Ahrefs Webmaster Tools można znaleźć bardzo interesującą funkcjonalność – Link opportunities.

Dodatek ten służy przede wszystkim do poszukiwania szans na budowanie istotnych połączeń w ramach linkowania wewnętrznego. Poprawnie budowane linkowanie wewnętrzne, w sposób naturalny służy zarówno użytkownikom jak i robotom Google. Sprzyja to w poruszaniu się wewnątrz serwisu, co pomaga budować poziom i wiarygodność witryny w rankingach Google.

Narzędzie Ahrefs, skanując daną witrynę, bada frazy kluczowe z najlepszym potencjałem. Do badania bierze pod uwagę ruch na każdej stronie w serwisie, a następnie poszukuje tych fraz kluczowych na innych podstronach wewnątrz serwisu.

Dostępnymi kolumnami w rekomendacjach są:

  • Source page – strona pierwotna zawierająca daną frazę kluczową
  • Source total traffic – estymowana ilość ogólnego miesięcznego ruchu na daną frazę kluczową dla naszego serwisu
  • Keyword – fraza kluczowa
  • Keyword context – słowo kluczowe i kontekst otaczający na danej stronie pierwotnej
  • Keyword search volume – potencjał miesięczny wyszukiwania danej frazy kluczowej
  • Keyword difficulty – estymowana wartość określająca jak trudno jest wysoko rankować na daną frazę kluczową
  • Target page – sugerowana strona na którą może kierować linkowanie
  • Target position – najwyżej pozycjonowana strona na którą można kierować linkowanie pod kątem danej frazy kluczowej
  • Target traffic – estymowany miesięczny ruch organiczny na stronie z danej frazy kluczowej

Ważną kwestią jest, że system nie proponuje linkowania, jeśli ono już występuje, co niweluje zagrożenie duplikacji linkowania wewnętrznego.

Również istotne jest, aby w sposób rozsądny podchodzić do kwestii linkowania wewnętrznego. Niektóre sugestie mogą przynieść więcej szkód niż korzyści – np. w wyniku zbyt dużego marnowania tzw. link juice. W końcu nie chcemy, aby użytkownik, czytając warstwę tekstową na stronie, miał od czynienia z odnośnikami co drugi wyraz.

Blog
  • 11 grudnia 2023
    Link Juice – SEOwy napój mocy
    Jan Raszyński
  • 27 listopada 2023
    Pozycjonowanie strony na WordPressie. Praktyczne porady
    Jakub Iżycki
  • 13 listopada 2023
    Keyword stuffing – co to jest i jak działa na wyszukiwarkę?
    Mateusz Surowiec
  • 16 czerwca 2023
    Linkowanie wewnętrzne w SEO — klucz do sukcesu Twojej strony
    Marketing Match
  • 7 grudnia 2022
    Link kanoniczny — co to jest i kiedy używać kanonicznych adresów URL?
    Natalia Koncewicz
  • 9 listopada 2022
    Skuteczne YouTube SEO w 8 krokach
    Olga Zboina
  • 20 lipca 2022
    Raport SEO — co daje i z czego powinien się składać?
    Natalia Koncewicz
  • 6 lipca 2022
    Analiza konkurencji SEO. Jak ją znaleźć? Jaki ma wpływ na działania?
    Adriana Koczoń
  • 11 maja 2022
    Aktualizacja algorytmu Google ‘FRED’ – czyli jakość, jakość i jeszcze raz jakość
    Jan Raszyński
  • 13 kwietnia 2022
    Mobilegeddon – armagedon czy straszak Google?
    Jan Raszyński
  • 9 marca 2022
    Core Web Vitals – podstawowe wskaźniki internetowe, czy zmienią oblicze SEO? – Opinie ekspertów
    Jan Raszyński
  • 9 lutego 2022
    Pozycjonowanie stron i sklepu internetowego w Shoper
    Marketing Match
  • 12 stycznia 2022
    Jak zoptymalizować treści pod SEO dzięki Surfer?
    Natalia Koncewicz
  • 25 listopada 2021
    Czym jest lokalne SEO?
    Olga Zboina
  • 1 września 2021
    Google update – aktualizacje algorytmu w zwierzęcym wydaniu
    Jan Raszyński
  • 12 sierpnia 2021
    Osierocone strony (orphaned pages): czym są i jak sobie z nimi radzić?
    Jacek Wawryszczuk
  • 28 lipca 2021
    Wyszukiwanie głosowe a SEO – czy nadszedł już czas na optymalizację?
    Natalia Koncewicz
  • 13 kwietnia 2021
    SEO dla Google vs Bing vs DuckDuckGo
    Olga Zboina
  • 31 marca 2021
    23 wtyczki SEO do Google Chrome, które ułatwiają specjalistom SEO życie
    Jacek Wawryszczuk
  • 17 marca 2021
    Błędy 404 „Strona nie istnieje” – Megaporadnik SEO
    Patryk Bosek
  • 17 lutego 2021
    PageRank Google – jak ustalana była do niedawna wartość stron internetowych przez roboty Google?
    Bartłomiej Giedyk
  • 3 lutego 2021
    Przyjazne Adresy URL – jak tworzyć linki zgodne ze sztuką SEO?
    Jacek Wawryszczuk
  • 20 stycznia 2021
    Meta description – co to jest, jak je tworzyć?
    Olga Zboina
  • 10 stycznia 2021
    Nagłówki HTML – jak z nich korzystać?
    Bartłomiej Giedyk
  • 6 listopada 2020
    Jak zadbać o SEO w kontekście Black Friday?
    Bartłomiej Giedyk
  • 28 kwietnia 2020
    Wizytówka Google Moja Firma – jak promować firmę na rynku lokalnym?
    Jan Raszyński
  • 26 sierpnia 2019
    Optymalizacja i pozycjonowanie – podstawowe narzędzia SEO
    Jan Raszyński
  • 12 sierpnia 2019
    Linkowanie wychodzące
    Patryk Bosek