Nowa funkcjonalność Linkbuildingowa w Ahrefsie – Link Opportunities
1 października 2020

1 października 2020
W ostatnim czasie niezastąpiony Ahrefs (o którym więcej znajdziesz tutaj) wypuścił zestaw narzędzi dedykowanych do optymalizacji serwisów internetowych pod kątem SEO Ahrefs Webmaster Tools. W podstawowy zakres funkcji tych narzędzi wchodzi monitoring serwisu, skanowanie backlinków oraz poszukiwanie nowych fraz kluczowych, przydatnych dla naszej witryny.
Ahrefs Webmaster Tools
Ahrefs reklamuje swój zestaw narzędzi jako uzupełnienie dla Google Search Console w wyżej wymienionych zakresach:

Sporo z tych narzędzi użytkownikom Ahrefsa jest znajoma. Jednak wraz z uruchomieniem Ahrefs Webmaster Tools można znaleźć bardzo interesującą funkcjonalność – Link opportunities.
Dodatek ten służy przede wszystkim do poszukiwania szans na budowanie istotnych połączeń w ramach linkowania wewnętrznego. Poprawnie budowane linkowanie wewnętrzne, w sposób naturalny służy zarówno użytkownikom jak i robotom Google. Sprzyja to w poruszaniu się wewnątrz serwisu, co pomaga budować poziom i wiarygodność witryny w rankingach Google.
Jak działa Link Opportunities od Ahrefs?
Narzędzie Ahrefs, skanując daną witrynę, bada frazy kluczowe z najlepszym potencjałem. Do badania bierze pod uwagę ruch na każdej stronie w serwisie, a następnie poszukuje tych fraz kluczowych na innych podstronach wewnątrz serwisu.
Dostępnymi kolumnami w rekomendacjach są:
- Source page – strona pierwotna zawierająca daną frazę kluczową
- Source total traffic – estymowana ilość ogólnego miesięcznego ruchu na daną frazę kluczową dla naszego serwisu
- Keyword – fraza kluczowa
- Keyword context – słowo kluczowe i kontekst otaczający na danej stronie pierwotnej
- Keyword search volume – potencjał miesięczny wyszukiwania danej frazy kluczowej
- Keyword difficulty – estymowana wartość określająca jak trudno jest wysoko rankować na daną frazę kluczową
- Target page – sugerowana strona na którą może kierować linkowanie
- Target position – najwyżej pozycjonowana strona na którą można kierować linkowanie pod kątem danej frazy kluczowej
- Target traffic – estymowany miesięczny ruch organiczny na stronie z danej frazy kluczowej
Ważną kwestią jest, że system nie proponuje linkowania jeśli ono już występuje, co niweluje zagrożenie duplikacji linkowania wewnętrznego.
Również istotne jest, aby w sposób rozsądny podchodzić do kwestii linkowania wewnętrznego. Niektóre sugestie mogą przynieść więcej szkód niż korzyści – np. w wyniku zbyt dużego marnowania tzw. link juice. W końcu nie chcemy aby użytkownik czytając warstwę tekstową na stronie miał od czynienia z odnośnikami co drugi wyraz.
