26 sierpnia 2019 18 minut czytania Jan Raszyński

Optymalizacja i pozycjonowanie – podstawowe narzędzia SEO

Proces optymalizacji serwisu pod kątem SEO jest czasochłonny i wymagający. Aby przeprowadzić go w jak najbardziej bezpieczny i efektywny dla serwisu sposób, potrzebne są do tego stosowne narzędzia SEO. W końcu nawet Michał Anioł nie namalowałby sklepienia Kaplicy Sykstyńskiej, będąc wyposażonym tylko w jeden pędzel i marnej jakości farby ?. Podstawowe narzędzia dla specjalisty SEO przypominają trochę zestaw dla artysty lub medyka, mającego przed sobą wymagające precyzji i subtelności zadanie.

  • Mnóstwo zmiennych w postaci przeróżnych pozornie niezwiązanych ze sobą danych
  • Mnogość możliwości rozwiązania problemów
  • Działanie na „żywym organizmie”, który bardzo rzadko wybacza błędy

Poznajmy więc podstawowe narzędzia SEO, dzięki którym możliwe jest ujrzenie witryny za jej tajemniczymi kulisami.

Spis treści

  1. Google Search Console
    1. Główne cechy Google Search Console
  2. Google Analytics
    1. Główne cechy Google Analytics:
  3. Screaming Frog SEO Spider Tool
    1. Główne cechy Screaming Frog:
  4. Senuto
    1. Główne cechy Senuto:
  5. ASPS
    1. Główne cechy ASPS:
  6. Surfer SEO
    1. Główne cechy Surfer SEO:
  7. SEMSTORM
    1. Główne cechy SEMSTORM:
  8. Ahrefs
    1. Główne cechy Ahrefs:
  9. Google PageSpeed Insight
    1. Główne cechy PageSpeed Insights:
  10. Pingdom Tools
    1. Główne cechy Pingdom Tools:
  11. Podsumowanie

Google Search Console

Zestawienie warto budować od podstaw, dlatego na początku należy wspomnieć o Google Search Console. GSC jako narzędzie absolutnie podstawowe, jest niezbędnikiem dla każdego, kto chce pozyskać informacje dotyczące danego serwisu. Sprawdzenie ruchu na stronie? Proszę bardzo. Indeksowanie stron? Jak najbardziej. Informacje o błędach 404 czy przekierowaniach 301? Tak, Search Console sprawdzi to dla Ciebie.

Jako narzędzie darmowe stanowi bazę, dzięki której podstawowe informacje o stronie możliwe są do pozyskania w sposób bardzo czytelny.

Opanowanie Google Search Console jako narzędzia SEO do poziomu „ekspert” z pewnością zajmie trochę czasu. Nie pomagają temu również modyfikacje i aktualizacje wdrażane co jakiś czas. Poruszanie się w stopniu podstawowym przynosi jednak bardzo szybko korzyści w kontekście analizy i optymalizacji SEO. Informacje przekazywane przez Google Search Console są jedynymi oficjalnie dostępnymi i potwierdzonymi danymi od Google dotyczącymi widoczności oraz ruchu w serwisie.

Główne cechy Google Search Console

  • Analiza ruchu na stronie – kliknięcia, wyświetlenia, CTR oraz średnia pozycja.
  • Podstawowa analiza linkowania zewnętrznego.
  • Analiza błędów 404 i przekierowań 301.
  • Weryfikacja działania serwisu na urządzeniach mobilnych (nowość).
  • Sprawdzenie stanu zaindeksowania podstron.
  • Możliwość wysłania prośby o ręczne zaindeksowanie wybranej podstrony.

Google Analytics

Google Search Console pozwala na podstawowe rozeznanie w zakresie ruchu na stronie w obszarze kliknięć czy wyszukiwań. Narzędzie Google Analytics daje możliwość tę wiedzę znacząco pogłębić.

Możliwości analityczne drzemiące w tym narzędziu pozwalają zbadać poniższe obszary:

  • Odbiorcy – za pomocą tej opcji można zanalizować dane o odbiorcach w zakresie m.in. danych demograficznych i geograficznych oraz ich zainteresowań.
  • Pozyskiwanie – z tego raportu mamy możliwość prześledzić skąd nasz serwis pozyskuje odbiorców. Można również sprawdzić czy dzieje się to z zakresu organicznego (SERP), paid (Google Ads) czy social media (Facebook, Instagram).
  • Zachowanie użytkownika na stronie – ta zakładka pozwala zbadać zachowanie użytkownika w kontekście przebywania na stronie internetowej. Dostępne są również informacje dotyczące zdarzeń, które zaszły z udziałem użytkownika w witrynie.
  • Konwersje – badanie dokonanych konwersji w zakresie ich celów, przegląd ścieżek wielokanałowych oraz atrybucji.

Google Analytics, jako kolejne darmowe narzędzie, stanowi bezkresne źródło informacji, które po odpowiedniej ich interpretacji pozwoli specjaliście SEO na stosowną diagnozę i rekomendację działań w serwisie.

Główne cechy Google Analytics:

  • Pogłębiona analiza serwisu w zakresie ruchu i zachowania użytkownika.
  • Zaawansowany przegląd informacji w czasie rzeczywistym.
  • Szeroka paleta raportów z możliwością filtrowania informacji.
  • Analiza problemów występujących w serwisie, np. długiego czasu ładowania wybranych podstron.

Screaming Frog SEO Spider Tool

Wrzeszcząca Żaba cieszy się popularnością wśród specjalistów SEO. Informacje o serwisie, udostępnione za pomocą analizy Screaming Froga są w większości wypadków wystarczające, by zaspokoić wymagania dotyczące audytu danej witryny.

Za pomocą darmowej wersji tego narzędzia, możemy zaznajomić się ze stanem linków w witrynie, analizą tytułów, nagłówków, duplikacji i metadanych. Możliwe jest  również sprawdzić Sitemapy i architekturę informacji na maksymalnie 500 podstronach. Wersja płatna pozwala na analizę nielimitowanej liczby adresów URL czy zintegrowanie narzędzia z Google Search Console oraz Google Analytics. W tej wersji dostępne jest sprawdzenie pliku robots.txt czy też zapisywanie i ponowne odtwarzanie dokonanej już analizy. Koszt roczny licencji na Żabę wynosi 149 funtów. W pełnej opcji istnieje możliwość zbadania nielimitowanej liczby adresów. W przypadku dużych serwisów bardzo ułatwia to kwestię przeglądu danych, ponieważ warto wtedy „rozbić” badaną witrynę na kilka części, przez co analiza będzie znacznie bardziej czytelna.

Poruszanie się w aplikacji Screaming Frog powinno być stosunkowo proste dla każdego użytkownika mającego styczność z analizą danych. Rozbudowane możliwości tylko na początku mogą przytłoczyć, ale wraz z upływem czasu spędzonego wraz z Żabą, dużo łatwiej jest zorientować się, gdzie szukać informacji o architekturze strony, a gdzie sprawdzić, jaki jest stan nagłówków i tytułów w serwisie.

Główne cechy Screaming Frog:

  • Kompleksowe i pogłębione możliwości analizy serwisu pod kątem typowych czynników SEO.
  • Czytelny przekaz informacji dotyczący konkretnego zakresu danych.
  • Wizualizacja architektury strony oraz generowanie Sitemapy.

Senuto

Jest to pierwsze opisywane narzędzie badające widoczność serwisu w zakresie fraz kluczowych. Senuto na polskim rynku stanowi absolutny „must have” w zakresie narzędzi SEO. Jeśli chcesz sprawdzić, jak Twój serwis jest widoczny w zakresie TOP 3, TOP 10 i TOP 50 w Google, Senuto umożliwi to w prosty i przystępny sposób. Ponadto, możliwość porównania widoczności serwisu z konkurencją czy eksportowanie raportu fraz kluczowych. Ciekawe elementy jak monitorowanie zmian w widoczności i ilości fraz w serwisie – to opcje dostępne za pomocą tego narzędzia. Frazy są podzielone na dwie grupy: codzienne (około 2 milionów) oraz aktualizowane co tydzień – w poniedziałek.

Senuto nie jest darmowym narzędziem. Zakres jego możliwości uzależniony jest od wykupionego przez użytkownika pakietu. Do wyboru mamy 4 możliwości – Plus, Premium, Advanced i Enterprise. Główna różnica pomiędzy pakietami dotyczy ilości analizy fraz kluczowych w raporcie, dostępu do rankingu witryn, ilości zapytań w bazie fraz kluczowych na dzień czy codziennego monitorowania fraz i projektów. W zależności od wyboru cena pakietu waha się od 99 zł do 799 zł miesięcznie.

Korzystanie z możliwości, jakie daje nam Senuto, jest dosyć proste. Użytkownik w łatwy i intuicyjny sposób może sprawdzić wygenerowane dane, jak również odpowiednio je wyselekcjonować – zależnie od potrzeb.

Główne cechy Senuto:

  • Weryfikacja widoczności serwisu w zakresie TOP 3, TOP 10, TOP 50.
  • Możliwość wygenerowania raportu dotyczącego widoczności fraz kluczowych w serwisie.
  • Możliwość korzystania z bazy fraz kluczowych w kontekście optymalizacji warstwy tekstowej serwisu.
  • Analiza konkurencji dla wybranego serwisu.
  • Informacja o charakterystyce poszczególnych wybranych fraz. W kontekście tematycznym Senuto ułatwia dopasowanie danych fraz do wyników w SERP-ach.

ASPS

Kolejnym narzędziem służącym do weryfikacji i monitorowania widoczności jest ASPS (Automatyczne Sprawdzanie Pozycji Strony). Dzięki niemu można m.in. na bieżąco kontrolować codzienną pozycję danej frazy kluczowej czy sprawdzać pozycje w mobilnych wersjach serwisów. Dostępne jest też monitorowanie danej frazy w wielu wyszukiwarkach krajowych Google oraz domeny, subdomeny czy katalogów na podstronach serwisów. ASPS pozwala na sprawdzanie pozycji wybranych fraz u konkurentów, co stwarza przewagę w kontekście dostępu do informacji o postępach własnych w porównaniu do konkurencji. Dzięki możliwości eksportu danych w formie dostosowanych raportów, korzystanie z pozyskanych informacji z tego narzędzia jest bardzo przejrzyste.

ASPS posiada również funkcję alertów informujących o zmianach. Wzrosty i spadki pozycji w zakresie TOP 3, 10, 25, 100 oraz powiadomienia o błędach i zagrożeniach w witrynie.

ASPS występuje zarówno w formie darmowej, jak i płatnej. Niestety forma darmowa skierowana jest głównie w stronę testu użyteczności narzędzia. Przykładowo zakres fraz wersji darmowej jest, mówiąc oględnie, nieco wąski (monitorowanie 5 wybranych fraz). Kolejne pakiety pozwalają na rozwinięcie możliwości. Wraz z ceną pakietu zwiększają zarówno zakres monitorowanych fraz, jak również dają możliwość korzystania z elementów, takich jak:

  • analiza pozycji w mediach społecznościowych i wskaźników witryny,
  • eksportowanie raportów w formie PDF czy CSV,
  • analizę konkurencji oraz wyników SERP.

Cena pakietów waha się od 7 zł miesięcznie za 25 fraz do 85 zł na miesiąc przy 500 monitorowanych frazach.

Automatyczne Sprawdzanie Pozycji Strony to narzędzie bardzo przystępne. Każdy użytkownik w prosty sposób zaznajomi się z aktualnym stanem pozycji wybranej frazy z danego serwisu. Interfejs użytkownika stworzony jest w sposób czytelny i pomimo ilości danych na stronie można poznawać możliwości ASPS-a.

Główne cechy ASPS:

  • Codzienny monitoring pozycji wybranych fraz zarówno w wersji desktop, jak i mobile.
  • Przechowywanie historii pozycji przez minimum 2 lata w wersji płatnej.
  • Alerty informujące o zmianach pozycji lub błędach na stronie.

Surfer SEO

Surfer dla SEO-wców umożliwia swobodne dryfowanie wśród danych dotyczących analizy warstwy tekstowej na szerokich wodach contentu w sieci. Możliwości tego innowacyjnego narzędzia pozwalają na analizę wielu czynników, takich jak:

  • liczba znaków,
  • liczba słów,
  • popularne słowa i popularne sformułowania w artykułach TOP 10 na daną frazę,
  • mini-audyt danej warstwy tekstowej widniejącej na podstronie, obejmujący wspomniane wcześniej elementy,
  • szybkość ładowania witryny, jakość linków na stronie czy jakość tytułów i nagłówków.

Interesującym elementem dostępnym w Surferze jest również Content Editor. Za pomocą tej opcji użytkownik może w łatwy sposób skorzystać z możliwości optymalizacji swojego tekstu w wielu wymiarach. Dostępna jest analiza ilości nagłówków, słów kluczowych, fraz kluczowych czy wyboldowanych słów. Wszystko to w porównaniu do najlepszych tekstów dostępnych na daną frazę kluczową.

Cennik oferowany w przypadku Surfer SEO wpisuje się w kanon wcześniej wspomnianych narzędzi. Oferta darmowa obejmuje mały zakres możliwości narzędzia i jedynie do 3 zapytań na frazę kluczową dziennie. Jeśli zdecydujemy się płacić 29 $ miesięcznie, otrzymamy możliwość korzystania z 5 zapytań. Dostaniemy również dostęp do analizy pod kątem 250 czynników, wspomnianego wcześniej audytu oraz kontaktu z działem technicznym narzędzia. Wersje za 59 $ i 99 $ miesięcznie różnią się wzrastającą liczbą zapytań dziennie (odpowiednio – 15 i 50 zapytań). Ponadto udostępnione dla obu pakietów jest korzystanie z 500 czynników do analizy, analiza szybkości ładowania strony, analiza linków oraz słów kluczowych.

Aby w pełni korzystać z możliwości jakie daje Surfer SEO, trzeba poświęcić trochę czasu, stopniowo odkrywając jego uroki. Zależnie od pakietu, analiza warstwy tekstowej na danej podstronie, dzięki Surferowi może przejść na wyższy poziom w obszarze optymalizacji SEO.

Główne cechy Surfer SEO:

  • Możliwość szybkiej analizy dużej ilości danych w kontekście konkretnej frazy kluczowej w zakresie TOP 50.
  • Mini-audyt warstwy tekstowej danej podstrony obejmujący najważniejsze czynniki.
  • Analiza linków i słów kluczowych danej podstrony.
  • Porównanie warstwy tekstowej dużej ilości konkurencyjnych artykułów na daną frazę kluczową.

SEMSTORM

Semstorm to narzędzie wielofunkcyjne, które pozwala użytkownikowi na pogłębioną analizę serwisu w zakresie widoczności, analizy konkurencji oraz warstwy tekstowej.

Możliwości, jakie daje nam to urządzenie, pozwalają na weryfikację, na które frazy kluczowe serwis wyświetla się na pierwszej stronie w Google. Ponadto dostępna jest opcja określania słów poza TOP 10 wykazujących potencjał na lepsze pozycjonowanie witryny. Obszar związany z analizą konkurencji pozwala dostrzec, jakie serwisy są pozycjonowane na podobne frazy kluczowe, oraz w jakim jeszcze zakresie tematycznym nasz serwis ma deficyt, który należałoby uzupełnić w obliczu konkurencji. Monitoring fraz, który umożliwia Semstorm, pozwala (podobnie jak w przypadku ASPS) na kontrolowanie stanu pozycji naszych słów kluczowych. Warto zauważyć, że Semstorm stanowi pewnego rodzaju alternatywę dla Senuto. Możliwości i podstawowe funkcjonalności narzędzia są zbliżone do wspomnianego wcześniej narzędzia, co stanowi dla użytkownika możliwość wybrania sobie bardziej kompatybilnego urządzenia względem swoich potrzeb, możliwości i upodobań.

Pakiety, jakie oferuje SEMSTORM, można dopasować do swoich potrzeb i możliwości. Opcje Personal, Premium, Business, Agency oscylują w kwocie od 34 zł do 1450 zł netto miesięcznie. Różnica zachodzi w liczbie monitorowanych stron, słów, możliwości monitorowania urządzeń mobilnych oraz liczbie słów widocznych w raporcie lub zakresie filtracji czy eksporcie raportów.

Niestety korzystanie jest nieco zawiłe, bowiem ilość informacji na stronie zdecydowanie nie ułatwia szybkiego wdrożenia w to narzędzie.

Główne cechy SEMSTORM:

  • Monitorowanie pozycji stron i słów kluczowych.
  • Monitorowanie pozycji na urządzeniach mobilnych.
  • Możliwość generowania raportów wraz z filtracją.
  • Monitoring wszystkich fraz kluczowych zawartych w serwisie, nie tylko tych wybranych przez użytkownika.

Ahrefs

Ahrefs to niezwykle ciekawe i kompleksowe narzędzie, które przenosi na wyższy poziom możliwości, związane z analizą informacji o profilu linków danego serwisu oraz badaniem słów kluczowych.

Poza wyżej wymienionymi możliwościami Ahrefs umożliwia pogłębioną analizę serwisu związaną z wieloma elementami. UR, DR, linki zwrotne, odsyłające domeny czy jakością linków: uszkodzonych, linków do- i nofollow oraz backlinków. Ponadto dostępne są również powiadomienia dotyczące pozyskania lub utracenia linku przez nasz serwis lub serwis konkurencji. W opcji występuje również alert informujący o wzmiance à propos naszej marki, branży, produktu lub usługi. Profil linków, jaki możemy zbadać, dotyczący konkretnego serwisu, daje nam możliwość uzyskania danych w odniesieniu do wielu elementów.

Profile linków:

  • linków zwrotnych które są nowe, utracone lub uszkodzone,
  • odsyłających domen nowych lub utraconych,
  • anchorów,
  • odsyłających adresów IP dla witryny,
  • linków wewnętrznych w serwisie,
  • przekroju linków.

Możliwości Ahrefsa są niezwykle szerokie. Przykładowo dostępne jest generowanie raportu dotyczącego słów kluczowych w wynikach wyszukiwania organicznego, na które wyświetla się zarówno serwis analizowany, jak i konkurencja. Ponadto w tego typu raporcie można odfiltrować frazy, na które konkurencja się wyświetla, a analizowany przez nas serwis nie. Nie do przecenienia wydaje się również Keywords Explorer. Wraz z ogromną bazą słów kluczowych, dzięki której mamy dostęp do informacji zarówno o potencjałach oraz potencjalnym CPC, jak i o trudności frazy. Ahrefs oferuje również (a może przede wszystkim) możliwość generowania listy powiązanych fraz w:

  • szerokim zakresie,
  • wąskim zakresie,
  • zakresie zapytań
  • nowo odkrytych fraz związanych z główną frazą wyszukiwaną.

Ahrefs w przeciwieństwie do wspomnianych wyżej narzędzi nie posiada opcji darmowej. Jedyna możliwość korzystania z tego narzędzia bez płacenia to tygodniowy okres próbny, w którym będziemy mogli przekonać się o niezwykłości tej aplikacji. Z opcji pakietów płatnych istnieją do wyboru: Lite, Standard, Advanced i Agency. Cena rozpoczyna się od 99 $ za pakiet Lite, a kończy na 999 $ za opcję Agency. Wraz ze zwiększającą się kwotą mamy stopniowo rozbudowywane możliwości w zakresie ilości monitorowanych projektów, śledzenia słów kluczowych, korzystania z rankingu mobilnego, ilości indeksowanych linków zwrotnych czy ilości generowanych raportów na dzień.

Ahrefs daje bardzo duże możliwości, ale oznacza to również, że aby je poznać, trzeba spędzić przy nim trochę czasu i stopniowo odkrywać kolejne meandry i tajemnice, które może nam ujawnić to narzędzie. Ilość danych na stronie, przekazanych nam przez Ahrefsa, jest bardzo duża, co powoduje, że intuicyjność korzystania jest nieco ograniczona. Nie wpływa to jednak na ocenę ogólną tego narzędzia, a jedynie wzmaga i zachęca do dogłębnego korzystania z pełni jego możliwości.

Główne cechy Ahrefs:

  • Analiza serwisu pod kątem profilu linków zewnętrznych.
  • Bardzo rozbudowana baza związana ze słowami kluczowymi oraz potencjalnymi tematami dla nowych treści.
  • Alerty dotyczące pozyskania/utracenia linku lub wzmianki o danej marce.

Google PageSpeed Insight

Jeśli chcesz uzyskać informację, jak szybko ładuje się Twoja witryna zarówno w wersji desktop, jak i mobile, dobrym rozwiązaniem będzie skorzystanie z Google PageSpeed Insights. Narzędzie Google pozwala na zbadanie niezwykle ważnego pod kątem SEO elementu, jakim jest szybkość ładowania witryny. Dzięki zestawieniu ogólnemu w widoku głównym, możemy zobaczyć ocenę ogólną badanego serwisu, która będzie plasować się w rozpiętości od 0 do 100 punktów. Analiza przeprowadzona przez Google PageSpeed Insights odpowiada na pytania, po ilu sekundach pojawiają się pierwsze wyrenderowane treści, jakie jest ewentualne opóźnienie interakcji oraz ile czasu musi upłynąć do pełnej interaktywności strony. Szeroko zakrojona diagnostyka narzędzia pozwala na uzyskanie szeregu innych informacji, jak również rekomendacji ze strony Google dotyczącej poprawy tego elementu.

PageSpeed Insights jest całkowicie darmowy, a w porównaniu do jego możliwości, prezentuje wysoką jakość narzędzia służącego do uzupełnienia diagnostyki serwisu o element, jakim jest szybkość ładowania.

Intuicyjność narzędzia jest dopasowana do podstawowego użytkownika. Po wpisaniu adresu serwisu, który chcemy poddać analizie, PageSpeed Insights po kilku sekundach wyświetla nam pełny raport, z którego mamy możliwość uzyskać pełen zakres informacji dotyczących szybkości ładowania witryny.

Główne cechy PageSpeed Insights:

  • Ocena ogólna serwisu w wersji mobile i desktop.
  • Dostępna darmowa diagnostyka szybkości ładowania serwisu.
  • Rekomendacje do wdrożenia od Google dotyczące szybkości ładowania serwisu.

Pingdom Tools

Ostatnie opisywane narzędzie, podobnie jak numer 9, dotyczyć będzie monitorowania szybkości ładowania serwisu. Darmowy Pingdom Tools pozwala zbadać szybkość ładowania witryny w kilku różnych regionach świata, począwszy od Tokio w Japonii kończąc na Sao Paulo w Brazylii.

Dzięki Pingdom Tools możemy pogłębić swoją wiedzę w tym elemencie, ponieważ podobnie jak Google PageSpeed Insights po umieszczeniu adresu odpowiedniej witryny i przeskanowaniu jej, uzyskujemy dosyć rozbudowany raport, w którym zawarte są takie informacje, jak: ocena ogólna, wielkość strony, czas ładowania oraz ilość zapytań konieczna do wyświetlenia strony. Ponadto w raporcie umieszczone są informacje dotyczące responsywności na stronie w postaci kodów 200, 201, 301 i 302. Wartą zapamiętania opcją jest diagnostyka poszczególnych elementów widniejących na stronie – tekstu, zdjęć, czcionki czy CSS. Dzięki tej informacji można zorientować się, które elementy zajmują więcej miejsca niż powinny i powinny zostać zredukowane, aby usprawnić czas ładowania serwisu.

Zasada działania tego narzędzia jest niezwykle prosta – jak już zostało wspomniane, wystarczy jedynie wpisać odpowiedni adres URL, wybrać stosowną strefę czasową i w mgnieniu oka można zabrać się do analizy przedstawionej przez Pingdom Tools.

Główne cechy Pingdom Tools:

  • Klarownie pokazane główne informacje: ocena ogólna, wielkość strony, szybkość ładowania.
  • Uwidoczniony podział procentowy i wielkość poszczególnych elementów w serwisie.
  • Rekomendacje dotyczące usprawnienia ładowania serwisu.

Podsumowanie

Wymienione powyżej narzędzia stanowią podstawowy zestaw, który pozwoli zebrać informacje dotyczące serwisu, stosownie je przeanalizować, a następnie wydać odpowiednie rekomendacje w kontekście optymalizacji SEO. Każdy specjalista kompletuje swój własny Tool Box, który pozwala w jak najlepszy, najszybszy i najbardziej przystępny sposób dokonać udoskonalenia serwisu pod kątem SEO.

Masz swój własny zestaw narzędzi do optymalizacji? Pochwal się nim!

Uważasz, że jakieś narzędzie nieuwzględnione w powyższym zestawieniu jest warte rekomendacji? Napisz o nim w komentarzu!

Zainteresowały Cię informacje o Wrzeszczącej Żabie SEO lub wszechogarniającym Ahrefsie? Również daj znać w komentarzu ?

Blog
  • 20 lipca 2022
    Raport SEO — co daje i z czego powinien się składać?
    Natalia Koncewicz
  • 6 lipca 2022
    Analiza konkurencji SEO. Jak ją znaleźć? Jaki ma wpływ na działania?
    Adriana Koczoń
  • 11 maja 2022
    Aktualizacja algorytmu Google ‘FRED’ – czyli jakość, jakość i jeszcze raz jakość
    Jan Raszyński
  • 13 kwietnia 2022
    Mobilegeddon – armagedon czy straszak Google?
    Jan Raszyński
  • 9 marca 2022
    Core Web Vitals – podstawowe wskaźniki internetowe, czy zmienią oblicze SEO? – Opinie ekspertów
    Jan Raszyński
  • 9 lutego 2022
    Pozycjonowanie stron i sklepu internetowego w Shoper
    Marketing Match
  • 12 stycznia 2022
    Jak zoptymalizować treści pod SEO dzięki Surfer?
    Natalia Koncewicz
  • 25 listopada 2021
    Czym jest lokalne SEO?
    Olga Zboina
  • 1 września 2021
    Google update – aktualizacje algorytmu w zwierzęcym wydaniu
    Jan Raszyński
  • 12 sierpnia 2021
    Osierocone strony (orphaned pages): czym są i jak sobie z nimi radzić?
    Jacek Wawryszczuk
  • 28 lipca 2021
    Wyszukiwanie głosowe a SEO – czy nadszedł już czas na optymalizację?
    Natalia Koncewicz
  • 13 kwietnia 2021
    SEO dla Google vs Bing vs DuckDuckGo
    Olga Zboina
  • 31 marca 2021
    23 wtyczki SEO do Google Chrome, które ułatwiają specjalistom SEO życie
    Jacek Wawryszczuk
  • 17 marca 2021
    Błędy 404 „Strona nie istnieje” – Megaporadnik SEO
    Patryk Bosek
  • 17 lutego 2021
    PageRank Google – jak ustalana była do niedawna wartość stron internetowych przez roboty Google?
    Bartłomiej Giedyk
  • 3 lutego 2021
    Przyjazne Adresy URL – jak tworzyć linki zgodne ze sztuką SEO?
    Jacek Wawryszczuk
  • 20 stycznia 2021
    Meta description – co to jest, jak je tworzyć?
    Olga Zboina
  • 10 stycznia 2021
    Nagłówki HTML – jak z nich korzystać?
    Bartłomiej Giedyk
  • 6 listopada 2020
    Jak zadbać o SEO w kontekście Black Friday?
    Bartłomiej Giedyk
  • 1 października 2020
    Nowa funkcjonalność Linkbuildingowa w Ahrefsie – Link Opportunities
    Jan Raszyński
  • 28 kwietnia 2020
    Wizytówka Google Moja Firma – jak promować firmę na rynku lokalnym?
    Jan Raszyński
  • 12 sierpnia 2019
    Linkowanie wychodzące
    Patryk Bosek