Reklama na Youtube

Największy serwis video na świecie

Serwis YouTube to wg ostatnich danych dotyczących naszego rynku jedno z 3 najbardziej popularnych miejsc w polskim internecie, a globalnie z jego zasobów korzysta 1/3 internautów. O popularności platformy świadczy również fakt, że jest to drugie po wyszukiwarce Google miejsce w sieci, gdzie internauci najczęściej szukają informacji. Serwis, który dla wielu osób staje się substytutem telewizji, cieszy się popularnością we wszystkich grupach odbiorców, dzięki czemu stał się efektywnym medium w dotarciu do potencjalnych klientów. Wraz z nieustannym rozwojem, rosnącą popularnością wśród użytkowników czy zwiększającą się z minuty na minutę ilością contentu, rozwijają się również formy reklamy na YouTube.

Treści video przyciągają

Treści video dużo bardziej przyciągają i angażują odbiorcę, w porównaniu do samego tekstu opatrzonego zdjęciem. Co za tym idzie, mają dużo większą szansę pozostać w sercu konsumenta na dłużej, ze względu na możliwość budowania ciekawych, angażujących i pełnych emocji historii. Wiedzą to również marketerzy, ponieważ blisko 75% z nich uwzględnia formaty video w planowanych wydatkach na kampanie reklamowe.

Zalety reklamy na YouTube

Ogromne, globalne zasięgi, precyzyjne targetowanie grup docelowych czy stosunkowo niewielki koszt kampanii to główne zalety prowadzenia działań reklamowych w serwisie. Reklama YouTube oferuje szereg możliwości bardzo szczegółowego wskazania grup odbiorców komunikacji, m.in. z uwzględnieniem danych demograficznych, zainteresowań, miejsc docelowych czy lokalizacji potencjalnych klientów. Serwis, będący własnością Google, oferuje ponadto możliwości remarketingu, czyli komunikacji do osób, które wcześniej odwiedziły daną stronę www. Kampanie reklamowe prowadzone na YouTube są dodatkowo bardzo łatwo mierzalne. Serwis w prosty sposób umożliwia monitorowanie popularności i czasu obejrzeń promowanych treści, bieżących kosztów czy zasięgu kampanii.

Formaty reklamy na YouTube

Google udostępnił specjalny system, umożliwiający lokowanie reklam displayowych, graficznych i video poprzez narzędzie Google AdWords. Najczęściej wybieranym formatem reklamowym jest TrueView InStream, czyli pomijalne reklamy pokazujące się przed, w trakcie lub po zakończeniu filmu. Ze względu na bardzo korzystny model rozliczeniowy, gdzie klient płaci dopiero po obejrzeniu 30 sekund reklamy, ta forma dominuje w kampaniach reklamowych prowadzonych na YouTube. Drugim typem jest format TrueView Discovery, który pozwala na wyświetlanie reklamy w boksie obok filmu z wynikami wyszukiwania. Formaty reklam w systemie TrueView są rozliczane w modelu CPV, czyli opłata jest naliczana dopiero za pełne obejrzenie wideo (lub obejrzenie co najmniej pierwszych 30 sekund, jeżeli wideo jest dłuższe). Do dyspozycji pozostaje jeszcze reklama w formie nakładki na film, która zajmuje ok. 20% przestrzeni okna filmu i można ją w każdej chwili wyłączyć lub reklamy w przerywniku, czyli niepomijalne i trwające do 6 sekund reklamy, płatne w modelu CPM, gdzie płaci się za każde 1000 wyświetleń. Oprócz najbardziej popularnych formatów TrueView, serwis YouTube oferuje również reklamy display. Są to banery reklamowe zamieszczane obok filmu lub pod nim, z którymi użytkownik ma styczność przez cały okres trwania filmu. Ciekawym rozwiązaniem są karty sponsorowane, które pojawiają się na kilka sekund w trakcie trwania filmu i wyświetlają określone produkty. Format ten bardzo dobrze współgra z usługą Google Shopping.

Marketing Match certyfikowanym
partnerem Google
  • Reklama w sieci wyszukiwania
    6 certyfikowanych specjalistów
  • Reklama w sieci reklamowej
    6 certyfikowanych specjalistów

Masz pytania dotyczące oferowanych przez nas usług? Skontaktuj się z nami!

Blog

Sprawdź najnowsze wpisy