26 października 2019 5 minut czytania Jacek Wawryszczuk

Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania produktowa PLA (Product Listing Ads)

Spis treści

  1. Czym jest kampania produktowa (Shoppingowa)?
  2. Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Standardowa kampania produktowa PLA (Product Listing Ads), tworzenie pierwszej kampanii
    1. Propozycje celów kampanii – Standardowa kampania produktowa (PLA)
    2. Wybór typu kampanii, dodanie konta Google Merchant Center, wybór podtypu kampanii – Standardowa kampania produktowa (PLA)
    3. Nazwa kampanii, stawki i budżet, priorytet kampanii – Standardowa kampania produktowa (PLA)
    4. Sieci, urządzenia, lokalizacje –  Standardowa kampania produktowa (PLA)
    5. Nazwa grupy reklam i określenie stawki – Standardowa kampania produktowa (PLA)
  3. Standardowa kampania produktowa (PLA) – Podsumowanie

Czym jest kampania produktowa (Shoppingowa)?

Kampania produktowa (shoppingowa) to reklamy w formie zdjęć, z nazwą i ceną, które wyświetlają nam się podczas wyszukiwania danego produktu. Kampanie produktowe możemy podzielić na standardową kampanię produktową i inteligentną kampanię produktową (Smart Shopping), która jest zautomatyzowana. Smart Shopping pełni również rolę remarketingową, o czym trzeba pamiętać.

Kampanie produktowe posiadają bardzo duży potencjał sprzedażowy, dzięki czemu są niezwykle często wykorzystywane do sprzedaży produktów w sklepach e-commerce. Ich stworzenie jest skomplikowaną czynnością, ponieważ musimy posiadać plik produktowy, czyli plik ze spisem wszystkich naszych produktów z odpowiednimi parametrami, które mamy w swojej ofercie. Plik produktowy (zwany również feedem produktowym) tworzony jest zazwyczaj przez dział IT danego sklepu lub za pomocą wtyczki do CMS. Posiadając plik produktowy, musimy posiadać konto w Google Merchant Center, czyli platformie stworzonej na potrzeby kampanii produktowych, w której musimy umieścić nasz plik produktowy, aby po połączeniu kont Google Ads i Google Merchant Center mieć możliwość wyświetlania naszych reklam produktowych.

Przykładowa reklama produktowa

Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Standardowa kampania produktowa PLA (Product Listing Ads), tworzenie pierwszej kampanii

Aby rozpocząć pracę nad naszą pierwszą standardową kampanią produktową PLA, przechodzimy do sekcji z tym związanej poprzez kliknięcie w jeden z dwóch przycisków na naszym koncie Google Ads.

Kampania produktowa - Początek tworzenia

Propozycje celów kampanii – Standardowa kampania produktowa (PLA)

Po przejściu do tworzenia nowej kampanii na naszym ekranie pojawią się opcje wyboru celu, którego osiągnięcie będzie oznaczało sukces kampanii. Można wybrać już istniejące, sugerowane przez system cele, lub przejść do ręcznego ustawienia kampanii.

Kampania produktowa - Wybór celu

Wybór typu kampanii, dodanie konta Google Merchant Center, wybór podtypu kampanii – Standardowa kampania produktowa (PLA)

Podążając dalej, przechodzimy do wyboru typu kampanii i dodania naszego konta Google Merchant Center, w którym umieszczony jest nasz plik produktowy. Czeka nas też wybór podtypu kampanii – czy ma to być kampania inteligentna (Smart Shopping), czy też standardowa kampania produktowa (PLA). W tej części poradnika skupiamy się na drugiej opcji.

Ustawienia kampanii produktowej

Nazwa kampanii, stawki i budżet, priorytet kampanii – Standardowa kampania produktowa (PLA)

Wpisujemy naszą nazwę kampanii, określamy strategię ustalania stawek (zaznaczając opcję ulepszonego CPC, pozwalamy systemowi przekroczyć naszą maksymalną stawkę, jeżeli uzna, że warto to zrobić, gdyż przyniesie to konwersje) i nasz średni dzienny budżet. Istnieje też możliwość modyfikowania priorytetu kampanii, która jest przydatna jeżeli posiadamy więcej niż jedną kampanię z tymi samymi produktami. Przy jednej zostawiamy wartość domyślną. Przy wielu kampaniach produktowych PLA, bez ustawienia priorytetu, wygra ta, która będzie posiadać ustawione większe stawki.

Kampania produktowa PLA - Ustawienia

Sieci, urządzenia, lokalizacje –  Standardowa kampania produktowa (PLA)

Przejście w dół strony ukaże nam sieci, w jakich chcemy się reklamować, wybór urządzeń, na których ma pojawiać się nasza reklama, oraz lokalizacje, w których chcemy się wyświetlać. Opcjonalnie możemy dodać datę rozpoczęcia i zakończenia reklamy produktowej, jeżeli posiadamy ustalone ramy czasowe, w których nasza kampania powinna być aktywna.

Produktowa kampania PLA - Ustawienia kierowania

Nazwa grupy reklam i określenie stawki – Standardowa kampania produktowa (PLA)

Ostatnim z elementów tworzenia naszej kampanii produktowej jest uzupełnienie nazwy grupy reklam i podanie stawki za pojedyncze kliknięcie w reklamę produktową. Po wypełnieniu pustych pól klikamy „Zapisz” i nasza pierwsza standardowa kampania produktowa (PLA) zostanie utworzona.

Kampania produktowa - Tworzenie grupy reklam

Standardowa kampania produktowa (PLA) – Podsumowanie

Kampanie produktowe, ze względu na swoją skuteczność, są bardzo doceniane przez właścicieli sklepów internetowych. Decydując się na standardową kampanię produktową, jesteśmy zmuszeni poświęcić większą ilość czasu na ustawienia i ciągłą optymalizację kampanii, niż w przypadku inteligentnej kampanii produktowej. Pozwala nam ona jednak na ręczne dostosowanie ustawień kampanii, które nie jest możliwe w takim zakresie w inteligentnej kampanii produktowej (Smart Shopping).

Zachęcamy do skorzystania z naszych usług tworzenia i prowadzenia standardowych kampanii produktowych. Lata doświadczenia połączone z monitorowaniem nowości i zmian, pozwolą osiągnąć zadowalające efekty w kampaniach shoppingowych! Przejdź na podstronę kontakt i skontaktuj się z Marketing Match.

Blog
  • 19 lutego 2024
    Czym jest WhatsApp Business i dlaczego warto przetestować to rozwiązanie?
    Ivan Prozorovschi
  • 5 lutego 2024
    Jakość reklamy w Google Ads – co to takiego?
    Gabriela Milewska
  • 30 października 2023
    Jak skutecznie zarządzać wykluczeniami w kampaniach reklamowych w Meta Ads?
    Olga Zboina
  • 16 października 2023
    Czym jest feed produktowy i jak go stworzyć?
    Martyna Cyboroń
  • 2 października 2023
    Kiedy mogę spodziewać się wyników kampanii reklamowej?
    Jakub Szymczuk
  • Świat bez ciasteczek – cookieless world nadchodzi. Opinie ekspertów
    Jan Raszyński
  • 18 września 2023
    Czego nie można reklamować w Google i na Facebooku?
    Gabriela Milewska
  • 4 września 2023
    Testy A/B – klucz do optymalizacji kampanii PPC
    Olga Zboina
  • 21 sierpnia 2023
    Analiza konkurencji SEM – jak ją przeprowadzić?
    Martyna Cyboroń
  • 7 sierpnia 2023
    Google Keyword Planner (Planer Słów Kluczowych Google) – jak z niego korzystać?
    Jakub Szymczuk
  • 24 lipca 2023
    ChatGPT: sprzymierzeniec czy wróg w kampaniach PPC?
    Jan Raszyński
  • 22 marca 2023
    API konwersji: jak działa i dlaczego poprawia efektywność działań marketingowych?
    Bartłomiej Giedyk
  • 9 marca 2023
    Przewodnik po kampaniach TikTok Ads
    Olga Zboina
  • 25 stycznia 2023
    Czy warto inwestować w Huawei Ads?
    Olga Zboina
  • 12 stycznia 2023
    Kampania Performance Max – poradnik
    Jakub Szymczuk
  • 28 września 2022
    Jak wypromować sklep internetowy?
    Adriana Koczoń
  • 14 września 2022
    Kampanie brandowe — dlaczego warto je robić?
    Olga Zboina
  • 3 sierpnia 2022
    Bing Ads – nisza, która może być szansą dla Twojego biznesu
    Jacek Wawryszczuk
  • 8 czerwca 2022
    Krótsza strona YouTube — YouTube Shorts wkracza do gry!
    Adriana Koczoń
  • 25 maja 2022
    Allegro Ads – poradnik z reklamy na Allegro
    Jacek Wawryszczuk
  • 23 lutego 2022
    Świat bez 3rd party cookies, czyli jak rzeczywistość post-cookies wpłynie na reklamodawców?
    Bartłomiej Giedyk
  • 26 stycznia 2022
    Inteligentne określanie stawek w Google Ads, czyli Smart Bidding
    Marketing Match
  • 10 listopada 2021
    Instagram Reels – wszystko, co trzeba wiedzieć o Insta Rolkach
    Bartłomiej Giedyk
  • 14 lipca 2021
    Targetowanie w Facebook Ads – przykazania dobrego targetowania – poradnik
    Jan Raszyński
  • 9 czerwca 2021
    Google Analytics 4 – zło czy złoto? – pierwsze wrażenia ekspertów o nowej odsłonie Google Analytics
    Jan Raszyński
  • 28 kwietnia 2021
    Jak skutecznie zacząć pracę z Facebook Attribution?
    Bartłomiej Giedyk
  • 2 marca 2021
    Czym jest Pinterest i jak go używać w marketingu?
    Jan Raszyński
  • 25 stycznia 2021
    iOS 14 kontra Facebook Ads – co zmieni się w Twoich reklamach?
    Jan Raszyński
  • 22 maja 2020
    Kampania Discovery Ads w Google (nowość)
    Marketing Match
  • 7 lutego 2020
    Rozszerzenia reklam w Google Ads
    Jacek Wawryszczuk
  • 13 listopada 2019
    Czym jest Google Ads?
    Jacek Wawryszczuk
  • 29 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania promująca aplikacje
    Jacek Wawryszczuk
  • 28 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania Wideo
    Jacek Wawryszczuk
  • 27 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Smart Shopping (Inteligentna kampania produktowa)
    Jacek Wawryszczuk
  • 25 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania Gmail
    Jacek Wawryszczuk
  • 24 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Sieć reklamowa GDN (Google Display Network) – Kampania standardowa
    Jacek Wawryszczuk
  • 23 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Sieć wyszukiwania
    Jacek Wawryszczuk
  • 22 października 2019
    Jak stworzyć pierwszą kampanię w Google Ads? – Kampania SMART
    Jacek Wawryszczuk
  • 25 września 2019
    Ocena sprzedawcy – nowy sposób na zwiększenie efektywności kampanii Google Ads?
    Marketing Match
  • 9 września 2019
    9 sposobów na obniżenie kosztów w Google Ads
    Jacek Wawryszczuk
  • 3 września 2019
    Gallery Ads – Nowy format reklam w Google
    Marketing Match