Kampanie AdWords (Google Ads)

Kampanie AdWords (Google Ads) – linki sponsorowane – agencja Marketing Match

Google to najbardziej popularna wyszukiwarka internetowa na świecie. Potwierdzają to również dane dotyczące polskiego rynku, w którym zasięg wyszukiwarki Google wynosi ponad 97% i wciąż rośnie. To pierwsze miejsce, w którym internauci codziennie szukają informacji związanych z produktami i usługami, ciekawymi wydarzeniami czy swoim hobby. Wyszukiwarka jest nieodłącznym elementem codziennego surfowania po sieci, dlatego tak ważne jest zadbanie o odpowiednią widoczność marki i treści z nią związanych w Google, tak by mogły bezpośrednio trafić do zainteresowanych odbiorców. Z pomocą przychodzą tutaj kampanie AdWords (Google Ads), które są doskonałym sposobem na szybkie zbudowanie obecności serwisu w wyszukiwarce Google.

Czym jest Google AdWords (Google Ads)?

To specjalna platforma reklamowa stworzona przez Google, dzięki której możliwe jest kontekstowe wyświetlanie internautom reklam w postaci linków sponsorowanych podczas wyszukiwania konkretnych informacji w wyszukiwarce Google. System Google AdWords (Google Ads) oferuje reklamę w postaci kilku płatnych linków, które pojawiają się na górze i na dole strony z wynikami wyszukiwania. Kampanie AdWords (Google Ads) pozwalają na zwiększenie wartościowego ruchu na stronie www, a co za tym idzie przyciągniecie nowych klientów, którzy sami, aktywnie poszukują produktów lub usług oferowanych przez reklamodawcę.

Dla kogo?

Szeroka paleta możliwości jakie oferują kampanie reklamowe AdWords (Google Ads) sprawia, że rozwiązanie sprawdzi się zarówno przy dużych produktach korporacyjnych, jak i sklepach internetowych czy usługach lokalnych przedsiębiorców oraz marek. Jedynym wymogiem jest tak naprawdę posiadanie strony www i chęć promowania swojego biznesu w internecie. System pozwala na bardzo precyzyjne kierowanie reklam, dzięki czemu reklamy Google zobaczą jedynie te osoby, które są zainteresowane konkretną usługą lub produktem.

Dlaczego warto postawić na Google AdWords (Google Ads)?

Decyzja o uruchomieniu kampanii AdWords (Google Ads) wiąże się z kilkoma kluczowymi korzyściami. Przede wszystkim optymalizacja czasowa, kampanię można uruchomić w każdej chwili, dlatego również jej efekty są widoczne od razu w sieci. Mądrze zbudowane kampanie Google AdWords (Google Ads) docierają wyłącznie do ludzi zainteresowanych danym produktem lub usługą, dzięki czemu całość przeznaczonego na kampanię budżetu trafia do właściwych osób we właściwym miejscu i czasie. Ponadto, uniwersalność formatów i elastyczność tej formy reklamy pozwala na bieżąco modyfikować treść komunikatu, słowa kluczowe czy budżet. Co istotne przy Google Ads, efekty każdej kampanii są w pełni mierzalne, dlatego łatwo je zweryfikować pod kątem założonych celów biznesowych. Warto zauważyć, że reklama w Google nie służy jedynie sprzedaży, ale generuje również większy ruch na stronie, zachęca do wizyty w POS czy poprawia wizerunek marki lub firmy w internecie. Co ważne, kampanie reklamowe Google mogą być rozliczane w najbardziej efektywnym modelu – CPC, więc opłata pobierana jest wyłącznie za kliknięcie, a nie za wyświetlenie reklamy.

Wachlarz możliwości reklamowych

Kampanie reklamowe AdWords (Google Ads) oferują różnorodne formaty promocji, dlatego przed jej uruchomieniem bardzo ważne jest, aby szczegółowo określić potrzeby komunikacyjne, grupy docelowe oraz zakładane efekty biznesowe. Mimo że klienci najczęściej decydują się na sponsorowane linki w wyszukiwarce, warto zwrócić uwagę również na możliwości lokowania reklam w serwisie YouTube, które będą wyświetlać się podczas oglądania filmu czy w usłudze Gmail podczas korzystania z poczty. Kampanie Google Ads oferują również możliwość lokowania komunikatów reklamowych w formie graficznej lub tekstowej w witrynach należących do sieci reklamowej Google. Dla osób prowadzących sklepy internetowe dobrym rozwiązaniem jest reklama w Zakupach Google, która pozwoli na prezentację produktu wraz ze zdjęciem i ceną oraz przekieruje zainteresowanego bezpośrednio do sklepu. Bardzo ciekawą formą reklamy jest również remarketing, czyli spersonalizowany komunikat reklamowy, wyświetlający się tylko tym użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili stronę marki, jej kanał na YouTube czy skorzystali z aplikacji mobilnej.

Marketing Match certyfikowanym
partnerem Google
  • Reklama w sieci wyszukiwania
    6 certyfikowanych specjalistów
  • Reklama w sieci reklamowej
    6 certyfikowanych specjalistów

Masz pytania dotyczące oferowanych przez nas usług? Skontaktuj się z nami!

Blog

Sprawdź najnowsze wpisy