Kampanie SEO (pozycjonowanie)

Czym jest pozycjonowanie (SEO)?

W świadomości wielu klientów pojęcie pozycjonowania funkcjonuje jako synonim skrótu SEO, jednak należy podkreślić, że oba pojęcia nie są tożsame. Search Engine Optimization, w skrócie SEO, to działania będące ważną składową pozycjonowania, a ich podstawowym celem jest zwiększenie widoczności strony www w organicznych wynikach wyszukiwania poprzez działania onsite. Rozwiązania SEO polegają na przeprowadzeniu szeregu procesów optymalizacyjnych zarówno w kodzie witryny, jak również w obszarze architektury informacji oraz warstwy tekstowej, która powinna np. kontekstowo jak najlepiej nawiązywać do fraz kluczowych, na które serwis ma być widoczny w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie jest z kolei szerszym procesem obejmującym również pozyskiwanie wartościowych odnośników kierujących do serwisu klienta (np. poprzez content marketing, czy też SEO PR).

Zakładanym finalnym efektem pozycjonowania jest zwiększenie jakościowego ruchu organicznego z wyszukiwarki i zrealizowanie postawionych celów biznesowych, takich jak podniesienie sprzedaży w sklepie internetowym czy też wypełnienie formularza kontaktowego. Warto zauważyć, że ruch pozyskany z wyników wyszukiwania jest zazwyczaj bardziej wartościowy od innych, inwazyjnych kanałów marketingowych – to użytkownicy sami precyzują swoje potrzeby i w danej chwili poszukują interesującej ich informacji, produktu lub usługi.

Komplementarną usługą do działań pozycjonowania jest uruchomienie kampanii SEM, czyli zamieszczenia płatnych linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania Google, które będą wyświetlane równolegle do wyników organicznych. W wielu przypadkach usługi bardzo dobrze się uzupełniają, stanowiąc kompleksową ofertę działań marketingowych w wyszukiwarce.

Dlaczego warto rozpocząć pozycjonowanie w Google?

Wg najnowszych danych ponad 98% zapytań internautów z Polski trafia do wyszukiwarki Google. Tak miażdżąca przewaga nad konkurencją sprawia, że wszelkie działania związane z pozycjonowaniem stron internetowych realizujemy jedynie w Google, która ponadto jest domyślną wyszukiwarką większości przeglądarek internetowych. Duża popularność Google powoduje, że większość popularnych branż charakteryzuje się wysoką konkurencyjnością w wynikach wyszukiwania, a na pierwsze efekty kampanii niejednokrotnie trzeba czekać kilka miesięcy.

Słaba widoczność w wynikach wyszukiwania, brak obecności przy prężnie działającej konkurencji, mały ruch na stronie czy potrzeba pozyskania klientów z nowego źródła to kluczowe przesłanki do rozpoczęcia działań pozycjonowania. Wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania przekłada się na konkretne korzyści – zwiększa nie tylko widoczność firmy czy marki, ale generuje również widoczny wzrost ruchu w serwisie w postaci nowych potencjalnych klientów.

Co wchodzi w zakres usługi pozycjonowania?

Skuteczne działania zawsze wymagają indywidualnego podejścia, wynikającego z tematyki, celów biznesowych czy aktualnych potrzeb klienta. Efektywne pozycjonowanie zależy więc od bardzo wielu, często niezależnych od siebie czynników, które w naszym podejściu dzielimy na trzy główne, komplementarne obszary, czyli optymalizację techniczną, architekturę informacji i warstwę tekstową oraz pozyskiwanie linków przychodzących:

Optymalizacja techniczna

Optymalizacja techniczna

Pierwszym etapem optymalizacji technicznej jest audyt SEO, czyli kompleksowa analiza serwisu pod kątem problemów technicznych, a następnie standaryzacja do aktualnych wymogów wyszukiwarki. Do tych działań zaliczają się również wszelkie rekomendacje związane z działaniem serwisu, przekazywane klientowi podczas trwania kampanii.

Architektura informacji i warstwa tekstowa

Architektura informacji i warstwa tekstowa

Poprawne rozmieszczenie i jakość contentu jest bardzo ważnym elementem kampanii, bez którego prowadzenie skutecznych działań może okazać się niemożliwe. Dbamy o to, aby każda ważna fraza kluczowa miała dobre odzwierciedlenie w treściach serwisu, a sama warstwa tekstowa była unikalna i konkurencyjna względem innych stron. Całość rekomendacji dostarczamy klientom w formie dokumentu, tzw. audytu stron docelowych. Pomagamy również w tworzeniu zoptymalizowanego, jakościowego i angażującego contentu z pomocą naszych copywriterów.

Linki przychodzące

Linki przychodzące

Zajmujemy się pozyskiwaniem wysokiej jakości, tematycznych linków zewnętrznych, prowadzących do serwisu. W ramach usługi oferujemy m.in. działania z zakresu content marketingu czy SEO PR, czyli monitoringu marki w poszukiwaniu wszelkich naturalnych wzmianek o kliencie, które dotychczas nie były podlinkowane.

Jak się rozliczamy?

Wycenę każdego projektu ustalamy indywidualnie uwzględniając przy tym oczekiwania klienta, jego potrzeby i możliwości. Nasza agencja oferuje najwyższej jakości usługę pozycjonowania, skupiając się na długofalowych i stabilnych efektach optymalizacji, dlatego zawsze podpisujemy z klientami umowy na czas nieokreślony, rozliczane w miesięcznych transzach, jednak bez możliwości rozliczenia za pozycje.

Głównym powodem, dla którego odrzucamy możliwość uzależnienia opłaty za kampanię od pozycji zajmowanych przez serwis, jest fakt, że wybrana domena może zajmować różne pozycje w wynikach wyszukiwania dla tego samego hasła pomiędzy różnymi urządzeniami i geolokalizacjami – wpływ na to mają m.in. wyniki lokalne premiujące firmy z danej miejscowości, różnice między urządzeniami mobilnymi i desktopowymi oraz wpływ zalogowania użytkowników i personalizacji ich wyników ze względu na historię konta Google.

Masz pytania dotyczące oferowanych przez nas usług? Skontaktuj się z nami!

Blog

Sprawdź najnowsze wpisy