Reklama mobilna

Czym jest reklama mobilna?

Wg badań obecnie w Polsce 62% użytkowników telefonów komórkowych korzysta ze smartfona¹. Ponadto, za sprawą wciąż rozbudowywanej i udoskonalanej funkcjonalności urządzenia, jest ono aktywnie wykorzystywane przez konsumentów w ciągu całego dnia, sięgamy po nie od pierwszych porannych chwil, aż do położenia się spać. Co ciekawe, wśród użytkowników smartfonów nasila się trend multiscreeningu, który dotyczy już decydowanej większość Polaków. To zjawisko korzystania z kilku ekranów jednocześnie np. przeglądania feedu w telefonie podczas oglądania serialu w TV. Dzięki temu, reklama mobilna wyświetlana w wyszukiwarce, aplikacjach i na przeglądanych stronach internetowych jest doskonałym nośnikiem reklamowym, którego nie ogranicza czas ani lokalizacja.

Reklama mobilna – formaty

Reklama w kanałach mobile daje szeroki wybór formatów w zależności od rodzaju prowadzonej kampanii oraz założonych efektów biznesowych. Ze względu na fakt, że użytkownicy korzystają z różnych typów smartfonów, mobilna reklama musi być dostosowana do wszystkich wymiarów urządzeń mobilnych. Zdecydowana większość kampanii prowadzonych w kanale mobile opiera się o statyczne kreacje displayowe, wyświetlane obok treści lub śródtekstowo bez ingerowania w content. Coraz większą popularnością cieszą się większe reklamy emitowane na całej szerokości ekranu, które ze względu na jakość estetyczną sprawdzą się w kampaniach wizerunkowych lub przy wprowadzaniu nowego produktu. Ciekawym i angażującym formatem są kreacje rich media, pozwalające na interakcję użytkownika dzięki funkcjonalności, jaką oferuje smartfon. Tego typu reklama mobilna cechuje się wyższym współczynnikiem interakcji, zaangażowania oraz konwersji.

¹ Raport „Mobile Advertising Forecasts 2017” od Zenith

Masz pytania dotyczące oferowanych przez nas usług? Skontaktuj się z nami!

Blog

Sprawdź najnowsze wpisy