
Performance Max
Performance Max to nowy, innowacyjny typ kampanii oferowany przez Google od 2022 roku, służący maksymalizacji efektów reklamowych poprzez zastosowanie w ramach jednej kampanii różnych kanałów reklamowych, inteligentnego określenia stawek oraz współdziałania różnych technologii automatyzacji, takich jak optymalizacja budżetu, kreacji graficznych, list odbiorców czy atrybucji.
Nowy typ kampanii Performance Max ma pomóc w docieraniu do większej liczby klientów we wszystkich kanałach Google – w sieci wyszukiwania, ale też w sieci reklamowej (Gmail, Google Maps, Google Display Network oraz na kartach Discover).
Jeśli zatem zależy Ci na jak najlepszych wynikach i potrzebujesz wsparcia profesjonalnej agencji, by utworzyć kampanię Performance Max, zwróć się do Marketing Match!
Szukasz agencji SEM?
Więcej informacji
-
Jak działa kampania Performance Max w Google Ads?
Wdrożenie kampanii Performance Max wymaga określenia konkretnych celów marketingowych i reklamowych (np. wzrost sprzedaży online lub zdobywanie potencjalnych klientów), a także wyboru czy skupiamy się na docelowym CPA (koszcie konwersji), czy może na docelowym ROAS (określonym zwrocie z inwestycji na reklamę).
Przed uruchomieniem kampanii Performance Max, należy dostarczyć do systemu wszystkie kreacje (grafiki do reklam, logo firmy), dane dotyczące potencjalnych odbiorców (tzw. sygnały dotyczące grupy docelowej) i opcjonalne pliki danych (np. nagłówki i teksty reklam, video do reklam na YouTube), które zostaną przeanalizowane i poddane procesom uczenia maszynowego. Dzięki temu system dobierze optymalną stawkę, kreację i treść reklamy pod konkretnego użytkownika.
Innymi słowy, kampanie Performance Max Google Ads opierają swoją skuteczność na podstawie wyznaczonych na początku celów konwersji i dążą do wzrostu liczby i wartości konwersji przez optymalizację skuteczności w czasie rzeczywistym. Ma to miejsce przy użyciu systemów uczących się — a to wszystko po to, aby osiągnąć wyznaczone przez Ciebie cele i lepiej optymalizować kampanie Performance Max.
-
Performance Max a inne typy kampanii
Kampanie Performance Max swoją skuteczność zawdzięczają m.in. aktualizacji danych w czasie rzeczywistym, a w połączeniu z przekazywanymi przez Ciebie danymi dotyczącymi odbiorców, Performance Max jest w stanie szybciej i trafniej dotrzeć do zupełnie nowych segmentów potencjalnych klientów.
Dodatkowo niewątpliwym wyróżnikiem tej kampanii jest jej prostota — możesz zrealizować reklamę we wszystkich kanałach reklamowych Google.
-
Czy kampania Performance Max zastąpi Smart Shopping?
Tak! Kampanie Smart Shopping w lipcu 2022 roku zostały automatycznie przekształcone w Performance Max.